Blog Σελίδα 8997

Πρωτομαγιά 2022: Πώς αμείβονται οι εργαζόμενοι

Η Πρωτομαγιά (1η Μαΐου) ανήκει στις προαιρετικές αργίες, με απόφαση όμως του εκάστοτε αρμόδιου υπουργού χαρακτηρίζεται κάθε χρόνο σαν ημέρα υποχρεωτικής αργίας, βάσει του άρθρου 1 του Α.Ν. 380/68.

Συγκεκριμένα, απαγορεύεται η απασχόληση των μισθωτών και η λειτουργία των επιχειρήσεων, εκτός από αυτές που λειτουργούν νόμιμα κατά τις Κυριακές και τις ημέρες αργίας όπως π.χ επιχειρήσεις στον τομέα υγείας, τουρισμού, συγκοινωνίας, εργοστάσια συνεχούς λειτουργίας, κλπ.

Για φέτος η 1η Μαΐου πέφτει Κυριακή, και έτσι η αργία μεταφέρθηκε την Δευτέρα 2 Μαΐου 2022 με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Σύμφωνα με το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων και Ανέργων της ΓΣΕΕ την Πρωτομαγιά απαγορεύεται η απασχόληση των μισθωτών και η λειτουργία των επιχειρήσεων, εκτός από αυτές που λειτουργούν νόμιμα κατά τις Κυριακές και τις ημέρες αργίας όπως π.χ επιχειρήσεις στον τομέα υγείας, τουρισμού, συγκοινωνίας, εργοστάσια συνεχούς λειτουργίας κλπ.

Ειδικότερα:

Α) Για τους εργαζόμενους που αμείβονται με ημερομίσθιο και δεν θα απασχοληθούν κατά την 1η Μαΐου ιδικαιούνται να λάβουν το καταβαλλόμενο ημερομίσθιό τους χωρίς καμία προσαύξηση.

Για τους εργαζόμενους που αμείβονται με ημερομίσθιο και θα απασχοληθούν κατά την 1η Μαΐου θα λάβουν το συνήθως καταβαλλόμενο ημερομίσθιο και προσαύξηση 75% που θα υπολογιστεί στο νόμιμο ωρομίσθιό τους για όσες ώρες απασχοληθούν.

Β) Σε περίπτωση που αμείβονται με μηνιαίο μισθό, εάν η επιχείρηση λειτουργεί κατά τις Κυριακές και αργίες θα λάβουν μόνο προσαύξηση 75% που υπολογίζεται στο νόμιμο ωρομίσθιό τους για όσες ώρες απασχοληθούν, ενώ αν πρόκειται για επιχείρηση που αργεί και εκτάκτως λειτουργήσει την 1η Μαΐου θα λάβουν επιπλέον της προσαύξησης 75% (επί του νομίμου ωρομισθίου τους) και τόσα ωρομίσθια του καταβαλλόμενου μισθού για όσες ώρες απασχολήθηκαν.

Στους 28 βαθμούς η θερμοκρασία – Πού θα βρέξει

Σε σχετικά υψηλά για την εποχή επίπεδα θα διατηρηθεί και σήμερα η θερμοκρασία καθώς θα φτάσει τοπικά στα ηπειρωτικά στους 28 βαθμούς Κελσίου. Στην Αττική ο υδράργυρος θα «δείξει» έως 27 βαθμούς και στη Θεσσαλονίκη έως 26.

Ο καιρός θα είναι αρχικά αίθριος σε όλη τη χώρα αλλά από το μεσημέρι αναμένονται τοπικές βροχές και μεμονωμένες καταιγίδες στη Μακεδονία.

