Τα σχέδια της Skroutz για επέκταση στο ”τελευταίο μίλι”

Η απόφαση για επέκταση στο last mile είναι ειλημμένη από τη Skroutz, τουλάχιστον για τις περιοχές των μεγάλων αστικών κέντρων, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.

Επένδυση στο last mile- δηλαδή στον τελευταίο κρίκο της διανομής παραγγελιών στον τελικό καταναλωτή- σχεδιάζει η Skroutz, προκειμένου να αντιμετωπίσει τη σημαντικότερη ίσως παθογένεια της διαδικασίας του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην εταιρεία, η διοίκηση της Skroutz επεξεργάζεται διάφορες εναλλακτικές, χωρίς να έχει καταλήξει στο format εκείνο που θα προσέφερε αξία και λύσεις στο κανάλι πωλήσεων της, ωστόσο, η απόφαση για επέκταση στο συγκεκριμένο τομέα είναι ειλημμένη, τουλάχιστον για τις περιοχές των μεγάλων αστικών κέντρων, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.

Μετά την εμπειρία του 2020, τη στροφή των καταναλωτών και των εμπόρων στο ηλεκτρονικό κανάλι, αλλά και τη μεγέθυνση της ίδιας της Skroutz, οι συνεργασίες με εταιρείες διανομών επεκτάθηκαν, ωστόσο σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η εταιρεία σκοπεύει να μειώσει την εξάρτηση από την αποκλειστική σχέση με τρίτους συνεργάτες. Στο

Κατά το ίδιο σκεπτικό το Νοέμβριο του 2020, η εταιρεία προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με την EveryPay, αποκτώντας μάλιστα μειοψηφικό ποσοστό ύψους 25% στην εταιρεία, η οποία είναι πάροχος συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών, διατηρώντας σαφώς όλες τις υπόλοιπες συνεργασίες με σχετικές πλατφόρμες πραγματοποίησης και εκκαθάρισης συναλλαγών. Η κίνηση προσφέρει ευελιξία, τη δυνατότητα δημιουργίας νέων προϊόντων και μικρότερη εξάρτηση από άλλα συστήματα, γεγονός που η διοίκηση της εταιρείας αξιολογεί ως συγκριτικό πλεονέκτημα.

Πέραν των σχεδιασμών όσον αφορά τις υπηρεσίες πληρωμών αλλά και διανομής, η Skroutz, έχει ως στρατηγικό στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του marketplace της, προσελκύοντας εμπόρους που δεν έχουν καμιά πρόσβαση στο ηλεκτρονικό κανάλι. Το εγχείρημα έχει συμπληρώσει μόλις ένα χρόνο, αριθμώντας σήμερα περίπου 3.000 συνεργαζόμενα καταστήματα, ωστόσο, τα περιθώρια ανάπτυξης είναι μεγάλα. Όπως ήδη απέδειξε η διαταραχή της πανδημίας μόλις 2 στις 10 μικρές επιχειρήσεις έχουν κάποιου τύπου πρόσβαση στην ψηφιακή αγορά, η οποία κερδίζει πλέον μόνιμο έδαφος.

Σε ότι αφορά τα μεγέθη της Skroutz, ήδη πριν το δεύτερο lockdown, πλησίασε να ισοφαρίσει το τζίρο που πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας της στο σύνολο του 2019. Στο οκτάμηνο του 2020 πραγματοποιήθηκαν ακαθάριστες συναλλαγές ύψους 600 εκατ.ευρώ (έναντι 380 εκατ.ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι) και έναντι των 650 εκατ.ευρώ που πραγματοποιήθηκαν στο σύνολο του 2019. Ωστόσο, η Skroutz AE είχε πετύχει ένα ακόμη αναπτυξιακό άλμα μέσα στο «ανέφελο» 2019.

Η χρήση του 2019 έκλεισε για την εταιρεία με έσοδα που απείχαν μόλις μερικές χιλιάδες ευρώ από τα 20 εκατ.ευρώ (19,922 ) έναντι εσόδων ύψους 12,648 εκατ.ευρώ το 2018 (αύξηση κατά 58%), ξεπερνώντας το μέσο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 25% που παρουσίαζε τα προηγούμενα χρόνια. Η επίδοση αυτή δε έρχεται αποκλειστικά και μόνο από τη δραστηριότητα της πλατφόρμας σύγκρισης τιμών και συγκέντρωσης διαδικτυακών καταστημάτων στην ελληνική αγορά. Οι δραστηριότητες – πέραν των εσόδων-, ώθησαν ψηλά και την κερδοφορία της, η οποία παρουσίασε αύξηση σχεδόν κατά 100% στα 5,321 εκατ.ευρώ έναντι 2,766 εκατ.ευρώ το 2018.

Τα δε διαθέσιμα στο ταμείο της στο τέλος του 2019 ανήλθαν στα 8,276 εκατ.ευρώ από 3,504 εκατ.ευρώ στο τέλος του 2018. Σημειώνεται δε ότι από τα κέρδη της χρήσης 2019 δε διανεμήθηκε μέρισμα στους μετόχους, ωστόσο μετά από σχετική εισήγηση της διοίκησης της εταιρείας αποφασίστηκε η διανομή μέρους των κερδών, ύψους 1.1 εκ., σε μέρος του προσωπικού της εταιρείας, που αποτελούν τους παλαιότερους υπαλλήλους.

Με ελεγχόμενο δανεισμό- τον οποίο περιόρισε ακόμη περισσότερο το 2019, η εταιρεία διέθετε όλη την απαραίτητη ρευστότητα για τις νέες επενδύσεις της και την σχεδιαζόμενη ανάπτυξη, ωστόσο, το επενδυτικό ενδιαφέρον ενός από τα μεγαλύτερα επενδυτικά funds του πλανήτη, του CVC Capital, οδήγησε τον Απρίλιο του 2020 στην εξαγορά υψηλού μειοψηφικού ποσοστού της ελληνικής εταιρείας.

Ροή Ειδήσεων

Αργεντινή: Διαδηλώσεις κι επεισόδια παραμονή των 100 ημερών της προεδρίας Μιλέι

Η αστυνομία έκανε επανειλημμένα χρήση αντλιών εκτόξευσης πεπιεσμένου νερού και δακρυγόνων, ενώ κάποιοι διαδηλωτές εκσφενδόνισαν πέτρες εναντίον ...

Μαρινάκης: Χυδαία, απάνθρωπη και ρατσιστική η επίθεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά του Κυμπουρόπουλου

Ο κ.Μαρινάκης σε ανάρτησή του τονίζει πως οι συντάκτες αυτών των αποτρόπαιων σχολίων δεν είναι δυνατόν να κρύβονται πίσω από την ανωνυμία τους...

Φενέρμπαχτσε: Αβάσιμες οι κατηγορίες εναντίον των παικτών – Κινδύνευε η ζωή τους από ανθρώπους με μαχαίρια και ξύλα

Ο αθλητικός διευθυντής της Φενέρμπαχτσε, Μάριο Μπράνκο, αναφέρθηκε στον επεισοδιακό αγώνα της ομάδας στην έδρα της Τράμπζονσπορ και στάθηκε στο πλευρό των παικτών...