Blog Σελίδα 8019

FBI: Στη δημοσιότητα το λογοκριμένο έγγραφο για την έρευνα στο σπίτι του Τραμπ


Ένα μεγάλο μέρος αυτού του εγγράφου των 38 σελίδων έχει λογοκριθεί ώστε να μην αποκαλυφθεί η ταυτότητα προσώπων που εμπλέκονται στην έρευνα

Το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα την ένορκη βεβαίωση που αναφέρει τους λόγους της πρόσφατης έρευνας του FBI στην κατοικία του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στη Φλόριντα, όπου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν εκατοντάδες απόρρητα έγγραφα.

Ένα μεγάλο μέρος αυτού του εγγράφου των 38 σελίδων έχει λογοκριθεί ώστε να μην αποκαλυφθεί η ταυτότητα προσώπων που εμπλέκονται στην έρευνα.

Ο ομοσπονδιακός δικαστής Μπρους Ράινχαρτ επέβαλε στο υπουργείο Δικαιοσύνης να δημοσιοποιήσει το ένταλμα, επικαλούμενος το ενδιαφέρον του κοινού για αυτήν την άνευ προηγουμένου έρευνα στο σπίτι ενός πρώην προέδρου. Ταυτόχρονα όμως ο δικαστής δέχτηκε το αίτημα του υπουργείου να σβηστούν ολόκληρες παράγραφοι του εγγράφου για να προστατευθεί η εν εξελίξει έρευνα.

Το υπουργείο περίμενε μέχρι την τελευταία στιγμή, στις 12.00 το μεσημέρι, ώρα Ουάσινγκτον, για να δώσει στη δημοσιότητα το ένταλμα.

Στις 8 Αυγούστου το FBI έκανε έρευνα στο σπίτι του Τραμπ στο Μαρ-α-Λάγκο. Κατασχέθηκαν κιβώτια με απόρρητα έγγραφα τα οποία ο Ρεπουμπλικάνος πρώην πρόεδρος δεν παρέδωσε αφού αποχώρησε από τον Λευκό Οίκο, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα.

Ολόκληρες παράγραφοι έχουν σβηστεί στις 23 από τις 38 σελίδες του εγγράφου.

Έγγραφο Τραμπ

Σύμφωνα με το ένταλμα, ένας μη κατονομαζόμενος πράκτορας του FBI είπε ότι τα Εθνικά Αρχεία ανακάλυψαν «έγγραφα που έφεραν την ένδειξη απόρρητο» και περιείχαν «αμυντικές πληροφορίες» όταν παρέλαβαν 15 κιβώτια από το Μαρ-αλ-Λάγκο, τον Ιανουάριο. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το υπουργείο Δικαιοσύνης έχει λόγους να πιστεύει ότι στο σπίτι του Τραμπ υπάρχουν και άλλα τέτοια αρχεία που δεν επιστράφηκαν στην κυβέρνηση.

Μετά την έρευνα στο Μαρ-α-Λάγκο, οι ομοσπονδιακοί πράκτορες πήραν περισσότερα από 20 κιβώτια με έγγραφα, ορισμένα εκ των οποίων έφεραν την ένδειξη «άκρως απόρρητο».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ενεργειακή κρίση: Τέλος στο καθημερινό ντους, στο σιδέρωμα και στο φαγητό στο φούρνο – Εκατομμύρια νοικοκυριά απειλούνται με φτώχεια


Ξεχάστε το σιδέρωμα, περιορίστε το άναμμα του φούρνου και κάντε μπάνιο στη δουλειά – οι Ευρωπαίοι προσπαθούν να μειώσουν τη χρήση ενέργειας όμως οι λογαριασμοί του ρεύματος έρχονται ολοένα και πιο φουσκωμένοι.

Καθώς οι τιμές χονδρικής του φυσικού αερίου και του ηλεκτρικού έχουν εκτοξευτεί στα ύψη, εκατομμύρια άνθρωποι στην Ευρώπη δαπανούν πλέον ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του εισοδήματός τους για την ενέργεια.

Στην πόλη Γκρίμσμπι της ανατολικής Αγγλίας, ο Φίλιπ Κίτλεϊ δεν άναψε ούτε τον ανεμιστήρα του σπιτιού του όταν η Βρετανία έλιωνε από τον καύσωνα φέτος το καλοκαίρι. Μια ματιά στον τραπεζικό λογαριασμό του εξηγεί το γιατί.

«Το κόστος διαβίωσης έχει αυξηθεί και όμως θα πρέπει να επιβιώσουμε με τα χρήματα που είχαμε και όταν δεν υπήρχε κρίση… Είτε θα ζεσταθώ, είτε θα φάω», εξήγησε.

Οι πολίτες και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες προσπαθούν οικειοθελώς να κάνουν οικονομία, να μειώσουν την κατανάλωση καθώς οι τιμές του αερίου, του ηλεκτρικού και των καυσίμων εκτοξεύτηκαν λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, των κυρώσεων στη Ρωσία και των επακόλουθων της πανδημίας της Covid-19.

Η βοήθεια των κρατών δεν έκανε διαφορά

Η τιμή του αερίου στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 550% μέσα σε 12 μήνες. Το κόστος της ενέργειας για τους Βρετανούς καταναλωτές θα αυξηθεί κατά 80% από τον Οκτώβριο, όπως ανακοίνωσε σήμερα η ρυθμιστική αρχή Ofgem. Κατά μέσο όρο τα νοικοκυριά θα πληρώνουν ετησίως 3.549 λίρες (περίπου 4.200 ευρώ) στους λογαριασμούς.

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έσπευσαν να στηρίξουν τους καταναλωτές, όμως τα στοιχεία δείχνουν ότι η βοήθεια αυτή δεν έκανε τη διαφορά.