Αύριο Παρασκευή ο καιρός θα είναι άστατος, με τοπικές βροχές στα κεντρικά και κυρίως στα βόρεια, ενώ η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση και δεν αναμένεται να ξεπεράσει τους 22 βαθμούς Κελσίου.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ 28-04-2022

Αρχικά αίθριος καιρός σε όλη τη χώρα, όμως από τις μεσημβρινές ώρες
στα βόρεια ηπειρωτικά θα αναπτυχθούν νεφώσεις και θα σημειωθούν
τοπικές βροχές ή όμβροι και στη Μακεδονία τις απογευματινές ώρες μεμονωμένες καταιγίδες. Αραιές νεφώσεις κατά τόπους πιο πυκνές στα δυτικά, τα κεντρικά και τα νότια τις βραδινές ώρες.
Τοπικά περιορισμένη ορατότητα κυρίως στα δυτικά και βόρεια τις πρωινές ώρες.
Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στα πελάγη τοπικά 6 μποφόρ.
Η θερμοκρασία θα διατηρηθεί σε σχετικά υψηλά για την εποχή επίπεδα
και θα φτάσει τους 25 με 27 και τοπικά στα ηπειρωτικά τους 28 βαθμούς
Κελσίου.

ΑΤΤΙΚΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος. Από το απόγευμα αραιές νεφώσεις που βαθμιαία θα πυκνώσουν.
Ανεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 4 και στα ανατολικά 4 με 5 και από το μεσημέρι τοπικά έως 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 13 έως 27 βαθμούς Κελσίου.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Καιρός: Αρχικά γενικά αίθριος. Από τις μεσημβρινές ώρες θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις και θα εκδηλωθούν τοπικές βροχές ή όμβροι και στα γύρω ορεινά μεμονωμένες καταιγίδες.
Ανεμοι: Μεταβλητοί 2 με 3 μποφόρ και τις βραδινές ώρες βόρειοι 4 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 11 έως 26 βαθμούς Κελσίου.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ
Καιρός: Αρχικά γενικά αίθριος. Από τις μεσημβρινές ώρες θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις και στη Μακεδονία θα εκδηλωθούν τοπικές βροχές ή όμβροι και τις απογευματινές ώρες μεμονωμένες καταιγίδες.
Ανεμοι: Μεταβλητοί 2 με 3 και στη Θράκη ανατολικοί έως 4 μποφόρ. Τις βραδινές ώρες βόρειοι 4 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 10 έως 26 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Γενικά αίθριος. Τοπικές νεφώσεις θα αναπτυχθούν στα ορεινά της Ηπείρου τις απογευματινές ώρες, οπότε πιθανώς να εκδηλωθούν τοπικοί όμβροι. Αραιές νεφώσεις κατά τόπους πιο πυκνές στη δυτική Πελοπόννησο τις βραδινές ώρες.
Ανεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4, στο Ιόνιο βόρειοι βορειοδυτικοί 4 με 5 και μετά το μεσημέρι τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 10 έως 27 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Γενικά αίθριος. Στα ορεινά της Θεσσαλίας και της κεντρικής Στερεάς θα αναπτυχθούν πρόσκαιρες νεφώσεις τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες και πιθανώς να εκδηλωθούν τοπικοί όμβροι. Αραιές νεφώσεις κατά τόπους πιο πυκνές στην ανατολική Στερεά και την ανατολική Πελοπόννησο τις βραδινές ώρες.
Ανεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4, στα ανατολικά και τα νότια βόρειοι βορειοανατολικοί 4 με 5 και από το μεσημέρι τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 10 έως 28 βαθμούς Κελσίου.

ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος με αραιές νεφώσεις από το απόγευμα.
Ανεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 5 και στις Κυκλάδες τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 14 έως 25 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Καιρός: Γενικά αίθριος με αραιές νεφώσεις από το απόγευμα.
Ανεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 5 και στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου από το μεσημέρι τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 16 έως 25 βαθμούς Κελσίου.

