Blog Σελίδα 8013

«Άκρως απόρρητο» υλικό οδήγησε στην έρευνα του FBI στην κατοικία του Τραμπ στο Μαρ-α-Λάγκο



Η ανακάλυψη των απόρρητων εγγράφων  σχημάτισε το σώμα των αποδείξεων που επικαλείται το υπουργείο Δικαιοσύνης στο ένταλμα έρευνας

Οι πράκτορες του FBI εξασφάλισαν άδεια από ομοσπονδιακό δικαστή για να διεξαγάγουν έρευνα στην κατοικία του Ντόναλντ Τραμπ στο Μαρ-α-Λάγκο, αφού βρήκαν ότι ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ είχε παρανόμως αφαιρέσει 184 απόρρητα έγγραφα από τον Λευκό Οίκο, σύμφωνα με την λογοκριμένη ένορκη βεβαίωση -το λογοκριμένο έγγραφο του υπουργείου Δικαιοσύνης το οποίο αιτιολογεί την έρευνα στο σπίτι του στη Φλόριντα- που δόθηκε χθες, Παρασκευή, στη δημοσιότητα.

Ο ίδιος ο Τραμπ παρέδωσε οικειοθελώς αυτά τα απόρρητα έγγραφα που βρίσκονταν -αναμεμειγμένα με περιοδικά, εφημερίδες, φωτογραφίες, επιστολές, σημειώσεις και άλλο ποικίλο υλικό- σε 15 κιβώτια στην υπηρεσία Εθνικών Αρχείων των ΗΠΑ τον Ιανουάριο, αφότου η ομοσπονδιακή αυτή υπηρεσία, που είναι υπεύθυνη για την διατήρηση των προεδρικών και κυβερνητικών εγγράφων, αξίωσε ο πρώην πρόεδρος να επιστρέψει τα αρχεία του στην Ουάσινγκτον.

Η ανακάλυψη αυτών των απόρρητων εγγράφων -στα οποία περιλαμβάνονται 67 που χαρακτηρίζονται ως «Εμπιστευτικά», 92 ως «Απόρρητα» και 25 ως «Ακρως Απόρρητα»- σχημάτισε το σώμα των αποδείξεων που επικαλείται το υπουργείο Δικαιοσύνης στο ένταλμα έρευνας το οποίο ενέκρινε δικαστής στις 5 Αυγούστου- τρεις ημέρες πριν από την έφοδο του FBI στο σπίτι του Τραμπ στο Μαρ-α-Λάγκο.

«Η κυβέρνηση διεξάγει ποινική έρευνα σχετικά με την ανάρμοστη αφαίρεση και αποθήκευση απόρρητων πληροφοριών σε μη εγκεκριμένα μέρη, όπως και με την παράνομη απόκρυψη ή αφαίρεση κυβερνητικών αρχείων» γράφει πράκτορας του FBI, ο οποίος δεν κατονομάζεται, στην ένορκη βεβαίωση των 32 σελίδων που υποστηρίζει το ένταλμα έρευνας του FBI.

«Επιπλέον υπάρχει πιθανός λόγος να πιστεύεται ότι επιπρόσθετα έγγραφα που περιείχαν απόρρητες πληροφορίες NDI (πληροφορίες εθνικής άμυνας) ή που είναι προεδρικά αρχεία που υπόκεινται σε απαιτήσεις διατήρησης αρχείων εξακολουθούν να παραμένουν στην κατοικία του Τραμπ» επισημαίνει ο πράκτορας στην ένορκη βεβαίωση, σημειώνοντας ότι αυτός έχει εκπαιδευτεί στις έρευνες αντικατασκοπείας και κατασκοπείας. «Υπάρχει επίσης πιθανός λόγος να πιστεύεται ότι στοιχεία για παρακώλυση» της δικαιοσύνης θα βρεθούν στο σπίτι του, προσθέτει.

Ο πράκτορας του FBI διευκρινίζει επίσης ότι η έρευνα άρχισε κατόπιν «αίτησης» της υπηρεσίας Εθνικών Αρχείων των ΗΠΑ στο υπουργείο Δικαιοσύνης στις 9 Φεβρουαρίου. Η αίτηση αυτή, μαζί με υλικό που βρέθηκε τον Μάιο όταν πράκτορες εξέτασαν τα 15 κιβώτια που είχε παραδώσει ο Τραμπ, όπως και πληροφορίες από αρκετούς μάρτυρες, οδήγησαν στην έρευνα του FBI στην κατοικία του Τραμπ στο Μαρ-α-Λάγκο στις 8 Αυγούστου.

Κατά τη διάρκεια της εφόδου αυτής, δεκάδες πράκτορες πήραν 27 επιπρόσθετα κιβώτια κυβερνητικών και προεδρικών αρχείων, στα οποία περιλαμβάνονται 11 σειρές εγγράφων που ο Τραμπ πήρε μαζί του όταν έφυγε από τον Λευκό Οίκο, σύμφωνα με κατάλογο του FBI με τα αντικείμενα που ελήφθησαν από το σπίτι του πρώην προέδρου νωρίτερα αυτόν τον μήνα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Νέες τουρκικές προκλήσεις: Drones πέταξαν πάνω από την Λέβιθα και την Κανδελιούσσα



Τα τουρκικά drones αναγνωρίσθηκαν και αναχαιτίσθηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες κατά πάγια τακτική

Όπως έγινε γνωστό από το ΓΕΕΘΑ, στις 2 τα ξημερώματα του Σαββάτου, τουρκικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος UAV εισήλθε στο FIR Αθηνών χωρίς να καταθέσει σχέδιο πτήσης, παραβίασε τον εθνικό εναέριο χώρο, και στη συνέχεια πέταξε πάνω από τη Λέβιθα, βορειοανατολικά της Αμοργού, στα 19.000 πόδια.

