Blog Σελίδα 8003

Η ενδεκάδα του Παναθηναϊκού: Μία αλλαγή σε σχέση με την πρεμιέρα


Διατηρεί το 4-3-3 ο Γιοβάνοβιτς, ο Πούγγουρας αντί του Μάγκνουσον στην άμυνα.

Με μία – αναγκαστική – αλλαγή σε σχέση με το ματς της πρεμιέρας απέναντι στον Ιωνικό θα παραταχθεί στην Κρήτη κόντρα στον ΟΦΗ ο Παναθηναϊκός. Αυτή αφορά το κέντρο της άμυνας, με τον Πούγγουρα να παίρνει τη θέση του τραυματία Μάγκνουσον.

Από ‘κει και πέρα ο Γιοβάνοβιτς δεν έχει κάποια έκπληξη στη σύνθεση και στο σχήμα, με το 4-3-3 να παραμένει.

Διαβάστε επίσης: Ανέλαβε την ευθύνη ο Χάμιλτον για το ατύχημα με τον Αλόνσο: «Ήταν δικό μου το λάθος, δεν τον είδα»

Ο Μπρινιόλι θα καθίσει στο τέρμα, με τους Κώτσιρα, Σάρλια, Πούγγουρα και Χουάνκαρ στην ευθεία στην άμυνα.

Ρούμπεν, Κουρμπέλης και Τσέριν θα παίξουν στον άξονα, ο Παλάσιος στην δεξιά πλευρά, ο Αϊτόρ στην αριστερή, με τον Σπόραρ στην κορυφή της επίθεσης.



Μύκονος: Διακινούσαν ναρκωτικά μέσα σε εστιατόριο – Τέσσερις συλλήψεις



Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Σύρου

Στην εξάρθρωση ομάδας αλλοδαπών που διακινούσαν ναρκωτικά στη Μύκονο προχώρησε η αστυνομία.

Οι τέσσερις διακινητές συνελήφθησαν μέσα σε εστιατόριο, όπου προμηθεύονταν και διακινούσαν τις ναρκωτικές ουσίες στους «πελάτες».

Πιο αναλυτικά η ανακοίνωση της αστυνομίας: 

«Συνελήφθησαν σήμερα (Κυριακή 28 Αυγούστου 2022) τέσσερις αλλοδαποί και σχηματίστηκε σε βάρος τους ποινική δικογραφία για διακίνηση ναρκωτικών ουσιών και συγκρότηση εγκληματικής ομάδας.

Ειδικότερα, σήμερα πρώτες πρωινές ώρες, οι δράστες εντοπίσθηκαν μέσα σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος να προβαίνουν σε προμήθεια – διάθεση ναρκωτικών ουσιών προς άμεση χρήση από ενδιαφερόμενους πελάτες.

Στην κατοχή τους βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

-5 φιξάκια κοκαΐνης συνολικού βάρους -4,2- γραμμ.
-1,1 γραμμ. κεταμίνη
-Τέσσερα κινητά τηλέφωνα
-Το χρηματικό ποσό των 1.835 ευρώ

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Σύρου.

Η εξιχνίαση της υπόθεσης εντάσσεται στις ειδικές επιχειρησιακές δράσεις των αστυνομικών Υπηρεσιών του Νοτίου Αιγαίου για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών».

Πηγή: skai.gr

Σβίγκου για παρακολουθήσεις: «Ο Μητσοτάκης είναι υπόλογος»



«Ο ελληνικός λαός πρέπει να μάθει όλη την αλήθεια για τις παρακολουθήσεις Ανδρουλάκη και Κουκάκη, για το ποιοι παρακολουθούνται από το καθεστώς Μητσοτάκη και για ποιους λόγους», αναφέρει η γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Για ελληνικό Watergate που έχει την υπογραφή και το ονοματεπώνυμο του Κ. Μητσοτάκη κάνει λόγο σε συνέντευξή της στην «Αυγή της Κυριακής», η γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Ράνια Σβίγκου και προσθέτει ότι «κάθε προσπάθεια συγκάλυψης θα πέσει στο κενό. Όλα θα έρθουν στο φως».

Αναφερόμενη στην υπόθεση των παρακολουθήσεων υποστηρίζει: «Όσο διαρκεί το καθεστώς Μητσοτάκη, όλοι κι όλες είμαστε εν δυνάμει ύποπτοι και ύποπτες. Η αντίδραση ενάντια σε αυτή την πρωτοφανή εκτροπή αποτελεί καθήκον κάθε δημοκρατικού πολίτη, ανεξάρτητα από την πολιτική του ένταξη».

Γενικεύοντας η κ. Σβίγκου αναφέρει: «Αυτό που έχει ανάγκη η κοινωνία και ο τόπος είναι η προσφυγή στη λαϊκή ετυμηγορία, και όχι λύσεις παρασκηνίου, για να μην εκφραστεί η λαϊκή βούληση», και προσθέτει: «Μόνο μια προοδευτική κυβέρνηση, με πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα, μπορεί να αποκαταστήσει τους θεσμούς και τη νομιμότητα». Τέλος υπογραμμίζει: «Η αντιμετώπιση της πολύπλευρης οικονομικής, ενεργειακής κρίσης και της κρίσης ακρίβειας θα έχει κεντρικό ρόλο στο κυβερνητικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ».