Αυτόν τον χειμώνα, οι Βρετανοί θα δαπανήσουν κατά μέσο όρο το 10% του εισοδήματός τους για φυσικό αέριο, ηλεκτρικό και άλλα καύσιμα για τη θέρμανση και τη μετακίνησή τους (κυρίως πετρέλαιο και ντίζελ). Το ποσοστό είναι διπλάσιο σε σύγκριση με εκείνο του 2021, σύμφωνα με υπολογισμούς του Carbon Brief βασισμένους σε επίσημα στοιχεία. Αυτό σημαίνει ότι η τρέχουσα ενεργειακή κρίση είναι πιο σοβαρή από εκείνες των δεκαετιών του 1970 και του ’80.

Το πετρελαϊκό εμπάργκο των πετρελαιοπαραγωγών χωρών και η ιρανική επανάσταση του 1979 προκάλεσαν μπλακ-άουτ και μεγάλες ουρές στα βενζινάδικα στη Δύση. Στο αποκορύφωμα εκείνης της κρίσης, το 1982, οι Βρετανοί ξόδευαν το 9,3% του εισοδήματός τους για να καλύπτουν τους λογαριασμούς ενέργειας.

Ηνωμένο Βασίλειο: Εννιά εκατομμύρια νοικοκυριά αντιμέτωπα με την ενεργειακή φτώχεια

Η βρετανική φιλανθρωπική οργάνωση National Energy Action (Εθνική Ενεργειακή Δράση – ΝΕΑ) υπολογίζει ότι 8,9 εκατομμύρια νοικοκυριά στο Ηνωμένο Βασίλειο θα βρεθούν αντιμέτωπα με το φάσμα της ενεργειακής φτώχειας μετά τον Οκτώβριο – πέρσι το πρόβλημα αυτό αντιμετώπιζαν 4,5 εκατομμύρια νοικοκυριά.

Ως ενεργειακή φτώχεια ορίζεται η κατάσταση ενός νοικοκυριού που έχει χαμηλό εισόδημα και δαπανά το 10% ή και περισσότερο από το εισόδημα αυτό για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών του, σύμφωνα με τη ΝΕΑ και άλλες οργανώσεις. Ο όρος χρησιμοποιείται ανεπίσημα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

«Η αύξηση των λογαριασμών ενέργειας που βλέπουμε σήμερα είναι άνευ προηγουμένου», είπε ο Πίτερ Σμιθ, ο διευθυντής πολιτικής της ΝΕΑ.

Φαγητό ή θέρμανση;

Ο Κίτλεϊ έχασε τη δουλειά του τον Απρίλιο και σήμερα ζει με ένα επίδομα ύψους 600 λιρών (περίπου 710 ευρώ) τον μήνα. Δίνει τα μισά χρήματα για ενοίκιο και με τα υπόλοιπα καλύπτει τις βασικές του ανάγκες. Πλέον τρώει μία φορά την ημέρα αλλά, μολονότι έχει περιορίσει την κατανάλωση ενέργειας στο ελάχιστο, το 15% των χρημάτων του πηγαίνει στους λογαριασμούς.

Το ένα τρίτο των νοικοκυριών στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν ήδη περιορίσει τη χρήση της κουζίνας και του φούρνου, σύμφωνα με μια έρευνα του Financial Fairness Trust. Ένας στους τρεις μείωσε τα ντους που κάνει και οι μισοί άλλαξαν τη θερμοκρασία στον θερμοστάτη του σπιτιού τους. «Ο κόσμος κάνει πολλά για να κρατήσει σε χαμηλά επίπεδα τους λογαριασμούς, όμως αυτοί ανεβαίνουν έτσι κι αλλιώς. Για αυτό θέλουμε περισσότερες παρεμβάσεις από την κυβέρνηση», είπε ο Τζέιμι Έβανς, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ, που συμμετείχε στην έρευνα.

Χωρίς μηχάνημα αιμοκάθαρσης

Η Ντον Γουάιτ, η οποία πάσχει από νεφρική ανεπάρκεια, είπε ότι φοβάται πως λόγω της κατακόρυφης αύξησης του κόστους δεν θα μπορεί πλέον να υποβάλλεται στη θεραπεία που την κρατάει στη ζωή. «Χωρίς το μηχάνημα (αιμοκάθαρσης) πέντε φορές την εβδομάδα, για 20 ώρες, θα πεθάνω», είπε η 59χρονη που ζει στη νοτιοανατολική Αγγλία.

Στις αρχές του 2022 η τιμή του αερίου για τα νοικοκυριά στις περισσότερες μεγάλες ευρωπαϊκές οικονομίες ξεπέρασε εκείνη των προηγούμενων μεγάλων κρίσεων των δεκαετιών 1970, ’80 και 2000, σύμφωνα με τον προσαρμοσμένο στον πληθωρισμό δείκτη του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΔΟΕ).

Η Ευρώπη φαίνεται ότι βρίσκεται σε δυσχερέστερη θέση από τις άλλες ανεπτυγμένες οικονομίες. Τα στοιχεία του ΔΟΕ δείχνουν ότι μολονότι τα αμερικανικά νοικοκυριά πλήρωναν κατά μέσο όρο υψηλότερες τιμές για το φυσικό αέριο τα τελευταία 40 χρόνια, φέτος η τιμή που καλούνται να πληρώσουν οι οικογένειες στην Ευρώπη ξεπέρασε εκείνη των ΗΠΑ.

Μπάνιο στη δουλειά

Στην Τουρκία, η τιμή του φυσικού αερίου υπερδιπλασιάστηκε τον Ιούλιο (σε σύγκριση με την περσινή) ενώ η τιμή του ηλεκτρικού αυξήθηκε κατά 67% μέσα σε έναν χρόνο, σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Στατιστικής.