Στις 9:24 το πρωί, δεύτερο τουρκικό τουρκικό UAV εισήλθε στο FIR Αθηνών χωρίς να καταθέσει σχέδιο πτήσης, παραβίασε τον εθνικό εναέριο χώρο και στη συνέχεια πέταξε πάνω από την Κανδελιούσα Νισύρου στα 29.000 πόδια.

Στις 11:01 το πρωί τουρκικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος UAV εισήλθε στο FIR Αθηνών χωρίς να καταθέσει σχέδιο πτήσης, παραβίασε τον εθνικό εναέριο χώρο και στη συνέχεια πέταξε πάλι, πάνω από την Κανδελιούσα Νισύρου, στα 19.000 πόδια.

Τα τουρκικά UAV αναγνωρίσθηκαν και αναχαιτίσθηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες κατά πάγια τακτική.

Σημειώνεται ότι η Λέβιθα είναι ενταγμένη στο Δίκτυο Natura 2000 μαζί με τη βόρεια Αμοργό και τη νησίδα Κίναρο. Είναι επίσης, μία από τις σημαντικές περιοχές για την προστασία των πουλιών και έχει ενταχθεί στις δράσεις για την προστασία του μαυροπετρίτη και του αιγαιόγλαρου. 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ρόδος: Ξεπέρασαν τα 4 εκατομμύρια οι αφίξεις τουριστών στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου


Ξεπέρασαν τα 4 εκατομμύρια οι επισκέπτες μέσω αεροπορικών πτήσεων στο Νότιο Αιγαίο ενώ η αύξηση στις αφίξεις στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου τις πρώτες είκοσι μέρες του Αυγούστου έφθασε στο 16%.

Όπως συγκεκριμένα ανακοινώθηκε από την Πρωτοβουλία Νοτίου Αιγαίου για τον Τουρισμό, το Νότιο Αιγαίο πέτυχε την υπέρβαση και από την τελευταία χρονιά ρεκόρ, απολαμβάνοντας τα οφέλη της επιτυχημένης και ασφαλούς διαχείρισης της υγειονομικής και κάθε κρίσης που κλήθηκε να αντιμετωπίσει. Αντικειμενικά γίνεται λόγος για υπέρβαση, αφού από τις 27 Μαρτίου, που ξεκίνησε η τουριστική περίοδος του 2022, νωρίτερα από ποτέ, μέχρι και τις 21 Αυγούστου, βρίσκεται σταθερά ψηλότερα σε διεθνείς αφίξεις σε σχέση με το ιστορικό ρεκόρ του 2019. Συγκεκριμένα, κάθε μήνας της τρέχουσας τουριστικής περιόδου ολοκληρώνεται επιτυγχάνοντας σταθερά περισσότερες αφίξεις σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

16% ψηλότερα από τον Αύγουστο του 2019 οι Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα

Οι πρώτες είκοσι μέρες του Αυγούστου κλείνουν με αύξηση 16%, σε σχέση πάντα με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, σφραγίζοντας το 2022 ως την καλύτερη τουριστικά στην ιστορία των νησιών.

Ειδικότερα, και τα τέσσερα διεθνή αεροδρόμια του Νοτίου Αιγαίου, Ρόδος, Κως, Μύκονος και Σαντορίνη, για τα οποία υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία, σημειώνουν ρεκόρ αφίξεων, καθώς προσέλκυσαν από την 1η έως την 21η Αυγούστου περισσότερους από 700.000 επιβάτες. Ειδικότερα, Ρόδος έχει ήδη ξεπεράσει το 1,7 εκατ. επισκέπτες από το εξωτερικό, η Κως έχει υποδεχθεί περισσότερους από 800.000, η Κάρπαθος προσεγγίζει τις 57.000, η Μύκονος τις 450.000 και η Σαντορίνη έχει ξεπεράσει το μισό εκατομμύριο διεθνείς αφίξεις. Αθροίζοντας και τους επιβάτες που έχουν φθάσει από τον Απρίλιο μέχρι και τον Ιούλιο, μέσω του «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα αεροδρόμια των νησιών του Νοτίου Αιγαίου, οι διεθνείς αφίξεις ξεπερνούν ήδη, πριν ακόμα από την εκπνοή του Αυγούστου, τα 4 εκατομμύρια.

Τέλος, όλες οι ενδείξεις από τις κρατήσεις και τον προγραμματισμό των πτήσεων προμηνύουν μια εξίσου δυναμική συνέχεια τόσο για το υπόλοιπο του τελευταίου καλοκαιρινού μήνα όσο και για το φθινόπωρο.

