Blog Σελίδα 8005

Ολυμπιακός: Με Ουί Τζο Χουάνγκ στην Τρίπολη


Με το νέο «πιστόλι» του θα βρεθεί στην Τρίπολη ο Ολυμπιακός. Ο λόγος για τον Ουί Τζο Χουάνγκ.

Ο νοτιοκορεάτης επιθετικός, που προπονήθηκε κανονικά τις τελευταίες ημέρες, κρίθηκε πανέτοιμος από τον Κάρλος Κορμπεράν και το υπόλοιπο τεχνικό επιτελείο των Ερυθρόλευκων και θα ταξιδέψει στην Τρίπολη για την αναμέτρηση με τον Αστέρα στο πλαίσιο της 2ης αγωνιστικής.

Από την άλλη, εκτός αποστολής έμειναν οι Παπασταθόπουλος, Βρσάλικο, Λέιντνερ, Αγκιμπού Καμαρά, Αμπουμπακάρ Καμαρά και Μαντί Καμαρά.

Αναλυτικά η ενημέρωση της ΠΑΕ Ολυμπιακός:

«Ο Ολυμπιακός αντιμετωπίζει τη Δευτέρα (29/8, 19.00) τον Αστέρα Τρίπολης στο «Θεόδωρος Κολοκοτρώνης», στο πλαίσιο της δεύτερης αγωνιστικής για το Πρωτάθλημα Super League Ελλάδας 2022-23.

Οι «ερυθρόλευκοι» ολοκλήρωσαν την προετοιμασία τους την Κυριακή (28/8) και ο Κάρλος Κορμπεράν έκανε γνωστή την αποστολή, η οποία απαρτίζεται από τους εξής ποδοσφαιριστές:

Ανδρούτσος, Άβιλα, Μπα, Μπουχαλάκης, Σισέ, Ελ Αραμπί, Χασάν, Ίνμπομ Χουάνγκ, Ντε Λα Φουέντε, Κρίστινσον, Κούντε, Εμβιλά, Μανωλάς, Μασούρας, Ρέαμπτσιουκ, Ραντζέλοβιτς, Ροντρίγκες, Τζολάκης, Ουί Τζο Χουάνγκ , Βατσλίκ, Βαλμπουενά, Βρουσάι, Ζίνκερναγκελ».



Συνεχίζει τις προβοκάτσιες η Τουρκία: Ισχυρισμοί ότι ελληνικοί S-300 «κλείδωσαν» τουρκικά F16



Σύμφωνα με τον ανταποκριτή του ΣΚΑΪ στην Κωνσταντινούπολη, Μανώλη Κωστίδη, πηγές του τουρκικού υπουργείου Άμυνας υποστήριξαν ότι στις 23 Αυγούστου τουρκικά αεροσκάφη παρενοχλήθηκαν από το ρωσικής κατασκευής σύστημα αεράμυνας S-300 της Ελλάδας που βρίσκεται στην Κρήτη

Την τακτική της προβοκάτσιας ακολουθεί το τελευταίο διάστημα η Άγκυρα, μιλώντας για παρενοχλήσεις τουρκικών μαχητικών από την Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον ανταποκριτή του ΣΚΑΪ στην Κωνσταντινούπολη, Μανώλη Κωστίδη, πηγές του τουρκικού υπουργείου Άμυνας υποστήριξαν ότι στις 23 Αυγούστου τουρκικά αεροσκάφη παρενοχλήθηκαν από το ρωσικής κατασκευής σύστημα αεράμυνας S-300 της Ελλάδας που βρίσκεται στην Κρήτη.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το ραντάρ παρακολούθησης στόχων και καθοδήγησης πυραύλων του συστήματος S-300 «κλείδωσε» με το ραντάρ του το  F-16, το οποίο ήταν σε αποστολή αναγνώρισης στα 10.000 πόδια δυτικά της Ρόδου.

Οι ίδιες πηγές χαρακτήρισαν την «παρενόχληση» «εχθρική ενέργεια».

«Η παρενόχληση αυτή δείχνει πως η Ελλάδα λειτουργεί κανονικά τους S-300», σημειώνεται επίσης από την τουρκική πλευρά. 

Πηγή: skai.gr

Στον εισαγγελέα σήμερα οι δύο συλληφθέντες για τους εξορκισμούς στην Αριστοτέλους



Οι δύο άνδρες, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία για παράβαση του Νόμου περί θρησκευτικής ελευθερίας, είναι μέλη θρησκευτικής οργάνωσης.

Με χειροπέδες οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα το μεσημέρι της Κυριακής οι δύο άνδρες ηλικίας 24 και 38 ετών, που συνελήφθησαν χθες το μεσημέρι στη Θέρμη για την τέλεση δημόσιων εξορκισμών στην πλατεία Αριστοτέλους στην Θεσσαλονίκη.

Οι δύο άνδρες, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία για παράβαση του Νόμου περί θρησκευτικής ελευθερίας, είναι μέλη θρησκευτικής οργάνωσης.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, οι δύο συλληφθέντες δεν συνοδεύονταν από δικηγόρο.

Σύμφωνα με ΓΑΔΘ, ο ένας είναι ο εκπρόσωπος της θρησκευτικής οργάνωσης και ο άλλος ο «ιερέας».

Οι συλλήψεις έγιναν έπειτα από έλεγχο που πραγματοποιήθηκε σε εγκαταστάσεις εγκαταλελειμμένου κτηρίου στην περιοχή της Μηχανιώνας, όπου συμφωνα με αστυνονικες πηγές γινόταν πάλι εξορκισμός.

Μάλιστα όταν οι αστυνομικοί ζήτησαν τα απαιτούμενα έγγραφα νόμιμης λειτουργίας της οργάνωσης, ο 24χρονος δεν τα διέθετε.

Εντός του χώρου εντοπίστηκαν 25 πιστοί. Ο 38χρονος προσήλθε στο Α.Τ. Θέρμης και συνελήφθη. 

Ένας εκ των συλληφθέντων μάλιστα δήλωσε ότι χαίρεται που αξιώθηκε να φυλακιστεί.

«Δεν έκανα κάτι για να μετάνιωσω, ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλη την Ελλάδα. Χαίρομαι γιατί αξιώθηκα να φυλακιστω για χάρη του Ιησού Χριστού και της πίστης μου. Ευχαριστώ το σύνταγμα που έχουμε ανεξιθρησκεία».