Η Σεϊντά Μπαλ, 27 ετών, είπε ότι έχει περιορίσει τη χρήση του φούρνου της σε τρεις φορές τον μήνα, για να μην ξοδεύει ενέργεια. Ο σύζυγός της πηγαίνει στη δουλειά του με το λεωφορείο, για να μην αγοράζει καύσιμα, αν και χρειάζεται τριπλάσιο χρόνο για να κάνει τη διαδρομή.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα νοικοκυριά στην Ιταλία και τη Γερμανία έχουν πληγεί περισσότερο από τις αυξανόμενες τιμές, σύμφωνα με τον ΔΟΕ. Οι λογαριασμοί ενέργειας (κυρίως ρεύμα και φυσικό αέριο) για τη μέση ιταλική οικογένεια αυξήθηκαν στο 5% των συνολικών οικιακών δαπανών τον Ιούλιο, από 3,5% το 2019, με βάση στοιχεία της εταιρείας οικονομικών ερευνών Prometeia. Αυτό το 5% του Ιουλίου είναι το υψηλότερο ποσοστό από το 1995, σύμφωνα με δεδομένα του ΟΟΣΑ.

Στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, οι λογαριασμοί φυσικού αερίου των νοικοκυριών υπερδιπλασιάστηκαν τον Ιούλιο, σε σύγκριση με το 2021, όπως δείχνουν τα στοιχεία του πόρταλ σύγκρισης τιμών Check24.

Ο Ερτζάν Ερντέν, 58 ετών, ζει στη Νίντα, στα βορειοανατολικά της Φραγκφούρτης και εργάζεται ως χειριστής μηχανημάτων σε ένα εργοστάσιο εμφιάλωσης νερού. «Τώρα, κάνω ντους στη δουλειά αφού σχολάσω και ξυρίζομαι στη δουλειά», είπε.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ



Μετωπική για τις παρακολουθήσεις στη Βουλή – Μητσοτάκης: Νόμιμη, αλλά όχι τεκμηριωμένη η παρακολούθηση Ανδρουλάκη



Δεν δίστασα να παραδεχθώ το λάθος για την παρακολούθηση Ανδρουλάκη, είπε ο πρωθυπουργός και κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για 54.000 παρακολουθήσεις επί των ημερών του. Την παραίτηση Μητσοτάκη ζήτησε ο Αλ. Τσίπρας – Καταθέστε πρόταση μομφής, απάντησε ο πρωθυπουργός.

Σφοδρή ήταν η σύγκρουση των πολιτικών αρχηγών στη συζήτηση στη Βουλή για τις παρακολουθήσεις, με αιχμή του δόρατος την υπόθεση παρακολούθησης του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Νίκου Ανδρουλάκη.

Στη συζήτηση τέθηκαν τρία ερωτήματα της αντιπολίτευσης προς τον πρωθυπουργό, ο οποίος κλήθηκε επιμόνως από τον Αλέξη Τσίπρα και τον Μιχάλη Κατρίνη να δώσει εξηγήσεις:

Αν γνώριζε για την παρακολούθηση Ανδρουλάκη, ποιοι ήταν οι λόγοι εθνικής ασφάλειας που επέβαλαν την παρακολούθηση του κινητού του και αν υπάρχουν κι άλλοι βουλευτές ή ευρωβουλευτές που έχουν πέσει θύματα παρακολούθησης.

Ο πρωθυπουργός υπήρξε κατηγορηματικός ότι ο ίδιος δεν γνώριζε για την παρακολούθηση Ανδρουλάκη: «Κοίταξα τον ελληνικό λαό στα μάτια και είπα ότι δεν γνώριζα για την παρακολούθηση Ανδρουλάκη» δήλωσε αναφερόμενος στη δημόσια δήλωσή του προ ολίγων ημερών.

Η απάντηση Μητσοτάκη προκάλεσε την σφοδρή αντίδραση Τσίπρα, ο οποίος απαντώντας στον πρωθυπουργό ανέφερε: «Ποιος σας λέει να τα πείτε αυτά; Ότι η ΕΥΠ φτιάχνει ένα στεγανό, ένα παρακράτος; Ποιος σας λέει να πείτε ότι η ΕΥΠ μπορεί να κάνει ό,τι θέλει χωρίς να γνωρίζει ο πρωθυπουργός;».

Ο πρωθυπουργός υπήρξε σταθερός στην θέση ότι δεν αποκαλύπτονται δημοσίως θέματα που αφορούν σε υποθέσεις της ΕΥΠ και έψεξε τον κ. Τσίπρα επειδή προχώρησε σε σχολιασμό όσων διέρρευσαν πως ανέφερε ο νέος διοικητής της ΕΥΠ, Θεμιστοκλής Δεμίρης, στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας.

«Πώς αισθάνεστε να χρησιμοποιείτε στοιχεία από μια συνεδρίαση κλειστή; Με κατηγορήσατε ότι έδωσα εντολή παρακολούθησης. Είναι ο λόγος σας ενάντια στον δικό μου. Οι πολίτες θα πιστέψουν ή εσάς ή εμένα. […] Κανείς πρωθυπουργός δεν έχει τη δυνατότητα και το δικαίωμα να ξέρει ποιους παρακολουθεί η ΕΥΠ. Εγώ δεν γνωρίζω. Ο πρωθυπουργός είναι αποδέκτης πληροφοριών. Δεν διανοήθηκα ποτέ να ρωτήσω με βάση τις αναφορές της ΕΥΠ ποιες είναι οι πηγές των πληροφοριών. Εγώ δεν γνωρίζω και δεν θα έπρεπε να γνωρίζω. Τα πρόσωπα αυτά τα γνωρίζει ο διοικητής, η ΑΔΑΕ και ο αρμόδιος εισαγγελέας -παλιά ήταν δύο, τώρα είναι ένας».

