Η απεργία γίνεται ενώ οι ταξιδιώτες στα βρετανικά αεροδρόμια βρίσκονται αντιμέτωποι με χαώδεις καθυστερήσεις και ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής λόγω ελλείψεων εργατικού δυναμικού, ενώ πολλοί Βρετανοί αναγκάζονται να περιμένουν για μήνες το νέο τους διαβατήριο λόγω καθυστερήσεων στη διεκπεραίωσή τους.
Λονδίνο, Θανάσης Γκαβός
Έρημα τοπία είναι σήμερα οι σταθμοί του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου στη Βρετανία, καθώς και οι σταθμοί του υπογείου σιδηροδρόμου στο Λονδίνο, καθώς από τα μεσάνυχτα είναι σε ισχύ «η μεγαλύτερη απεργία των τελευταίων 33 ετών», όπως έχει χαρακτηριστεί.
Σε λειτουργία βρίσκονται μόνο ένα στα πέντε δρομολόγια και αυτά από το 50% των σταθμών και μέχρι νωρίς το βράδυ.
Έξω από κεντρικούς σταθμούς πραγματοποιούνται πικετοφορίες των απεργών, κυρίως από το συνδικάτο RMT που εκπροσωπεί τους απασχολούμενους στη λειτουργία και συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και στις μεγάλες σιδηροδρομικές εταιρείες, οι οποίοι ζητούν αυξήσεις απολαβών της τάξης του 7% αντί του 3% που προσφέρεται. Όπως λένε, ο πληθωρισμός τρέχει με ρυθμό 9% και η ακρίβεια συμπιέζει το πραγματικό τους εισόδημα.
Η απεργία στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο θα συνεχιστεί επίσης την Πέμπτη και το Σάββατο, αλλά το επιβατικό κοινό καλείται να μην ταξιδέψει με τρένο ούτε την Τετάρτη, την Παρασκευή και την Κυριακή, λόγω της αναταραχής που θα προκαλέσει στο δίκτυο η απεργία.
Η απεργία δημιουργεί σημαντική ταλαιπωρία στους εργαζόμενους, που συνήθως μετακινούνται με τρένο στη Βρετανία, αλλά εκτιμάται ότι οι περισσότεροι τελικά θα αναβιώσουν την εμπειρία των lockdown της πανδημίας και θα εργαστούν από το σπίτι αυτή την εβδομάδα. Αυτό μοιάζει να επιβεβαιώνεται από τις αναφορές αρμοδίων ότι η κίνηση την οχημάτων στο οδικό δίκτυο την Τρίτη το πρωί δεν ήταν ιδιαίτερα αυξημένη.
Σε πρωινές του συνεντεύξεις ο Υπουργός Μεταφορών Γκραντ Σαπς είπε ότι παρά το διάλογο με τα συνδικάτα, η απεργία δε στάθηκε δυνατό να αποτραπεί. Αλλά πρόσθεσε: «Για μελλοντικές απεργίες θα διασφαλίσουμε ότι ο νόμος είναι σταθερά στο πλευρό του επιβάτη, στην πλευρά του καταναλωτή».
Η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην κατάθεση νομοσχεδίου που θα αλλάζει τα ισχύοντα και θα επιτρέπει την αντικατάσταση των απεργών κατά τις ημέρες της απεργίας με εργαζόμενους σε άλλα τμήματα των εταιρειών τους ή με ορισμένης διάρκειας προσλήψεις προσωπικού από πρακτορεία.
Θα προβλέπεται επίσης η παροχή «κατώτατου επιπέδου υπηρεσιών» ακόμα και σε περίπτωση προκήρυξης απεργίας.
Τα συνδικάτα των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους προειδοποιούν με νεότερες απεργιακές κινητοποιήσεις μέσα στο καλοκαίρι και έως τα Χριστούγεννα. Πρόθεση να απεργήσουν έχουν εκφράσει επίσης οι δικηγόροι, ενώ υπό συζήτηση είναι κινητοποιήσεις των δασκάλων, του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού και των ταχυδρομικών υπαλλήλων, μεταξύ άλλων, σε ένα καλοκαίρι που ήδη περιγράφεται ως «καλοκαίρι δυσαρέσκειας».
Η απεργία αυτής της εβδομάδας εκτιμάται ότι θα στοιχίσει στη βρετανική οικονομία, κυρίως στον τουρισμό και στην εστίαση, περί το 1 δισεκατομμύριο λίρες.
Πηγή: skai.gr