ΕΥΒΟΙΑ
Καιρός: Γενικά αίθριος με αραιές νεφώσεις από το απόγευμα.
Ανεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 4, τοπικά στα κεντρικά και νότια 4 με 5 και από το μεσημέρι 5 με 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 12 έως 26 βαθμούς Κελσίου.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΥΡΙΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29-04-2022
Νεφώσεις παροδικά αυξημένες. Τοπικές βροχές θα σημειωθούν στα
κεντρικά και κυρίως στα βόρεια, ενώ από το μεσημέρι στη Μακεδονία και
κατά τόπους στην Ήπειρο και τα βόρεια τμήματα της Θεσσαλίας θα
εκδηλωθούν και σποραδικές καταιγίδες.
Οι άνεμοι θα πνέουν βόρειοι βορειοανατολικοί 4 με 6 και στο Αιγαίο
τοπικά 7 μποφόρ.
Η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση κυρίως στα κεντρικά και τα βόρεια,
όπου θα φτάσει έως τους 20 με 22 βαθμούς. Στην νότια χώρα θα φτάσει
στους 23 με 25 ενώ στις Κυκλάδες και τη βόρεια Κρήτη δεν θα ξεπεράσει
τους 22 βαθμούς Κελσίου.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΣΑΒΒΑΤΟ 30-04-2022
Στα κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά και πρόσκαιρα στο βόρειο Ιόνιο
αυξημένες νεφώσεις, με τοπικές βροχές και κυρίως τις μεσημβρινές και
απογευματινές ώρες σποραδικές καταιγίδες. Στην υπόλοιπη χώρα λίγες
νεφώσεις, πρόσκαιρα αυξημένες κυρίως τις μεσημβρινές και
απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά, όπου θα εκδηλωθούν τοπικοί όμβροι
ή μεμονωμένες καταιγίδες κυρίως στα ορεινά.
Οι άνεμοι στα δυτικά θα είναι μεταβλητοί 3 με 4 και τις πρωινές ώρες
βόρειοι έως 5 μποφόρ. Στα ανατολικά θα πνέουν βόρειοι 4 με 6 και στο
Αιγαίο τοπικά 7 μποφόρ.
Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή περαιτέρω πτώση κυρίως στα ανατολικά
και τα βόρεια ηπειρωτικά και το Αιγαίο.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ 01-05-2022
Στα βόρεια νεφώσεις παροδικά αυξημένες, με τοπικές βροχές, κυρίως τις
μεσημβρινές και απογευματινές ώρες σποραδικές καταιγίδες και βελτίωση
το βράδυ. Στην υπόλοιπη χώρα λίγες νεφώσεις, πρόσκαιρα αυξημένες
κυρίως τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά, με
τοπικούς όμβρους ή μεμονωμένες καταιγίδες κυρίως στα δυτικά.
Οι άνεμοι θα πνέουν στα δυτικά μεταβλητοί 3 με 4 και τις πρωινές ώρες
από ανατολικές διευθύνσεις έως 5 μποφόρ. Στα ανατολικά θα πνέουν
βόρειοι 4 με 6 και στο Αιγαίο τοπικά 7 μποφόρ.
Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΑ 02-05-2022 ΚΑΙ ΤΡΙΤΗ 03-05-2022
Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες κυρίως τις μεσημβρινές και
απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά με τοπικούς όμβρους ή μεμονωμένες
καταιγίδες στα ορεινά.
Οι άνεμοι θα πνέουν, στα δυτικά μεταβλητοί 3 με 4 και στα ανατολικά
βόρειοι 4 με 6 τοπικά στο Αιγαίο 7 μποφόρ με βαθμιαία εξασθένηση την
Τρίτη.
Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή.

Νάρκες σκότωσαν 130 ανθρώπους αφού τερματίστηκε η πολιορκία της Τρίπολης

Τουλάχιστον 130 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους εξαιτίας της πυροδότησης ναρκών κατά προσωπικού και άλλων εκρηκτικών μηχανισμών και πυρομαχικών που εγκαταλείφθηκαν μετά το τέλος των μαχών προ των πυλών της Τρίπολης τον Ιούνιο του 2020, σύμφωνα με έκθεση της μη κυβερνητικής οργάνωσης Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Human Rights Watch, HRW) που δόθηκε στη δημοσιότητα χθες Τετάρτη.