Πηγή: skai.gr

Περιπέτεια στους αιθέρες: Πιλότος λιποθύμησε εν πτήσει – Το αεροσκάφος προσγειώθηκε στην Θεσσαλονίκη



Ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν στα 30.000 πόδια, οι αεροσυνοδοί ενημερώθηκαν πως ο ένας εκ των πιλότων έχει λιποθυμήσει

Περιπέτεια έζησαν οι επιβάτες της πτήσης της Jet2 από το Μπέρμιγχαμ στην Αττάλεια, σύμφωνα με τα βρετανικά μέσα Βρετανικού Τύπου.

Σύμφωνα με τα δημοσίευματα, ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν στα 30.000 πόδια, οι αεροσυνοδοί ενημερώθηκαν πως ο ένας εκ των πιλότων έχει λιποθυμήσει, με αποτέλεσμα να προκληθεί αναστάτωση που έγινε αντιληπτή ακόμα και τους επιβάτες.

Το περιστατικό σημειώθηκε στις 23 Αυγούστου, ενώ το αεροπλάνο είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο του Μπέρμιγχαμ.

Για λόγους ασφαλείας το αεροπλάνο προσγειώθηκε εκτάκτως στη Θεσσαλονίκη.

«Ενώ ήμασταν όλοι καθισμένοι, παρατηρήσαμε ότι κάτι συνέβαινε στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου. Νομίζαμε ότι κάποιος είχε τραυματιστεί στην τουαλέτα ενώ υπήρχαν οι αναταράξεις. Μας είπαν ότι θα προσγειωθούμε στην Ελλάδα λόγω έκτακτης ιατρικής ανάγκης» είπε χαρακτηριστικά στην εκπομπή Birmingham Live.

Έτσι, ελήφθη η απόφαση το αεροπλάνο να προσγειωθεί στην Θεσσαλονίκη και να μείνει για μία ώρα στον διάδρομο, μέχρι να φτάσει το ασθενοφόρο.

Εκπρόσωπος της Jet2 δήλωσε για το περιστατικό στο Birmingham Live: «Η πτήση LS1239 από το Μπέρμιγχαμ προς την Αττάλεια εξετράπη της πορείας προς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ως προληπτικό μέτρο την Τρίτη 23 Αυγούστου λόγω αδιαθεσίας ενός εκ των πιλότων.

Ένα πλήρωμα μεταφέρθηκε στη Θεσσαλονίκη για να μπορέσουμε να μεταφέρουμε πελάτες στο δρόμο τους για την Αττάλεια το ίδιο βράδυ. Ενημερώσαμε τους επιβάτες μας το συντομότερο δυνατό και οι ομάδες μας εργάστηκαν εξαιρετικά σκληρά για να τους φροντίσουν όλους. Θα θέλαμε να ζητήσουμε συγγνώμη από οποιονδήποτε επηρεάστηκε από αυτήν την απρόβλεπτη καθυστέρηση».

Πηγή: skai.gr

Έξι αιώνες παραμένει «ζωντανό» το παλαιότερο κερκυραϊκό αστικό σπίτι στην Παλιά Πόλη


Τα στοιχεία πρόσοψής του αποκαλύπτουν την απλή αρχιτεκτονική που χρησιμοποίησαν οι Ενετοί για τον αστικό ιστό της πόλης, με στοιχεία της αναγέννησης και του μανιερισμού

Βρίσκεται στον αριθμό 18 της οδού Φιλελλήνων, στη συνοικία του Καμπιέλου, μία από τις μεγαλύτερες και πυκνοκατοικημένες συνοικίες της Παλιάς Πόλης. Αναδεικνύει την πρώτη μορφή αστικής αρχιτεκτονικής δόμησης που δημιούργησαν οι Ενετοί στο νησί, αποκαλύπτοντας την πολεοδομική μορφολογία της πόλης που χρησιμοποιήθηκε από τους κατακτητές της ως στρατιωτική και ναυτική βάση.

Ο λόγος για το πιο παλιό κερκυραϊκό αστικό σπίτι της ενετοκρατίας που άντεξε στο πέρας των χρόνων, στους σφοδρούς σεισμούς που χτύπησαν ανελέητα τα νησιά του Ιονίου, αλλά και στον καταστροφικό βομβαρδισμό του νησιού κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου.

Τα στοιχεία πρόσοψής του αποκαλύπτουν την απλή αρχιτεκτονική που χρησιμοποίησαν οι Ενετοί για τον αστικό ιστό της πόλης, με στοιχεία της αναγέννησης και του μανιερισμού.

Η φροντισμένη, περίτεχνη κατασκευή από λαξευτή πέτρα της εισόδου του φανερώνει ότι πρόκειται για ένα κερκυραϊκό αστικό σπίτι της ενετοκρατίας, προφανώς αρχοντικό, καθώς έχει δύο ορόφους, είναι πλατυμέτωπο με επίπεδη επιφάνεια και οριζόντια σειρά παραθύρων. Φέρει το χρώμα της ώχρας και τα παραθυρόφυλλά του παραμένουν πράσινα, στοιχεία που χρησιμοποιούσαν οι Ενετοί στα αστικά οικοδομήματα.

Από το θύρωμα της εισόδου ξεχωρίζει η βαριά ξύλινη σκάλα που συνδέει τους ορόφους.

Το παλιό αυτό οικοδόμημα με την τόσο σημαντική ιστορική αρχιτεκτονική βαρύτητα, είναι δείγμα της βενετσιάνικης αρχιτεκτονικής των οικοδομικών ενοτήτων σε γραμμική επανάληψη, διαφορετικού μεγέθους, που ήταν χτισμένα σε σειρά και ενωμένα μεταξύ τους.

Η όψη του κτιρίου αποκαλύπτει την βενετσιάνικη αστική μονοκατοικία ή τη λαϊκή πολυκατοικία σε αντίθεση πάντα με την μνημειακή, λιτή αρχιτεκτονική των δημόσιων κτιρίων τους.

Δεν είναι γνωστό αν σε αυτό το κτίριο ζούσε μία αριστοκρατική οικογένεια, ή μία οικογένεια εμπόρων, καθώς στο ιστορικό κέντρο της Κέρκυρας δεν υπήρχαν, κατά την Ενετοκρατία, ταξικά κριτήρια στους οικισμούς. Οι συνοικίες χαρακτηρίζονταν από ζώνες με εμπορικό χαρακτήρα ή με ζώνες που τα οικοδομήματα έφεραν στο ισόγειο τους εργαστήρια. Το Καμπιέλλο αποτελούσε ένα δείγμα αμιγούς κατοικίας όπως είναι και σήμερα.

Το κτίριο βρίσκεται σε ένα καντούνι μόλις δύο μέτρων πλάτος, όμως ιδιαίτερης σημασίας καθώς οδηγούσε στο λιμάνι.