Σε ερώτηση για την παρουσία του πρωθυπουργού στην Βουλή αναφέρει: «Ο Κ. Μητσοτάκης δεν απάντησε σε κανένα από τα ερωτήματα που έθεσε ο Αλέξης Τσίπρας. Κρύφτηκε πίσω από κάποιους δήθεν λόγους «εθνικής ασφαλείας», για να μην απαντήσει σχετικά με τους λόγους της παρακολούθησης του Ν. Ανδρουλάκη. Δεν είπε λέξη για την παρακολούθηση του δημοσιογράφου Θ. Κουκάκη, ούτε για το πότε ενημερώθηκε για την παρακολούθηση Ανδρουλάκη, ούτε για το πόσοι και ποιοι παρακολουθούνται, επί της διακυβέρνησής του. Ήταν μια ομιλία λάσπης και fake news, τα οποία διαψεύστηκαν, μάλιστα, μετά από λίγα λεπτά, καθώς και μια αποτυχημένη προσπάθεια συμψηφισμού, στηριγμένη στη λογική του «όλοι ίδιοι είναι», ή του «αυτά συμβαίνουν και αλλού».

Όσο για τη στάση που θα κρατήσει ο ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε: «Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα χρησιμοποιήσει κάθε πρόσφορο πολιτικό και κοινοβουλευτικό μέσο. Δεν πρέπει να υπάρξει καμία χρονοτριβή, και καμία προσπάθεια δήθεν συμψηφισμού. Ο ελληνικός λαός πρέπει να μάθει όλη την αλήθεια για τις παρακολουθήσεις Ανδρουλάκη και Κουκάκη, για το ποιοι παρακολουθούνται από το καθεστώς Μητσοτάκη και για ποιους λόγους. Και θα την μάθει. Είναι απαραίτητο για τη δημοκρατία και για τη χώρα. Προς αυτήν την κατεύθυνση, θα πρέπει άμεσα να καταργηθεί το άρθρο 87 του ν. 4790/21, με το οποίο απαγορεύθηκε η γνωστοποίηση της διενέργειας άρσης απορρήτου από την ΕΥΠ για λόγους «εθνικής ασφάλειας».

Επιπροσθέτως, πέρα από την εξεταστική επιτροπή που θα συστηθεί από την παρούσα βουλή, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει ήδη δεσμευθεί και για τη διενέργεια προανακριτικής επιτροπής από την επόμενη Βουλή, η οποία θα διαθέτει προοδευτική πλειοψηφία, για να λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι στη Δικαιοσύνη και για να αποκατασταθεί η λειτουργία και το κύρος των δημοκρατικών θεσμών». Σε ερώτηση για το πως σχολιάζει τα σενάρια αντικατάστασης του Κ. Μητσοτάκη με έναν «Έλληνα Ντράγκι» απαντά: «Αυτό που έχει ανάγκη η κοινωνία και ο τόπος είναι η προσφυγή στη λαϊκή ετυμηγορία, και όχι λύσεις παρασκηνίου, για να μην εκφραστεί η λαϊκή βούληση…Μόνο μια προοδευτική κυβέρνηση, με πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα, που να βασίζεται σε μια στέρεα προγραμματική συμφωνία, μπορεί να αποκαταστήσει τους θεσμούς και τη νομιμότητα, και να πάρει μια σειρά από επείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης, ελάφρυνσης των νοικοκυριών και της μεγάλης πλειοψηφίας των πολιτών».

Πηγή: skai.gr

Εξαρθρώθηκε κύκλωμα που διακινούσε ναρκωτικά στην Πελοπόννησο



Θαμμένα κάτω από τσιμεντόλιθους τα ναρκωτικά για να μην εντοπίζονται

Εξαρθρώθηκε, μετά από ενδελεχή έρευνα του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Καλαμάτας, εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας διακινούσαν ποσότητες ναρκωτικών ουσιών, σε περιοχές της Πελοποννήσου.

Για την εξάρθρωση της εγκληματικής οργάνωσης, πραγματοποιήθηκε χθες (27.8.2022) το πρωί, ευρείας κλίμακας αστυνομική επιχείρηση, από αστυνομικούς του Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Καλαμάτας, σε συνεργασία με τις Ομάδες Πρόληψης και Καταστολής του Εγκλήματος (Ο.Π.Κ.Ε.) και Δίκυκλης Αστυνόμευσης (ΔΙ.ΑΣ.) Μεσσηνίας και τη συνδρομή του αστυνομικού σκύλου ανίχνευσης ναρκωτικών ουσιών της Μεσσηνίας, όπου συνελήφθησαν τρεις (3) ημεδαποί, ηλικίας 22, 37 και 39 ετών, αντίστοιχα, μέλη της εγκληματικής οργάνωσης.

Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία, για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης και παράβαση της νομοθεσίας για ναρκωτικά.

Ως προς το χρονικό της εξάρθρωσης, από αστυνομική έρευνα που διεξήγαγε το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Καλαμάτας, αξιοποιώντας κατάλληλα και συνδυαστικά στοιχεία αλλά και αποτελέσματα φυσικών και τεχνικών μεθόδων, προέκυψε ότι οι ανωτέρω είχαν συγκροτήσει, το τελευταίο τρίμηνο, εγκληματική οργάνωση με σκοπό τη διακίνηση ναρκωτικών ουσιών (κυρίως ηρωίνης), στις ευρύτερες περιοχές των νομών Μεσσηνίας, Αρκαδίας, Λακωνίας και Ηλείας, αποκομίζοντας σημαντικά χρηματικά ποσά.

Ειδικότερα, εξακριβώθηκε οι δράστες να έχουν ως έδρα τοπική κοινότητα του Δήμου Καλαμάτας, όπου εκεί απέκρυπταν θαμμένες στο έδαφος τις ναρκωτικές ουσίες και στη συνέχεια τις διακινούσαν έναντι χρηματικού ποσού.

Στο πλαίσιο της επιχείρησης, από τους ανωτέρω αστυνομικούς τέθηκαν σε διακριτική παρακολούθηση επίμαχα σημεία διακίνησης και απόκρυψης των ναρκωτικών ουσιών, τα οποία προσέγγιζαν οι τρεις (3) συλληφθέντες, προκειμένου να αποκρύπτουν τις ναρκωτικές ουσίες.