Τον Απρίλιο του 2019, οι δυνάμεις του στρατάρχη Χαλίφα Χάφταρ, του ισχυρού άνδρα της ανατολικής Λιβύης, εξαπέλυσαν έφοδο με σκοπό να κυριεύσουν την Τρίπολη, πρωτεύουσα και έδρα της κυβέρνησης που αναγνωριζόταν από τον ΟΗΕ, προτού αποσυρθούν έπειτα από την αποτυχία του εγχειρήματος τον Ιούνιο του 2020.

Στα νότια προάστια της Τρίπολης, το κυριότερο θέατρο των εχθροπραξιών, οι αντιμαχόμενοι άφησαν πίσω αναρίθμητες νάρκες κατά προσωπικού, οι οποίες «ακρωτηρίασαν πολλές εκατοντάδες άμαχους, ανάμεσά τους παιδιά, και εμποδίζουν ακόμη τους κατοίκους (…) να επιστρέψουν στα σπίτια τους», τόνισε η Χανάν Σάλαχ, ερευνήτρια της HRW ειδικευμένη στη Λιβύη.

Σύμφωνα με την έκθεση της ΜΚΟ, που επικαλείται το Λιβυκό Κέντρο Δράσης κατά των Ναρκών, δημόσιο φορέα υπαγόμενο στο υπουργείο Άμυνας, οι νάρκες κατά προσωπικού και αυτοσχέδιοι εκρηκτικοί μηχανισμοί έχουν στοιχίσει τη ζωή σε 130 ανθρώπους, έχουν τραυματίσει άλλους περίπου 200 κι έχουν εκτοπίσει χιλιάδες.

Η σύγκρουση σταμάτησε το καλοκαίρι του 2020 και η συμφωνία κατάπαυσης του πυρός, που υπογράφτηκε τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς, συνεχίζει να τηρείται γενικά. Όμως η χώρα παραμένει βυθισμένη σε πολιτικό αδιέξοδο στο πλαίσιο της ακόμη ατελούς πολιτικής μετάβασης μετά την ανατροπή του καθεστώτος του Μουάμαρ Καντάφι το 2011, με δύο αντίπαλες κυβερνήσεις να διεκδικούν την εξουσία.

Οι επιχειρήσεις άρσης ναρκοπεδίων και εξουδετέρωσης εκρηκτικών εμποδίζονται από «την κατακερματισμένη διακυβέρνηση, τον ανεπαρκή συντονισμό μεταξύ των κυβερνητικών υπηρεσιών και των ανθρωπιστικών οργανώσεων» και την ανεπάρκεια μέσων, σύμφωνα με την HRW.

Η μάχη της Τρίπολης τροφοδοτήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τις ξένες επεμβάσεις. Χιλιάδες μισθοφόροι, διαφόρων εθνικοτήτων, πήραν μέρος στις μάχες.

Η επέμβαση της Τουρκίας ήταν καίριας σημασίας για την τότε Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας για την απώθηση της επίθεσης των δυνάμεων του στρατάρχη Χάφταρ. Ο τελευταίος είχε μεταξύ άλλων υπό τις διαταγές του μισθοφόρους του ρωσικού ιδιωτικού ομίλου Βάγκνερ.

Η HRW, που μελέτησε οπτικό υλικό ανθρωπιστικών οργανώσεων που αγωνίζονται κατά των ναρκών, ανέφερε χθες Τετάρτη ότι «αναγνώρισε 10 νάρκες κατά προσωπικού σοβιετικής και ρωσικής προέλευσης».

«Μέχρι τώρα, κανένας διοικητής ή μαχητής, λίβυος ή ξένος, υπεύθυνος για σοβαρές παραβιάσεις κατά τη διάρκεια των εχθροπραξιών στην Τρίπολη το 2019 και το 2020, δεν έχει λογοδοτήσει», κατήγγειλε η κυρία Σάλαχ, για την οποία χρειάζεται «ανάληψη διεθνούς δράσης για να ασκηθούν αξιόπιστες διώξεις».