Ο πρωθυπουργός, απαντώντας στον κ. Τσίπρα, ο οποίος είπε ότι όταν ήταν πρωθυπουργός δεν διανοήθηκε να δώσει εντολή παρακολούθησης, τόνισε: «Είπατε κ. Τσίπρα ότι δεν έγιναν επί των ημερών σας παρακολουθήσεις. Μετά μας είπατε ότι δεν γνωρίζατε. Είδα ότι επί των ημερών σας έγιναν 54.000. Μία-μία τις κοιτάξατε; Άλλη δουλειά δεν είχατε να κάνετε; Για μια παράταξη της Αριστεράς η προσέγγιση αυτή μου φαίνεται τουλάχιστον παράξενη».

Σημείωσε εξάλλου ότι a priori κανείς δεν μπορεί να εξαιρείται από την παρακολούθηση για λόγους εθνικής ασφάλειας, αλλά για περιπτώσεις βουλευτών πρέπει να είναι εξαιρετικά στοιχειοθετημένη, που στην περίπτωση Ανδρουλάκη αυτό δεν συνέβη.

Ένα ολίσθημα δεν αρκεί

Ο κ. Μητσοτάκης υπεραμύνθηκε του έργου που επιτελεί η ΕΥΠ, λέγοντας πως να ολίσθημα δεν αρκεί και δεν πρέπει να μηδενίσει ένα έργο πολύ σημαντικό, με μετρήσιμο εθνικό όφελος. 

Εξάλλου, αναφορικά με το ερώτημα εάν ήταν νόμιμη η επισύνδεση Ανδρουλάκη, ο κ. Μητσοτάκης κάλεσε τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, αν επιμένει ότι είναι παράνομη, να προσφύγει τόσο στα ελληνικά, όσο και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια.

«Στο όνομα της διαφάνειας όμως, δεν πρόκειται να γίνουν φέιγ βολάν τα δελτία μιας μυστικής υπηρεσίας, όπως κάνατε πρόσφατα στη συνεδρίαση της επιτροπής θεσμών που βουλευτές ήταν σε ανοιχτή γραμμή» πρόσθεσε. 

Από την πλευρά του, ο Μιχάλης Κατρίνης ζήτησε να έρθει στη Βουλή ο φάκελος της παρακολούθησης Ανδρουλάκη.

Έρχονται αλλαγές

Επιμένοντας στη θετική ατζέντα της συζήτησης, ο πρωθυπουργός προανήγγειλε θεσμικές αλλαγές με πρόνοιες προστασίας, και μάλιστα ειδικές για δημόσια πρόσωπα και επικοινωνία με τη Βουλή, όπως έγινε με την ΠΝΠ, που κατέστη υποχρεωτική η ακρόαση από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας.

Οι αλλαγές αυτές θα αφορούν σε τέσσερα σημεία, τα οποία ο Κυριάκος Μητσοτάκης έθεσε ως εξής:

Τέσσερις αλήθειες

1. Πρέπει να εκλείψει κάθε σύγχυση ανάμεσα σε λογισμικά τύπου Predator και τις νόμιμες επισυνδέσεις. Τα πρώτα δεν υπάρχουν στις ελληνικές αρχές. Οι νόμιμες επισυνδέσεις εκτείνονται σε ευρύ φάσμα, από τις δράσεις της αστυνομίας, του λιμενικού, την τρομοκρατία. Λειτουργούν με ειδικό πρωτόκολλο που προϋπήρχε. Ήρθε η ώρα να επαξιολογήσουμε. 

2. Η υπόθεση Ανδρουλάκη ανέδειξε σοβαρό κενό στο πρωτόκολλο. Η διαδικασία τηρήθηκε όπως προβλέπει η διάταξη του 2018. Όμως υποτιμήθηκε αφού αφορούσε προβεβλημένο πολιτικό. Έπρεπε να δείξει διαφορετικά αντανακλαστική. Ήταν νόμιμη, αλλά πολιτικά μη αποδεκτή. 

3.Σε ολόκληρο τον κόσμο οι δραστηριότητες των μυστικών υπηρεσιών καλύπτονται από το απόρρητο και τη μυστικότητα με όλα τα στελέχη τους να δεσμεύονται με δια βίου εχεμύθεια. Να μην κατασκευάζονται εντυπώσεις και σενάρια κατασκοπείας. Δύσκολη η κατανόηση των χειρισμών αυτού του χαρακτήρα. Όσοι το αρνούνται δεν λένε την αλήθεια.

4. Από την πρώτη στιγμή κάλεσε η κυβέρνηση τον ενδιαφερόμενο να ενημερωθεί προσωπικά και άλλαξε τη ρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ για διπλή υπογραφή εισαγγελέα και τήρησε όλες τις διαδικασίες και έχει ενημερωθεί η δικαιοσύνη στο ανώτατο επίπεδο. Η υπόθεση ερευνάται από έναν ακέραιο εισαγγελέα, τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.

Πρόταση μομφής ή θρασύδειλος πολιτικός

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης υπήρξαν στιγμές μεγάλης έντασης μεταξύ του πρωθυπουργού και του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, με τον Αλέξη Τσίπρα να καλεί τον πρωθυπουργό να παραιτηθεί και να προκηρύξει εκλογές, ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την πλευρά του σήκωσε το γάντι καλώντας τον ΣΥΡΙΖΑ να καταθέσει πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης.

«Εάν πιστεύετε ότι δεν απολαμβάνω την εμπιστοσύνη της Βουλής, καταθέστε τώρα πρόταση δυσπιστίας και ελάτε να αναμετρηθούμε. Σας περιμένω, αλλιώς είστε θρασύδειλος πολιτικός. Θα βρείτε απέναντι 157» είπε.