Σε έρευνα σε σημείο που προσέγγιζαν, βρέθηκαν επιμελώς κρυμμένες, κάτω από τσιμεντόλιθους, σε οπή του εδάφους, –2- ποσότητες ηρωίνης, συνολικού βάρους -526- γραμμαρίων, οι οποίες κατασχέθηκαν.

Επιπλέον, σε έρευνες που ακολούθησαν σε οικίες τους βρέθηκαν και κατασχέθηκαν -2- κινητά τηλέφωνα, ως μέσα τέλεσης αξιόποινων πράξεων.

Οι συλληφθέντες, θα οδηγηθούν στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Καλαμάτας, ενώ οι έρευνες συνεχίζονται από το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Καλαμάτας, προκειμένου να διερευνηθεί περαιτέρω το εύρος της εγκληματικής δραστηριότητας της οργάνωσης και η τυχόν εμπλοκή- συμμετοχή περισσοτέρων ατόμων σε αυτή.

Υπουργείο Εργασίας: Οι καταβολές από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, ΟΠΕΚΑ από 29 Αυγούστου – 2 Σεπτεμβρίου


Την ολοκλήρωση της διαδικασίας καταβολής των κύριων και επικουρικών συντάξεων Σεπτεμβρίου, (που ξεκίνησε την Παρασκευή 26 Αυγούστου) και την πληρωμή των επιδομάτων του ΟΠΕΚΑ για το μήνα Αύγουστο περιλαμβάνει – μεταξύ άλλων – ο προγραμματισμός των καταβολών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ και ΟΠΕΚΑ  για την εβδομάδα  29 Αυγούστου – 2 Σεπτεμβρίου 2022.

Συνολικά, εκτιμάται ότι θα καταβληθούν περί τα 1,7  δισ. ευρώ σε περίπου 3,8 εκατ. δικαιούχους.

Διαβάστε επίσης: Πόσες είναι οι εκκρεμείς συντάξεις

Ειδικότερα:

1. Από τον e-ΕΦΚΑ θα γίνουν την περίοδο 29 Αυγούστου- 2 Σεπτεμβρίου οι εξής καταβολές, στο πλαίσιο των τακτικών πληρωμών του φορέα:

Τη Δευτέρα 29 Αυγούστου θα καταβληθούν 762,8 εκατ. ευρώ σε 1.499.113 συνταξιούχους του Δημοσίου, του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, των τραπεζών και του  ΟΤΕ των οποίων το ΑΜΚΑ λήγει σε 1, 3, 5, 7 και 9.

Την Τρίτη 30 Αυγούστου θα καταβληθούν 763,5 εκατ. ευρώ σε 1.501.377 συνταξιούχους του Δημοσίου, του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, των τραπεζών και του  ΟΤΕ των οποίων το ΑΜΚΑ λήγει σε 0, 2, 4, 6 και 8.

Την επόμενη εβδομάδα θα καταβληθούν επίσης 14 εκατ. ευρώ σε 600 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων για εφάπαξ και 350.000 ευρώ σε 500 δικαιούχους για παροχές του τ. ΤΑΥΤΕΚΩ

2. Από τη ΔΥΠΑ  θα γίνουν οι εξής καταβολές:

11 εκατ. ευρώ σε 28.000 δικαιούχους για καταβολή επιδομάτων ανεργίας και λοιπών επιδομάτων.

9 εκατ. ευρώ σε 15.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης.

1 εκατ. ευρώ σε 2.000 δικαιούχους για Προγράμματα Κοινωφελούς Χαρακτήρα.

800.000 ευρώ σε 900 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας.

3. Από τον ΟΠΕΚΑ την Τετάρτη 31 Αυγούστου θα πραγματοποιηθούν οι εξής καταβολές:

71,2 εκατ. ευρώ σε 173.506 δικαιούχους για αναπηρικά επιδόματα (αναπηρικά και διατροφής).

48,3 εκατ. ευρώ σε 227.652  δικαιούχους για Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα.

33,7 εκατ. ευρώ σε 280.740 δικαιούχους για επίδομα στέγασης.

11,4 εκατ. ευρώ σε 11.383 δικαιούχους για επίδομα γέννησης.

11,5 εκατ. ευρώ σε 35.046 δικαιούχους για επιδόματα ανασφάλιστων υπερηλίκων.

251.204 ευρώ σε 1.289 δικαιούχους ως συνεισφορά του Δημοσίου σε δάνεια του Προγράμματος «ΓΕΦΥΡΑ» (λόγω COVID-19).

250.779 ευρώ σε 788 δικαιούχους για επίδομα στεγαστικής συνδρομής.

213.900  ευρώ σε 6.071 δικαιούχους για επίδομα ομογενών.

185.995 ευρώ σε2.771 δικαιούχους ως συνεισφορά του Δημοσίου σε δάνεια (προστασία κύριας κατοικίας).

52.067  ευρώ σε 66 δικαιούχους για έξοδα κηδείας ανασφαλίστων.



ΗΠΑ: Σατανιστές σε σχολεία – Σάλος με εκδήλωση στην Πενσυλβάνια



Η σατανιστική οργάνωση Satan Temple έχει αρχίσει να εισχωρεί σε σχολεία και να επηρεάζει παιδιά σε διάφορές περιοχές των ΗΠΑ

Μεγάλες αντιδράσεις έχουν προκληθεί από γονείς στην κομητεία της Βόρειας Υόρκης, στην Πενσυλβάνια των ΗΠΑ, μετά την έγκριση που δόθηκε από αξιωματούχους, προκειμένου να διεξαχθεί εκδήλωση της οργάνωσης Satan Temple σε σχολείο.