Η Πρωτοβουλία Νοτίου Αιγαίου για τον Τουρισμό δημιουργήθηκε το 2020 για την προώθηση και την προστασία της εικόνας του Νοτίου Αιγαίου ως τουριστικού προορισμού και εργάζεται για τον ενιαίο συντονισμό και την κοινή εκπροσώπησή του τόσο εγχώρια όσο και διεθνώς. Την Πρωτοβουλία Νοτίου Αιγαίου για τον Τουρισμό απαρτίζουν η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ο δήμος Ρόδου και παραγωγικοί, επιστημονικοί και κοινωνικοί φορείς της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων.



Σε έναν μήνα πάνω από 1,2 εκατ. πολίτες «κατέβασαν» ταυτότητα και δίπλωμα στο κινητό



Από την αρχή λειτουργίας της εφαρμογής (27 Ιουλίου) μέχρι σήμερα 710.041 πολίτες «κατέβασαν» την ταυτότητά τους στο κινητό τους και 563.072 το δίπλωμα οδήγησης.

Έναν μήνα μετρά η ηλεκτρονική εφαρμογή Gov.gr Wallet μέσω της οποίας οι πολίτες προσθέτουν στο κινητό τους ψηφιακό αντίγραφο της αστυνομικής τους ταυτότητας και της άδειας οδήγησης.

Ειδικότερα, από την αρχή λειτουργίας της εφαρμογής (27 Ιουλίου) μέχρι σήμερα 710.041 πολίτες «κατέβασαν» την ταυτότητά τους στο κινητό τους και 563.072 το δίπλωμα οδήγησης.

Να υπενθυμίσουμε ότι η αποθήκευση του διπλώματος και της ταυτότητας μπορεί να γίνει μόνο σε μια κινητή συσκευή. Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν ακριβώς την ίδια ισχύ με τα έγχαρτα πιστοποιητικά εντός της χώρας με μόνη εξαίρεση τα διεθνή ταξίδια. Με τον τρόπο αυτό μπορούν οι Έλληνες να χρησιμοποιούν το κινητό τους για οποιαδήποτε συναλλαγή εντός Ελλάδας. Επόμενος στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης μετά την ταυτότητα και το δίπλωμα είναι να προστεθούν στην εφαρμογή περισσότερα έγγραφα, όπως τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, τα στοιχεία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, το αποτέλεσμα του Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) και η ημερομηνία του επόμενου ελέγχου, τα στοιχεία ασφάλισης κλπ. Περαιτέρω, μελλοντικά θα είναι δυνατή και η αυθεντικοποίηση στο gov.gr μέσω του Gov.gr Wallet.

Έλεγχος εγκυρότητας των ψηφιακών αντιγράφων

Να αναφέρουμε ότι το θέμα ελέγχου γνησιότητας έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς τα ψηφιακά αντίγραφα δημοσίων εγγράφων στο wallet αποτελούν αναβάθμιση σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια των συναλλαγών του πολίτη με το κράτος και τον ιδιωτικό τομέα. Τα έγγραφα αυτά, πχ το ψηφιακό αντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας είναι πλέον επαληθεύσιμα και μπορεί (πάντα με την άδεια και την συγκατάθεση του πολίτη) να γίνει έλεγχος γνησιότητας. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε συναλλαγές σε τομείς όπως στις τράπεζες ή στην κινητή τηλεφωνία. Ωστόσο πρέπει να διευκρινιστεί πως η απλή επίδειξη ενός εγγράφου στο wallet δεν αρκεί και απαιτείται σε κάθε περίπτωση το σκανάρισμα του QR ώστε να υπάρχει βεβαιότητα πως το έγγραφο είναι έγκυρο.

Ως εκ τούτου, ο έλεγχος εγκυρότητας του εγγράφου πραγματοποιείται δείχνοντας στον ελεγκτή το QR code του εκάστοτε εγγράφου. Αφού ο ελεγκτής «σκανάρει» με τη δική του συσκευή το QR code σας, τότε θα πρέπει ο χρήστης να δώσει (ή όχι) έγκριση για τον έλεγχο αυτό μέσα από την εφαρμογή του Gov.gr Wallet. Εφόσον δώσει έγκριση, τότε θα εμφανιστεί ένας 6ψήφιος κωδικός τον οποίο μπορεί να αναφέρει ή δείξει στον ελεγκτή. Μόνο – και μόνον τότε – όταν ο ελεγκτής εισάγει επιτυχώς τον κωδικό αυτό, θα μπορεί να δει τα στοιχεία του ψηφιακού δελτίου ταυτότητας ή της άδειας οδήγησης.

Το Gov.gr Wallet είναι διαθέσιμο στα app stores των λογισμικών iOS και Android. Εναλλακτικά, ο χρήστης μπορεί να κατεβάσει την εφαρμογή μέσω της σελίδας wallet.gov.gr.

Για να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή Gov.gr Wallet θα χρειαστεί:

      * είτε τους προσωπικούς του κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet και πιστοποιημένο αριθμό κινητού τηλεφώνου,

      * είτε τους προσωπικούς του κωδικούς web banking.

Ο αριθμός κινητού τηλεφώνου πιστοποιείται αποκλειστικά με έναν από τους ακόλουθους τρόπους:

      * καταχώριση στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ),

      * σύνδεση μια φορά με τους κωδικούς web banking

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πρεμιέρα με Παρί – Γιουβέντους και Ίντερ – Μπάγερν στο Champions League (pics)


Με ματσάρες ξεκινάει το φετινό Champions League, με τα φώτα να πέφτουν στο Παρίσι και στο Μιλάνο!