Η οδός Φιλελλήνων (Mastraca, όπως την έλεγαν οι Ενετοί), θεωρούνταν μία από τις βασικές διαδρομές καθώς ήταν προέκταση της οδού Αγίου Σπυρίδωνος (Cale del Santo) που οδηγούσε στο λιμάνι, τη σημερινή πλατεία Μητροπόλεως ή το παλιό λιμάνι όπως είναι πλέον ευρέως γνωστό.

Το 2012 προτάθηκε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τους εκπροσώπους του Επιμελητηρίου, των επαγγελματικών φορέων της παλαιάς πόλης και την προϊστάμενη της Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Τένια Ρηγάκου, η οδός Φιλελλήνων να χρησιμοποιηθεί ως δρόμος «πιλότος» που θα αναδείκνυε το πως πρακτικά μπορούσαν να μετατραπούν, ως προς τη λειτουργία των εμπορικών και τουριστικών επιχειρήσεων, οι δρόμοι και τα σοκάκια του ιστορικού κέντρου, προκειμένου να εναρμονιστούν με τις απαιτήσεις των υποχρεώσεων της Κέρκυρας στο πλαίσιο του χαρακτηρισμού της πόλης ως μνημείο της UNESCO.

Στην πέτρινη λαξευτή πλάκα, στην είσοδο του παλαιότερου κερκυραϊκού αστικού σπιτιού της ενετοκρατίας, απεικονίζονται ανθισμένα λουλούδια να αγκαλιάζουν τη βαριά ξύλινη πόρτα, ενώ αναγράφεται το έτος κατασκευής του οικοδομήματος το 1447.

Μπορεί να πέρασαν 575 χρόνια από τότε, όμως το επιβλητικό βενετσιάνικο κτίριο είναι ακόμη ζωντανό. Οι εσωτερικοί του χώροι ανακαινίσθηκαν, ενώ σε κάθε όροφο μένει και μία οικογένεια. Στο ίδιο χώρο στεγάζεται και ένα δικηγορικό γραφείο, ενώ στο ισόγειό του λειτουργούν μικρά καταστήματα, άλλα με τουριστικά είδη και άλλα με κοσμήματα.

«Το κτίριο είναι πολύ γερό και άντεξε στο πέρασμα των χρόνων. Η ιστορία του για τον πρώτο ένοικο του σπιτιού δεν είναι γνωστή, όμως παραμένει ακόμη ενεργό, καθώς εδώ ζουν ακόμη οικογένειες που το αγαπούν και το φροντίζουν. Όπως φροντίζουμε και εμείς το μαγαζί μας που το ανακαινίσαμε εσωτερικά πλήρως», θα πει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η νεαρή καταστηματάρχης Βασιλική Ισιδώρα Τσόγκου, που υποδέχεται με ένα τεράστιο χαμόγελο τους δεκάδες τουρίστες που θα διαβούν στο πιο πολυσύχναστό καντούνι της οδού Φιλελλήνων. Πόσοι από αυτούς θα παρατηρήσουν το παλαιότερο βενετσιάνικο σπίτι της Κέρκυρας δεν είναι γνωστό, το σίγουρο είναι όμως πως οι περισσότεροι θα σταματήσουν να φωτογραφηθούν μπροστά στην περίτεχνη είσοδο του σπιτιού μη γνωρίζοντας ότι κουβαλά μια ιστορία σχεδόν έξι αιώνων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Tο τέλος της συνταξιοδότησης όπως την ξέραμε έως τώρα


Η έννοια της συνταξιοδότησης όπως την ξέρουμε έχει αρχίζει να αλλάζει εδώ και πολύ καιρό. Ο αριθμός εκείνων που εργάζονται μετά την ηλικία συνταξιοδότησής τους έχει αυξηθεί σημαντικά από τη δεκαετία του 1990.

Στις ΗΠΑ, το 2017, το 32% των ανθρώπων ηλικίας 65 έως 69 εργαζόταν, ποσοστό πολύ πάνω από το 22% που εργαζόταν το 1994. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα ποσοστά εργαζόμενων ηλικίας άνω των 65 ετών διπλασιάστηκαν μεταξύ 1993 και 2018.

Διαβάστε επίσης: Τι θα περιλαμβάνει το «πακέτο ΔΕΘ»

Και μετά, ήρθε η πανδημία της Covid-19. «Η κοινωνία ήταν ήδη προετοιμασμένη για μια μεγάλη αλλαγή στο πώς έβλεπε τη συνταξιοδότηση. Σίγουρα, όμως, η πανδημία επιτάχυνε τις εξελίξεις» λέει στο BBC η Μισέλ Σίλβερ, αναπληρώτρια καθηγήτρια Γεροντολογίας στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο.

Όταν χτύπησε η πανδημία, οι τάσεις στον εργασιακό τομέα ανατράπηκαν. Αρχικά σημειώθηκε μαζική έξοδος μεγαλύτερων σε ηλικία επαγγελματιών από την αγορά εργασίας.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο αποχώρησαν τουλάχιστον 250.000 άτομα ηλικίας 50-64 ετών πλέον του συνήθους, ενώ πάνω από 3 εκατομμύρια Αμερικανοί βγήκαν σε πρόωρη σύνταξη. Ωστόσο, καθώς εκτοξεύεται ο πληθωρισμός, αυξάνεται και ο αριθμός των συνταξιούχων που επιστρέφουν στην αγορά εργασίας.

Στις ΗΠΑ, η ιστοσελίδα ευρέσεως εργασίας Indeed αναφέρει πως τα ποσοστά «επιστροφής από τη συνταξιοδότηση» ανέρχονται σε 3,3%. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Indeed βλέπει μια εκτόξευση στα άτομα 55-64 ετών που «αναζητούν εργασία επειγόντως», ενώ σύμφωνα με άλλη έρευνα, τα δύο τρίτα των ατόμων που συνταξιοδοτήθηκαν κατά την πανδημία επιθυμούν να συνεχίσουν να εργάζονται με κάποιον τρόπο.

Σύμφωνα με την Γκέιλ Μπλέικ, διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας ευρέσεως προσωπικού Hays, «αυτή είναι η απαρχή ενός φαινομένου κατά το οποίο ο κόσμος πιέζεται οικονομικά, με αποτέλεσμα να επιστρέφει στην εργασία». Είτε πρόκειται για μερική ή πλήρη απασχόληση, είτε για παράλληλη, θα έχουμε όλο και περισσότερο την ανάγκη να εργαστούμε μετά την καθιερωμένη ηλικία συνταξιοδότησης. Ίσως, μάλιστα, μεταβληθεί οριστικά η ιδέα που έχουμε για αυτό το στάδιο της ζωής μας.