Οι υπεύθυνοι ενέκριναν τη διεξαγωγή της εκδήλωσης του North High School του Ντίλσμπουργκ για την επιστροφή στα θρανία μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, που διοργανώνει η οργάνωση Satan Temple. Η εκδήλωση αποτελεί μία ακόμη προσπάθεια προκειμένου να εισχωρήσει στο σχολείο ως After School Satan Club, αναφέρουν τα αμερικανικά ΜΜΕ.

Η σατανική οργάνωση επιχείρησε να ιδρύσει ένα παράρτημα του After School Satan Club σε ένα σχολείο τον Απρίλιο, αλλά οι προσπάθειές της συνάντησαν την άρνηση του σχολικού συμβουλίου.

Η Jennifer McAllister, κάτοικος της κομητείας Perry, είπε τον Απρίλιο ότι η ιδέα είναι «τρελή». «Έβγαλαν ήδη τον Θεό από τα σχολεία, τώρα θα αφήσουν τον Σατανά να μπει, είναι απλά τρελό», δήλωσε.

Ο Lucien Graves, ο συνιδρυτής του Satanic Temple, είπε ότι η ομάδα αναζητά «άλλη θρησκευτική εκπροσώπηση». «Δεν αποδοκιμάζουμε, ούτε παραπονιόμαστε για κανέναν που έχει μια εκδήλωση προσευχής ή κάτι παρόμοιο», είπε ο Γκριβς. «Γίνεται πρόβλημα, σοβαρό πρόβλημα, όταν επιτρέπεται μια εκδήλωση προσευχής πίσω στο σχολείο, αλλά δεν επιτρέπεται καμία άλλη θρησκευτική αναπαράσταση».

Πρόσθεσε ότι οι γονείς θα πρέπει να δουν το γεγονός από την άποψη της Πρώτης Τροποποίησης. «Μιλάμε για την υποστήριξη των θεμελιωδών πυλώνων της δημοκρατίας και της Πρώτης Τροποποίησης», είπε.

Η εκδήλωση πραγματοποιείται λίγες μέρες μετά τη βραδιά προσευχής που φιλοξενείται από το Dillsburg Community Worship and Prayer.

Η Σχολική Περιφέρεια της Βόρειας Υόρκης είπε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο ότι δεν υποστηρίζει τη δραστηριότητα εξωτερικών ομάδων, αλλά λέει ότι επιτρέπει στους οργανισμούς να νοικιάζουν εγκαταστάσεις.

Η οργάνωση Satanic Temple έχει προσπαθήσει να ιδρύσει After School Satan Clubs σε σχολεία σε όλη τη χώρα που διαθέτουν λειτουργικό θρησκευτικό κλαμπ.

Τον Μάιο, προσπάθησε να αποκτήσει παρουσία στα σχολεία της κομητείας Guilford στη Βόρεια Καρολίνα, προκαλώντας οργή στους γονείς, οι οποίοι συγκεντρώθηκαν για να διαμαρτυρηθούν.

Ένας ιστότοπος για το «After School Satan Club» αναφέρει ότι η ομάδα συνεδριάζει σε «επιλεγμένα» δημόσια σχολεία όπου συναντώνται «Good News Clubs και άλλες θρησκευτικές λέσχες» και αναφέρει ότι οι λέσχες ιδρύονται κατόπιν αιτήματος μελών της κοινότητας.

Πηγή: skai.gr

Μετά την υπόθεση του Θύμιου: Νέο περιστατικό bullying στον Πύργο – Έγιναν προσαγωγές



Βίντεο έφτασε στα χέρια της Αστυνομίας, η οποία ξεκίνησε άμεσα έρευνες για την υπόθεση, που δείχνει ακόμα πιο σοβαρή από αυτή του Θύμιου Μπουγά.

Λίγους μήνες μετά την υπόθεση του Θύμιου Μπουγά, ένα νέο περιστατικό έρχεται να προκαλέσει αναστάτωση και ανησυχία στην πόλη του Πύργου.

Βίντεο που κυκλοφόρησε και πάλι από «νταήδες» στα social media δείχνει δύο νεαρούς, πιθανόν ανήλικους, να χτυπούν με χαστούκια έναν άλλο ανήλικο, κοντά στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου στο κέντρο της πόλης.

Το βίντεο σύμφωνα με πληροφορίες εκτιμάται πως αποτυπώνει περιστατικό που συνέβη πριν από δέκα ημέρες περίπου.

Το υλικό έφτασε στα χέρια της Αστυνομίας που ξεκίνησε άμεσα έρευνες για την υπόθεση, η οποία δείχνει ακόμα πιο σοβαρή από αυτή του Θύμιου Μπουγά.

Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, το περιστατικό επαναλήφθηκε και προχθές Παρασκευή με τους ίδιους θύτες και το ίδιο θύμα.

Το βίντεο

Το βίντεο που ανέβηκε στα social media απεικονίζει δύο νεαρά άτομα που έχουν απομονώσει ένα άλλο νεαρό άτομο και τον χαστουκίζουν συνεχόμενα. Εκείνο δεν αντιδρά και προσπαθεί να μην δημιουργήσει μεγαλύτερη ένταση για να μπορέσει να διαφύγει.

Οι Αρχές που εξέτασαν προσεκτικά το βίντεο σύμφωνα με πληροφορίες έχουν ταυτοποιήσει τα πρόσωπα και έχουν έρθει σε επαφή με το περιβάλλον του νεαρού.

Η υπόθεση σύμφωνα με αστυνομικές πηγές σχετίζεται με τα θλιβερά γεγονότα των βανδαλισμών στο 4ο γυμνάσιο Πύργου τον περασμένο χειμώνα.

