Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) είδε τα κέρδη της να «εκτινάσσονται» σε περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, λόγω του όγκου που έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ και της αύξησης των ναύλων μετά τις εκτροπές στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με μια νέα ανάλυση.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, τα καθαρά κέρδη για τους μεγαλύτερους μεταφορείς κοντέινερ παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης της A.P. Moller-Maersk A/S της Δανίας και της Cosco Shipping Holdings της Κίνας, σχεδόν διπλασιάστηκαν από τους τρεις πρώτους μήνες του έτους και ξεπέρασαν τα 8,88 δισ. δολάρια που θα αποκομίσουν από το δεύτερο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε το Σάββατο ο βετεράνος του κλάδου John McCown.
Τα κέρδη για το τρέχον τρίμηνο ενδέχεται επίσης να παρουσιάσουν άλλη μια «σημαντική αύξηση», δεδομένου του πόσο καλά κρατάει η αγορά για το διεθνές εμπόριο αγαθών, προσέθεσε.
Ο κλάδος, ο οποίος μεταφέρει το 80% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευμάτων, άνθισε οικονομικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας εν μέσω ισχυρής καταναλωτικής ζήτησης και των διαταραχών στις αλυσίδες εφοδιασμού, προτού σημειώσουν και πάλι απώλειες το τελευταίο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με τον απολογισμό του McCown.
Τώρα, οι ναυτιλιακές εταιρείες επωφελούνται και πάλι από τους θετικούς παράγοντες προσφοράς και ζήτησης και τα κέρδη ανακάμπτουν, αν και εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότερα από τις κορυφές της πανδημίας.
Η χωρητικότητα έχει περιοριστεί, καθώς οι επιθέσεις των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα αναγκάζουν τα πλοία να ακολουθούν μεγαλύτερες διαδρομές γύρω από τη νότια Αφρική. Αυτό συνέβαλε στην άνοδο των τιμών spot των εμπορευματοκιβωτίων και οδήγησε σε συμφόρηση σε ορισμένα μεγάλα λιμάνια.
Παρά τις δυσκολίες αυτές, οι όγκοι παγκοσμίως έφτασαν σε ιστορικό υψηλό το περασμένο τρίμηνο, στις 46,4 εκατομμύρια μονάδες μετρημένες σε εμπορευματοκιβώτια 20 ποδιών, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ των 46,2 εκατομμυρίων από το δεύτερο τρίμηνο του 2021, σύμφωνα με στοιχεία της Container Trades Statistics.
Η ζήτηση ήταν ιδιαίτερα ισχυρή στις ΗΠΑ, όπου οι λιανέμποροι και άλλοι εισαγωγείς εφοδιάζουν μαζικά τις αποθήκες εν μέσω ανησυχιών για τους νέους δασμούς στα κινεζικά προϊόντα και μια πιθανή απεργία των λιμενεργατών στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και της Ακτής του Κόλπου.
«Μια απεργία σε όλη την ακτή, ή ακόμη και μια απεργία σε βασικά λιμάνια, θα προκαλούσε μεγάλη αναστάτωση στα δίκτυα εμπορευματοκιβωτίων όλων των μεγαλύτερων μεταφορέων και θα εξαπλωνόταν γρήγορα πέρα από τις λωρίδες που αφορούν μόνο τις ΗΠΑ», ανέφερε ο McCown στην έκθεση.
To άρθρο Kέρδη άνω των 10 δισ. δολαρίων αποκόμισε σε ένα τρίμηνο ο κλάδος της θαλάσσιας μεταφοράς κοντέινερ δημοσιεύτηκε στο NewsIT .
[Πηγή:]www.newsit.gr