Μπορεί η Κίνα να θεωρείται αντιδημοκρατική και να έχει χαρακτηριστεί στρατηγικός ανταγωνιστής για τη Δύση, οι Ευρωπαίοι όμως συνεχίζουν να κάνουν μπίζνες μαζί της. Και μάλιστα πολλές και σημαντικές, γεγονός που εξηγεί και τις αποστάσεις που παίρνουν από την κλιμάκωση της έντασης στον Ειρηνικό.
Ο πιο πρόσφατος και σίγουρα όχι ο τελευταίος – κρίκος στην αλυσίδα αυτή είναι η ανακοίνωση την οποία εξέδωσε η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στον κόσμο, η κινεζική CATL. Σύμφωνα με αυτή, έχει καταλήξει σε συμφωνία με την Ουγγαρία προκειμένου να κατασκευάσει στο έδαφός της μια γιγαντιαία μονάδα, αξίας 7,3 δισ. ευρώ και δυναμικότητας 100 γιγαβάτ.
Διαβάστε επίσης: Οι παρενέργειες της σύγκρουσης Κίνας Ταϊβάν για τη βιομηχανία ημιαγωγών
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η κατασκευή της μεγαλύτερης τέτοια μονάδας στην Ευρώπη θα ξεκινήσει φέτος, μετά την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας αδειοδότησης, ενώ αναμένεται να είναι έτοιμη το αργότερο στα επόμενα πέντε χρόνια. Μόλις δε τεθεί σε λειτουργία, θα εφοδιάζει με μπαταρίες τις μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες – Mercedes-Benz, Volkswagen και BMW – καθώς και την ιταλοαμερικανική Stellantis.
Ικανοποίηση σε Πεκίνο, Βερολίνο, Βουδαπέστη
«Η νέα μονάδα-πρότυπο της CATL στην Ουγγαρία αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό σταθμό για την αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, μαζί με τους εταίρους μας», ανέφερε και το κορυφαίο στέλεχος της Mercedes-Benz, Μάρκους Σέφερ – επιβεβαιώνοντας τη σημασία που έχει για τον όμιλό του η συνεργασία με τους Κινέζους σε αυτόν τον τομέα.
Πρόκειται για «ένα τεράστιο βήμα στη διεθνή επέκταση της CTL», δήλωσε ο ιδρυτής και πρόεδρός της, Ζενγκ Γιουκούν, ο οποίος έχει κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένος. Πολύ περισσότερο καθώς στα σχέδια της εταιρείας του είναι και η δημιουργία κοινοπραξιών για την εξόρυξη και κατεργασία στην Ευρώπη των υλικών που απαιτούνται για την κατασκευή μπαταριών.
Κάτι ανάλογο ισχύει, βεβαίως, και για τον πρωθυπουργό της Ουγγαρίας, Βίκτορ Ορμπάν, ο οποίος έχει καταφέρει να μετατρέψει τη χώρα του σε «κόμβο» κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων. Για του λόγου το αληθές, το Ντέμπρετσεν, όπου θα κατασκευαστεί η νέα κινεζική μονάδα, φιλοξενεί επίσης και το υπό κατασκευή εργοστάσιο της BMW, ενώ η VW (η Audi για την ακρίβεια) λειτουργεί μια μονάδα στο δυτικό τμήμα της χώρας και η Mercedes στο κεντρικό.
Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι παρά την ένταση στις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας, ειδικά μετά την επίσκεψη της Νάνσι Πελόζι στην Ταϊβάν και όσα ακολούθησαν, η CATL προχωρά τα σχέδιά της για παραγωγή μπαταριών στη βόρειο Αμερική ως το 2026, με σκοπό να εφοδιάζει την Ford και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Το εάν θα καταφέρει να τα ολοκληρώσει είναι άλλο ζήτημα…