Επένδυση εκατομμυρίων για την Οδική Ασφάλεια


H Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου πρωτοπορεί στις δράσεις για την Οδική Ασφάλεια και ανέκαθεν επένδυε στρατηγικά στον τομέα αυτόν με έρευνα, επιστημονικά δεδομένα, εκπαιδεύσεις και σημαντικές δράσεις για τη μέγιστη δυνατή προστασία οδηγών και λοιπών χρηστών του δρόμου.

Με στόχο το «Μηδενικά ατυχήματα-Vison Zero» και βασιζόμενη σε αποτελεσματικές διεθνείς πρακτικές, ως διαχειριστής ενός κρίσιμου οδικού άξονα έχει αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσεων, το οποίο στηρίζεται στους τρεις κεντρικούς άξονες: Ενημέρωση, Εκπαίδευση και Ευαισθητοποίηση για τη διαμόρφωση μιας υπεύθυνης οδικής φιλοσοφίας.

Ακριβώς έπειτα από 17 χρόνια μετά την έναρξη της παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός – Κλειδί στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε., στις 5 Μαρτίου 2008, η εταιρεία παραχώρησε συνέντευξη Τύπου για τις δράσεις και τα στρατηγικά της πλάνα του 2025, ενώ είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά σε λειτουργία το σύστημα δυναμικής ζύγισης, καθώς και το προηγμένης τεχνολογίας ραντάρ TraffiStar S290 M.

Στρατηγική επιλογή και κοινωνική επένδυση αποτελεί ο καίριας σημασίας τομέας της Οδικής Ασφάλειας για την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, επενδύοντας εκατομμύρια ευρώ σε δράσεις και έρευνες. Έτσι, τη χρονιά που μας πέρασε σημειώθηκαν αξιοσημείωτα αποτελέσματα από τις δραστηριότητες της εταιρείας για την Οδική Ασφάλεια.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Δημήτριος Γκατσώνης, στην εναρκτήρια ομιλία της εκδήλωσης, υπογράμμισε τη σημαντικότητα του τομέα της Οδικής Ασφάλειας για την εταιρεία, ο οποίος αποτελεί τον πυρήνα των δραστηριοτήτων τους εδώ και πολλά χρόνια. Η Ελλάδα με το νέο Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας υιοθετεί το «Όραμα Μηδέν Νεκροί (Vision Zero) σε οδικά ατυχήματα», θέτοντας στόχο να εξαλειφθούν οι νεκροί σε οδικά ατυχήματα έως το 2050 και πάνω σε αυτό η εταιρεία επενδύει πόρους για να σωθούν ζωές. «Τα τροχαία δυστυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου για παιδιά και νέους παγκοσμίως, ενώ κάθε χρόνο χάνουμε 1,2 εκ. ανθρώπους. Η προώθηση της οδικής ασφάλειας είναι κρίσιμη από μόνη της, αλλά αποτελεί και κλειδί για τη βιώσιμη ανάπτυξη, ενώ συνδέεται και με την κοινωνική υπευθυνότητα. Η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας και πρέπει να υπάρχει πολιτική βούληση και επιβολή του νόμου. Θα πρέπει να βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα κάθε κυβέρνησης, με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης να μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση κοινωνίας. Ευελπιστούμε να βάλουμε και εμείς το λιθαράκι μας για να βελτιωθεί η κατάσταση γενικότερα».