 

Σεισμός 3,3 Ρίχτερ στη Θήβα

Ακόμη ένας σεισμός σημειώθηκε στη Θήβα, αυτή τη φορά νωρίς το πρωί της Πέμπτης (28.04.2022).

Ο νέος σεισμός στη Θήβα είχε ένταση 3,3 Ρίχτερ και σημειώθηκε στις 06:00 το πρωί.

Το επίκεντρο του σεισμού εντοπίστηκε μόλις 2 χιλιόμετρα από τη Θήβα.

Το εστιακό του βάθος ήταν 12,4 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο.

 

Πρώτο κρούσμα της BA.2.12, υποπαραλλαγής της Όμικρον

Το υπουργείο Υγείας των Φιλιππίνων ανακοίνωσε χθες Τετάρτη πως εντοπίστηκε αυτόν τον μήνα το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα της BA.2.12, υποπαραλλαγής της παραλλαγής Όμικρον του νέου κορωνοϊού, διευκρινίζοντας ότι η ασθενής ήταν 52χρονη Φινλανδή που έφθασε στη χώρα τη 2η Απριλίου.

Σύμφωνα με το υπουργείο, η ασθενής ανέρρωσε και επέστρεψε στην πατρίδα της την 21η Απριλίου.

Δεν της ζητήθηκε να υποβληθεί σε απομόνωση σε ειδική εγκατάσταση όταν έφθασε, αφού ήταν πλήρως εμβολιασμένη και ασυμπτωματική.

Πήγε στη Μανίλα και στην πόλη Μπάγκιο (βόρεια) για «να παραδώσει σεμινάρια», σύμφωνα με το υπουργείο.

Εννέα ημέρες μετά την άφιξή της, αισθάνθηκε ήπια συμπτώματα, ιδίως πονοκέφαλο και πονόλαιμο.

Μετά τις εξετάσεις στις οποίες υποβλήθηκε και την επιβεβαίωση του κρούσματος, έγινε ιχνηλάτηση των επαφών της και βρέθηκαν εννέα ασυμπτωματικές στενές επαφές. Δύο υποβλήθηκαν σε τεστ με αρνητικά αποτελέσματα.

Οι επιστήμονες μελετούν ακόμη το εάν η υποπαραλλαγή BA.2.12 είναι πιο μεταδοτική και το εάν μπορεί να προκαλέσει πιο βαριά μορφή της COVID-19.

Το ασιατικό αρχιπέλαγος 110 εκατομμυρίων κατοίκων μετρά επισήμως από τον Ιανουάριο του 2020, όταν εκδηλώθηκε στην επικράτειά του η πανδημία του νέου κορωνοϊού, 60.215 θανάτους εξαιτίας επιπλοκών της COVID-19 επί συνόλου 3,68 εκατομμυρίων κρουσμάτων του SARS-CoV-2.

Ενεργειακή επάρκεια: Η θέση της Ελλάδας

Τα πιόνια της στην ενεργειακή σκακιέρα επανατοποθετεί η κυβέρνηση, μετά τις νέες κινήσεις της Ρωσίας να κλείσει τις στρόφιγγες του φυσικού αερίου προς την Πολωνία και τη Βουλγαρία, αλλάζοντας εκ νέου τους όρους του “ενεργειακού παιχνιδιού” που ίσχυαν μέχρι τώρα.

Η είδηση που έκανε το γύρω του κόσμου, αλλάζοντας τα δεδομένα της ενεργειακής επάρκειας στις δύο ευρωπαϊκές χώρες και προκάλεσε ντόμινο αναταράξεων σε όλη την Ευρώπη, σήμανε συναγερμό και στο Μέγαρο Μαξίμου όπου συγκλήθηκε έκτακτη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό με την ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Εκεί, τέθηκαν επί τάπητος όλα τα νέα δεδομένα και εξετάστηκαν όλα τα δυνατά σενάρια για την αντιμετώπισή τους, εκπέμποντας συγκρατημένα αισιόδοξα μηνύματα.