Οι προσαγωγές

Στο πλαίσιο της διερεύνησης της υπόθεσης αυτής bullying, χθες έγινε έφοδος της Αστυνομίας με την Ειδική Ομάδα Ελέγχων και τη συνδρομή της ομάδας ΔΙΑΣ και άλλων υπηρεσιών της Δ.Α. Ηλείας.

Οι αστυνομικοί προχώρησαν σε προσαγωγές νεαρών ατόμων στην κεντρική πλατεία του Πύργου, δίπλα στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου και μάλιστα εκείνη την ώρα βρισκόταν σε εξέλιξη γάμος, όπου οι καλεσμένοι σάστισαν από την αστυνομική επιχείρηση που βρισκόταν σε εξέλιξη.

Οι έρευνες για την υπόθεση συνεχίζονται από τις Αρχές καθώς φαινόμενα bullying ιδιαίτερα ανάμεσα σε ανήλικους έχουν ξεκαθαρίσει οι αρχές πως δεν θα γίνουν ανεκτά και από την στιγμή που γίνονται αντιληπτά ή καταγγέλονται θα αντιμετωπίζονται άμεσα.

«Η γυναίκα μου λέει πώς γίνεται οι παίκτες να ακούν έναν… ηλίθιο σαν κι εμένα»


Απίθανη ατάκα από γνωστό προπονητή!

Ο Τζιανμάρκο Ποτσέκο είναι ο προπονητής που καλείται να οδηγήσει την Ιταλία στο επερχόμενο Eurobasket 2022.

Ο Ιταλός τεχνικός, λίγες μέρες πριν την έναρξη του τουρνουά, μίλησε μεταξύ άλλων  για μία απίθανη ατάκα που του λέει η γυναίκα του.

Διαβάστε επίσης: ΑΕΚ: Στην Αθήνα ο Ελίασον

Δείτε όσα είπε ο Ποτσέκο μετά το Ιταλία – Γεωργία:

«Η νίκη απέναντι στην Ουκρανία είχε μεγάλη αξία. Τα παιδιά θυσιάζονται ο ένας για τον άλλον κάθε ημέρα. Εσείς δεν μπορείτε να το γνωρίζετε γιατί δεν είστε στις προπονήσεις.

Η γυναίκα μου κατακρίνει τον αθλητισμό, καθώς δεν επιτρέπει στους παίκτες να έχουν αρκετές ημέρες διακοπές, να ξεκουραστούν και είναι αναγκασμένοι να μένουν όλοι μαζί και να ακούν έναν… ηλίθιο σαν κι εμένα», ήταν τα λόγια του προπονητή της «σκουάντρα ατζούρα».



Το φετινό καλοκαίρι θυμίζει την άνευ προηγουμένου ξηρασία του 1540



Το έτος 1540 ήταν το θερμότερο της Κεντρικής Ευρώπης τα τελευταία 1000 χρόνια. Μια άνευ προηγουμένου ξηρασία διάρκειας έντεκα μηνών είχε ως συνέπεια ένα εκατομμύριο θανάτους και τεράστιες καταστροφές σύμφωνα με Ελβετούς κλιματολόγους. Το φετινό καλοκαίρι παρουσιάζει χαρακτηριστικά που το θυμίζουν, υποστηρίζει ένας εξ αυτών, ο καθηγητής του πανεπιστημίου της Βέρνης Κρίστιαν Πφίστερ.

«Το 1540 η ζέστη και η ξηρασία διήρκεσαν από τον Φεβρουάριο έως το τέλος του έτους. Επί έντεκα μήνες δεν έβρεξε σχεδόν καθόλου σε εκτεταμένες περιοχές της Κεντρικής Ευρώπης. Ολόκληρο το καλοκαίρι δεν καταγράφηκε ούτε μια βροχόπτωση. Τον Ιούλιο, με θερμοκρασίες πάνω από 40°C, κάηκαν τα δάση από τη Γαλλία μέχρι την Πολωνία. Πυκνός καπνός απλώθηκε πάνω από την ευρωπαϊκή ήπειρο και σκέπαζε το φως του ήλιου. Περισσότερες κοινότητες, από οποιαδήποτε άλλη εποχή της περασμένης χιλιετίας, καταστράφηκαν από τις φλόγες σε καιρό ειρήνης. Τα μικρά ποτάμια ξεράθηκαν εντελώς και τα μεγαλύτερα μετατράπηκαν σε ρυάκια. Ήδη, από τον Μάιο το νερό τελείωνε, τα πηγάδια και οι πηγές στέρεψαν. Λόγω της ξηρασίας οι άνθρωποι αναζητούσαν απελπισμένα πόσιμο νερό. Εκτιμάται ότι ένα εκατομμύριο άνθρωποι πέθαναν, οι περισσότεροι από δυσεντερία. Πολλά κατοικίδια ζώα πέθαναν από την πείνα, τη δίψα και τη ζέστη. Τα βοοειδή αναγκαστικά σφαγιάζονταν. Οι ποτάμιες μεταφορές σταμάτησαν. Οι άνθρωποι λιμοκτονούσαν. Αλεύρι δεν υπήρχε γιατί οι περισσότεροι μύλοι έπαψαν να λειτουργούν. Αυτό σημαίνει ότι υπήρξε ενεργειακή κατάρρευση». Έτσι έχει περιγράψει την ξηρασία του 1540 ο Κρίστιαν Πφίστερ, διαπρεπής Ελβετός ιστορικός του περιβάλλοντος και του κλίματος, σε συνεντεύξεις του στο δημόσιο γερμανικό ραδιόφωνο (DLF) και την έγκυρη εφημερίδα της Ζυρίχης Neue Zuericher Zeitung.