Πιο συγκεκριμένα, στις 6/9, η Παρί Σεν Ζερμέν θα υποδεχτεί τη Γιουβέντους για την 1η αγωνιστική της φάσης των ομίλων του Champions League.

Από εκεί και πέρα, την ίδια ημέρα θα διεξαχθούν επίσης τα παιχνίδια, Ντιναμό Ζάγκρεμπ – Τσέλσι, Ντόρτμουντ – Κοπεγχάγη, Σάλτσμπουργκ – Μίλαν, Σέλτικ – Ρεάλ Μαδρίτης, Λειψία – Σαχτάρ, Σεβίλλη – Μάντσεστερ Σίτι και Μπενφίκα – Μακάμπι Χάιφα.

Την Τετάρτη (7/9), το Ίντερ – Μπάγερν στο Μιλάνο ξεχωρίζει από το πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει επίσης και τις αναμετρήσεις, Άγιαξ – Ρέιντζερς, Άιντραχτ Φρανκφούρτης – Σπόρτινγκ Λισαβόνας, Νάπολι – Λίβερπουλ, Ατλέτικο Μαδρίτης – Πόρτο, Κλαμπ Μπριζ – Λεβερκούζεν, Μπαρτσελόνα – Πλζεν και Τότεναμ – Μαρσέιγ.

Αναλυτικά όλο το πρόγραμμα της φάσης των ομίλων:



Τι σημαίνει η χαμηλή στάθμη του Δούναβη;


Στην Ουγγαρία, τη Σερβία, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία σχηματίστηκαν αμμονησίδες στην κοίτη του Δούναβη. Πολλά πλοία δεν μπορούν να συνεχίσουν την πλεύση τους και σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής δεν διαθέτουν νερό ψύξης. Τουλάχιστον μέχρι στιγμής δεν έχουν ξεβραστεί νεκρά ψάρια. Ακόμη και στη Γερμανία, τη χώρα στην οποία πηγάζει, ο ποταμός μήκους σχεδόν 2.900 χιλιομέτρων μεταφέρει πολύ λίγο νερό. Οι πρώτες κρουαζιέρες έπρεπε να ακυρωθούν, ενώ άλλες άλλαξαν τα δρομολόγιά τους. Προκειμένου να αποφευχθεί ο θάνατος ψαριών όπως στον ποταμό Όντερ, οι τοπικές αρχές ανακοίνωσαν ότι ενδέχεται να απαγορεύσουν τη βυθοκόρηση και άλλα μέτρα που θα μπορούσαν να επιδεινώσουν την οικολογική κατάσταση στον ποταμό.

Μικρή αποκλιμάκωση στην Ουγγαρία

Από το περασμένο Σαββατοκύριακο οι ισχυρές καταιγίδες έχουν αμβλύνει ελαφρώς την κατάσταση στην Ουγγαρία. Τα καλοκαίρια, στα τέλη Αυγούστου, υπήρχε πάντοτε μια μεγάλη ουρά από κρουαζιερόπλοια στην όχθη του Δούναβη στη Βουδαπέστη. Τις τελευταίες εβδομάδες ωστόσο μόνο μερικά μικρότερα ξενοδοχειακά σκάφη είχαν αγκυροβολήσει εκεί, τα οποία δεν μπορούσαν να συνεχίσουν λόγω της χαμηλής στάθμης του νερού.

Όμως το νερό του Δούναβη είναι επίσης σημαντικό για τον ενεργειακό εφοδιασμό της Ουγγαρίας – ψύχει τόσο τους συμβατικούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής όσο και τον μοναδικό πυρηνικό σταθμό της χώρας. Λόγω της αυξημένης θερμοκρασίας του νερού, οι αντιδραστήρες του πυρηνικού σταθμού του Πακς δεν μπόρεσαν να λειτουργήσουν πλήρως την περασμένη εβδομάδα. Η απώλεια ενέργειας έως και περίπου 15 τοις εκατό ανά αντιδραστήρα δεν είναι ασυνήθιστη τα πολύ ζεστά καλοκαίρια – αλλά η πυρηνική ενέργεια είναι επί του παρόντος πολύ φθηνή στην Ουγγαρία σε σύγκριση με όλες τις άλλες πηγές ενέργειας.

Πάνω από όλα, το οικοσύστημα του Δούναβη περνά δύσκολες μέρες το καλοκαίρι του 2022. Τουλάχιστον μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει μαζική εξαφάνιση της πανίδας του ποταμού. Αν και εκατοντάδες νεκρά ψάρια βρέθηκαν σε έναν παραπόταμο του Δούναβη στις 4 Αυγούστου, η κατάσταση εκτονώθηκε χάρη σε ένα φράγμα, μέσω του οποίου μεταφέρθηκε περισσότερο νερό από τον κύριο ποταμό στον παραπόταμο.

Αμμώδεις παραλίες στη Σερβία

Στη Σερβία οι όχθες του Δούναβη θυμίζουν αυτό το καλοκαίρι απέραντες αμμουδιές. Η στάθμη του νερού είναι επί του παρόντος έως και πενήντα τοις εκατό χαμηλότερη από τον μέσο όρο του Αυγούστου. Το κολύμπι σε ένα από τα μεγαλύτερα ποτάμια της Ευρώπης είναι πια μόνο για τα παιδιά. Σε ορισμένα σημεία μπορείτε ακόμη και να περπατήσετε από τη μια πλευρά στην άλλη.

