Το νέο πρόσωπο της ΔΕΗ που στηρίζεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό παρουσίασε ο Αναπληρωτής CEO της εταιρείας, κ. Αλέξανδρος Πατεράκης, στο πλαίσιο του ΟΤ Forum.
«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στηρίζεται γενικά σε τρεις βασικούς πυλώνες. Καταρχήν στην τεχνολογία, δηλαδή στον εκσυγχρονισμό των υποδομών, ακολουθούν οι δεξιότητες, δηλαδή ο μετασχηματισμός των δεξιοτήτων του προσωπικού και τέλος οι διαδικασίες, δηλαδή το μοντέλο λειτουργίας ενός οργανισμού», ανέφερε ο κ. Πατεράκης συμπληρώνοντας ότι η ΔΕΗ ακολουθεί ένα τριετές πλάνο το οποίο ορίζει τις βασικές δομές ψηφιακού μετασχηματισμού.
Πιερρακάκης στο OT Forum: Η πολιτογράφησή μας στο μέλλον έχει ξεκινήσει – Τα επόμενα μεγάλα βήματα
Το στοίχημα του Covid
Στο ερώτημα για το πώς ανταποκρίθηκε η ΔΕΗ στην πανδημία και στις ιδιαίτερες συνθήκες που ακολούθησαν (όπως η τηλεργασία), ο κ. Πατεράκης αποκάλυψε ότι ήταν ένα στοίχημα για την εταιρεία, καθώς «μας κοίταξε στα μάτια», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στις προκλήσεις που αντιμετώπισε η εταιρεία ανέφερε ότι το σύνολο του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μεταφέρθηκε σε σημείο όπου όλοι θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση, ακολούθως η δημιουργία ψηφιακών υπογραφών, έπρεπε να υπάρξει πρόνοια για 2,5 χιλιάδες φορητούς υπολογιστές που δόθηκαν σε υπαλλήλους για εργασίας από το σπίτι.
Αντίστοιχα, έπρεπε να υπάρχει πρόβλεψη για την ασφάλεια των προσωπικών υπολογιστών όσων χρησιμοποιούσαν τις δικές τους συσκευές. Θα έπρεπε να υπάρχει εξασφάλιση του συνόλου της διασύνδεσης, ορισμών διαδικασιών και φυσικά εκπαίδευση του προσωπικού. «Το στοίχημα του Covid κερδήθηκε», κατέληξε ο κ. Πατεράκης.
Διαβάστε ακόμα: Πού θα διοχετευθούν τα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ
Ψηφιακός μετασχηματισμός για τους πελάτες
Ο αναπληρωτής CEO της ΔΕΗ στη συνέχεια μίλησε για τον ψηφιακό μετασχηματισμό για τους πελάτες, ειδικά σε σχέση με 3 χρόνια πριν. «Η Εμπορία ήταν ο πρώτος και πιο ολοκληρωμένος πυλώνας υπηρεσιών της ΔΕΗ που άλλαξε» είπε για να συμπληρώσει ότι η αλλαγή κινήθηκε σε τρία επίπεδα: την ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη, την ετοιμασία νέων προϊόντων και υπηρεσιών και τέλος, εσωτερικά ο ίδιος ο οργανισμός θα έπρεπε να γίνει πλέον πελατοκεντρικός.
«Το αύριο είναι προκλητικό και συναρπαστικό» είπε ο κ. Πατεράκης σημειώνοντας ότι ο «πελάτης θα είναι αυτόνομος και θα μπορεί να αυτοδιαχειρίζεται».
Έξυπνες πόλεις και δίκτυα οπτικών ινών
Αναφερόμενος στις έξυπνες πόλεις, ο κ. Πατεράκης τόνισε ότι «είναι αυτονόητο ότι η ψηφιακή πόλη χρειάζεται και ψηφιακές τηλεπικοινωνιακές υποδομές». «Όταν λέμε υποδομές εννοούμε και γρήγορο ίντερνετ, φθηνό και προσβάσιμο», είπε για να συμπληρώσει ότι «εκμεταλλευόμαστε το υπάρχων δίκτυο και στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, υπέργειο και υπόγειο, περνάμε οπτικές ίνες, με το υπέργειο να είναι πιο εύκολο και πιο γρήγορο στη διαχείριση».