Η πρόσφατη έκδοση του βιβλίου «Το κλίμα και η κοινωνία στην Ευρώπη τα τελευταία 1000 χρόνια», το οποίο συνέγραψε με τον -επίσης διακεκριμένο Ελβετό κλιματολόγο- Χάιντς Βάνερ και η φετινή ξηρασία στην Κεντρική Ευρώπη έφεραν ξανά στην επικαιρότητα την καταστροφή του 1540. Οι δύο καθηγητές του πανεπιστημίου της Βέρνης ταυτοποίησαν 18 ακραία καλοκαίρια των τελευταίων χιλίων ετών και διαπίστωσαν ότι η χειρότερη ξηρασία ήταν αυτή του 1540. Το φετινό καλοκαίρι θα μπορούσε όμως να καταταγεί και αυτό στην ίδια την κατηγορία: «Λόγω της εξαιρετικά μεγάλης διάρκειας ξηρασίας, το καλοκαίρι του 2022 παρουσιάζει χαρακτηριστικά που θυμίζουν την ξηρασία του1540», είπε πρόσφατα ο Πφίστερ στο ραδιόφωνο της Στουτγκάρδης (SWR).

Οι διαπιστώσεις των δύο συγγραφέων συμπίπτουν με παλαιότερη έρευνα -ειδικά για το έτος 1540- που διεξήγαγαν 32 επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων από όλη την Ευρώπη υπό τον διευθυντή του Κέντρου Κλιματικής Αλλαγής του ίδιου πανεπιστημίου Όλιβερ Βέτερ και η οποία δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό “Climate Change” το 2014.

Αντανακλά άραγε το παρελθόν το μέλλον μας; O Πφίστερ το περιέγραψε πάντως στο SWR με μελανά χρώματα: «Εάν η καταστροφή επαναλαμβανόταν, τα ζώα θα πέθαιναν και σήμερα, η ναυσιπλοϊα στον Ρήνο θα σταματούσε εντελώς, οι σιδηροδρομικές γραμμές θα λύγιζαν, το νερό θα στέρευε, η παροχή ενέργειας θα κατέρρεε με ανάλογες συνέπειες. Μία τόσο μεγάλη ξηρασία όπως του 1540 θα συμβεί ξανά αργά ή γρήγορα, ειδικά σε έναν όλο και πιο ζεστό κόσμο συνολικά. Υπάρχουν αρκετά χρήσιμες ενδείξεις για τον αυξανόμενο κίνδυνο ακραία θερμών καλοκαιριών. Οι συνέπειες θα ήταν πιθανώς μοιραίες ακόμα και για χώρες, οι οποίες διαθέτουν υψηλή τεχνολογία. Κανείς δεν είναι προετοιμασμένος για ένα τέτοιο σενάριο τρόμου. Τουλάχιστον, οι αρχές θα πρέπει να είναι προετοιμασμένες για κάτι τέτοιο, ώστε τα πράγματα να μην πάνε όπως πήγαν με τον Covid 19».

«Επανειλημμένα προσπάθησα να προειδοποιήσω για ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Οι αρμόδιοι όμως απλώς χαμογέλασαν στην προειδοποίησή μου για ένα νέο 1540», έχει πει ο Πφίστερ στο γερμανικό επιστημονικό περιοδικό Spektrum. Να όμως που η πρόβλεψή του και όλων των συναδέλφων του που συνυπογράφουν την παλαιότερη μελέτη, επαληθεύεται φέτος, έστω εν μέρει και γίνεται επίκαιρη και πάλι στην Κεντρική Ευρώπη.…. 

Πώς όμως oι επιστήμονες έφτασαν σε αυτά τα συμπεράσματα αφού δεν υπάρχουν δεδομένα από μετρήσεις εκείνης της εποχής; Οι ερευνητές αξιολόγησαν 312 αξιόπιστες γραπτές πηγές από τη Γαλλία έως την Πολωνία και από την Τοσκάνη έως τη βόρεια Γερμανία. Οι περισσότερες πληροφορίες προέρχονταν από τη βόρεια Ελβετία, την ανατολική Γαλλία και τη νότια Γερμανία από ανθρώπους που τηρούσαν συστηματικά αρχεία για τον καιρό και κατέγραφαν επίσης την ανάπτυξη της βλάστησης και τις σοδειές του φθινοπώρου. Κατά την έρευνα ανακάλυψαν μάλιστα ένα ιδιαίτερα έγκυρο “ημερολόγιο καιρού” από την Κρακοβία, το οποίο συντάχθηκε από τον Μάρτσιν Μπίεμ, θεολόγο και πρύτανη του πανεπιστημίου της πολωνικής πόλης. Οι επιστήμονες έδωσαν επίσης τα δεδομένα που συνέλεξαν από 165 δακτυλίους δέντρων στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης για τα επεξεργαστεί. Έτσι, κατέληξαν σε μια αρκετά ακριβή εικόνα της ξηρασίας του έτους 1540.

