Από πολύ χαμηλή αναλογία ταχυφορτιστών προς το σύνολο του δικτύου φόρτισης χαρακτηρίζεται η Ελλάδα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γεγονός που περιορίζει την ανάπτυξή τους.
Προκειμένου να ταξιδέψει κανείς με ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε απόσταση πέραν της αυτονομίας του, χρειάζεται να φορτίσει σε σύντομο χρονικό διάστημα. Οι ταχυφορτιστές μπορούν να το κάνουν αυτό μόλις σε περίπου μισή ώρα, όμως πέρα από τη διαδρομή Αθήνας-Θεσσαλονίκης σπανίζουν.
Επίσης, οι λιγοστοί που υπάρχουν, θα πρέπει να είναι διαθέσιμοι την ώρα που τους χρειάζεται ο οδηγός, πράγμα αμφίβολο στην πράξη.
Σύμφωνα με τη νέα έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ), η χώρα μας διαθέτει περί τα 0,8 κιλοβάτ φόρτισης ανά ηλεκτρικό όχημα, ισχύ άκρως ικανοποιητική με βάση τα διεθνή δεδομένα.
Εντούτοις, το μεγαλύτερο μέρος της αφορά αργούς φορτιστές των 11 KW, οι οποίοι δεν προσφέρουν λύση καθώς χρειάζονται πολλές ώρες για να γεμίσει κανείς. Ενδεικτικό είναι ότι μόλις το 7% είναι γρήγοροι στη χώρα μας.
Στο παρακάτω διάγραμμα εμφανίζεται η θέση της Ελλάδας διεθνώς όσον αφορά την αναλογία των φορτιστών.
Όπως επισημαίνει ο ΙΕΑ, η Νέα Ζηλανδία μπορεί να έχει πάρα πολλά ηλεκτρικά οχήματα συγκριτικά με το δίκτυο φόρτισης, όμως το 75% είναι ταχυφορτιστές, άρα δεν προκύπτει πρόβλημα για τους οδηγούς.
[Πηγή:]www.newsit.gr