Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του Ever Given είχε απασχολήσει ξανά την παγκόσμια κοινή γνώμη το 1992

H Evergreen Marine διαχειρίστρια το πλοίου που “έκλεισε” την Διώρυγα του Σουέζ έχει απασχολήσει ξανά την κοινή γνώμη για ένα διαφορετικού τύπου ατύχημα που έλαβε χώρα στον Ειρηνικό Ωκεανό το μακρινό 1992 και μετατράπηκε σε μελέτη επιστημόνων.

H μεταφορική εταιρεία Evergreen Marine Corp, διαχειρίστρια του πλοίου που έκλεισε για μέρες τη Διώρυγα του Σουέζ, είχε αντιμετωπίσει και μία άλλη κρίση στην ιστορία της, ένα ατύχημα που σκόρπισε στη θάλασσα 28.000 πλαστικά παπάκια και άλλα παιχνίδια.

Δεκαετίες μετά το περιστατικό του 1992, κίτρινα παπάκια συνεχίζουν να εκβράζονται σε ακτές σε όλο τον κόσμο.

Όταν τα πλαστικά παιχνίδια άρχισαν να ξεβράζονται σε ακτές σε όλο τον κόσμο, κανείς δεν γνώριζε την προέλευσή τους. Ο δημοσιογράφος Ντόνοβαν Χον, συνεργάστηκε με επιστήμονες για να καταλήξει ότι επρόκειτο για φορτίο που έπεσε από το πλοίο Ever Laurel, το οποίο διαχειριζόταν η Evergreen Marine Corp.
Όπως ανέφερε ο Χον στο βιβλίο που έγραψε για το περιστατικό, 12 κοντέινερ έπεσαν από το πλοίο στις 10 Ιανουαρίου 1992 στη μέση του Βόρειου Ειρηνικού Ωκεανού.
Στη θάλασσα έπεσαν τότε 7.200 κίτρινα παπάκια, 7.200 πράσινα βατράχια, 7.200 κόκκινοι κάστορες και άλλα τόσα γαλάζια χελωνάκια, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε ο Χορν.

Επιστήμονες είχαν μετατρέψει το ατύχημα σε πείραμα και παρακολούθησαν επί 11 χρόνια την πορεία τους στον Ατλαντικό, τον Αρκτικό και τον Ειρηνικό για να μελετήσουν τα θαλάσσια ρεύματα.

Η οδύσσεια ξεκίνησε κοντά στον 45ο παράλληλο. Τα παπάκια παρασύρθηκαν βόρεια, ταξίδευσαν κατά μήκος των ακτών της Αλάσκα και έφτασαν στον Βερίγγειο πορθμό το 1995.

Εκεί μάλλον παγιδεύτηκαν σε κομμάτια πάγου και έφτασαν κοντά στην Ισλανδία πέντε χρόνια αργότερα. Το 2001 εντοπίστηκαν στο βόρειο Ατλαντικό, κοντά στο σημείο όπου ναυάγησε ο Τιτανικός.

Εκεί τα παπάκια χωρίστηκαν. Μερικά ταξίδευσαν μέχρι τις ακτές της Ευρώπης, ενώ άλλα εντοπίστηκαν στη Χαβάη. Οι πιο άτυχοι από τους ναυαγούς κατέληξαν στον Ειρηνικό.

«Τα παπάκια διέσχισαν τον Βόρειο Ειρηνικό σε τρία χρόνια -όλο το ταξίδι από το σημείο του ατυχήματος μέχρι την Αλάσκα, από εκεί στην Ιαπωνία και μετά πίσω στη Βόρεια Αμερική» περιγράφει ο Κέρτις Έμπεσμέιερ, συνταξιοδοτημένος ωκεανογράφος στο Σιάτλ.

Περίπου 10.000 κοντέινερ πέφτουν στη θάλασσα από πλοία κάθε χρόνο.

Ακολουθήστε μας στο facebook

Ροή Ειδήσεων

Θεσσαλονίκη: Βούτηξε στον Θερμαϊκό για να γλιτώσει τη σύλληψη

Ο άνδρας φώναζε στους αστυνομικούς «αφήστε με, θέλω...

Πανεπιστημιούπολη: 4 αστυνομικοί τραυματίστηκαν από τα επεισόδια

Οι κουκουλοφόροι έβαλαν φωτιά σε κάδους απορριμμάτων στην...

Ιπποκράτειο: «Χάθηκε πολύτιμο μόσχευμα λόγω έλλειψης αναισθησιολόγου», καταγγέλλουν ασθενείς

Ανησυχία έχει ξεσπάσει ανάμεσα στους ασθενείς που περιμένουν...

Θεσσαλονίκη: Βούτηξε στον Θερμαϊκό για να γλιτώσει τη σύλληψη

Ο άνδρας φώναζε στους αστυνομικούς «αφήστε με, θέλω να πεθάνω». Επεισοδιακή ήταν...

Ενοίκια: Έχουν αυξηθεί μέχρι και 30% – Γολγοθάς για τους φοιτητές να βρουν σπίτι

Στο συνολικό κύμα της ακρίβειας έρχεται να προστεθεί ο βραχνάς τον υψηλών ενοικίωνΤα ενοίκια έχουν πάρει «φωτιά» δυσκολεύοντας ακόμα την καθημερινότητα των...

Πανεπιστημιούπολη: 4 αστυνομικοί τραυματίστηκαν από τα επεισόδια

Οι κουκουλοφόροι έβαλαν φωτιά σε κάδους απορριμμάτων στην οδό Ούλωφ Πάλμε, ενώ προκάλεσαν και φθορές σε κτίρια και οχήματα, μεταξύ των οποίων κι...