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Επένδυση εκατομμυρίων για την Οδική Ασφάλεια
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Δημήτριος Γκατσώνης υπογράμμισε τη σημαντικότητα του τομέα της Οδικής Ασφάλειας για την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου

Στη συνέχεια, ο Διευθυντής Διαχείρισης της Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, Δημήτρης Μανταλόζης, ανάμεσα σε άλλα τόνισε τη σημαντικότητα του πιλοτικού ανιχνευτικού συστήματος αντίθετης κίνησης στον Α/Κ Λεπτοκαρυάς. Το εν λόγω σύστημα σχεδιάστηκε από την ίδια την εταιρεία και παραδόθηκε στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Πιερίας. «Μελετάμε την επέκταση του πιλοτικού ανιχνευτικού συστήματος αντίθετης κίνησης (Α/Κ Λεπτοκαρυάς) και εξετάζουμε και άλλα σημεία στον Αυτοκινητόδρομο, όπου μπορούν να εφαρμοστούν αντίστοιχες πιλοτικές δράσεις. Αυτό, όμως, που ζητάμε από το αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, είναι οι συγκεκριμένες εφαρμογές να ενταχθούν στα αντίστοιχα τμήματα Τροχαίας Αυτοκινητόδρομων και να χρησιμοποιούνται από την Τροχαία. Εμείς, με το να συλλέγουμε πιλοτικά στοιχεία και τα παραδίδουμε στις αρμόδιες Αρχές αναδεικνύουμε το πρόβλημα και τις προσκαλούμε να συνδράμουν στην αντιμετώπισή του. Η αστυνόμευση και η επιβολή των προστίμων δεν είναι αρμοδιότητα της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου». Μάλιστα ανέφερε χαρακτηριστικά ότι καταγράφηκαν 565 περιστατικά αντίθετης κίνησης.

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Επένδυση εκατομμυρίων για την Οδική ΑσφάλειαΑυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Επένδυση εκατομμυρίων για την Οδική Ασφάλεια
Το 2024 υπήρξε μια χρονιά σημαντικών αποτελεσμάτων για τις πρωτοβουλίες της εταιρείας στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας

Σημαντικές επιδόσεις το 2024

Με επενδύσεις ύψους 32 εκατ. ευρώ, οι πρωτοβουλίες και οι ενέργειες της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας έφεραν σπουδαία αποτελέσματα, αφού το 2024 υπήρξε μία αποδοτική χρονιά.

Η Οδική Ασφάλεια ενισχύθηκε μέσω χορηγιών εξοπλισμού και εκπαιδεύσεων για τη σωστή χρήση σύγχρονων συστημάτων. Έτσι, τα Τμήματα Τροχαίας Αυτοκινητόδρομων ενίσχυσαν την αστυνόμευση του οδικού δικτύου. Παρακάτω, οι κύριες δράσεις της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου για το 2024:

Επιτήρηση ταχύτητας: Το Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητόδρομων Μαγνησίας βεβαίωσε 1.770 παραβάσεις υπερβολικής ταχύτητας, με συνολικά πρόστιμα ύψους 311.250 ευρώ.

Στατιστικά ταχύτητας: Το 30% των οχημάτων κινείται πάνω από το ανώτατο όριο ταχύτητας στον ανοικτό αυτοκινητόδρομο, ενώ το ποσοστό υπερβάσεων μέσα στις σήραγγες φτάνει το 70%.

Εγκατάσταση ανιχνευτικού συστήματος αντίθετης κίνησης: Μετά την τοποθέτηση του νέου συστήματος στον Α/Κ Λεπτοκαρυάς, τα περιστατικά αντίθετης κίνησης μειώθηκαν κατά 90%. Συνολικά, το 2024 καταγράφηκαν 565 περιστατικά.

Έλεγχος υπέρβασης ωραρίου: Εντοπίστηκαν 7.800 οδηγοί βαρέων οχημάτων που παραβίασαν τα όρια χρόνου οδήγησης.

Ευφυείς ταχογράφοι: Βεβαιώθηκαν 1.100 παραβάσεις, με πρόστιμα ύψους 520.000 ευρώ, στα οποία προστίθενται 290.000 ευρώ που αφορούσαν αφαίρεση 100 καρτών ψηφιακού ταχογράφου.