«Το 2022 είναι μια από τις χρονιές με τη μεγαλύτερη ξηρασία που έχουν καταγραφεί», δήλωσε στη DW η Γελένα Γέρινιτς από το Σερβικό Υδρομετεωρολογικό Ινστιτούτο (RHMZ). «Στο Ζεμούν, για παράδειγμα, η στάθμη του νερού του Δούναβη βρισκόταν κάτω από το επίπεδο πλεύσης των 190 εκατοστών εδώ και μέρες – αλλά ακόμα πολύ πάνω από τη χαμηλότερη ιστορική τιμή του 1983, που ήταν 134 εκατοστά».

Βουλγαρία: Ουδέν πρόβλημα στο Κοζλοντούι

Στο Βιντίν, στην αρχή του βουλγαρικού τμήματος του Δούναβη, πολλές φορτηγίδες περιμένουν να ανέβει η στάθμη του νερού για να συνεχίσουν τη μεταφορά εμπορευμάτων. Αυτή τη στιγμή μπορούν να κινηθούν μόνο με 30-40 τοις εκατό του φορτίου τους, κάτι που δεν είναι κερδοφόρο για τις εταιρείες.

Η χαμηλή στάθμη του νερού πάντως δεν είναι η χειρότερη που μετρήθηκε ποτέ στο βουλγαρικό τμήμα του Δούναβη – το 2003 το επίπεδο ήταν ακόμη χαμηλότερο. Παρόλα αυτά δεν υπήρξαν τότε προβλήματα με την ψύξη του πυρηνικού σταθμού στο Κοζλοντούι. Ούτε φέτος δεν θα υπάρξουν δυσκολίες, υποστηρίζει η διεύθυνση του πυρηνικού σταθμού.

Ρουμανία: Περιορισμός της παραγωγής στον πυρηνικό σταθμό Τσερναβόντα

Στη Ρουμανία, η στάθμη του νερού στο χαμηλότερο σημείο του Δούναβη – στη μέση του ποταμού μεταξύ του νησιού Καλίνοβατ και της μικρής πόλης Τούρνου Μαγκούρελε – ήταν ήδη στις 6 Αυγούστου 2022 σχεδόν τόσο χαμηλή όσο στα τέλη Αυγούστου του 2003, όταν είχαμε πάλι ρεκόρ χαμηλής στάθμης των υδάτων: στα 1,87 μέτρα στη μέση του ποταμού. Πριν από 19 χρόνια το νερό είχε πέσει στα 1,80 μέτρα. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα αυτό το ρεκόρ να σπάσει φέτος: οι μετεωρολόγοι δεν περιμένουν βροχές τις επόμενες εβδομάδες.

Το 2003, ο πυρηνικός σταθμός στην Τσερναβόντα έκλεισε για σχεδόν ένα μήνα. Μέχρι στιγμής, η παροχή νερού ψύξης το καλοκαίρι του 2022 ήταν «απρόσκοπτη», διαβεβαιώνει η υπουργός Περιβάλλοντος της Ρουμανίας Μπάρνα Τάνγκτσος. Ωστόσο, έκανε λόγο και για μέτρα περιορισμού της παραγωγής «λόγω της έλλειψης νερού». Σε ορισμένες περιοχές η κατανάλωση νερού για τα ιδιωτικά νοικοκυριά έχει πλέον μειωθεί και η άρδευση κήπων και μικρών χωραφιών έχει περιοριστεί.



Οικονόμου σε ΣΚΑΪ για Ακάρ: Διαγωνισμός ακραίας ρητορικής από την τουρκική ηγεσία



«Είναι σαφές ότι η διεθνής κοινή γνώμη, ούτε συμμερίζεται, ούτε βλέπει με καλό μάτι αυτό τον αναθεωρητισμό της απέναντι πλευράς. Είναι επίσης πολύ σαφές, ότι (η Ελλάδα) έχει ενισχυθεί από την αναβαθμισμένη θέση της χώρας μας στη διεθνή σκηνή, από την ενίσχυση της αποτρεπτικής μας δυνατότητας», είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Για «διαγωνισμό» ακραίας ρητορικής από το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας της Τουρκίας, έκανε λόγο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, σχολιάζοντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και την εκπομπή Newsroom, τις νέες προκλήσεις του Τούρκου υπουργού Άμυνας, Χουλουσί Ακάρ.

Τόνισε πως αποτελούν τακτική για την Τουρκία οι κατασκευασμένοι και ανυπόστατοι ισχυρισμοί εκτός πλαισίου διεθνούς δικαίου και η συνέχιση των προκλήσεων τόσο σε επίπεδο ρητορικό όσο και στο πεδίο.

«Είναι σαφές ότι η διεθνής κοινή γνώμη, ούτε συμμερίζεται, ούτε βλέπει με καλό μάτι αυτό τον αναθεωρητισμό της απέναντι πλευράς. Είναι επίσης πολύ σαφές, ότι (η Ελλάδα) έχει ενισχυθεί από την αναβαθμισμένη θέση της χώρας μας στη διεθνή σκηνή, από την ενίσχυση της αποτρεπτικής μας δυνατότητας», είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Ο κ. Οικονόμου ανέφερε πως δεν είναι τυχαίο ότι έως τώρα το καλοκαίρι έχει κυλίσει ήρεμα, αλλά πρόκειται για το αποτέλεσμα μιας διπλωματίας που έχει περάσει τα μηνύματά της και έχει ενισχύσει το γεωστρατηγικό αποτύπωμα της χώρας μας.

