Η Εκκλησία παίρνει το όπλο της
Με ένα ηχηρό όχι στο γάμο και την τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών απάντησε η Ιερά Σύνοδος στην κυβέρνηση. Οι ιεράρχες παίρνουν θέσεις μάχης, ασκώντας ασφυκτικές πιέσεις στους βουλευτές όλων των κομμάτων να μην την υπερψηφίσουν. Ετοιμάζονται να στείλουν επιστολές στους 300 με τα νομικά επιχειρήματα της Εκκλησίας δια χειρός του νομικού της συμβούλου Θόδωρου Παπαγεωργίου, να στείλει κείμενο στους 10.000 ιερείς σε όλη τη χώρα, το οποίο θα αναγνώσουν την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου, ημέρα που γιορτάζουν οι μητέρες των τριών Ταξιαρχών, θα ετοιμαστεί και φυλλάδιο «Προς τον λαό» για να διανεμηθεί στο ποίμνιο. Δεν αποφασίστηκαν μεγάλες λαοσυνάξεις αλλά είναι ελεύθερος ο κάθε μητροπολίτης μέσα στα όρια της επαρχίας του να κάνει ό,τι κρίνει – και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας – και άλλες εκδηλώσεις προκειμένου να ενημερωθούν οι πιστοί για τις θέσεις της Εκκλησίας σε ότι αφορά στη ρύθμιση για τα ομόφυλα ζευγάρια. Πολλοί μητροπολίτες θα καλέσουν τους τοπικούς βουλευτές για να τους συνετίσουν!
Καταπέλτης 29 σελίδων!
Άπαντες οι ιεράρχες – και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος που ήταν σχετικά ήπιος – συμπαρατάχθηκαν με τον Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαο ο οποίος έκανε την κεντρική εισήγηση με την ιδιότητα του, του επικεφαλής της Επιτροπής Βιοηθικής της Εκκλησίας. Στην 29 σελίδων (!) ομιλία του ήταν καταπέλτης για την κυβέρνηση και κυρίως για τον πρωθυπουργό και το στενό του περιβάλλον, φωτογραφίζοντας τον επικεφαλής του οικονομικού του γραφείου Αλέξη Πατέλη ο οποίος έχει παντρευτεί στο Λονδίνο και ζουν στην Αθήνα με τον σύζυγό του. Μεταξύ άλλων ανέφερε χαρακτηριστικά ότι « 2- 3 μη θεσμικοί σύμβουλοι του πρωθυπουργού επιβάλλουν τις επιλογές τους στην πλειοψηφία των εκλεγμένων από τον λαό βουλευτών της κυβέρνησης» παραβλέποντας ότι όλοι οι σύμβουλοι είναι θεσμοθετημένοι.
Κατά της κομματικής πειθαρχίας
Ο Μεσογαίας επέκρινε και την κομματική πειθαρχία. «Ο πρωθυπουργός ομολόγησε δημόσια ότι η ψήφιση του νομοσχεδίου επαφίεται στην συνείδηση των βουλευτών και για τον λόγο αυτόν δεν θέτει θέμα κομματικής πειθαρχίας» τόνισε. «Στην πράξη αυτό που βλέπουμε προκλητικώς να προτάσσεται της ηθικής συνείδησης είναι η πολιτική συνείδηση, δηλαδή η ανάγκη διατήρησης της ενότητας της παράταξης. Αν είναι δυνατόν!». Στοχοποίησε τους βουλευτές που θα ψηφίσουν την ρύθμιση. «Οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και οι συνευδοκούντες προωθούν την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας και την μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεικότητα, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων και θέτουν πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ομοφυλόφιλων ενηλίκων». Έκανε και ιατρική ανάλυση υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχει τρίτο φύλο. «Το μεγαλύτερο λάθος μας ως Εκκλησίας θα ήταν να δεχτούμε ότι η ομοφυλοφιλική πράξη εκτός από ψυχική διαταραχή δεν είναι και αμαρτία» τόνισε. Η ομοφυλοφιλία είναι «μη κατά φύσιν και μη επιθυμητή».
Πρέσινγκ
Το πρέσινγκ της Εκκλησίας στους βουλευτές είναι πιθανόν να επηρεάσει τους αναποφάσιστους όχι μόνο της ΝΔ αλλά και των άλλων κομμάτων καθώς πολλοί ποντάρουν στη στήριξη των μητροπολιτών και των παπάδων για την επανεκλογή τους. Κανείς δεν ξέρει ποιοι θα υποκύψουν και εάν η αισιόδοξη πρόβλεψη της κυβέρνησης να υπερψηφιστεί η ρύθμιση με 170 βουλευτές τελικά θα επιβεβαιωθεί στην πράξη. Βγήκαν έξω πάλι τα μπλοκάκια με τα ονόματα και ξανάρχισαν τα τηλεφωνήματα.