«Μειώθηκαν οι αποταμιεύσεις μας»

Οι παράγοντες που ωθούν τους συνταξιούχους να επανενταχθούν στην αγορά εργασίας είναι αρκετοί. Ωστόσο, η ανησυχία που συνδέεται με το κόστος ζωής είναι επί του παρόντος κυρίαρχο αίτιο. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, από τα άτομα ηλικίας άνω των 50 τα οποία είχαν αποχωρήσει κατά την πανδημία κι επέστρεψαν στην αγορά εργασίας, το 48% είπε πως το έκανε επειδή χρειαζόταν χρήματα, ενώ το 23% δεν τα έβγαζε πέρα μόνο με τη σύνταξη.

Η Μπλέικ σημειώνει πως ο τρόπος σκέψης των συνταξιούχων άλλαζε δραματικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Στην αρχή αποχωρούσαν μαζικά από τις εργασίες τους, κατά ένα μέρος εξαιτίας του φόβου που συνδεόταν με την Covid-19, αλλά και για λόγους που σχετίζονταν με τα περιουσιακά τους στοιχεία: οι τιμές των ακινήτων εκτοξεύτηκαν και οι επενδύσεις αυξήθηκαν. «Οι απολαβές τους ως συνταξιούχοι ήταν πολύ υψηλές και η αξία των ακινήτων τους είχε αυξηθεί», προσθέτει η Μπλέικ. Όμως τώρα, εξαιτίας του πληθωρισμού, ο κόσμος δεν αισθάνεται το ίδιο άνετα όπως πριν από έναν χρόνο. «Θέλουν να επιστρέψουν στην εργασία τους», λέει η Μπλέικ.

Παρόμοια είναι και η κατάσταση στις ΗΠΑ. Ο Άντονι συνταξιοδοτήθηκε ενώ εργαζόταν σε μια ναυτιλιακή πολυεθνική εταιρεία τον Ιανουάριο του 2022. Πήρε νωρίς το συνταξιοδοτικό πακέτο του, λίγο πριν κλείσει τα 60, καθώς είχε κουραστεί να δουλεύει στον χώρο αυτό και για ένα αφεντικό που δεν συμπαθούσε. Αλλά το σχέδιό του δεν περιλάμβανε τις ιστορικές αυξήσεις του πληθωρισμού. «Όλα όσα είχαμε σχεδιάσει για το μέλλον βασίζονταν σε επενδύσεις που είχαμε κάνει. Όμως, αυτή τη χρονιά, οι αποταμιεύσεις μας μειώθηκαν κατά 20%», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Ευτυχώς για τον Άντονι, είχε ήδη επανενταχθεί στην αγορά εργασίας όταν άρχισε να πέφτει η αξία των επενδύσεών του και το κόστος ζωής να αυξάνεται. Ένα χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας, τον κάλεσαν από την εταιρεία από την οποία συνταξιοδοτήθηκε. Του είπαν πως το παλιό αφεντικό είχε αποχωρήσει και τον ρώτησαν αν επιθυμούσε να επιστρέψει και να αναλάβει κάποιο έργο.

«Μου δίνουν, ουσιαστικά, τον μισθό που έπαιρνα. Και αυτό το ποσό είναι επιπλέον της σύνταξής μου», λέει ο Άντονι. Πιστεύει πως τον έφεραν πίσω λόγω έλλειψης εργατικού δυναμικού με δεξιότητες. «Όποτε σημειώνεται μαζική έξοδος σε μια εταιρεία, χάνεις άτομα με εμπειρία. Μερικές φορές χρειάζεσαι “φρέσκο αίμα” για νέες ιδέες. Όμως άλλες φορές, για να έχεις γρήγορα αποτελέσματα, χρειάζεσαι “παλαιότερο αίμα” που ξέρει τη δουλειά», εξηγεί ο ίδιος.

Πολλοί συνταξιούχοι δέχονται προτάσεις από εταιρείες με ελλείψεις σε έμπειρο προσωπικό. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το ποσοστό ανεργίας ανέρχεται σε 3,7%, το χαμηλότερο τα τελευταία 50 χρόνια. «Ωστόσο, σημειώνεται ρεκόρ θέσεων εργασίας.

Δεν υπάρχει δεξαμενή ταλέντων», λέει η Μπλέικ. Σύμφωνα με την ίδια, εκείνοι που επέλεξαν να συνταξιοδοτηθούν νωρίς είναι τα άτομα που χρειάζεται η αγορά εργασίας: εργαζόμενοι γνώσης όπως δάσκαλοι, νοσηλευτές, γιατροί, επιστάτες, επαγγελματίες της τεχνολογίας. «Διαθέτουν τις απαιτούμενες δεξιότητες. Είναι τα άτομα που λείπουν», σημειώνει η Μπλέικ.

Στις ΗΠΑ, όπου η ανεργία είναι στο χαμηλότερο ποσοστό από τη δεκαετία του 1960, η επάνοδος στην εργασία από τη συνταξιοδότηση προωθείται ως λύση για την έλλειψη εργατικού δυναμικού. Ο Ρίτσαρντ Σαρτιάνο συνταξιοδοτήθηκε από εταιρεία υγειονομικού εξοπλισμού τον Απρίλιο του 2021. Ωστόσο, λίγους μήνες αργότερα, ωθούμενος τόσο από την άνοδο του κόστους ζωής όσο και από την ανία που ένιωθε, άρχισε να ψάχνει για δουλειά.

«Ήθελα να κάνω κάτι παραγωγικό. Ένα από τα παιδιά μου μου πρότεινε να ξεκινήσω ζωγραφική», λέει ο Σαρτιάνο. Αντί γι’ αυτό, έκανε αίτηση για διευθυντική θέση στο Πανεπιστήμιο Περντιού στην Ιντιάνα των ΗΠΑ. «Είχα ανάγκη μία πρόκληση. Έχω καλή εκπαίδευση και εξακολουθώ να θέλω να την αξιοποιήσω», αναφέρει ο ίδιος. Μόλις ένα χρόνο αφότου συνταξιοδοτήθηκε, ο Σαρτιάνο έχει μια νέα θέση εργασίας πλήρους απασχόλησης.

Ευέλικτη συνταξιοδότηση

Η επιστροφή με μια θέση πλήρους απασχόλησης μπορεί να ταιριάζει σε κάποιους, ωστόσο άλλοι συνταξιούχοι αναζητούν περισσότερο ευέλικτες θέσεις εργασίας. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, από τα άτομα 50 έως 70 ετών που εγκατέλειψαν την αγορά εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το 69% θέλει να επιστρέψει με μια θέση μερικής απασχόλησης.