Συνολικές κυρώσεις: Οι κλήσεις που εξέδωσε το Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητόδρομων Μαγνησίας ξεπέρασαν το 1.153.250 ευρώ, επιβεβαιώνοντας την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων.

Στα 32.000.000 ευρώ ανέρχεται η συνολική δαπάνη εκτελεσθέντων έργων βαριάς συντήρησης (Ασφαλτικές επεμβάσεις, ανακατασκευή/συντήρηση γεφυρών, περιβαλλοντικές εργασίες, Σήραγγα Κατερίνης, βραχοπροστασία).

Πρωτοβουλίες Οδικής Ασφάλειας 2025

Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου αναμφισβήτητα προσφέρει σημαντικό έργο όσον αφορά την Οδική Ασφάλεια. Η πολυετής δράση της, καθώς και η συλλογή και αξιοποίηση των δεδομένων από τις ενέργειες όλων αυτών των ετών δραστηριοποίησης αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία η εταιρεία χτίζει τη στρατηγική της. Έτσι και αυτή τη χρονιά με επενδύσεις 45 εκατ. ευρώ, η Οδική Ασφάλεια καταλαμβάνει σημαντικό ρόλο στα πλάνα της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Παρακάτω το σχέδιο δράση της:

Ανανέωση της έρευνας του Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Μαγνησίας για την κόπωση των οδηγών.

Αποτύπωση βέλτιστων πρακτικών με στόχο την ορθή και ασφαλή διαχείριση τροχαίων συμβάντων, σε συνεργασία με το Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητόδρομων Μαγνησίας.

Δημιουργία εφαρμογής διαχείρισης στατιστικών παραβάσεων, επιτρέποντας την αποτελεσματικότερη καταγραφή και αξιολόγηση των δεδομένων.

Συμμετοχή στις παγκόσμιες καμπάνιες της ASECAP και IBTTA για την ασφάλεια των εργαζομένων στο πεδίο και την οδική ασφάλεια.

Παραγωγή σειράς βίντεο σε συνεργασία με το Ι.Ο.ΑΣ. για την αμυντική και πράσινη οδήγηση, η υιοθέτηση της οποίας συμβάλει στη μείωση των ατυχημάτων, μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και το κόστος συντήρησης, βοηθά στη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων κι ενισχύει μια πιο υπεύθυνη και βιώσιμη οδική συμπεριφορά.

Δημιουργία διαδραστικής πλατφόρμας για την εκπαίδευση εργαζομένων και συνεργατών στη διαχείριση έκτακτων περιστατικών στον αυτοκινητόδρομο.

Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος σε Δημοτικά Σχολεία σε συνεργασία με το Ι.Ο.ΑΣ., σε σχέση με την ασφαλή και βιώσιμη μετακίνηση από και προς το σχολείο. Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει ενημέρωση για θέματα ασφαλούς μετακίνησης κι αναγνώρισης κινδύνων και άσκηση χαρτογράφησης από τους μαθητές για τη διαδρομή από το σχολείο στο σπίτι.

Αξιολόγηση και βελτιστοποίηση της υποδομής για την ασφαλή διέλευση άγριας πανίδας.

Όσον αφορά το θέμα με τις υποδομές φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Δημήτριος Γκατσώνης τόνισε ότι ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου είναι πλήρως εξοπλισμένος με φορτιστές ταχείας φόρτισης. Εντούτοις, αποτελεί πρόβλημα το κώλυμα αδειοδότησης, το οποίο πρέπει να ξεπεραστεί, για τη βέλτιστη εμπειρία των οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων στον Αυτοκινητόδρομο.

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Επένδυση εκατομμυρίων για την Οδική ΑσφάλειαΑυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Επένδυση εκατομμυρίων για την Οδική Ασφάλεια
Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου συνεχίζει δυναμικά να προσφέρει έργο για την Οδική Ασφάλεια και το 2025 με σημαντικές δράσεις

Πλέον τα υπέρβαρα φορτηγά εντοπίζονται με ευκολία στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου

Ένα ακόμη σημαντικό ζήτημα που αφορά την ασφάλεια στους αυτοκινητοδρόμους έχει να κάνει με τα υπέρβαρα φορτηγά, δηλαδή τα βαρέα οχήματα που φέρουν μεγαλύτερο φορτίο από το επιτρεπόμενο.