Κουίζ
Ποιος υπουργός βρέθηκε μια ανάσα από την έξοδο από το υπουργικό σχήμα διότι είχε κάποιες διαφωνίες με την ρύθμιση για τα ομόφυλα; Ή το υπογράφεις ή φεύγεις, ήταν το τελεσίγραφο Μητσοτάκη και βεβαίως το υπέγραψε. Θα συνυπογράφουν την ρύθμιση ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος που με απόφαση του πρωθυπουργού ανέλαβε την ευθύνη της εθνικής στρατηγικής για τους ΛΟΑΤΚΙ+ (δημοσιεύτηκε και στο ΦΕΚ) και τα υπουργεία Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Εξωτερικών, Οικογένειας, Εργασίας και Υγείας.
Ο συνωστισμός στην παρουσίαση Γ. Στάσση στο Λονδίνο
Περισσότεροι από 70 αναλυτές στριμώχτηκαν χθες στην αίθουσα του «The May Fair Hotel» της αλυσίδας Radisson Collection στο Λονδίνο για να παρακολουθήσουν από κοντά την παρουσίαση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΔΕΗ Γιώργου Στάσση. Άλλοι 120 – 130 εκπρόσωποι επενδυτικών οίκων παρακολούθησαν μέσω Διαδικτύου το αναλυτικό σχέδιο του Γ. Στάσση για τη ΔΕΗ της επόμενης ημέρας. Η εξαντλητική παρουσίαση από τους κ.κ. Στάσση και Αλεξανδρίδη (οικονομικό διευθυντή του ομίλου) δεν άφησε και πολλά περιθώρια για ερωτήσεις στους αναλυτές. Ενδιαφέρθηκαν, κυρίως, για το μέρισμα, τη χρηματοδότηση του μεγάλου επενδυτικού σχεδίου των 9 δισ. που ανακοίνωσε για την επόμενη τριετία η ΔΕΗ, αλλά και για την απολιγνιτοποίηση. Στην παρουσίαση θα μπορούσαν να συμμετάσχουν (αν επιτρέπονταν η παρουσία του Τύπου) και οι ενεργειακοί συντάκτες που κατά σύμπτωση βρέθηκαν χθες στο Λονδίνο με τον όμιλο Mytilineos. Το χθεσινό τους πρόγραμμα πρέπει να ήταν πολύ βαρύ ούτως ή άλλως.
Οι ΑΠΕ συμπιέζουν το κόστος δικαιωμάτων ρύπων στην Ευρώπη
Κατά σχεδόν 40% έχουν υποχωρήσει, από τα υψηλά του 2023, οι τιμές των δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη σε μια έμμεση ωφέλεια από τη ραγδαία ανάπτυξη των μονάδων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ). Από τα 100 ευρώ ανά τόνο τον Φεβρουάριο του 2023 τα δικαιώματα βρίσκονται πλέον κοντά στα 60 ευρώ ανά τόνο. Τα οφέλη είναι σημαντικότατα για την ελληνική και ευρωπαϊκή βιομηχανία η οποία πληρώνει πολύ χαμηλότερες τιμές αφού διαψεύστηκαν οι αναλυτές που προέβλεπαν περαιτέρω ενίσχυση του κόστους εκπομπών. Η μεγάλη πτώση, στη χειρότερη χρονιά από το 2016 για όσους επενδύουν στα δικαιώματα ρύπων, συνδέεται με τη μεγάλη ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Ευρώπη που περιορίζει την ανάγκη των βιομηχανιών για ρυπογόνα καύσιμα. Τα στοιχεία του BloombergNEF δείχνουν πως το 2023 εγκαταστάθηκαν στην Ευρώπη 51 GW νέων μονάδων ΑΠΕ, δυναμικότητα που είναι 87% υψηλότερη από αυτήν που εγκαταστάθηκε το 2021.
Η έκρηξη επιβατικής κίνησης στα 22 μικρά περιφερειακά αεροδρόμια
Τουλάχιστον κατά 43% προβλέπεται πως θα έχει αυξηθεί μέχρι το 2030 η επιβατική κίνηση στα 22 μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια που ελέγχει το Υπερταμειο (ΕΕΣΥΠ). Στον απολογισμό που κυκλοφόρησε χθες η διοίκηση δεν αναφέρει κάτι συγκεκριμένο για την αξιοποίηση των 21 αεροδρομίων. Εξαίρεση αποτελεί το αεροδρόμιο Καλαμάτας για το οποίο μαθαίνουμε πως τον επόμενο μήνα το Υπερταμείο θα αποστείλει τη σύμβαση παραχώρησης στους υποψηφίους και τον Ιούνιο αναμενεται η υποβοληπροσφορών με στόχο στις αρχές φθινοπώρου μα έχει γίνει η επιλογή αναδόχου. Ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.- GMR Airports Limited, ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ Α.Ε.- CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.A, Egis Airport Operation-AKTOR CONCESSIONS SINGLE MEMBER S.A.- Aéroports de la Cote d’Azur και FRAPORT AG- DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.- ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε. (οι δύο τελευταίες είναι συμφερόντων των ομίλων Κοπελούζου και Κωνσταντακόπουλου).