Πρόσθεσε ότι η Ελλάδα επιθυμεί ησυχία και ειρήνη, αποτελεί παράγοντας σταθερότητας και είναι ανυποχώρητη στα εθνικά και κυριαρχικά της δικαιώματα, που είναι κατοχυρωμένα και προστατευμένα.

Για την επίκληση της «ιστορίας» από τα στελέχη της τουρκικής κυβέρνησης, σχολίασε ότι η ιστορική επιστήμη ήταν ελληνική, πως οι Έλληνες πάντοτε διαβάζουν καλά την ιστορία, έχοντας το βλέμμα όμως στο μέλλον και όχι στο παρελθόν.

«Γι’ αυτό καταφέραμε ο ελληνισμός να παραμένει οικουμενικός, γι’ αυτό καταφέραμε από μια μικρή επαρχία της οθωμανικής αυτοκρατορίας, μέσα σε 200 χρόνια να είμαστε στον πυρήνα της Ευρώπης, γι’ αυτό καταφέρνουμε πάντοτε να ανεβαίνουμε επίπεδα και να κερδίζουμε την υποστήριξη και την απήχηση των απόψεών μας», είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Πηγή: skai.gr

Στο νοσοκομείο άνδρας μετά από επίθεση της πρώην συζύγου του



‘Oλα συνέβησαν το μεσημέρι της περασμένης Κυριακής όταν ο 31χρονος πήγε στο σπίτι της πρώην συζύγου του, προκειμένου να παραλάβει το παιδί τους, το οποίο βρίσκεται υπό την επιμέλειά του.

Νέο περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας καταγράφηκε τα προηγούμενα 24ωρα στο Ηράκλειο, ωστόσο αυτή τη φορά το θύμα ήταν ο άνδρας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του cretapost, όλα συνέβησαν το μεσημέρι της περασμένης Κυριακής όταν ο 31χρονος πήγε στο σπίτι της πρώην συζύγου του στο Ηράκλειο προκειμένου να παραλάβει το παιδί τους, το οποίο βρίσκεται υπό την επιμέλειά του.

Έξω από την πόρτα όμως άρχισε ένας καυγάς με την 31χρονη να επιτίθεται λεκτικά στον πρώην σύζυγό της, ενώ κάποια στιγμή -σύμφωνα με την καταγγελία- κλώτσησε δυνατά τον 31χρονο.

Εκείνος εξαιτίας της κλωτσιάς παραπάτησε και έπεσε από τις σκάλες με αποτέλεσμα να υποστεί τραύματα στα πόδια.

Ο ίδιος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο όπου και διαπιστώθηκε ότι φέρει δύο κατάγματα στο πόδι.

Την επόμενη ημέρα ο 31χρονος κατέθεσε μήνυση στις αρχές με τους αστυνομικούς να αναζητούν την πρώην σύζυγό του χωρίς όμως να την βρίσκουν.

Υγεία: Ένα πολυχάπι μετά από έμφραγμα παρέχει καλύτερη καρδιαγγειακή προστασία για το μέλλον


Ένα πολυχάπι που περιέχει ασπιρίνη, στατίνη και ένα αντιυπερτασικό φάρμακο, μειώνει περισσότερο – σε σχέση με τη συνήθη θεραπεία στην οποία τα τρία φάρμακα δίνονται ξεχωριστά – τον κατοπινό καρδιαγγειακό κίνδυνο σε ασθενείς που έχουν ήδη υποστεί έμφραγμα, σύμφωνα με μια νέα κλινική δοκιμή, την μεγαλύτερη και πιο μακροχρόνια του είδους της.

Η πρωτοποριακή τυχαιοποιημένη και ελεγχόμενη μελέτη τελικής φάσης 3, με επικεφαλής τον δρα Βαλεντίν Φουστέρ, διευθυντή του Εθνικού Κέντρου Καρδιαγγειακών Ερευνών (CNIC) της Μαδρίτης και του Νοσοκομείου του Όρους Σινά της Νέας Υόρκης, παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας (ESC Congress 2022) στη Βαρκελώνη, ενώ σχετική δημοσίευση έγινε και στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «The New England Journal of Medicine».

Συνδυάζει τρία φάρμακα

Ο Φουστέρ δήλωσε ότι «τα αποτελέσματα της μελέτης SECURE δείχνουν, για πρώτη φορά, ότι ένα πολυχάπι που περιέχει ασπιρίνη, ατορβαστατίνη και ραμιπριλάτη (ramipril), οδηγεί σε κλινικά σημαντική μείωση στα επαναλαμβανόμενα καρδιαγγειακά περιστατικά σε ασθενείς που έχουν υποστεί ήδη έμφραγμα του μυοκαρδίου».

Μετά από ένα έμφραγμα, στους ασθενείς συνταγογραφούνται φάρμακα (αντιαιμοπεταλιακό, αντιλιπιδικό, αντιυπερτασικό) για να αποτρέψουν και άλλα καρδιαγγειακά επεισόδια. Όμως ούτε το 50% των ασθενών που έχουν πάθει έμφραγμα, δεν παίρνουν με συνέπεια για καιρό όλα αυτά τα φάρμακα τους.

