H παροχή αποτελεσματικών υπηρεσιών διαχείρισης και η εμπειρία του πελάτη/οφειλέτη είναι οι κύριες προκλήσεις για τον ευρωπαϊκό κλάδο διαχείρισης απαιτήσεων, με την τεχνολογία να είναι ο κρίσιμος παράγοντας για την επιτυχή αντιμετώπισή τους, τόνισε ο Γιώργος Γεωργακόπουλος, Global Head of Servicing της Intrum και διευθύνων σύμβουλος της Intrum στην Ελλάδα, μιλώντας σε fireside chat που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο στο NPL Europe 2024, το οποίο διοργάνωσε η Smith Novak στο Λονδίνο.
Είμαστε υποχρεωμένοι να παρέχουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που στηρίζονται στην τεχνολογία, με έμφαση σε δύο τομείς: στη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) για τη διαχείριση απαιτήσεων (digital collections), και στη «συμμετοχή» στη δραστηριότητα του πελάτη ήδη από το στάδιο των τιμολογίων και των πληρωμών, επισήμανε.
«Οι εταιρείες που μας αναθέτουν τη διαχείριση των απαιτήσεων τους, μας επισημαίνουν ότι καταρχάς μάς διαλέγουν για τον επαγγελματισμό μας και τη γνώση του κλάδου τους. Πρόκειται για τράπεζες, τηλεπικοινωνίες, ασφαλιστικές εταιρείες, μεσαίες επιχειρήσεις όλων των ειδών κ.λπ.
Περαιτέρω, η επένδυση στην τεχνολογία είναι καίρια και ενισχύει την αποδοτικότητα και την προστιθέμενη αξία, με νέες, καινοτόμες λύσεις. Σε αυτό το πλαίσιο αποκτήσαμε δύο εταιρείες, στη Μεγάλη Βρετανία την Ophelos, που κάνει digital collections, και την eCollect στη Γερμανία, που συνεργάζεται με τον πελάτη από το στάδιο της έκδοσης των ηλεκτρονικών τιμολογίων», ανέφερε ο κ. Γεωργακόπουλος.
Σημείωσε δε, ότι ο Όμιλος Ιntrum έχει έσοδα άνω του 1,3 δισ. ευρώ από υπηρεσίες διαχείρισης στην Ευρώπη, διπλάσια από την DoValue και εξαπλάσια από την τρίτη στην κατάταξη Prelios.
Ο επικεφαλής του Servicing στον Όμιλο της Intrum εκτίμησε ότι η επενδυτική δραστηριότητα στην αγορά διαχείρισης απαιτήσεων στην Ευρώπη θα ανακάμψει σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως φαίνεται από συναλλαγές που βρίσκονται σε στάδιο προετοιμασίας.
Νέες συναλλαγές και επενδύσεις σε χαρτοφυλάκια απαιτήσεων όλων των κατηγοριών και μεγεθών αναμένονται σε όλη την Ευρώπη και σε πολλούς κλάδους, όχι μόνο τον τραπεζικό, αλλά και τις υπηρεσίες κοινής ωφελείας, το e-commerce, τις υπηρεσίες Buy Now Pay Later (BNPL), σημείωσε ο κ. Γεωργακόπουλος και εκτίμησε ότι οι συναλλαγές που θα ενταθούν από το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο δεν θα φθάσουν το επίπεδο του 2021-2022 σε μεγέθη αλλά θα είναι αξιοσημείωτες.
Ενδιαφέρουσες συναλλαγές που γίνονταν μάλιστα και στα δύο προηγούμενα τρίμηνα, είναι οι μικρότερες «έξυπνες» συναλλαγές που εντοπίζουν και «ξεκλειδώνουν» ευκαιρίες στην αγορά, με έξυπνη δομή και χρηματοδότηση, επισήμανε.
Ο κ. Γεωργακόπουλος σημείωσε ότι η κινητικότητα στην αγορά προέρχεται στη Νότια Ευρώπη από τον τραπεζικό τομέα και στην υπόλοιπη Ευρώπη από άλλους κλάδους ενώ προέβλεψε ότι θα υπάρξουν αλλαγές στη δομή τής αγοράς πανευρωπαϊκά ως αποτέλεσμα των νέων κανονισμών, όπως η Οδηγία για την αγορά NPLs και το κανονιστικό πλαίσιο προστασίας προσωπικών δεδομένων, που έχουν αυστηρές απαιτήσεις, τις οποίες μπορούν να καλύψουν μεγαλύτεροι servicers που έχουν τεχνογνωσία για όλη τη «διαδρομή» και όλα τα είδη απαιτήσεων και μπορούν να συγκεντρώσουν κεφάλαια.
Σε αυτό το πλαίσιο, είναι πιθανές συγχωνεύσεις ή απορροφήσεις, όπως για παράδειγμα, η απορρόφηση πρόσφατα από την Intrum μιας σημαντικής πλατφόρμας στη Μεγάλη Βρετανία με δραστηριότητα σε επενδύσεις και διαχείριση και άλλης σημαντικής πλατφόρμας real estate στην Ισπανία.
Οι μεσαίου μεγέθους «παίκτες» στον κλάδο στην Ευρώπη θα οδηγηθούν πιθανόν εκτός αγοράς ενώ υπάρχουν προοπτικές για τις μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες αλλά και για niche εταιρείες με χρήση τεχνολογίας και τεχνογνωσία σε ειδικούς τομείς και assets.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
To άρθρο Γεωργακόπουλος (Intrum): Οι κύριες προκλήσεις για τον ευρωπαϊκό κλάδο διαχείρισης απαιτήσεων δημοσιεύτηκε στο NewsIT .
[Πηγή:]www.newsit.gr