Σύμφωνα με τη Μισέλ Σίλβερ, η συνταξιοδότηση μπορεί να είναι «μια απίστευτα δυσάρεστη εμπειρία» για κάποιον, εάν η ατομική και η εργασιακή του ταυτότητα είναι συνυφασμένες. Θεωρεί πως η πανδημία προσέφερε σε πολλούς μια πρόγευση της συνταξιοδότησης -να είμαστε όλη μέρα με τον σύντροφό μας ή μόνοι μας, χωρίς τις παραδοσιακές δομές της εργασίας- και κάποιοι που θα έπρεπε να είχαν συνταξιοδοτηθεί μέχρι τώρα, συνειδητοποίησαν πως αυτός ο τρόπος ζωής δεν τους αρέσει.

Επιπλέον, καθώς οι ευέλικτες μορφές εργασίας γίνονται όλο και πιο συνήθεις, είναι πολύ πιο εύκολο να εργαζόμαστε ενώ έχουμε συνταξιοδοτηθεί, όπως ανακάλυψε η Άνι Λέβελιν. Συνταξιοδοτήθηκε πριν από δέκα χρόνια, έπειτα από μια σταδιοδρομία ως καθηγήτρια Πανεπιστημίου. «Τον πρώτο χρόνο το απόλαυσα. Όμως στη συνέχεια συνειδητοποίησα πως δεν είχα αρκετά χρήματα να συντηρήσω τον εαυτό μου», αναφέρει η ίδια. Έτσι έγινε ελεύθερος επαγγελματίας, διορθώνοντας γραπτά και δίνοντας διαλέξεις. «Τώρα πραγματικά απολαμβάνω την ευελιξία του να έχω σύνταξη κι επιπλέον μια εργασία», λέει η Λέβελιν, που ζει μεταξύ Ιταλίας και Ουαλίας.

Καθώς η πανδημία επιτάχυνε την υιοθέτηση περισσότερο ευέλικτων μορφών εργασίας, της φάνηκε πιο εύκολο να διατηρήσει τον τρόπο ζωής της μη συνταξιοδότησης. «Ο κοροναϊός άλλαξε τον κόσμο της τηλεργασίας. Δεν εργάζομαι με πλήρη απασχόληση, δεν θα το ήθελα. Είναι ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή μου» σημειώνει η Λέβελιν.

Οι μελλοντικοί συνταξιούχοι θα είναι εργαζόμενοι

Σε περίπτωση που κοπάσουν οι ανησυχίες για το κόστος ζωής, είναι πιθανόν κάποιοι να μην αισθάνονται πλέον την ανάγκη να εργαστούν μετά τη συνταξιοδότησή τους. Όμως οι γενικές τάσεις -ζούμε κι εργαζόμαστε για μεγαλύτερο διάστημα, και πολλοί από εμάς δεν θα δικαιούμαστε ικανοποιητική σύνταξη- υποδηλώνουν πως για πολλούς η «συνταξιοδότηση» θα περιλαμβάνει και κάποιας μορφής εργασία.

Η μετατόπιση προς την ευέλικτη εργασία μπορεί να ωφελήσει τόσο τους σύγχρονους συνταξιούχους όσο και τους νεότερους εργαζόμενους, οι οποίοι θεωρείται πως δεν θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να βγουν στη σύνταξη.

Στο παρελθόν, το οικονομικό χάσμα μεταξύ των «boomer» και των νεότερων γενεών ίσως σήμαινε πως πολλοί θα έπρεπε να εργάζονται σκληρά στα γραφεία τους ακόμα και μετά τα εβδομήντα τους.

Ωστόσο, η ευέλικτη εργασία προσφέρει μια νέα δυνατότητα… μια διαφορετική εκδοχή της φαντασίωσης με την παραλία.

Την περασμένη εβδομάδα, η Λέβελιν ταξίδεψε στην Κέρκυρα για ένα Σαββατοκύριακο μαζί με έναν φίλο. «Δούλευα λίγες ώρες, αλλά πήγαινα και στη θάλασσα», λέει χαρακτηριστικά.

Αυτή η ευέλικτη μορφή συνταξιοδότησης δεν θα είναι διαθέσιμη στον καθένα, αλλά είναι ενδεικτική ως προς τις δυνατότητές της. «Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε πως η συνταξιοδότηση είναι απλώς μια φάση που εφευρέθηκε. Δεν είναι μια φυσική εξέλιξη ή ένα απαραίτητο στάδιο της ζωής μας. Πιστεύω πως τώρα, πολλοί περισσότεροι θα αναρωτηθούν τι σημαίνει κι αν πραγματικά αποτελεί στόχο για όλους» λέει χαρακτηριστικά η Σίλβερ.

Με πληροφορίες από ΕΡΤ



Το «καλάθι» του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ – Τα σενάρια που εξετάζονται για τα νέα μέτρα στήριξης



Στο τραπέζι υπάρχουν μία σειρά από προτάσεις τόσο για μέτρα μόνιμου χαρακτήρα, όσο επίσης και για τα μέτρα που στηρίζουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις απέναντι στην ακρίβεια.

Η αντίστροφη μέτρηση για την ολοκλήρωση της σύνταξης του πακέτου της ΔΕΘ που θα ανακοινωθεί από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ πολλά θα κριθούν την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, όπου θα γίνουν γνωστά τρία σημαντικά στοιχεία για την πορεία της ελληνικής οικονομίας.

Ο δημοσιονομικός χώρος που έχει προκύψει εκτιμάται ότι ενδεχομένως να περιοριστεί στην περίπτωση κατά την οποία συνεχίσουν να τείνουν αυξανόμενες οι ανάγκες για την επιδότηση των τιμολογίων του ρεύματος

Ωστόσο, στην περίπτωση που η καλή πορεία των τουριστικών και των δημοσίων εσόδων συνεχιστεί, αλλά και η ανάπτυξη βρεθεί σε καλύτερα του αναμενομένου επίπεδα, τότε είναι πολύ πιθανό να ανοίξει η περίμετρος των μέτρων που τελικά θα ανακοινωθούν στις 10 Σεπτεμβρίου.

Στο οικονομικό επιτελείο, πάντως, επικρατεί αισιοδοξία ότι θα υπάρξουν τα δημοσιονομικά περιθώρια για σημαντικές εξαγγελίες. Να σημειωθεί ότι η πιθανή καλύτερη εικόνα για την πορεία των δημοσιονομικών (δημόσια έσοδα, πορεία ΑΕΠ το β’ τρίμηνο του έτους και τουρισμός), θα γίνει γνωστή την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου.