Η πλεονεκτική θέση της Ελλάδας

Κυβερνητικά στελέχη διαβεβαίωναν πως δεν υπάρχει θέμα ενεργειακής επάρκειας για την Ελλάδα, “Η Ελλάδα είναι και θα παραμείνει ασφαλής” σημείωναν ενώ εκτιμάται πως δεν αναμένεται και να προκύψει διαταραχή στην προμήθεια της χώρας μας, καθώς υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας, οι οποίες βασίζονται στις κινήσεις που ήδη έχουν γίνει από πλευράς της ελληνικής κυβέρνησης για την κάλυψη των εγχώριων αναγκών.

Καθοριστικό ρόλο επίσης, στη δράση και την αντίδραση των ευρωπαϊκών χωρών παίζει και ο χρόνος πληρωμής των συμβολαίων για το ρωσικό φυσικό αέριο, με την Ελλάδα να βρίσκεται σαφώς σε πλεονεκτική θέση, αφού οι πληρωμές της χώρας μας αφορούν το τελευταίο δεκαήμερο του Μαΐου. Χρόνος κατά τον οποίο θα έχουν προηγηθεί πληρωμές άλλων χωρών ενώ εκτιμάται ότι θα έχει βρεθεί και η κοινή φόρμουλα της Ε.Ε., ως προς το χειρισμό του νέου εκβιασμού του Βλαντιμίρ Πούτιν και τον τρόπο που θα γίνονται οι πληρωμές προς τη Ρωσία, χωρίς να παραβιάζονται οι κυρώσεις που ήδη έχουν επιβληθεί από τους Ευρωπαίους ηγέτες.

Οι ελληνικές κινήσεις

Η ελληνική κυβέρνηση και το Υπουργείο Ενέργειας, ήδη από το ξέσπασμα της κρίσης του πολέμου στην Ουκρανία, έχει εκπονήσει αναλυτικό σχέδιο ενεργειακής επάρκειας της χώρας, επιχειρώντας να καλύψει και τα πιο δυσμενή σενάρια. “Είμαστε συντονισμένοι πλήρως με τους εταίρους μας σ’ αυτόν τον εκβιασμό, σ’ αυτήν την πίεση που ασκεί η ρωσική πλευρά. Όταν πρωτοδιατύπωσε την απειλή ο Πρόεδρος Πούτιν, το υπουργείο Ενέργειας, η ΔΕΠΑ, έχουν επεξεργαστεί όλα τα εναλλακτικά σενάρια για την ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας” δηλώσε στον ΣΚΑΪ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Στο πλαίσιο αυτό έχει δρομολογηθεί σειρά ενεργειών όπως:

  • Αύξηση της δυναμικότητας της Ρεβυθούσας μέσω της μίσθωσης μιας έξτρα πλωτής δεξαμενής, ώστε η δυναμικότητα να ανέβει από τα 225.000 στα 375.000 κυβικά μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να ξεφορτώνουν 2 και όχι 1 πλοίο με LNG.
  • Αύξηση εξόρυξης λιγνίτη κατά 50% για την επόμενη διετία
  • Μέγιστη συνεισφορά ΑΠΕ στο ενεργειακό μίγμα
  • 5 μονάδες παραγωγής ηλεκτρισμού (2 της ΔΕΗ, 3 ιδιωτών παρόχων)που λειτουργούν με φυσικό αέριο μπορούν άμεσα να λειτουργήσουν με diesel
  • Αύξηση αποθήκευσης αερίου, όπου είναι δυνατό π.χ. Ιταλία
  • Μεσοπρόθεσμα, δυνατότητα αύξησης της παροχής αερίου από τον αζέρικο ΤΑΡ.