Εξάλλου ο πρωθυπουργός ήταν κατηγορηματικός για ακόμη μια φορά στο θέμα του χρόνου των εκλογών: «Ζητάτε εκλογές για να πάτε τη χώρα στην αστάθεια. Με οποίο πολιτικό κόστος, δεν θα φυγομαχήσω. Στο τέλος της τετραετίας θα έρθουμε να αναμετρηθούμε, ο κυρίαρχος λαός θα αποφασίσει. Η κυβέρνηση δεν υποτάσσεται ούτε σε πιέσεις, ούτε σε παθογένειες, ούτε και στις δικές της αδυναμίες».

Από την πλευρά του, ο κ. Τσίπρας ζήτησε εκλογές για να σταματήσει να βυθίζεται η χώρα στον ζόφο και κάλεσε την αντιπολίτευση σε ανένδοτο θεσμικό αγώνα «για την προάσπιση της δημοκρατίας και των δικαιωμάτων του πολίτη, για να αποκατασταθεί η δημοκρατική ομαλότητα, να απαλλαγεί η χώρα από το τοξικό νέφος της ανηθικότητας».

Πηγή: skai.gr

Νεκρός ανασύρθηκε από τη θάλασσα 78ρονος στη Θεσσαλονίκη



Μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Κέντρο Υγείας Αγίου Νικολάου Χαλκιδικής.

Χωρίς τις αισθήσεις του ανασύρθηκε το μεσημέρι 78χρονος, από τη θαλάσσια περιοχή λιμένα Τρυπητής Χαλκιδικής.

Μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Κέντρο Υγείας Αγίου Νικολάου Χαλκιδικής.

Προανάκριση διενεργείται από το Α’ Λιμενικό Τμήμα Ουρανούπολης του Λιμεναρχείου Ιερισσού, ενώ παραγγέλθηκε διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σοκ με Σλούκα στην Εθνική


Η μαγνητική στην οποία υποβλήθηκε ο Κώστας Σλούκας έδειξε ότι έχει υποστεί οστικό οίδημα και θα κάνει αγώνα δρόμου για να είναι έτοιμος στην πρεμιέρα του Eurobasket.

Τελειωμό δεν έχουν τα προβλήματα στην Εθνική κι ενώ πλέον έχουμε μπει στην τελική ευθεία για την έναρξη του Eurobasket. Ο Κώστας Σλούκας δεν αγωνίστηκε στα τελευταία λεπτά του ματς με τη Σερβία λόγω ενοχλήσεων στο γόνατο και στο αντιπροσωπευτικό μας συγκρότημα σήμανε συναγερμός.

Ο άσος του Ολυμπιακού υποβλήθηκε σε μαγνητική η οποία έδειξε ότι έχει υποστεί οστικό οίδημα και πλέον θα «τρέξει» για να είναι έτοιμος στην πρεμιέρα του τουρνουά. Δεδομένα βέβαια χάνει το παιχνίδι για τα «παράθυρα» της FIBA με το Βέλγιο (28/8, 20:00).

Όλα αυτά ενώ υπάρχουν και τα γνωστά προβλήματα με τους Γιώργο Παπαγιάννη, Ιωάννη Παπαπέτρου, αλλά και τον Κώστα Αντετοκούνμπο (το Σάββατο θα υπάρχουν νεότερα για την κατάστασή του) που επίσης αντιμετώπισε πρόβλημα στο ματς με τη Σερβία και έμεινε εκτός από το δεύτερο δεκάλεπτο κι έπειτα.



Μυλοπόταμος: Προφυλακίστηκε ο 38χρονος για την καταδίωξη των Γερμανών τουριστών



Η διαδικασία της απολογίας του κράτησε πάνω από έξι ώρες 

Τον δρόμο για την… φυλακή έλαβε λίγο μετά τις 6.30 το απόγευμα ο 38χρονος ο οποίος κατηγορείται για την καταδίωξη και την επίθεση σε Γερμανούς τουρίστες στο Μυλοπόταμο, δίπλα από το αστυνομικό τμήμα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του cretapost, η διαδικασία της απολογίας του κράτησε πάνω από έξι ώρες ενώ αμέσως μετά τα όσα ανέφερε ο ανακριτής με την σύμφωνη γνώμη του εισαγγελέα έκριναν την προφυλάκισή του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι έξω από το δικαστήριο από νωρίς συγκεντρώθηκαν συγγενείς του 38χρονου οι οποίοι περίμεναν με κομμένη την ανάσα την απόφαση των εισαγγελικών αρχών.

Υπενθυμίζεται ότι ο 38χρονος είναι ο βασικός κατηγορούμενος της υπόθεσης και φέρει ποινικές διώξεις σε βαθμό κακουργήματος για απόπειρα βαριάς σκοπούμενης σωματικής βλάβης κατά συρροή με ρατσιστικά κίνητρα.

Χθες οδηγήθηκε ενώπιον του Ανακριτή ο 36χρονος – αν και έφερε πλημμεληματικές διώξεις – και έδωσε εξηγήσεις για τα όσα συνέβησαν το πρωί της 19ης Αυγούστου. Μετά την απολογία του αφέθηκε ελεύθερος χωρίς όρους μέχρι την δικάσιμο.

Δίπλα στο αστυνομικό τμήμα έγινε το σοβαρό επεισόδιο

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως της… δημοσιότητας για το σοβαρό επεισόδιο που εκτυλίχθηκε στον Μυλοπόταμο με τους δύο νταήδες Κρητικούς να καταδιώκουν και να επιτίθενται σε Γερμανούς τουρίστες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του cretapost, όλα εκτυλίχθηκαν σε κεντρικό σημείο του Περάματος ενώ στα 50 περίπου μέτρα βρίσκεται το αστυνομικό τμήμα της περιοχής.