Στο τραπέζι υπάρχουν μία σειρά από προτάσεις τόσο για μέτρα μόνιμου χαρακτήρα, όσο επίσης και για τα μέτρα που στηρίζουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις απέναντι στην ακρίβεια.

Ένα από τα μέτρα που κερδίζει έδαφος είναι η επιταγή ακρίβειας. Ένα μέτρο στοχευμένο που θα βοηθήσει ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, που δέχονται μεγαλύτερες πιέσεις από την ακρίβεια και τις πληθωριστικές πιέσεις.

Πρόσφατα ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας επανέλαβε τη δέσμευση της κυβέρνησης ότι η στήριξη της κοινωνίας, των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, θα συνεχιστεί για όσο καιρό χρειαστεί προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες από την ακρίβεια και τις υψηλές τιμές στην ενέργεια.

Αναφορικά με το πακέτο της ΔΕΘ έχει τονίσει ότι οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν στις αρχές του επόμενου μήνα, αφού συνεκτιμηθούν τα δεδομένα που υπάρχουν στην οικονομία, σημειώνοντας ότι το θέμα έχει συζητηθεί με τον πρωθυπουργό.

Διευκρίνισε, πάντως, με έμφαση ότι όσο περισσότερος δημοσιονομικός χώρος απορροφάται για τις επιδοτήσεις στις τιμές της ενέργειας, τόσο στερούνται πόροι για αλλά μέτρα στήριξης.

Από τα μέτρα μόνιμου χαρακτήρα που θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2023, δεδομένη είναι η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για δημόσιους υπαλλήλους και συνταξιούχους βάσει της συγκεκριμένης δέσμευσης της κυβέρνησης.

Τα υπόλοιπα μέτρα που υπάρχουν στο τραπέζι εξετάζονται, μεν, αλλά δεν έχουν «κλειδώσει».

Τα βασικά σενάρια που εξετάζονται είναι τα ακόλουθα:

  • Αύξηση του κατώτατου μισθού: Ο πρωθυπουργός εκτιμάται ότι θα δώσει την κατεύθυνση για αύξηση του κατώτατου μισθού, χωρίς βέβαια να την προσδιορίσει, αφού υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες, τις οποίες σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελε να τις υπερκεράσει. Πληροφορίες θέλουν τον κατώτατο μισθό να διαμορφώνεται σε επίπεδα προ μνημονίων, δηλαδή στα 751 ευρώ, από 713 ευρώ που είναι σήμερα.
  • Αύξηση συντάξεων: Από την 1η Ιανουαρίου του 2023 εκτιμάται ότι θα υπάρξουν αυξήσεις στις συντάξεις οι οποίες σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη θα αφορούν όλους τους συνταξιούχους. 
  • Εισφορά αλληλεγγύης: Στο προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού, που θα κατατεθεί στη Βουλή την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, θα περιλαμβάνονται μεταξύ των άλλων η κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης για δημοσίους υπαλλήλους και συνταξιούχους.
  • Επιταγή ακρίβειας: Για το 2022 εξετάζεται η χορήγηση νέας επιταγής ακρίβειας, προκειμένου να στηριχθούν οι χαμηλοσυνταξιούχοι, άνεργοι και εκείνοι που ανήκουν στην κατηγορία των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
  • Μείωση του Τέλους Επιτηδεύματος: Υπάρχουν σενάρια για μείωση κατά 50% του τέλους επιτηδεύματος με κόστος 200 εκατ. ευρώ για τα κρατικά ταμεία, αλλά είναι από τα μέτρα θα κριθούν στο παρά πέντε και ανάλογα με την πορεία των δημοσίων οικονομικών.
  • Fuel Pass 3: Στην περίπτωση που οι τιμές των καυσίμων διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα θα υπάρξει και νέος γύρος ενίσχυσης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι κραυγές αγωνίας των θυμάτων βίας



Πρωταγωνιστής αυτό τον Αύγουστο είναι η βία. Ακόμα και οι δικηγόροι εξεπλάγησαν με τις πολλές καταγγελίες.

Η Μαρία είναι 16 ετών και ζει σε μία πόλη της Κρήτης. Ερωτεύθηκε έναν νεαρό 20 ετών και στην αρχή όλα έμοιαζαν με παραμύθι.

Της φερόταν καλά, την πρόσεχε, έδειχνε ότι νοιαζόταν για εκείνη. Μέχρι που κάποια στιγμή άρχισε να έχει περίεργη συμπεριφορά και να είναι απότομος απέναντί της. Η Μαρία αποφάσισε να χωρίσει μαζί του. Όμως εκείνος δεν το δεχόταν. Λίγο πριν τον Δεκαπεντάγουστο δέχεται την πρώτη απειλή και μάλιστα στο σπίτι της. Εκείνος να φωνάζει και να δημιουργεί αναστάτωση… Γείτονες προσπαθούν να ηρεμήσουν τον μαινόμενο άνδρα και το καταφέρνουν. Φεύγει και δύο ημέρες μετά ζητά από το κορίτσι να συναντηθούν για να μιλήσουν. Εκείνη δέχεται. Η συνάντηση γίνεται στο αυτοκίνητό του. Η Μαρία του λέει για άλλη μία φορά ότι δεν θέλει να είναι μαζί του και ότι πρέπει να χωρίσουν. Τότε εκείνος ξεπερνά τα όρια: την χτυπά και επιχειρεί να την πνίξει. Το κορίτσι καταφέρνει να ξεφύγει από τα χέρια του και πηγαίνει σε κεντρικό σημείο στην πόλη που ζει και ειδοποιεί τη μητέρα της. Η καταγγελία στην αστυνομία είναι άμεση.

Η μητέρα της περιγράφει τα όσα έζησε εκείνη την ημέρα

«Το παιδί πήδηξε από το αμάξι γιατί το είχε πιάσει από τον λαιμό, το είχε χτυπήσει, οπότε άνοιξε την πόρτα πήδηξε από το αμάξι και έφυγε και πήγε κάπου κεντρικά στη στάση ενός λεωφορείου. Εγώ με το παιδί επικοινώνησα μετά από δέκα λεπτά, ένα τέταρτο. Ειδοποίησα το Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής. Ο αξιωματικός υπηρεσίας μαζί με ένα άλλο άτομο ξεκίνησαν αμέσως να πάνε στο σημείο που βρισκόταν το παιδί και να το παραλάβουν και από εκεί και πέρα πήγα εγώ στο Α/Τ και έγινε μήνυση. Το παιδί πέρασε από ιατροδικαστή». Η υπόθεση έχει και συνέχεια όμως γιατί μόλις έμαθαν οι συγγενείς του 20χρονου ότι έχει κατατεθεί μήνυση προσπάθησαν με κάθε τρόπο να πείσουν την 16χρονη και την οικογένειά της να αποσυρθεί. Ακόμα και με απειλές όπως καταγγέλλει η μητέρα.