Κυβερνητικά στελέχη διαβεβαίωναν μάλιστα, πως σε καμιά περίπτωση δεν θα αφεθεί η χώρα να αντιμετωπίσει πρόβλημα τροφοδοσίας φυσικού αερίου και θα γίνει ό,τι είναι απαραίτητο προς αυτή την κατεύθυνση. “Είμαστε από καιρό προετοιμασμένοι ν’ αντιμετωπίσουμε κάθε πιθανή εξέλιξη” διαβεβαίωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος,σημειώνοντας ότι “για τη χώρα μας αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποιο θέμα ασφάλειας στον εφοδιασμό. Υπάρχει ομαλή ροή εφοδιασμού. Η χώρα έχει συμβόλαια προμήθειας, και το Δημόσιο και οι ιδιώτες, με την Gazprom, που λήγουν στο τέλος του 2026. Είναι αρκετά πιο μακροχρόνια τα συμβόλαιά μας, δηλαδή, από εκείνα των χωρών που παρατηρήθηκε το πρόβλημα. Βεβαίως, κανείς δεν μπορεί να εφησυχάζει και κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι διαδικασίες που ίσχυαν σε ομαλές περιόδους, θα εξακολουθούν να ισχύουν και τώρα” κατέληξε.

Στη σύσκεψη μετείχαν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, οι υπουργοί Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης και Άκης Σκέρτσος, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, ο γενικός γραμματέας του πρωθυπουργού Γρηγόρης Δημητριάδης και ο μόνιμος αντιπρόσωπος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πρέσβης Ιωάννης Βράιλας.

Επίσης έλαβαν μέρος, ο πρόεδρος της ΡΑΕ Θάνος Δαγούμας, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Κωνσταντίνος Ξιφαράς, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης, η αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπος Αριστοτελία Πελώνη, ο επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού Αλέξης Πατέλης και ο διευθυντής του Γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού Δημήτρης Τσιόδρας.

Η στήριξη στη Βουλγαρία

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετά τον ενεργειακό αποκλεισμό Πολωνίας και Βουλγαρίας από τη Ρωσία, είχε τηλεφωνική επικοινωνία και με τον πρωθυπουργό της γειτονικής χώρας Κιρίλ Πετκόφ. Στη διάρκεια της επικοινωνίας ο Έλληνας πρωθυπουργός ανέφερε ότι η Ελλάδα θα συνδράμει τη Βουλγαρία για να αντιμετωπίσει τη νέα κατάσταση που προκάλεσαν για τη χώρα οι ρωσικές αποφάσεις στον ενεργειακό τομέα. Μάλιστα στο πλαίσιο της αλληλεγγύης η Ελλάδα αναμένεται να καλύψει μέρος των κενών της γείτονος σε φυσικό αέριο με τις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας. Άλλωστε η Ρεβυθούσα που αποτελει πύλη εισόδου του LNG για την χώρα μας είχε αξιοποιήσει και προ ενός μηνός ξανά η Βουλγαρία στο πλαίσιο των κινήσεων για την ενίσχυση της τροφοδοσίας της χώρας με φυσικό αέριο.

Οι αντιδράσεις των κομμάτων

Να εξασφαλίσει την ενεργειακή επάρκεια της χώρας , κάλεσαν την κυβέρνηση και τα κόμματα της αντιπολίτευσης μετά τη σύσσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου με το ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ να επιρρίπτει ευθύνες στη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζοντας ότι “πάγωσαν τις εγχώριες έρευνες υδρογονανθράκων και προσέδεσαν δυσανάλογα την χώρα στο εισαγόμενο φυσικό αέριο καθιστώντας την ενεργειακά ευάλωτη την πιο κρίσιμη στιγμή”. Κάλεσε επίσης την κυβέρνηση “να διασφαλίσει την ενεργειακή επάρκεια της χώρας και να προχωρήσει στις αναγκαίες υποδομές σε δίκτυα και διασυνδέσεις μέσω των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την διάχυση τους μέσω ενεργειακών κοινοτήτων σε νοικοκυριά, αγρότες και επιχειρήσεις”.

