Σε επόμενο στάδιο αναμένεται να εισέλθουν προσεχώς δύο διαγωνισμοί για την κατασκευή σημαντικών οδικών αξόνων στην Βόρεια Ελλάδα, που προωθούνται μέσω ΣΔΙΤ.
Ο λόγος για τους νέους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και Δράμας – Αμφίπολης, συνολικής αξίας σχεδόν 550 εκατ. ευρώ, οι οποίοι αναμένεται να αναβαθμίσουν τις συνδέσεις της Κεντρικής Μακεδονίας κι εν γένει της Βόρειας Ελλάδας. Τους δύο αυτούς διαγωνισμούς διεκδικούν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – MYTILINEOS, INTRAKAT, ΑΒΑΞ, ενώ δεν θα υπάρχουν διόδια, καθώς τα έργα θα υλοποιηθούν ως μη ανταποδοτικά ΣΔΙΤ.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι σύγχρονοι δρόμοι θα βοηθήσουν να σπάσει η απομόνωση των δύο περιοχών, οι οποίες είχαν μείνει πίσω ως προς το δίκτυο που τις συνέδεε με Θεσσαλονίκη και Εγνατία Οδό.
Η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί κατά 6-8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη–Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη-Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη–Έδεσσα.
Αντίστοιχα αναμένεται να μειωθεί κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμα–Αμφίπολη.
Η Έδεσσα αλλά και όλη η παραγωγική δύναμη της Πέλλας έρχονται πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη, η Αμφίπολη μισή ώρα πιο κοντά στη Δράμα. Κυρίως, όμως, οι δρόμοι θα αποκτήσουν ευρωπαϊκές προδιαγραφές, διευκολύνοντας χιλιάδες οδηγούς.
Επίσης, η προώθησή τους θα συμβάλλει τόσο στην τουριστική ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας όσο και στην διευκόλυνση των εμπορευματικών μεταφορών της χώρας.
Η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Θεσσαλονίκη – Έδεσσα κρίθηκε απαραίτητη δεδομένου ότι η Έδεσσα είναι η μόνη πρωτεύουσα νομού της περιοχής που δεν συνδέεται απευθείας με την Θεσσαλονίκη.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η διέλευση των οχημάτων να γίνεται μέσα από την Χαλκηδόνα και τα Γιαννιτσά.
Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ., περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, κακή ορατότητα, μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση καθώς διέρχεται μέσω πόλεων.
Η ένωση της Δράμας με την Εγνατία Οδό αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα για τους οδηγούς και όσους εισέρχονται στη χώρα από τα βόρεια σύνορά.
Η επίλυσή του με την κατασκευή ενός καινούριου και βασισμένου στα σύγχρονα πρότυπα κάθετου οδικού άξονα, αφενός θα εξυπηρετήσει τους πολίτες, αφετέρου θα διευκολύνει την μετακίνηση εισαγόμενων και εξαγόμενων εμπορικών προϊόντων, μιας και αποτελεί τον οδικό δίαυλο επικοινωνίας με τα μεγάλα αστικά κέντρα και λιμάνια της χώρας.
Επιπλέον θα εξασφαλίσει πιο ασφαλή διέλευση των οχημάτων, εφόσον αυτά δεν θα διέρχονται μέσω κατοικημένων περιοχών.
To άρθρο Γιατί και πώς προωθούνται δυο μεγάλα οδικά έργα 550 εκατ. ευρώ στην Βόρεια Ελλάδα δημοσιεύτηκε στο NewsIT .
[Πηγή:]www.newsit.gr