Ο πατέρας του μάλιστα επικοινωνεί με τη μητέρα της. «Ο μπαμπάς του μετά που είδανε ότι με απειλές δεν βγάζουν κάτι έφθασε στο σημείο να με πάρει δωδεκάμισι ώρα τη νύχτα και να μου ζητάει συγνώμη για να αποσύρω τη μήνυση, κάτι που δεν υπάρχει πιθανότητα ούτε μία στο δισεκατομμύριο να κάνω και μου είπε ότι ο γιος του έχει ψυχολογικά προβλήματα και ότι παίρνει αγωγή. Του είπα δεν με ενδιαφέρει και ότι εμένα δεν θα με κάνει χαροκαμένη μάνα» υποστηρίζει η μητέρα του κοριτσιού. Ο 20χρονος από την πλευρά του είχε φθάσει στο σημείο να ξεστομίσει απειλές για το κορίτσι και στην ίδια τη μητέρα. Απειλές ότι θα τη σκοτώσει …ότι θα πετάξει το κεφάλι της στη θάλασσα. Ο νεαρός θα δώσει εξηγήσεις απέναντι στη δικαιοσύνη και οι δικαστές είναι εκείνοι που θα αποφασίσουν για την τιμωρία του ή όχι. Η 16χρονη από την άλλη πλευρά από την ημέρα που την χτύπησε και επιχείρησε να την πνίξει ζει σε ένα καθεστώς τρόμου. Δεν μπορεί να βγει από το σπίτι ενώ παρακολουθείται ήδη από ψυχολόγο σε μία προσπάθεια να διαχειριστεί την κατάσταση. Αυτές είναι οι δύο όψεις του νομίσματος. Από την πλευρά του θύματος και από την πλευρά του φερόμενου ως δράστη.

Την έστειλε στο νοσοκομείο…»

Στις 31 Αυγούστου στην Θεσσαλονίκη θα εκδικαστεί η μήνυση ενός κοριτσιού 18 ετών κατά του 22χρονου πρώην συντρόφου της. Τα χτυπήματα που δέχτηκε ήταν τόσο βαριά που μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο λίγο μετά τον Δεκαπεντάγουστο με τους γιατρούς να της προσφέρουν τις πρώτες βοήθειες. Ήταν η τρίτη φορά που την ξυλοφόρτωσε μέσα σε ένα διάστημα 6 μηνών. Ήταν μία επαναλαμβανόμενη κακοποιητική συμπεριφορά. Κάθε φορά που την χτυπούσε ζητούσε συγνώμη αλλά μετά από λίγο γινόταν και πάλι επεισόδιο με αφορμή κάποιον καυγά. Η 18χρονη έχει δίπλα της τους γονείς της που όπως λένε θέλουν την παραδειγματική τιμωρία του δράστη γι’ αυτό και προχώρησαν σε μήνυση εναντίον του. Το κορίτσι είναι σε άσχημη κατάσταση και προσπαθεί να συνέλθει από τα τραύματα σωματικά αλλά και ψυχικά.

Ο δικηγόρος της Όθων Παπαδόπουλος 

«Η υπόθεση έχει πάρει τη δικαστική οδό ούτως ή άλλως προκειμένου να διερευνηθεί η υπόθεση σε βάθος και να αποδοθούν οι ποινικές ευθύνες στον δράστη. Κάθε καυγάς είχε πάντα σαν αποτέλεσμα την άσκηση βίας από πλευράς του συντρόφου. Όταν τα πράγματα ηρεμούν τότε για τον ίδιο είναι όλα καλά αλλά λίγες ημέρες, μετά έχουμε επανάληψη της ιστορίας. Στο τελευταίο επεισόδιο υπήρξε σοβαρή σωματική βλάβη και μάλιστα οι γιατροί συνέστησαν στην κοπέλα να παραμείνει στο νοσοκομείο. Αυτή τη στιγμή η 18χρονη είναι σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση ενώ δίπλα της στέκονται βράχοι οι γονείς της. Και αυτό είναι το σημαντικό να υπάρχει στήριξη στα θύματα από το περιβάλλον».

Η δικηγόρος Χριστίνα Βαθειά 

«Η βασική κατηγορία είναι παραβίαση προσωπικών δεδομένων που έχει ακόμα και χαρακτήρα κακουργήματος. Αυτό που παρατηρούμε στις καταγγελίες είναι ότι συνεχώς οι υποθέσεις αυξάνονται και μλάμε πάντα για reveng porn. Βεβαίως η ασφαλής μέθοδος είναι να μην υπάρχει κάποιο υλικό για να χρησιμοποιήσει ένας εκ των δύο συντρόφων αλλά ακόμα και στην περίπτωση που υπάρχει βιντεοσκόπηση προσωπικών στιγμών δεν σημαίνει ότι υπάρχει συγκατάθεση για δημοσιοποίηση. Το φαινόμενο μπορεί να πάρει και ανησυχητικές διαστάσεις. Μελέτες στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Ιταλία έδειξαν ότι τα θύματα ενίοτε δεν μπορούν να διαχειριστούν το ψυχολογικό βάρος μίας τέτοιας απαξιωτικής δημοσιότητας και οδηγούνται ακόμη και στην αυτοκτονία».

«Το καμπανάκι έχει χτυπήσει προ πολλού…»

Πρωταγωνιστής αυτό τον Αύγουστο είναι η βία. Ακόμα και οι δικηγόροι εξεπλάγησαν με τις πολλές καταγγελίες. Θύματα είναι κυρίως νεαρά κορίτσια Ο ψυχίατρος Δημήτρης Σούρας αναλύει: «Η βία είναι μία. Πηγάζει από τη βία δημιουργείται μέσα στην οικογένεια ενισχύεται από την έλλειψη ορίων. Ο βίαιος άνθρωπος διαμορφώνεται, δεν είναι άρρωστος και γι’ αυτό τον λόγο η πρώτη φορά βίας πρέπει να καταγγέλλεται αμέσως και τα θύματα πρέπει να απομακρύνονται και να μην παραμένουν κοντά του. Ως κοινωνία δυστυχώς τώρα αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε τι πάνε να πούνε οι λέξεις καταγγελία και απομάκρυνση και επίσης τα συμπτώματα των βίαιων ανθρώπων είναι πασιφανή αλλά μέχρι τώρα δεν θέλαμε να τα δούμε γιατί φοβόμασταν το στίγμα, τη διάλυση της οικογένειας και δυστυχώς οι περισσότερες γυναίκες και παιδιά είναι εξαρτημένες από τον κακοποιητή. Πρέπει να αλλάξουμε ως άτομα άρα ως κοινωνία και πρέπει να καταλάβουμε ότι όταν δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τέτοιες καταστάσεις ζητάμε άμεσα βοήθεια από οικείους, ειδικούς, κράτος (αστυνομία και ομάδες υποστήριξης). Οι ειδικοί προειδοποιούν: Πρέπει να ληφθούν μέτρα και κυρίως τα θύματα να καταγγέλλουν. Η φράση «θα σε σκοτώσω» πρέπει πλέον να λαμβάνεται σοβαρά υπόψιν.

