Ναυτιλία: Η άνοδος του «αόρατου» ρωσικού στόλου και ο κίνδυνος για τη φήμη του κλάδου


Το διαρκώς αυξανόμενο μέγεθος των λεγόμενων «αόρατων» δεξαμενοπλοίων αποτελεί πραγματική απειλή για τη φήμη της παγκόσμιας ναυτιλίας και θέτει σε κίνδυνο τις ζωές των ναυτικών καθώς και το περιβάλλον, προειδοποιούν κορυφαία στελέχη του κλάδου.

Στον απόηχο των κυρώσεων και της επιβολής εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο από την Ευρωπαϊκή Ενωση, η Ρωσία αποκτά ένα μεγάλο κομμάτι της πίτας του στόλου, ενώνοντας τις δυνάμεις της και με άλλους εξαγωγικούς «γίγαντες» όπως το Ιράν και η Βενεζουέλα. Ο στόχος είναι προφανής και πιο συγκεκριμένα η αποφυγή κυρώσεων, με τα παλαιότερα δεξαμενόπλοια να ωθούνται σε επικίνδυνες επιχειρήσεις χωρίς σωστή διαχείριση και την ανάλογη ασφαλιστική κάλυψη.

Διαβάστε επίσης – Πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο: Πολύ υψηλό για να πλήξει την πολεμική μηχανή του Πούτιν

Παράλληλα, ο αυξανόμενος ρυθμός μεταφορτώσεων φορτίου από πλοίο σε πλοίο, οδηγούν τους εμπειρογνώμονες να σημάνουν τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα ατυχημάτων.

Ο Jakob Larsen, επικεφαλής του τομέα ασφάλειας του διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού BIMCO, δήλωσε ότι ανησυχεί για την άνοδο του «αόρατου» στόλου, καταγγέλλοντας οποιεσδήποτε ενέργειες παραβιάζουν τους κανονισμούς ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης της απενεργοποίησης του AIS (σ.σ. του πομπού) ενός πλοίου ως μέρος των προσπαθειών συγκάλυψης έκνομων δραστηριοτήτων.

crossorigin="anonymous">

«Είναι ανησυχητικό ότι οι ενέργειες ορισμένων οδηγούν σε άσχημη εικόνα τη συντριπτική πλειοψηφία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου που επικεντρώνεται στην ασφαλή μεταφορά φορτίων», είπε ο Larsen στο Splash247.

Από Rolls-Royce η αγορά κινδυνεύει να γίνει…. Lada

Χαρακτηριστική ήταν και η δήλωση του συγγραφέα Michael Grey, ο οποίος επεσήμανε πως «ο τομέας των δεξαμενόπλοιων είχε δουλέψει τόσο σκληρά για να γίνει η Rolls-Royce της ναυτιλιακής βιομηχανίας και τώρα ο “αόρατος” στόλος και το είδος των ανθρώπων που θα προσελκύσει θέτει σε μεγάλο κίνδυνο τη φήμη που έχει αποκτηθεί».

Στο μεταξύ, εκφράζοντας ανησυχία για τους άνδρες και τις γυναίκες που «στρατολογήθηκαν» για να μεταφέρουν όλο αυτό το παράνομο φορτίο, ο Fabrizio Barcellona, συντονιστής στη Διεθνή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF), είπε: «Τις περισσότερες φορές, οι ναυτικοί δεν γνωρίζουν την προέλευση του φορτίου. Αυτό μπορεί να ισχύει ακόμη περισσότερο για το πετρέλαιο, το οποίο μπορεί να αγοράζεται και να πωλείται συνεχώς, μέσα σε ένα μόνο ταξίδι»



Ροή Ειδήσεων

Πάπυρο 2.000 ετών που περιγράφει τη ζωή μετά τον Μέγα Αλέξανδρο αποκρυπτογραφεί σύστημα τεχνητής νοημοσύνης

Πάπυρος ηλικίας 2.000 ετών, ο οποίος εξιστορεί τις δυναστείες που διαδέχθηκαν τον Μέγα Αλέξανδρο, αποκρυπτογραφείται σχεδόν δύο χιλιετίες μετά τη μερική καταστροφή του...

Σεισμός στην Τουρκία: Ευγνωμοσύνη στην Ελλάδα για τη βοήθεια από Σολτς

Ο κ. Σολτς δήλωσε ακόμη ότι ο ίδιος είχε χθες τηλεφωνική επικοινωνία με τον Ταγίπ Ερντογάν, στον οποίο, όπως είπε, τόνισε τη βούληση...

Ανθρωπιστική βοήθεια για την Τουρκία στέλνει η Ελλάδα με πέντε πτήσεις – Συνοδεύει ο Χρ. Στυλιανίδης

   Mε εντολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, η Ελλάδα διαθέτει για την ανακούφιση των πληγέντων και την κάλυψη αναγκών που έχουν προκύψει, υγειονομικό...