Το υπέρβαρο φορτηγό αποτελεί κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος με πολλές συνέπειες, όπως σοβαρό τραυματισμό και παράλληλα κλείσιμο του αυτοκινητοδρόμου για πολλές ώρες, εμποδίζοντας την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας.

Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου στην προσπάθεια αντιμετώπισης του συγκεκριμένου προβλήματος δώρισε στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ Μαγνησίας ένα προηγμένο σύστημα ζύγισης φορτηγών.

Για την ακρίβεια, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει προσφέρει δύο συστήματα δυναμικής ζύγισης εν κινήσει (με συνολική επένδυση 180.000 ευρώ) και δύο φορητά συστήματα στατικής ζύγισης (συνολικής επένδυσης 50.000 ευρώ) για την εξασφάλιση των ασφαλέστερων μετακινήσεων στον Αυτοκινητόδρομο.

Το εν λόγω σύστημα ζύγισης συνεργάζεται εν κινήσει με το σύστημα στατικής μέτρησης του βάρους, ώστε να διαπιστωθεί με ακρίβεια αν υπάρχει παράβαση, το οποίο, μάλιστα, είδαμε να λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο στο Σταθμό Ασφαλούς Στάθμευσης Φορτηγών Αερινό Μαγνησίας σε δειγματοληπτικό έλεγχο.

Το φορητό σύστημα στατικής ζύγισης τοποθετείται συνήθως σε πάρκινγκ του Αυτοκινητόδρομου. Εκεί συνοδεύει το όχημα της Τροχαίας το φορτηγό που εντόπισε, ώστε να πραγματοποιηθεί με ακρίβεια η μέτρηση του βάρους του.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, καταγράφεται ποσοστό 10 με 15% υπέρβαρων φορτηγών που κινούνται επί της Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης.

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Επένδυση εκατομμυρίων για την Οδική ΑσφάλειαΑυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Επένδυση εκατομμυρίων για την Οδική Ασφάλεια
Προηγμένο σύστημα ζύγισης φορτηγών για την αντιμετώπιση των βαρέων οχημάτων

Το προηγμένης τεχνολογίας ραντάρ TraffiStar S290 M

Στο Σταθμό Ασφαλούς Στάθμευσης Φορτηγών στο Αερινό Μαγνησίας είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και το προηγμένο ραντάρ TraffiStar S290 M, διαπιστώνοντας ιδίοις όμμασι παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα. Μάλιστα, είδαμε οδηγό που πέρασε από μπροστά μας με ταχύτητα 190 χλμ./ώρα και φυσικά το προηγμένο ραντάρ τον κατέγραψε.

Το ραντάρ TraffiStar S290 M έχει παραχωρηθεί δωρεάν στην Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Μαγνησίας από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και πρόκειται για ένα τεχνολογικά προηγμένο ραντάρ με πάρα πολλές δυνατότητες. Ουσιαστικά, είναι αδύνατο να ξεφύγει κάποιος που οδηγεί με ταχύτητα άνω του ορίου, αφού καταγράφει οχήματα που κινούνται σε έως και 6 λωρίδες κυκλοφορίας, και στα δύο ρεύματα κατεύθυνσης, ενώ έχει εμβέλεια υπολογισμού ταχύτητας 10-300 χλμ./ώρα. Οπότε σκεφτείτε διπλά και… τριπλά ακόμα το πώς οδηγείτε.

Το TraffiStar S290 M είναι φορητό και τοποθετημένο σε τρίποδο, συνεπώς δεν υπάρχει στάνταρ σημείο στο οποίο βρίσκεται για να το γνωρίζει κάποιος και να το αποφεύγει, αφού η θέση του αλλάζει συνεχώς.

Χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ 3D, κάμερα υψηλής ανάλυσης με ένα περίβλημα, έγχρωμη οθόνη TFT 6,5” και αισθητήρα που επιτρέπει τη μέτρηση της ταχύτητας με υψηλή ακρίβεια. Διαθέτει φλας για νυχτερινές λήψεις και ειδικό σύστημα που αναγνωρίζει διαφορετικούς τύπους οχημάτων.

Το περίβλημά του είναι ανθεκτικό στο νερό και τη σκόνη και αντέχει σε ακραίες θερμοκρασίες, όπως από -20 έως 60 βαθμούς Κελσίου.

Το ραντάρ TraffiStar S290 Μ είναι ασφαλές και για τους ανθρώπους της Τροχαίας, αφού δε χρειάζεται να βγουν στο δρόμο κατά τη χρήση του.

Το προηγμένο ραντάρ βρίσκεται ήδη στη διάθεση της Τροχαίας εδώ και αρκετούς μήνες και συνέβαλλε στη βεβαίωση 1.770 παραβάσεων υπερβολικής ταχύτητας. Το συνολικό ποσό των προστίμων ανέρχεται στα 311.250 ευρώ και χορηγήθηκε στους Δήμους Αλμυρού και Ρήγα Φεραίου.

Οι άνθρωποι της Τροχαίας, που μας ενημέρωσαν για το TraffiStar S290 Μ, ανέφεραν ότι τη μεγαλύτερη ταχύτητα που έχει καταγράψει στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου είναι 252 χλμ./ώρα!

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Επένδυση εκατομμυρίων για την Οδική ΑσφάλειαΑυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Επένδυση εκατομμυρίων για την Οδική Ασφάλεια
Δεν ξεφεύγει τίποτα από το προηγμένης τεχνολογίας ραντάρ TraffiStar S290 M

Κόπωση/υπνηλία

Τέλος, θα θέλαμε να επισημάνουμε ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα που ανέδειξαν οι άνθρωποι του Αυτοκινητοδρόμου και της Τροχαίας. Η κόπωση/υπνηλία καταγράφεται στους Άλλους λόγους πρόκλησης οδικών ατυχημάτων, δηλαδή δεν είναι συγκεκριμένο, όπως για παράδειγμα η υπερβολική ταχύτητα, το αλκοόλ και οι ουσίες, η μη χρήση ζώνης και κράνους, η απόσπαση προσοχής, κ.ά. Συνεπώς, παρότι είναι μείζον πρόβλημα πρόκλησης ατυχήματος παραμένει αόριστο, άρα πιο δύσκολο να αντιμετωπιστεί. Μάλιστα, στους επαγγελματίες οδηγούς συναντάται πολύ συχνά, αφού πολλές φορές είναι αναγκασμένοι να οδηγούν πάνω από 10 ώρες συνεχόμενα.

Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου συνεχίζει και ενισχύει την έρευνα για την κόπωση οδηγών βαρέων οχημάτων και το 2025.

[Πηγή:]www.newsit.gr

Ροή Ειδήσεων

ΗΠΑ: Συντριβή μικρού αεροσκάφους στην Πενσυλβάνια

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) δήλωσε ότι πέντε άτομα επέβαιναν στο μονοκινητήριο Beechcraft Bonanza ...

Φάμελλος: Ο Εμμανουήλ Καραλής μάς κάνει περήφανους ανεβάζοντας τον πήχη της ελπίδας

«Ο "Μανόλο" έγινε ο πρώτος Έλληνας αθλητής του επί κοντώ που κατακτά χρυσό μετάλλιο σε Ευρωπαϊκό κλειστού στίβου», γράφει σε ανάρτηση ο πρόεδρος...