Μάλιστα, παρά τα ουρλιαχτά, τις φωνές και τα σπινιαρίσματα ουδείς από το αστυνομικό τμήμα δεν βγήκε να ελέγξει την κατάσταση.

Όπως φαίνεται και από το βίντεο που δείχνει καρέ – καρέ όλα όσα συνέβησαν μόνο οι κάτοικοι επιχείρησαν, με κίνδυνο της ζωής τους, να βοηθήσουν τους τουρίστες.

 «Καθημερινό φαινόμενοι οι τραμπουκισμοί στο δρόμο»

Το σοβαρό αυτό επεισόδιο που σημειώθηκε στις 19 Αυγούστου στο κέντρο του Περάματος στον Μυλοπόταμο δεν είναι το μοναδικό.

Αντίθετα, συνεχώς κατεβαίνουν από τα γύρω χωριά νεαροί με 4X4 και παρενοχλούν με την οδηγική τους συμπεριφορά τους κατοίκους.

«Οι τραμπουκισμοί στο δρόμο από νεαρούς με 4Χ4 είναι καθημερινό φαινόμενο. Δεν έχουν υπάρξει τόσο σοβαρά περιστατικά όπως αυτά με τους τουρίστες αλλά υπάρχει πρόβλημα», επισημαίνει κάτοικος της περιοχής ενώ την ίδια ώρα τονίζει πως οι περισσότεροι δεν καταγγέλλουν τέτοια περιστατικά επειδή φοβούνται.

Στο Μέγαρο Μαξίμου ο Μπομπ Μενέντζ – Συνάντηση με Μητσοτάκη


Αυτές δεν είναι πρακτικές δημοκρατικής χώρας και σε ότι με αφορά δεν θεωρώ ότι πρέπει να τις παρασχεθούν αναβαθμίσεις οπλικών συστημάτων από τις ΗΠΑ – Προηγήθηκε συνάντηση με τον Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου

Την Τουρκία ως μεγαλύτερη απειλή για την Ανατολική Μεσόγειο κατονόμασε ο Αμερικανός γερουσιαστής Ρόμπερτ Μενέντεζ, κατά την αναγόρευσή του σε επίτιμο διδάκτορα του ΕΚΠΑ.

Ο κ. Μενέντεζ είπε επίσης ότι οι τακτικές της Άγκυρας δεν χαρακτηρίζουν μία δημοκρατική χώρα και επανέλαβε τη θέση του ότι δεν πρέπει να εγκριθεί η συμφωνία για την αναβάθμιση των F-16, που επιδιώξει ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και οι συνεργάτες του.

Νωρίτερα, ο Αμερικανός γερουσιαστής είχε συνάντηση με τον πρωθυπουργό, Κυριάκος Μητσοτάκης, στο Μέγαρο Μαξίμου. Το βράδυ ο πρωθυπουργός θα παραθέσει δείπνο προς τιμήν του κ. Menendez.

Παρόντες στην συνάντηση ήταν ο Αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα, Τζορτζ Τσούνης και η πρέσβειρα της Ελλάδας στις ΗΠΑ, Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου.

Ο Ρόμπερτ Μενέντεζ ταξίδεψε στην Ελλάδα για να παραστεί στην εκδήλωση για την ανακήρυξή του ως επίτιμου διδάκτορα του ΕΚΠΑ και πιο συγκεκριμένα του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών.

Δείτε την εκδήλωση: 

Ο Αμερικανός γερουσιαστής δήλωσε για την τιμή που του έγινε: 

«Κανένα καλύτερο μέρος δε θα μπορούσα να σκεφτώ από εδώ για να εκφράσω τις απόψεις μου σχετικά με τις προκλήσεις που θέτει η Ρωσία, η Κίνα και η Τουρκία σε διεθνές επίπεδο αλλά και για την κλιματική κρίση που μαστίζει τον κόσμο. Κανένα καλύτερο μέρος δε μπορούσα να βρω για να διατρανώσω τις άρρηκτες σχέσεις μεταξύ των δυο λαών μας και τις τεράστιες εύκαιρες που ανοίγονται μπροστά μας.

Η μεγαλύτερη απειλή για την Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία, που συνεχώς παραβιάζει τον ελληνικό εναέριο χώρο με τα μαχητικά της. Κανένας δε μπορεί να ανεχτεί αυτές τις πρακτικές. Ειδικά από ένα μέλος του ΝΑΤΟ.

Αυτές δεν είναι πρακτικές δημοκρατικής χώρας και σε ότι με αφορά δεν θεωρώ ότι πρέπει να τις παρασχεθούν αναβαθμίσεις οπλικών συστημάτων από τις ΗΠΑ».

Πηγή: skai.gr

Λιμάνι Πειραιά: «Μπλόκο» σε περισσότερα από 54 κιλά κοκαΐνης



H αξία τους υπολογίζεται στα 2,3 εκατ. ευρώ.

Πενήντα συσκευασίες με κοκαΐνη μεικτού βάρους 54,378 κιλών, εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν σε εμπορευματοκιβώτιο στο λιμάνι του Πειραιά.

   Το εμπορευματοκιβώτιο προερχόταν από το λιμάνι Γκουαγιακίλ (Guayaquil) του Εκουαδόρ και είχε ως τελικό προορισμό το λιμάνι του Πειραιά.

   Οι ναρκωτικές ουσίες παραδόθηκαν στη λιμενική Αρχή Πειραιά που διεξάγει την προανάκριση της υπόθεσης, ενώ η αξία τους υπολογίζεται στα 2,3 εκατ. ευρώ.

   Σύμφωνα με το αρχηγείο του λιμενικού σώματος στις 24-08-2022 κατά τη διενέργεια έλεγχου στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, από αυτοκινούμενο όχημα x-rayτου Γ’ Τελωνείου Πειραιά, εντοπίστηκε ύποπτη οργανική ουσία στα ψυκτικά μηχανήματα εμπορευματοκιβωτίου.