Η νέα μελέτη δείχνει ότι ένα πολυχάπι που συνδυάζει και τα τρία φάρμακα, καθιστά ευκολότερο στους ασθενείς να ακολουθούν πιστά την ενδεδειγμένη θεραπεία και έτσι να έχουν καλύτερη προστασία στο μέλλον, αποφεύγοντας ένα δεύτερο πιθανώς θανατηφόρο έμφραγμα ή ένα άλλο καρδιαγγειακό περιστατικό.

Η έρευνα ετών

Η ιδέα ενός πολυχαπιού είχε «πέσει» στο τραπέζι για πρώτη φορά πριν περίπου δύο δεκαετίες, ενώ πολυχάπια υπάρχουν ήδη για άλλες παθήσεις όπως η λοίμωξη από H.I.V. και η ηπατίτιδα C. Η SECURE ήταν η πρώτη τυχαιοποιημένη δοκιμή που μελέτησε την επίπτωση ενός πολυχαπιού σε μελλοντικά καρδιαγγειακά επεισόδια σε ασθενείς που είχαν πάθει αρχικό έμφραγμα μέσα στο προηγούμενο εξάμηνο.

Συμμετείχαν 2.500 ασθενείς με μέση ηλικία 76 ετών (το 31% γυναίκες) που χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: οι μισοί έκαναν τη συνήθη θεραπεία με ξεχωριστά φάρμακα, ενώ οι άλλοι μισοί πήραν πολυχάπι διαφορετικής δοσολογίας, που περιείχε ασπιρίνη (100 μιλιγκράμ), ramipril (2,5, 5 η 10 mg) και atorvastatin (20 ή 40 mg). Οι ασθενείς παρακολουθήθηκαν έως τρία χρόνια. Η κλινική δοκιμή πραγματοποιήθηκε σε 113 ιατρικά κέντρα σε Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Πολωνία, Τσεχία και Ουγγαρία.

Τα ευρήματα

Στη διάρκεια της μελέτης συνέβησαν 48 θάνατοι καρδιαγγειακής αιτιολογίας στην ομάδα του πολυχαπιού (3,9%) έναντι 71 (5,8%) στην ομάδα ελέγχου. Ένα επόμενο μη θανατηφόρο έμφραγμα συνέβη σε 101 ασθενείς (8,2%) στην ομάδα του πολυχαπιού έναντι 144 (11,7%) στην ομάδα ελέγχου.

Συνολικά, στη διάρκεια της τριετίας το 12,7% των ασθενών της ομάδας ελέγχου έπαθαν και άλλο έμφραγμα ή εγκεφαλικό, πέθαναν λόγω καρδιαγγειακής αιτίας ή χρειάστηκαν επείγουσα θεραπεία για άνοιγμα μπλοκαρισμένης αρτηρίας, έναντι 9,5% στην ομάδα του πολυχαπιού (μείωση κινδύνου 24%).

Η θνησιμότητα από μη καρδιαγγειακά αίτια ήταν παρόμοια στις δύο ομάδες, ενώ οι ασθενείς που πήραν πολυχάπι, είχαν μετά από ένα εξάμηνο υψηλότερα ποσοστά συνεπούς λήψης του φαρμάκου (71%) σε σχέση με την ομάδα ελέγχου (63%) .

Τα αποτελέσματα

«Τα ευρήματα δείχνουν ότι ένα πολυχάπι μπορεί να αποτελέσει βασικό συστατικό των στρατηγικών μας να αποτρέψουμε καρδιαγγειακά περιστατικά σε μετα-εμφραγματικούς ασθενείς. Απλοποιώντας τη θεραπεία και βελτιώνοντας την συνεπή τήρηση της, η νέα προσέγγιση έχει τη δυνατότητα να μειώσει σε παγκόσμια κλίμακα τον κίνδυνο επαναλαμβανόμενης νόσου ή καρδιαγγειακού θανάτου».

Το νέο πολυχάπι θα υποβληθεί στην Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) των ΗΠΑ για να χορηγήσει άδεια κυκλοφορίας του. Το πολυχάπι αναμένεται να είναι φθηνότερο στην παραγωγή και διανομή του σε σχέση με τα τρία ξεχωριστά φάρμακα, κάτι σημαντικό ιδιαίτερα για τις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος.



ΟΗΕ: Ρωσικό μπλόκο σε συμφωνία για τον πυρηνικό αφοπλισμό



Ο Ρώσος αντιπρόσωπος κατήγγειλε την απουσία «ισορροπίας» στο τελικό σχέδιο κειμένου, με έκταση 30 και πλέον σελίδων.

Η Ρωσία εμπόδισε χθες Παρασκευή την υιοθέτηση κοινής διακήρυξης έπειτα από τέσσερις εβδομάδες επανεξέτασης στον ΟΗΕ της συνθήκης για τη μη διάδοση των πυρηνικών όπλων (Nuclear Non-Proliferation Treaty, NPT), στηλιτεύοντας τους «πολιτικούς» όρους της.

Οι 191 χώρες που έχουν υπογράψει την NPT, συνθήκη του 1970 με σκοπό την αποτροπή της εξάπλωσης των πυρηνικών όπλων, την προώθηση του πλήρους αφοπλισμού και της συνεργασίας για την ειρηνική αξιοποίηση της πυρηνικής ενέργειας, συνεδρίαζαν στην έδρα των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη από την 1η Αυγούστου.

