Ταμείο Ανάκαμψης: Kινδυνεύουν να μείνουν εκτός δύο μεγάλα έργα


Τον κίνδυνο να τεθούν εκτός χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης (Τ.Α.) αντιμετωπίζουν δύο εμβληματικά έργα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Συγκεκριμένα, εκτός του Τ.Α. κινδυνεύουν να βρεθούν τα έργα για τα υποθαλάσσια τηλεπικοινωνιακά καλώδια και το 5G στους αυτοκινητόδρομους. Πρόκειται για δύο έργα συνδεσιμότητας (από τα τέσσερα συνολικά), τα οποία σύμφωνα με τα σχέδια του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης επρόκειτο να χρηματοδοτηθούν από πόρους του Τ.Α.

Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι τα προαναφερόμενα έργα δεν προλαβαίνουν να περιληφθούν στην επόμενη κατανομή των κονδυλίων του Τ.Α. Μονόδρομος για την υλοποίηση των δύο έργων είναι πλέον το ΕΣΠΑ, αν και τα κονδύλια που έχουν προβλεφθεί για τη συνδεσιμότητα στα διαρθρωτικά ταμεία, για την περίοδο 2021 – 2027, ανέρχονται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά, τα δύο έργα δεν κατάφεραν να «πιάσουν» τις προθεσμίες που θα τα έστελναν στο Ταμείο, αφού δεν έφτασαν σε τέτοιο επίπεδο σχεδιαστικής ωρίμανσης, ώστε να πετύχουν τις προδιαγραφές που θέτει το Τ.Α.

Ειδικότερα, το πρώτο έργο που -πιθανότατα – δεν θα αποκτήσει πρόσβαση στο Τ.Α. είναι το έργο δημιουργίας υποδομής 5G σε περίπου 2.000 χιλιόμετρα ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, το οποίο είχε προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ, με το ταμείο να αναλαμβάνει τα 160 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, το σχέδιο «5G corridors» στο εθνικό οδικό δίκτυο, προέβλεπε ένα στόλο αυτόνομων φορτηγών να κινούνται στους άξονες Πειραιά – Εύζωνοι και Ηγουμενίτσα – Αδριανούπολη, σε μία αδιάλειπτη ροή μεταξύ των εμπορευματικών μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics).

Επίσης, το δεύτερο έργο που αναμένεται να μείνει εκτός Τ.Α. είναι αυτό των υποθαλάσσιων καλωδίων, συνολικού μήκους περίπου 1.400 χιλιομέτρων, για τη διασύνδεση της Ελλάδας με την Κύπρο, τη σύνδεση μεγάλων νησιών όπως της Κρήτης και της Λέσβου, καθώς και κάποιων νησιών μεσαίου μεγέθους, όπως της Καρπάθου, της Σύρου, της Καλύμνου, της Ικαρίας και της Πάτμου. Ο προϋπολογισμός των καλωδίων ανέρχεται σε 110 εκατ. ευρώ, με το ένα τρίτο από αυτά να επρόκειτο να καταβληθεί από το Τ.Α. Οι προθεσμίες ήταν ασφυκτικές, με αποτέλεσμα να μην ολοκληρωθεί ο οδικός χάρτης των ιδιωτικών επενδύσεων που θα εξασφάλιζαν την πλήρη χρηματοδότηση του έργου, κάτι που αποτελεί προϋπόθεση για οποιαδήποτε χρηματοδότηση του Τ.Α.

«Ζωντανά» για χρηματοδότηση από το Τ.Α. έμειναν τα έργα των μικροδορυφόρων με προβλεπόμενο κόστος 200,3 εκατ. ευρώ, και τα «έξυπνα κτίρια», της δράσης με την ονομασία Smart Readiness Voucher Scheme, προϋπολογισμού 148,4 εκατ. ευρώ.

Πηγή: Εντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ



Ροή Ειδήσεων

Λευκός Οίκος: Ο Τραμπ εξετάζει αναστολή των δασμών για 90 ημέρες

Υπήρξε έντονη φημολογία ότι επίκειται αναστολή των δασμών -  Διέψευσε αργότερα ο λευκός Οίκος προκαλώντας σύγχυση και επιστροφή της αγοράς σε αρνητικό έδαφος  ...

Ολυμπία Οδός: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μικρής διάρκειας μεταξύ των κόμβων Κινέτας και Μεγάρων

Από τις 08:00 έως τις 14:00 την Τετάρτη η κυκλοφορία θα εκτραπεί μεταξύ των κόμβων Κινέτας (ΧΘ 55,8) και Μεγάρων (ΧΘ 38,9) στην...

Σκέρτσος: Να απολογηθεί το ΠΑΣΟΚ για τις θεωρίες περί παράνομων φορτίων στα τρένα

Ευθεία απάντηση στο ΠΑΣΟΚ σε σχέση με τις τελευταίες εξελίξεις στην υπόθεση των Τεμπών δίνει, με ανάρτησή του, ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος ...