Το «καλοκαίρι της δυσαρέσκειας» συνεχίζεται στη Βρετανία με τις απεργιακές κινητοποιήσεις από διάφορους κλάδους να συνεχίζονται, καθώς οι εργαζόμενοι απαιτούν αυξήσεις για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στην εκτίναξη του κόστους ζωής. Στη λίστα ήρθε να προστεθεί και η πολυήμερη απεργία που προκήρυξαν οι εργαζόμενοι στο κορυφαίο εμπορικό λιμάνι Φέλιξστοου, στις ακτές του Σάφολκ, που είναι το πιο πολυσύχναστο για τη διακίνηση μεγάλων κοντέινερ στη χώρα.
Συνολικά οκτώ(!) ημέρες θα διαρκέσει η απεργία που αποφάσισαν οι τουλάχιστον 1.900 εργαζόμενοι του λιμανιού, θέλοντας να δείξουν την αποφασιστικότητα τους για την αποδοχή των αιτημάτων τους που περιλαμβάνουν φυσικά αυξήσεις των μισθών.
Βρετανία: Η υφεσιακή τροχιά της οικονομίας επηρεάζει ήδη το κλίμα στην αγορά εργασίας
Οι συνομιλίες που διεξάγονταν τις τελευταίες εβδομάδες δεν κατέληξαν σε συμφωνία, οπότε σε ψηφοφορία που διεξήχθη, το 92% των εργαζομένων ψήφισαν υπέρ της απεργίας.
Η εργοδοσία του Felixstowe Dock and Railway Company προσέφερε αυξήσεις ύψους 5%, που η ίδια χαρακτήρισε ως «δίκαιη προσφορά».
Το ράλι του πληθωρισμού
Με τον πληθωρισμό να αναμένεται να ξεπεράσει το 13% μέχρι τα τέλη της χρονιάς, όπως υποστήριξε στη νέα έκθεση της χθες η Τράπεζα της Αγγλίας, οι εργαζόμενοι δεν συμφώνησαν απαιτώντας αυξήσεις κοντά στα επίπεδα του πληθωρισμού, που τώρα κυμαίνεται στο 9,4%. Άλλωστε πέρυσι είχαν δείξει ευελιξία αποδεχόμενοι οριακή αύξηση κατά 1,4%.
Επίσης η εμπορευματική κίνηση έχει αυξηθεί κάθετα. «Πρόκειται για μια εξαιρετικά πλούσια εταιρεία που μπορεί άνετα να καλύψει αυξήσεις στους μισθούς. Αντιθέτως επέλεξε να προσφέρει σημαντικές αποζημιώσεις στους μετόχους ύψους 100 εκατ. στερλίνων» σχολίασε από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας του συνδικάτου, Σάρον Γκράχαμ, καλώντας την εργοδοσία να έρθει σε συμβιβασμό.
Αναλυτές επισημαίνουν πως το πολυήμερο πάγωμα της δραστηριότητας σε ένα τόσο σημαντικό λιμάνι θα προκαλέσει αλυσίδα προβλημάτων, σε ένα διάστημα που τα εμπόδια στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα δεν έχουν ξεπεραστεί.
Υπολογίζεται πως το Φέλιξστοου ελέγχει περίπου το 48% της κίνησης container του βρετανικού εμπορίου.