Σούπερ μάρκετ: Στο 1,7% η ανάπτυξη το πρώτο τετράμηνο του 2024


Στο 1,7% διαμορφώνεται ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ στο πρώτο τετράμηνο του 2024, περίοδο κατά την οποία οι τιμές ήταν σταθερές.

Ο όγκος πωλήσεων στα προϊόντα σταθερού barcode των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 1,9% ενώ η κατηγορία τροφίμων συντήρησε την άνοδο της αγοράς σημειώνοντας ανάπτυξη 2% έναντι ανάπτυξης 0,7% για την κατηγορία προϊόντων για τη φροντίδα του σπιτιού και επιβράδυνσης 0,3% για την κατηγορία προϊόντων υγιεινής και ομορφιάς. 

Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η Circana, που αναλύει πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ συμπεριλαμβανομένης της Lidl, η αξία της αγοράς ταχυκίνητων κωδικών (FMCG) στο 4μηνο Ιανουαρίου – Απριλίου εμφανίζεται αυξημένη σε 3,756 δισ. ευρώ από 3,693 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Αξιοσημείωτη είναι η οριακή υποχώρηση των τιμών κατά 0,1% στο 4μηνο του 2024, με τα τρόφιμα να εμφανίζουν αύξηση της τιμής ανά μονάδα προϊόντος κατά μόλις 0,4%, τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης να εμφανίζουν μείωση 2% και τα προϊόντα οικιακής φροντίδας να σημειώνουν πτώση 0,4%. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στα γαλακτοκομικά (-4,1%) και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (-5,1%) ενώ ακολουθούν τα μη αλκοολούχα (-2,9%) και αλκοολούχα ποτά (-2,1%). 

Ειδικότερα, στα τρόφιμα καταγράφεται ανάπτυξη 2,3% σε αξία πωλήσεων και 1,9% σε όγκο. Στην κατηγορία προϊόντων οικιακής φροντίδας σημειώνεται αύξηση 0,7% και 1,1% αντίστοιχα ενώ στα είδη προσωπικής περιποίησης σημειώνεται πτώση αξίας πωλήσεων κατά 0,3% και αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,8%.

Εν τω μεταξύ, η ιδιωτική ετικέτα παραμένει ισχυρή με μερίδιο 27,1% και αύξηση 4,5% έναντι μεριδίου 72,9% των επώνυμων προϊόντων, με ανάπτυξη 0,9%. 

Τέλος σημειώνεται ότι οι καταναλωτές επιλέγουν να κάνουν τα ψώνια τους είτε στις μεγάλες σάλες των hypermarket, καταστήματα πάνω από 2.500 τ.μ. ή στα μικρά καταστήματα της γειτονιάς, μέχρι 400 τ.μ.. Οι δύο αυτές κατηγορίες σούπερ μάρκετ εμφανίζουν την μεγαλύτερη ανάπτυξη, της τάξης του 3,3% και 5,8% αντίστοιχα.

Σε επίπεδο γεωγραφικής κατανομής, η ζήτηση ενισχύεται κυρίως στην Κρήτη, με ρυθμό 4,4% στο εξεταζόμενο διάστημα, με την Αττική, που έχει και το μεγαλύτερο αποτύπωμα στο οργανωμένο λιανεμπόριο, με το 1/2 της πίτας, να εμφανίζει ανάπτυξη 1,6%.

To άρθρο Σούπερ μάρκετ: Στο 1,7% η ανάπτυξη το πρώτο τετράμηνο του 2024 δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

[Πηγή:]www.newsit.gr

Ροή Ειδήσεων

Μητσοτάκης: Η Ελλάδα παρουσιάζεται σήμερα στην Ευρώπη ως παράδειγμα προς μίμηση

«Πιστεύω ότι σήμερα δεν συντρέχει ουσιαστικά κανείς από τους λόγους που οδήγησαν τη χώρα στην υπερδεκαετή κρίση», τόνισε ο πρωθυπουργός  ...

Γαστρεντερίτιδα: Εκατοντάδες τα κρούσματα στα Χανιά – Σχεδόν 45 ασθενείς καθημερινά στο νοσοκομείο

Ασταμάτητες είναι οι ροές ασθενών με γαστρεντερίτιδα στο νοσοκομείο των Χανίων, καθώς δεκάδες συνέχιζαν να το επισκέπτονται με έντονα συμπτώματα ακόμη κι εντός του...

Ολυμπιακός: Η λογομαχία Λαρεντζάκη – Μπράουν την ώρα του αγώνα, η άμεση αλλαγή τους και η selfie συμφιλίωσης

Γιανούλης Λαρεντζάκης και Μόουζες Ράιτ τα είπαν σε έντονο ύφος κατά τη διάρκεια του Καρδίτσα – Ολυμπιακός, αλλά το θέμα λύθηκε άμεσα και...