Η κατάσταση ήταν δραματική. Ούτε σταγόνα βροχής δεν έπεσε στην Ισπανία από τον Οκτώβριο του 1539 έως τις αρχές Απριλίου 1540. Ο χειμώνας ήταν ξηρός και ζεστός στην βόρεια Ιταλία όπως τον Ιούλιο. Το γεγονός πέρασε απαρατήρητο βορείως των Άλπεων, αλλά τον Ιανουάριο του 1540 ξεκίνησε και εκεί η πρωτοφανής εντεκάμηνη περίοδος της λεγόμενης “μεγάλης ξηρασίας”. Σύμφωνα μάλιστα με τον καθηγητή Κρίστιαν Πφίστερ: «η πρώτη βροχή διαρκείας δεν έπεσε παρά το 1541». Αμέτρητοι άνθρωποι κατέρρεαν ενώ δούλευαν. Η σοδειά καταστράφηκε. Οι τιμές για το αλεύρι και το ψωμί έφτασαν στα ύψη. Στις αρχές Αυγούστου, έπεσαν τα φύλλα των δέντρων, σαν να ήταν ήδη φθινόπωρο. Οι άνθρωποι περνούσαν τον Ρήνο, τον Έλβα και τον Σηκουάνα χωρίς να βραχούν. Τα επιφανειακά νερά σύντομα εξατμίστηκαν εντελώς και μερικές ρωγμές ήταν τόσο μεγάλες ώστε χωρούσε ένα πόδι. Επειδή δεν υπήρχε νερό για να εξατμιστεί, κάτι που θα απορροφούσε θερμότητα, ο αέρας συνέχισε να θερμαίνεται».

«Αυτό προκάλεσε τη σταθεροποίηση του κύματος καύσωνα του 1540», εξήγησε στο Spiegel η κλιματολόγος του Πολυτεχνείου της Ζυρίχης Σόνια Σενεβιράτνε. Η μόνη τυχερή φαίνεται πως ήταν κάποια Άννα Σμίντιν. Σύμφωνα με κάποιο αρχείο του πανεπιστημίου τη Χαιδελβέργης ξέθαψε ένα δοχείο με 900 ρωμαϊκά ασημένια νομίσματα από την εποχή του αυτοκράτορα Αυγούστου σε έναν βάλτο (κοντά στο σημερινό Άουκσμπουργκ της Bαυαρίας) που είχε στερέψει, σε σημείο που τής είχε αποκαλυφθεί στο όνειρό της. Είναι ενδιαφέρον πάντως το ό,τι χρονικογράφοι της δυτικής Ρωσίας αναφέρουν ξαφνικές νεροποντές, πλημμύρες και κρύο εκείνη τη χρονιά. Καλοκαίρι απλώς δεν υπήρξε εκεί…

Τι θα συμβεί όμως αν ο καιρός του 1540 επαναληφθεί; Μπορεί να προβλεφθεί μια ανάλογη καταστροφή;

«Οι συνέπειες θα ήταν δραματικές. Αναμένεται μαζικός θάνατος ζώων, το νερό για την ψύξη των πυρηνικών σταθμών δεν θα επαρκεί, η μεταφορά εμπορευμάτων μέσω των ποταμών θα σταματούσε σε μεγάλο βαθμό και για τις συνέπειες στην ανθρώπινη υγεία μπορούν να γίνουν μόνο εικασίες. Η καταστροφή του 1540 θα πρέπει να αποτελέσει μια προειδοποίηση για το τι μπορεί να συμβεί. Κανείς δεν είναι προετοιμασμένος για μια τόσο ακραία περίπτωση. Ελπίζω να μην ζήσουμε ποτέ κάτι τέτοιο», τόνισε ο Πφίστερ στο γερμανικό επιστημονικό περιoδικό “Spektrum”. Κατά την Σόνια Σενεβιράτνε όμως «παραμένει αμφίβολο εάν οι προειδοποιήσεις θα μπορούσαν να γίνουν έγκαιρα. Οι αιτίες για την εξέλιξη του καιρού το 1540 είναι σε μεγάλο βαθμό ασαφείς. Στην καλύτερη περίπτωση μπορούν να γίνουν μόνο εικασίες. Ακόμη και μια ανοιξιάτικη ξηρασία (η οποία θεωρείται προάγγελος πολύ θερμού καλοκαιριού από μετεωρολόγους) είναι μόνο σε περιορισμένο βαθμό κατάλληλη ως δείκτης για επερχόμενη ξηρασία. Το 2011, η άνοιξη στην Κεντρική Ευρώπη ήταν τόσο ξηρή όσο το 2003, χωρίς όμως η ξηρασία να επεκταθεί μέχρι το καλοκαίρι όπως το 2003».

Αμφίσημη είναι και η άποψη την οποία εξέφρασε στο Spiegel o καθηγητής του πανεπιστημίου του Φράιμπουργκ Ρίντιγκερ Γκλάζερ: «Ο καύσωνας του 1540 σχετικοποιεί την εκτίμηση ότι οι καύσωνες έχουν ανθρωπογενή προέλευση, ότι προέρχονται από το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ωστόσο, το ανθρωπογενές φαινόμενο του θερμοκηπίου αυξάνει την πιθανότητα σοβαρών κυμάτων καύσωνα».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ



Αναστασιάδης: «Δεν πρόκειται και δεν πρέπει να υποκύψουμε σε λύση δύο κρατών»



Ο Νίκος Αναστασιάδης διαβεβαίωσε ότι ύψιστη προτεραιότητα καθ’ όλη την πολιτική του πορεία που παραμένει στόχος ζωής, είναι η επίλυση του κυπριακού προβλήματος μέσα από την ειρηνική οδό

Δεν αποδεχθήκαμε, δεν πρόκειται να υποκύψουμε και δεν πρέπει να υποκύψουμε σε λύση δύο κρατών. Και από εμάς εξαρτάται αν θα δώσουμε την ευκαιρία σε κάποιους να στηρίξουν κάτι ανάλογο, ανέφερε ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, προσθέτοντας ότι αποδοχή μιας ανάλογης λύσης σημαίνει ταυτόχρονα και το άνοιγμα του «κουτιού της Πανδώρας», διότι κατά αυτό τον τρόπο πολλά ευρωπαϊκά και όχι μόνο, κράτη θα αντιμετωπίσουν ανάλογες προκλήσεις και προβλήματα. Συνεπώς, σημείωσε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, από εμάς εξαρτάται, αν εμμένουμε στις θέσεις αρχής όπως καθορίζονται από τα ψηφίσματα των ΗΕ, τις αρχές και αξίες της ΕΕ δεν μπορεί παρά να έρθει η ώρα της δικαίωσης.