Πως χάθηκαν 40.000 ακίνητα της ΕΤΑΔ!
Μέχρι πρόσφατα γνωρίζαμε πως η αμαρτωλή κρατική εταιρεία ακίνητων, η ΕΤΑΔ, είχε χαρτοφυλάκιο περίπου 75.000 – 80.000 άγνωστης δυνατότητας αξιοποίησης. Τώρα μαθαίνουμε πως η ΕΤΑΔ έχει 36.000 ακίνητα από τα οποία τεράστιο ποσοστό είτε δεν μπορούν να εντοπιστούν (!) είτε είναι καταπατημένα! Τι σημαίνει «δεν μπορούν να εντοπιστούν»; Στο Υπερταμείο δεν μας εξηγούν αλλά όπως έγραψε προ ημερών η στήλη, δεκάδες φάκελοι με κωδικούς ακινήτων της ΕΤΑΔ βρέθηκαν άδειοι! Το 47% των πρώτων 500 ακινήτων που αποπειράθηκε η ΕΤΑΔ να καταγράψει δεν μπορούν να εντοπιστούν ή είναι καταπατημένα. Και ακόμα να μπει εισαγγελέας στην κρατική εταιρεία!
Το χαρτοφυλάκιο της 5G Ventures
Με διάφορες αφορμές κάποιοι στην κυβέρνηση και στην ΕΕΣΥΠ πανηγύριζουν για τος μεγάλες επενδύσεις της κρατικής 5G Ventures στην καινοτομία. Δεν μας λένε, όμως, ποσό αποτιμώνται σήμερα οι συμμετοχές της 5G Ventures! Εχει πλάνο εξόδου και ποτε από κάποιες εταιρείες που επένδυσε; Με ποιες υπεραξίες; Έχουν «επενδυθεί μέσα σε 21 μήνες κεφάλαια άνω των 41,5 εκατ. ευρώ (commitments). Το portfolio μέχρι στιγμής αποτελείται από τις εταιρείες: Matternet, OQ Technology, Pandas Holdings, SafeSize, EdgeQ , Movandi και WINGS ICT. ‘Εχει συνεπενδύσει με διεθνείς στρατηγικούς και χρηματοοικονομικούς επενδυτές, όπως η «Saudi Aramco Entrepreneurship Ventures LLC», «Sony Innovation Fund», «Mercedes-Benz», «Boeing Horizon X», «Swiss Post», «UPS», «DST», «Gemini Ιnvestments L.P.» κλπ».
Τα SUV και η κόντρα με τις εταιρείες χώρων στάθμευσης
Ένα στα δύο αυτοκίνητα που πωλήθηκαν την τελευταία πενταετία στην Ευρώπη βρίσκονταν εκτός των προδιαγραφών πλάτους που έχουν καθορίσει οι εταιρείες διαχείρισης χώρων στάθμευσης σε Ευρώπη και Ηνωμένο Βασίλειο! Οι χθεσινοί Times αναφέρουν πως το μέγιστο πλάτος από τις εταιρείες διαχείρισης είναι τα 1,80 μέτρα ενώ λόγω της έκρηξης πωλήσεων στα πολυμορφικά αυτοκίνητα (SUVs) κάθε χρόνο το πλάτος των ΙΧ αυξάνεται μισό εκατοστό. Ετσι πλέον έχουμε μοντέλα όπως το X5 της BMW που έχει πλάτος 2,04 μέτρα, το Q8 της Audi στα 1,99 μέτρα, το Ranger Rover Sport στο 1,99 μέτρα. Μαζί με τους καθρέπτες το πλάτος πολλών ΙΧ αγγίζει τα 2,2 μέτρα λένε οι εκπρόσωποι των εταιρειών διαχείρισης πάρκιν στην Ευρώπη που έχουν αρχίσει να ανησυχούν! Κάποια SUVs πλησιάζουν πλέον σε πλάτος ορισμένα φορτηγά όπως βλέπουμε και από τα παρκαρίσματα στους στενούς δρόμους της Αθήνας. Για να μην μιλήσουμε για τα ημιφορτηγά αμερικανικών εταιρειών (που είναι και της μόδας στην Ελλάδα) που έχουν πλάτος 2,1 μέτρα!
To άρθρο Το …μνημόνιο της Εκκλησίας, η επιτυχία Γ. Στάσση στο Λονδίνο, το σχέδιο για τα μικρά αεροδρόμια και τα 40.000 ακίνητα της ΕΤΑΔ που αγνοούνται δημοσιεύτηκε στο NewsIT .
[Πηγή:]www.newsit.gr