Ανακοινώνει τη «βόμβα» των 85 εκατομμυρίων η Τσέλσι: Στο Λονδίνο για ιατρικές εξετάσεις ο Φοφανά


Εντός της ημέρας αναμένεται να περάσει από τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις στην Τσέλσι ο Γουέσλεϊ Φοφανά

Ποδοσφαιριστής της Τσέλσι πρέπει να θεωρείται ήδη ο Γουέσλεϊ Φοφανά.

Όπως είναι γνωστό από το βράδυ της Παρασκευής, η Τσέλσι κατάφερε -έστω και δύσκολα- να βρει τη χρυσή τομή με τη Λέστερ, καθώς οι δύο ομάδες έφθασαν σε οριστική συμφωνία για τη μεταγραφή του γάλλου κεντρικού αμυντικού.

Οι Μπλε του Λονδίνου θα δώσουν για αρχή σχεδόν 85 εκατομμύρια ευρώ, με το τελικό ποσό, μαζί με τα μπόνους, να φθάνει ακόμα και μέχρι τα 95 εκατομμύρια.

Ο 22χρονος στόπερ αναμένεται να βρεθεί σήμερα στο Λονδίνο και να περάσει από όλες τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις, πριν υπογράψει το συμβόλαιό του, το οποίο θα έχει διάρκεια έως το 2028.

Έτσι, δεν αποκλείεται οι ανακοινώσεις να γίνουν ακόμα και σήμερα.



Κεραμέως: Τα σχολεία θα ανοίξουν με ήπια μέτρα – Τι θα γίνεται σε περίπτωση κρούσματος



Σε ερώτηση αν θα ισχύσουν και φέτος τα πρωτόκολλα με μάσκες και δωρεάν self test, η κ. Κεραμέως απάντησε πως έχουμε φύγει από τη λογική του συστηματικού ελέγχου γιατί αυτό δεν αποδίδει πλέον.

«Δεν έχουν ληφθεί ακόμα οριστικές αποφάσεις, συζητάμε με τους ειδικούς, αλλά γενικώς η τάση είναι να ανοίξουν με τα ηπιότερα δυνατά μέτρα» τόνισε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως μιλώντας το πρωί στην τηλεόραση του OPEN για το πως θα ανοίξουν φέτος τα σχολεία.

Εξήγησε παράλληλα πως «είμαστε σε συνεχή συνεργασία με το υπουργείο Υγείας, με τον κ. Πλεύρη, με τις ομάδες των ειδικών, με τους γιατρούς, με τον ΕΟΔΥ» αλλά και ότι «βλέπετε ότι γενικότερα είμαστε σε μια φάση συνύπαρξης με την πανδημία».

Σε ερώτηση αν θα ισχύσουν και φέτος τα πρωτόκολλα με μάσκες και δωρεάν self test, η κ. Κεραμέως απάντησε πως έχουμε φύγει από τη λογική του συστηματικού ελέγχου γιατί αυτό δεν αποδίδει πλέον, καθώς «έχει εμβολιαστεί ή νοσήσει ένα τεράστιο μέρος του πληθυσμού». Ωστόσο, «τις επόμενες ημέρες θα οριστικοποιήσουμε τα πρωτόκολλα, πάντα σε συνεργασία με τους ειδικούς».

Σε περίπτωση που ανιχνευθεί κρούσμα μέσα σε σχολικό τμήμα, «υπάρχουν μέτρα για το αν κάποιος νοσήσει» ανέφερε η κ. Κεραμέως και εξήγησε πως «αν κάποιος νοσήσει υπάρχει απομόνωση για πέντε ημέρες και εν συνεχεία μπορεί κανείς να βγει από το σπίτι με μάσκα. Αυτό ισχύει αυτή τη στιγμή. Αυτό θα ισχύσει ούτως η άλλως, αν οι ειδικοί δεν μας πουν κάτι διαφορετικό. Εάν νοσήσει κάποιος, φυσικά και θα μείνει σπίτι του. Υπάρχει ένα πρωτόκολλο σχετικά με τα μέτρα» συμπλήρωσε.

Η υπουργός Παιδείας σημείωσε ακόμα ότι τα σχολεία θα ανοίξουν τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου «με την καλύτερη δυνατή κατάσταση σε προσωπικό τα τελευταία χρόνια», καθώς όπως είπε με τους νέους 8.500 χιλιάδες διορισμούς εκπαιδευτικών που ανεβάσουν τον αριθμό των διορισμένων επί θητείας της στις 25.000, «ενισχύουμε διαρκώς το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης». Παρόλα αυτά, απάντηση υπάρχει και για τα τυχόν κενά που παρουσιάζονται αφού «εκτός από τις προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών, έγιναν προχθές και 32.000 προσλήψεις αναπληρωτών. Έχουμε την καλύτερη δυνατή στελέχωση» συμπλήρωσε η κ. Κεραμέως.

Η υπουργός παιδείας αναφέρθηκε και στις καινοτομίες της νέας φετινής χρονιάς, με το ολοήμερο σχολείο όπου στο 50% των τμημάτων της χώρας θα ολοκληρώνεται στις 5.30 μ.μ., με τους σχολικούς ομίλους, τους μέντορες για τους νέους εκπαιδευτικούς, τα νηπιαγωγεία στα οποία τα παιδιά θα πηγαίνουν πλέον από τα 4 και όχι στα 5 τους χρόνια, την αξιολόγηση που γίνεται σε τρία επίπεδα, τα νέα σχολικά βιβλία. «Όλες αυτές οι αλλαγές που είχαν δρομολογηθεί στην αρχή της θητείας μας υλοποιούνται» είπε. Αναφορά έκανε και στα Δημόσια ΙΕΚ, που θα λειτουργήσουν φέτος και στα οποία, όπως είπε, μπορεί κανείς να πάρει μετά από δυο χρόνια την πιστοποίηση και να μπει δυναμικά στην αγορά εργασίας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