   Ακολούθησε έλεγχος από τελωνειακούς υπαλλήλους του τμήματος δίωξης λαθρεμπορίου του Γ’ Τελωνείου Πειραιά και κλιμακίου στελεχών της Διεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών & Λαθρεμπορίου του αρχηγείου του Λιμενικού όπου εντοπίστηκε η συγκεκριμένη ποσότητα.

   Το προαναφερθέν εμπορευματοκιβώτιο τέθηκε υπό στενή παρακολούθηση και στις 25-08-2022, κατόπιν έγκρισης της αρμόδιας εισαγγελικής Αρχής, διενεργήθηκε ελεγχόμενη μεταφορά από στελέχη της Διεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών του Λιμενικού σε περιοχή της Δυτικής Αττικής.

Πηγή: skai.gr

Ευρωπαϊκά Χρηματιστήρια: Κλυδωνισμοί λόγω Πάουελ


Με σημαντικές απώλειες έκλεισαν σήμερα οι ευρωπαϊκές αγορές, καθώς δέχτηκαν και αυτές τις πιέσεις από την παραδοχή του επικεφαλής της Federal Reserve, Τζερόμ Πάουελ, ότι έρχονται επώδυνες μέρες για την αμερικανική οικονομία.

Ο πανευρωπαϊκός δείκτης Stoxx 600 σημείωσε απώλειες 1,7%, με τον κλάδο των λιανεμπόρων να χάνει 2%. Ο βρετανικός FTSE 100 έχασε 0,70% στις 7.427 μονάδες, ο γερμανικός DAX κατέγραψε απώλειες 2,26% στις 12.971 μονάδες και ο γαλλικός CAC 40 έκλεισε χαμηλότερα κατά 1,68% στις 6.274 μονάδες.

Σε επίπεδο εβδομάδας, ο FTSE 100 έκλεισε με απώλειες 1,6%, ο DAX έχασε 4,2% και ο CAC 40 υποχώρησε κατά 3,4%.

Προειδοποίηση Πάουελ

Κατά την πολυαναμενόμενη ομιλία του κατά την έναρξη του οικονομικού συμποσίου της Fed, στο Τζάκσον Χολ του Γουαϊόμινγκ, που δίκαια έχει χαρακτηριστεί ως το «καλοκαιρινό Νταβός», ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Τράπεζας ήταν απόλυτα κατηγορηματικός ως προς την δέσμευση του συμβουλίου να περιορίσει τον πληθωρισμό, ξεκαθαρίζοντας πως η ανοδική τροχιά των επιτοκίων θα συνεχιστεί, κάτι που θα είναι αναπόφευκτα «επώδυνο» για την αμερικανική οικονομία.

Όπως αναμενόταν, ο κ. Πάουελ επανέλαβε πως η Τράπεζα θα χρησιμοποιήσει όλα τα εργαλεία που έχει στη διάθεση της με τον πλέον δυναμικό τρόπο προκειμένου να καταπολεμήσει τις πληθωριστικές πιέσεις που έχουν εκτινάξει τον δείκτη στο ανώτερο σημείο εδώ και πάνω από 40 χρόνια.τον πληθωρισμό

Πέραν της επίδρασης του Πάουελ στην εικόνα των αγορών όμως, το επενδυτικό κλίμα παραμένει επιφυλακτικό όπως και σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, με τις αγορές να προσπαθούν να αξιολογήσουν πως θα επηρεάσουν τη νομισματική πολιτική της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας τα νέα δεδομένα από το μέτωπο της πολιτικής της Fed. Ο επιθετικός τόνος της Federal Reserve σχετικά με την πολιτική σύσφιξης επηρεάζει σημαντικά την ισοτιμία ευρώ – δολαρίου, γεγονός που επηρεάζει με τη σειρά του και τις εξαγωγικές επιδόσεις της γηραιάς ηπείρου.

Ρεκόρ για το φυσικό αέριο

Και όλα αυτά, την ώρα που οι τιμές του φυσικού αερίου τόσο στη Γερμανία όσο και στη Γαλλία άγγιξαν νέα επίπεδα ρεκόρ με τους δείκτες να ανεβαίνουν έως και κατά 8,9%. Με τον τρόπο αυτό οι τιμές βρίσκονται και πάλι στα επίπεδα που είχαν φτάσει τις πρώτες εβδομάδες μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Και το χειρότερο είναι πως οι αγορές φοβούνται πως η πίεση θα αυξηθεί περαιτέρω όσο πλησιάζουμε στο χειμώνα!

Σε επίπεδο τίτλων, η σουηδική κατασκευάστρια ρουλεμάν και σφραγίδων SKF είδε τις μετοχές της να αυξάνονται περισσότερο από 5%, αφού η Cevian Capital αύξησε το μερίδιό της στην εταιρεία σε περισσότερο από 5%. Στον αντίποδα, ο δανικός ναυτιλιακός γίγαντας Maersk υποχώρησε 4% μετά την εγκατάλειψη των σχεδίων του να πουλήσει τη μονάδα κατασκευής εμπορευματοκιβωτίων του στην International Marine Containers της Κίνας, καθώς η ρυθμιστική αρχή των ΗΠΑ εξέφρασε ανησυχίες για τον ανταγωνισμό.

Στα μάκρο της ημέρας, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος του ινστιτούτου GfK διαμορφώθηκε στο -36,5 τον Σεπτέμβριο, συνεχίζοντας την πτωτική τροχιά για έναν ακόμη μήνα. Οι αναλυτές ανέμεναν ότι ο δείκτης θα διαμορφωνόταν στις -31,8 μονάδες.