Στον επιμνημόσυνο λόγο του, στο εθνικό μνημόσυνο του ήρωα Μιχαλάκη Παρίδη, στην Αναφωτία, ο κος Αναστασιάδης διαβεβαίωσε ότι ύψιστη προτεραιότητα καθ’ όλη την πολιτική του πορεία και παραμένει στόχος ζωής, είναι η επίλυση του κυπριακού προβλήματος μέσα από την ειρηνική οδό και ο τερματισμός της απαράδεκτης κρατούσας κατάστασης. Kαι επεσήμανε:

«Αυτή η επιθυμία για την εξεύρεση μιας ειρηνικής λύσης πάντοτε είχε ως βάση τις αρχές και αξίες του διεθνούς δικαίου, της ΕΕ, τα ψηφίσματα των ΗΕ που εξέφραζαν τη βούληση της συντριπτικής πλειοψηφίας των κρατών να επικρατήσει δικαιοσύνη στην Κύπρο, να αποσυρθούν τα κατοχικά στρατεύματα, να τερματιστεί το αναχρονιστικό σύστημα εγγυήσεων.

Στόχος ήταν να διαφυλαχθούν και να προστατευτούν οι Τουρκοκύπριοι συμπατριώτες μας, χωρίς όμως να παραγνωρίζουμε τους κινδύνους για τους Ελληνοκύπριους μέσα από τις προβαλλόμενες από τους Τούρκους, αξιώσεις.

Εξαντλήσαμε κάθε περιθώριο υποχωρητικότητας. Δεν μπορούσε όμως να αποδεχθούμε να συνεχίσει η Κύπρος να είναι κάτω από τις εγγυήσεις της Τουρκίας, να είναι κάτω από την επιρροή της Τουρκίας, να είναι εν τη ουσία ελεγχόμενη, αλλά και η επιδιωκόμενη λύση να μας οδηγεί σε μια νέα Βοσνία Ερζεγοβίνη ή ένα νέο Λίβανο, δηλαδή μια θνησιγενή λύση η οποία θα οδηγούσε στη διάλυση του κράτους, στη διχοτόμηση της πατρίδας μας, όπως ήταν και παραμένει στόχος της Τουρκίας από το 1950.

Αυτό που χρωστάμε στους ήρωες δεν είναι αυτό που οι ξένοι υπαγορεύουν ή η διπλωματία των δύο μέτρων και δύο σταθμών.

Αυτό που επιδιώκουμε είναι να έχουμε μια λύση που να είναι διαρκής, να είναι πριν και πάνω από όλα λειτουργική, να προστατεύει όλους ανεξαίρετα τους πολίτες. Πριν και πάνω από όλα, ας μην ξεχνά κανείς ότι η Κύπρος είναι κράτος μέλος της ΕΕ, για όλα ελεγχόμενη, πολύ περισσότερο για τα ανθρώπινα δικαιώματα και συνεπώς οι αιτιολογίες της Τουρκίας ότι τάχα θέλει να διατηρήσει τις εγγυήσεις για προστασία των Τουρκοκυπρίων καταρρίπτονται και μόνο από το γεγονός ότι η ΕΕ είναι παρούσα.

Ένα άλλο στοιχείο που δεν μπορεί να παραγνωριστεί είναι η αλλοίωση του δημογραφικού χαρακτήρα, είναι οι προσπάθειες της Τουρκίας μέσα από τις προτάσεις που κατέθεσε εν τη ουσία να ελέγχει το σύνολο της κρατικής υπόστασης της Κυπριακής Δημοκρατίας. Εν ονόματι της πολιτικής ισότητας διεκδικούσαν να έχουν πάντοτε θετική ψήφο για οποιαδήποτε απόφαση θα λάμβανε το κεντρικό κράτος.

Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό που αποκαλείται πολιτική ισότητα δεν ήταν παρά πολιτική ανισότητα, διότι, όπως έχω πει πολλές φορές, η μη πλειοψηφούσα κοινότητα εν τη ουσία θα κυβερνούσε την πλειοψηφία.

Είχαμε προτείνει ότι είμαστε έτοιμοι να αποδεχθούμε τη θετική ψήφο. Πότε; Εκεί και όπου η ενδεχόμενη πρόταση για απόφαση ενδεχόμενα να επηρέαζε αρνητικά τα συμφέροντα της τουρκοκυπριακής κοινότητας. Άλλη μια απόδειξη της γνησιότητας των προθέσεων μας ότι ποτέ δεν θελήσαμε να επιβληθούμε επί των Τουρκοκυπρίων, ποτέ δεν θελήσαμε να σφετεριστούμε τα δικαιώματα τους. Αντίθετα, αυτό που επιδιώκαμε ήταν μέσα από τις διατάξεις να υπάρξει ο αλληλοσεβασμός. Όχι μόνο ο δικός μας απέναντι στους Τουρκοκύπριους, αλλά και ο δικός τους και της Τουρκίας απέναντι στους Ελληνοκύπριους.

Το πόσο αδικηθήκαμε ή αδικήσαμε καταδεικνύεται από τις προτάσεις που κατέθεσε η Τουρκία στις 25 Απριλίου 2021 ενώπιον του ΓΓ των ΗΕ. Όταν επισήμως, πλέον, διεκδικούσε τη λύση στη βάση δύο κρατών. Έθεσε για πρώτη φορά επισήμως το αίτημα για διχοτόμηση της Κύπρου».

Πηγή: skai.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