Δεν λένε να «κλείσουν οι πληγές» και τα μέτωπα στον ταλαιπωρημένο σιδηροδρομικό κλάδο της χώρας. Το τελευταίο επεισόδιο εμπλέκει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τους μηχανοδηγούς και ως συνήθως, τον αρμόδιο ΟΣΕ και τον χρήστη του δικτύου Hellenic Train, είτε ουσιαστικά είτε σε επίπεδο… ανακοινώσεων.
Προ ημερών, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) απέστειλε εξώδικο σε ΟΣΕ και Hellenic Train, κοινοποιώντας το στην ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηρόδρομου), αλλά και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σε αυτό, μεταξύ άλλων, αναφέρονταν ότι αν και έχει περάσει περίπου ενάμιση έτος από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έχουν γίνει οι επιβεβλημένες ενέργειες βελτίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου, οι δε εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο συνεχίζουν να βιώνουν καθημερινά προβλήματα στο δίκτυο, παρά τις όποιες δεσμεύσεις για την ασφαλή επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου.
Επίσης, έγινε λόγος για σοβαρά προβλήματα με τα φωτοσήματα στην περιοχή του ΣΚΑ (διαρκείς ξαφνικές εναλλαγές που αναγκάζουν τους μηχανοδηγούς να ενεργοποιούν την άμεση πέδη προκαλώντας ανησυχία στο επιβατικό κοινό), καθώς και την τηλεδιοίκηση μεταξύ Αθηνών – Θεσσαλονίκης, που βρισκόταν εκτός λειτουργίας μεταξύ του τμήματος Αγ. Στέφανος – Λάρισα – Ευαγγελισμός, ακόμα και για την… πυκνή βλάστηση, η οποία καλύπτει τις ενδείξεις σημάτων ή ακόμη χειρότερα κρύβει την θέση τους με τους μηχανοδηγούς να εκτελούν και χρέη καθαρισμούς της σιδηροδρομικής γραμμής από δέντρα και κορμούς, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο την ασφαλή μηχανοδήγηση.
Η απάντηση που ήρθε από τον ΟΣΕ και την Hellenic Train, μάλιστα ήταν έντονη. Αφού αναφέρθηκαν στο γεγονός ότι όντως έχουν εντοπιστεί προβλήματα (λειτουργικά θέματα της υποδομής και του τροχαίου υλικού, όσο και τα χρόνια οικονομικά θέματα) για τα οποία πρέπει όλες οι πλευρές να επανέλθουν στο «τραπέζι» των συζητήσεων καθώς έχουν εντοπιστεί οι δυσλειτουργίες του παρελθόντος και έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες επίλυσής τους, στράφηκαν κατά του σωματείου των μηχανοδηγών: «οποιαδήποτε πρωτοβουλία, που επιδιώκει να πλήξει τη φήμη του σιδηροδρομικού τομέα, δεν θα αποτελέσει κατ’ ουδένα τρόπο εμπόδιο στην συνεργασία των δυο διοικήσεων που είναι αποφασισμένες μέσω ουσιαστικού διαλόγου να βελτιώσουν τις υπηρεσίες του ελληνικού σιδηροδρόμου προς το επιβατικό κοινό αλλά και προς το εμπορευματικό έργο», ανέφεραν ΟΣΕ και Hellenic Train.
Το δε «κερασάκι στην τούρτα» μπήκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αφήνοντας σαφείς αιχμές κατά του σωματείου των μηχανοδηγών για λάθη και παραβάσεις, αλλά και για προσχηματικά εξώδικα. «Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, με απόφαση της Ολομέλειάς της, της 21ης Ιουνίου 2024, σχετικά με το σιδηροδρομικό συμβάν (παραβίαση σηματοδότη) στις 23 Δεκεμβρίου 2023, απεφάνθη ότι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας έσφαλε διότι, μεταξύ άλλων, “υπερέβη τον ερυθρό σηματοδότη χωρίς εντολή σταθμάρχη”. Επίσης, επιβεβαιώνεται η “εξαφάνιση” του επίμαχου ταχοχράφου. Η Επιτροπή Διερεύνησης της Hellenic Train είχε καταλήξει στην αναφορά της, στις 7 Μαρτίου 2024, σε ίδιο συμπέρασμα.
Την ίδια περίοδο, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (Π.Ε.Π.Ε.), της οποίας Πρόεδρος είναι ο συγκεκριμένος μηχανοδηγός, εκδίδει ανακοινώσεις και αποστέλλει εξώδικα σχετικά με ζητήματα ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών. Δηλαδή, το ίδιο πρόσωπο που, ως μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας, παραβιάζει σηματοδότη θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών, με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα υπογράφει ανακοινώσεις για την ασφάλεια των επιβατών», ανέφερε σχετική ανακοίνωση – απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Που, πάντως, δεν αναφέρεται σε όλα τα θέματα που αναδεικνύουν οι μηχανοδηγοί.
To άρθρο Σιδηρόδρομος: «Μπαλάκι» ευθυνών και κόντρες Υπουργείου Μεταφορών, μηχανοδηγών και φορέων δημοσιεύτηκε στο NewsIT .
[Πηγή:]www.newsit.gr