Σε άνοδο το ευρώ και οι αποδόσεις των ομολόγων

Η ομιλία του Τζερόμ Πάουελ αλλά και η συζήτηση για μεγαλύτερη αύξηση των επιτοκίων, κατά 0,75%, από την ΕΚΤ, οδήγησαν σε άνοδο σήμερα τις αποδόσεις των ομολόγων της ευρωζώνης.

Στο ΗΔΑΤ, καταγράφηκαν συναλλαγές 32 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 2 εκατ. ευρώ αφορούσαν σε εντολές αγοράς. Η απόδοση του 10ετούς ομολόγου διαμορφώθηκε στο 3,92% από 3,94% χθες έναντι 1,42% του αντίστοιχου γερμανικού τίτλου με αποτέλεσμα το περιθώριο να διαμορφωθεί στο 2,50% από 2,59% χθες.

Στην αγορά συναλλάγματος οι δηλώσεις Πάουελ είχαν ως αποτέλεσμα να ενισχυθεί σημαντικά το ευρώ το οποίο διαπραγματευόταν νωρίς το απόγευμα στα 1,0033 δολ. από το επίπεδο των 0,9977 δολ. που άνοιξε η αγορά. Η ενδεικτική τιμή για την ισοτιμία ευρώ / δολαρίου που ανακοίνωσε η ΕΚΤ διαμορφώθηκε στα 1,007 δολ.

Στο «κόκκινο» η εβδομάδα στο ΧΑ

Αρνητικά έκλεισε την εβδομάδα και το ελληνικό χρηματιστήριο, με τον γενικό δείκτη να σημειώνει απώλειες 0,27% στις 893,74 μονάδες και τον τζίρο να φτάνει στα 34 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο εβδομάδας, οι απώλειες έφτασαν το 0,60%.

Η αγορά σήμερα προσπάθησε να αξιολογήσει το βαθμό του πολιτικού κινδύνου, καθώς στην ολομέλεια οι πολιτικοί αρχηγοί διασταύρωσαν τα ξίφη τους με θέμα «τις παρακολουθήσεις από την υπαγόμενη στον πρωθυπουργό ΕΥΠ, πολιτικών του αντιπάλων και δημοσιογράφων». Ο πολιτικός κίνδυνος δείχνει αυξημένος τις τελευταίες ημέρες, με αυτό που επισημαίνουν πολλοί αναλυτές να είναι ότι η χώρα θα πρέπει να μείνει στη γραμμή της δημοσιονομικής και μεταρρυθμιστικής πειθαρχίας, ακόμη και αν αρχίσει κάποια στιγμή στο μέλλον η προεκλογική περίοδος.

Την ίδια ώρα, η αγορά επηρεάστηκε από το επιφυλακτικό κλίμα που διαμορφώθηκε από την ομιλία του επικεφαλής της Federal Reserve, Τζερόμ Πάουελ, Τζάκσον Χολ του Ουαϊόμινγκ. Έτσι, αν και το ΧΑ είχε επιδείξει σημαντικές αντοχές τις προηγούμενες ημέρες, αυτές κάμφθηκαν από τις ανησυχίες για τις διεθνείς αβεβαιότητες, έχουν προστεθεί και αυτές της εισόδου της χώρας σε πρόωρη και μακρά προεκλογική περίοδο.

Πηγή: ot.gr



Ουκρανία: Θα εκκενωθούν υποχρεωτικά και άλλες περιοχές στα μέτωπα του πολέμου



Οι ελεγχόμενες από την Ουκρανία περιφέρειες και πόλεις στις ανατολικές επαρχίες βομβαρδίζονται συνεχώς από τη Ρωσία και τους φιλορώσους αυτονομιστές.

Η Ουκρανία σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των περιoχών στα μέτωπα του πολέμου οι οποίες θα εκκενωθούν υποχρεωτικά, καθώς μπορεί να καταληφθούν και να αντιμετωπίσουν προβλήματα θέρμανσης τον χειμώνα, ανέφερε σήμερα μια αντιπρόεδρος της κυβέρνησης.

Η εκστρατεία υποχρεωτικών εκκενώσεων ξεκίνησε τον Ιούλιο από το ανατολικό Ντονέτσκ και υλοποιήθηκε αυτόν τον μήνα. Οι ελεγχόμενες από την Ουκρανία περιφέρειες και πόλεις στις ανατολικές επαρχίες βομβαρδίζονται συνεχώς από τη Ρωσία και τους φιλορώσους αυτονομιστές.

«Αν μείνουν εκεί, ο κόσμος θα υποφέρει, ιδίως τα παιδιά», είπε η Ιρίνα Βερεσούκ ανακοινώνοντας από την τηλεόραση την επέκταση του προγράμματος.

Εξήγησε ότι προτεραιότητα θα δοθεί στην απομάκρυνση μητέρων με παιδιά και ηλικιωμένων σε ορισμένες περιοχές του ανατολικού Χαρκόβου και των περιφερειών Ζαπορίζια και Μικολάιφ, στα νότια.

«Δεν μιλάω για ολόκληρες τις επαρχίες αλλά σε ορισμένα μέρη θα απαιτηθεί υποχρεωτική εκκένωση και προετοιμαζόμαστε για αυτό», πρόσθεσε η Βερεσούκ. Προέτρεψε του κατοίκους να μην προβάλουν αντίσταση, εξηγώντας ότι είναι αντιμέτωποι με την απειλή της ρωσικής κατοχής. «Ξέρω πολύ καλά τι μπορεί να κάνει ο εχθρός για να εξαναγκάσει τους ανθρώπους να συνεργαστούν. Για αυτό ζητώ τόσο συχνά τις εκκενώσεις και καλώ τους ανθρώπους να μην ελπίζουν ότι ο εχθρός θα τους δείξει έλεος και (…) θα τηρήσει το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο. Αυτό δεν θα συμβεί», πρόσθεσε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