Όμως, παρότι διεξάγονταν διαπραγματεύσεις επί σχεδόν έναν μήνα και παρότι η τελική συνεδρίαση παρατάθηκε για αρκετές ώρες χθες Παρασκευή, «προς βαθιά μου λύπη, αυτή η διάσκεψη δεν είναι σε θέση να καταλήξει σε συναίνεση» και να «επιτύχει συμφωνία», είπε ο πρόεδρός της, ο Γουστάβο Σλαουβίβεν, μετά την παρέμβαση της Ρωσίας.

Ο Ιγκόρ Βισνεβέτσκι, ο ρώσος αντιπρόσωπος, στη ουσία κατήγγειλε την απουσία «ισορροπίας» στο τελικό σχέδιο κειμένου, με έκταση 30 και πλέον σελίδων.

«Η αντιπροσωπεία μας προβάλει ένσταση (…) σε ορισμένες παραγράφους που είναι ξεδιάντροπα πολιτικές», τόνισε, επαναλαμβάνοντας αρκετές φορές ότι η Μόσχα δεν ήταν η μόνη χώρα που γενικά είχε ενστάσεις στο κείμενο.

Σύμφωνα με πηγές ενήμερες για όσα διαμείφθηκαν στις διαπραγματεύσεις, η Ρωσία εναντιώθηκε ειδικά στις παραγράφους του κειμένου οι οποίες αφορούσαν τον πυρηνικό ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό στη Ζαπορίζια της Ουκρανίας, ο οποίος τελεί από τον Μάρτιο υπό την κατοχή ρωσικών στρατευμάτων.

Το τελευταίο κείμενο πάνω στο τραπέζι, που περιήλθε σε γνώση του Γαλλικού Πρακτορείου, εξέφραζε «μεγάλη ανησυχία» για τις στρατιωτικές δραστηριότητες γύρω από ουκρανικά πυρηνικά εργοστάσια, ιδίως στη Ζαπορίζια, και την «απώλεια του ελέγχου» από τις ουκρανικές αρχές, γεγονός που έχει «σημαντικό αντίκτυπο στην ασφάλεια».

Πηγή προσκείμενη στη ρωσική αντιπροσωπεία στηλίτευσε το ότι κατ’ αυτή ορισμένες χώρες ήθελαν να προχωρήσουν σε ξεκαθάρισμα πολιτικών λογαριασμών με τη Ρωσία μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία.

Υπήρχαν κι άλλα λεπτά ζητήματα για ορισμένα κράτη στη συζήτηση των τελευταίων τεσσάρων εβδομάδων, που αφορούσαν το πρόγραμμα πυρηνικής ενέργειας του Ιράν, ή τις δοκιμές πυρηνικών όπλων και βαλλιστικών πυραύλων της Βόρειας Κορέας.

Ούτε στην προηγούμενη διάσκεψη για την επανεξέταση της συμφωνίας, το 2015, τα μέρη κατάφεραν να συμφωνήσουν σε θεμελιώδη θέματα.

Σε κάθε περίπτωση, «αυτό που είναι αληθινά προβληματικό, με αυτό το κείμενο ή χωρίς κανένα κείμενο, είναι πως δεν γίνεται τίποτα για να μειωθεί το επίπεδο της πυρηνικής απειλής αυτή τη στιγμή», τόνισε χθες στο Γαλλικό Πρακτορείο η Μπεατρίς Φιν, η επικεφαλής της Διεθνούς Εκστρατείας για την Κατάργηση των Πυρηνικών Όπλων (ICAN).

Το σχέδιο κειμένου ήταν «πολύ αδύναμο» και «εκτός πραγματικότητας», έκρινε, τονίζοντας την απουσία «χειροπιαστών δεσμεύσεων για τον αφοπλισμό» σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Ανοίγοντας τη διάσκεψη, ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, ο Αντόνιο Γκουτέρες, εκτίμησε ότι ο «κίνδυνος» εξαιτίας των πυρηνικών όπλων είχε να φθάσει σε τέτοιο επίπεδο «από το απόγειο του ψυχρού πολέμου».

«Σήμερα, η ανθρωπότητα βρίσκεται μια παρεξήγηση, έναν λάθος υπολογισμό από τον πυρηνικό όλεθρο», προειδοποίησε.

Επικριτές της NPT τονίζουν ότι οι πέντε επίσημες πυρηνικές δυνάμεις (ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα, Βρετανία και Γαλλία) υπόκεινται σε διαφορετικούς όρους από τις χώρες που είναι μεν συμβαλλόμενα μέρη αλλά δεν διαθέτουν πυρηνικά οπλοστάσια.

Εξάλλου, η Ινδία, το Πακιστάν, το Ισραήλ και η Βόρεια Κορέα επίσης διαθέτουν πυρηνικά όπλα, χωρίς να έχουν υπογράψει τη συμφωνία, σημειώνει η Ομοσπονδία Αμερικανών Επιστημόνων (Federation of American Scientists, FAS).

Παγκοσμίως, υπάρχουν κάπου 12.700 πυρηνικά όπλα το 2022, σύμφωνα με την Ομοσπονδία. Στην κορύφωση του ψυχρού πολέμου, το 1986, τα πυρηνικά όπλα υπολογιζόταν πως έφθαναν τα 70.300.

Πηγή: skai.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