Το στέλεχος της ΔΕΗ σημείωσε ότι με την αξιοποίηση του δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ η εταιρεία μπαίνει στην αγορά των τηλεπικοινωνιών σαν πάροχος χονδρικής προς άλλους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. «Το εύρος του δικτύου μας επιτρέπει να προσφέρουμε υψηλές και σταθερές ταχύτητες προς όλους (γεωγραφικά)» τόνισε ο κ. Πατεράκης.
Στο ερώτημα τι θα κερδίσει ο τελικός καταναλωτής, ο κ. Πατεράκης απάντησε καταρχήν ότι το δίκτυο της ΔΕΗ θα προσφέρει υψηλές ταχύτητες της τάξης του 1 Mbps, δεύτερον θα απευθύνεται σε έως και 3 εκατομμύρια νοικοκυριά, τρίτον οι τιμές χονδρικής θα είναι εξαιρετικά ελκυστικές και ανταγωνιστικές. «Ο πελάτης θα το καταλάβει στην τσέπη του» τόνισε σημειώνοντας ότι θα είναι κάτω από το μισό της υπάρχουσας τιμής.
Σήμερα, το δίκτυο οπτικών ινών της ΔΕΗ βρίσκεται σε φάση πιλοτικής ανάπτυξης, ειδικότερα στην περιοχή του Περιστερίου έχουν αναπτυχθεί 25 χιλιόμετρα οπτικής ίνας, έως το τέλος του μήνα θα καλύπτονται 7.000 σπίτια από το συγκεκριμένο δίκτυο ενώ μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα έχει πρόσβαση ένα σύνολο 15.000 νοικοκυριών.
Οι «έξυπνοι» ψηφιακοί μετρητές
Για τους μετάβαση στους ψηφιακούς μετρητές ηλεκτρικού ρεύματος, ο κ. Πατεράκης είπε ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι πενταετούς διάρκειας και ότι πλέον η εταιρεία βρίσκεται στο τελικό στάδιο των μελετών με την αντικατάσταση των παλαιών μετρητών να ξεκινάει από το τέλος του χρόνου.
Για τα οφέλη των ψηφιακών μετρητών, ο Αναπληρωτής CEO της ΔΕΗ σημείωσε το αυτονόητο ότι πλέον δεν θα χρειάζεται να περνάει από την οικία ελεγκτής για να πραγματοποιεί μέτρηση. Επιπλέον, οι μετρήσεις είναι άμεσα διαθέσιμες στον πελάτη-καταναλωτή, άρα θα υπάρχει καλύτερη διαχείριση της κατανάλωσης ενέργειας.
Παράλληλα, δημιουργείται ένα ψηφιακό δίκτυο το οποίο σε περίπτωση διακοπής ρεύματος ο ψηφιακός μετρητής θα σε ενημερώνει που εντοπίζεται η βλάβη, δηλαδή στο δίκτυο ή στην οικία.
Τέλος, ο ψηφιακός μετρητής θα ενημερώνει τον καταναλωτή και για την κατανάλωση που αφορά τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης, άρα και πάλι καλύτερη διαχείριση της κατανάλωσης.
«Κοιτάμε του πελάτες σαν διαφορετικές περσόνες», ανέφερε ο κ. Πατεράκης.
Εταιρείες και ψηφιακό χάσμα
Για το ψηφιακό χάσμα που αντιμετωπίζουν εταιρείες και οργανισμοί στην Ελλάδα, ο κ. Πατεράκης είπε ότι «η συνταγή απλή, η εκτέλεση δύσκολη».
Καταρχήν, είπε ότι θα πρέπει να υπάρχει όραμα, να ξέρουμε δηλαδή που πηγαίνουμε και να φτιάξουμε τη διαδρομή. Στη συνέχεια πρέπει να υπάρχει θάρρος, καθώς ο «μετασχηματισμός δεν είναι ευθεία γραμμή, χρειάζονται δύσκολες αποφάσεις».
Τέλος, η τεχνολογία, «χρειάζονται μεγάλες δόσεις τεχνολογίας», τόνισε το στέλεχος της ΔΕΗ.