Την άμεση και πλήρη επαναλειτουργία λιγνιτικών μονάδων, χωρίς τις δεσμεύσεις του χρηματιστηρίου ρύπων, που αυξάνουν τεχνητά την τιμή του λιγνίτη, καθώς και την κατάργηση του Χρηματιστηρίου ενέργειας, ζήτησε μεταξύ άλλων από την κυβέρνηση το ΚΚΕ.

Επταετές ομόλογο: Πάνω από 1,5 δις άντλησε το Δημόσιο – Έκλεισε το βιβλίο προσφορών

20 δισ. προσφορές 30ετές ομόλογο

 

Έκλεισε το βιβλίο προσφορών για την επανέκδοση του 7ετούς ομολόγου, με το ελληνικό δημόσιο να αντλεί 1,5 δισ. ευρώ, ενώ οι προσφορές τελικά διαμορφώθηκαν στα 4,8 δισ. ευρώ. Η αρχική καθοδήγηση για το επιτόκιο ήταν στο mid swaps +115 μονάδες βάσης, στην περιοχή του 2,57%, για να υποχωρήσει στη συνέχεια και το τελικό επιτόκιο να διαμορφωθεί στις 110 μονάδες βάσης, στην περιοχή του 2,51%.

Σημειώνεται πως ο τίτλος έχει λήξη τον Απρίλιο του 2027 και είχε εκδοθεί με κουπόνι 2% και απόδοση 2,013%.

Η νέα έξοδος της Ελλάδος στις αγορές έρχεται μετά την αναβάθμιση του αξιόχρεου της Ελλάδας κατά μία βαθμίδα, σε ΒΒ+ με σταθερές προοπτικές από ΒΒ με θετικές προοπτικές, από την Standard & Poor’s, η οποία απέχει πλέον ένα σκαλοπάτι μόνο από την επενδυτική βαθμίδα.

Η επανέκδοση του 7ετούς ομολόγου (με ανάδοχες τράπεζες τις BNP Paribas, BofA Securities, Citi, Deutsche Bank, Goldman Sachs Bank Europe SE και J.P. Morgan) είναι η δεύτερη έξοδος που πραγματοποιεί το Δημόσιο στις αγορές από την αρχή του έτους. Προηγήθηκε η έκδοση 10ετούς ομολόγου με την οποία το Δημόσιο άντλησε 3 δισ. ευρώ με επιτόκιο 1,83%, ενώ οι προσφορές που είχε συγκεντρώσει από τους επενδυτές είχαν ξεπεράσει τα 15 δισ. ευρώ.

Για εφέτος ο ΟΔΔΗΧ, αναμένεται να προχωρήσει στην έκδοση νέων ομολόγων ύψους 12 δισ. ευρώ, τουλάχιστον, έναντι 14 δισ. ευρώ το 2021.

Πάσχα 2022: Γεύματα Αγάπης για 1000 δικαιούχους των Κοινωνικών Δομών Παλαιού Φαλήρου

Ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου μερίμνησε, κατά παράδοση και φέτος για το Πάσχα, ώστε το εορταστικό τραπέζι των δικαιούχων των Κοινωνικών Δομών  να εμπλουτισθεί με όλα τα απαραίτητα αγαθά, στέλνοντας ταυτόχρονα και το ελπιδοφόρο μήνυμα της προσφοράς, που είναι συνδεδεμένο με τις Άγιες Ημέρες του Πάσχα.

Η διανομή των «Γευμάτων Αγάπης» στους άπορους συμπολίτες μας, έγινε τη Μεγάλη Παρασκευή, παρουσία του Δημάρχου Παλαιού Φαλήρου Γιάννη Φωστηρόπουλου και υπό τον συντονισμό του αρμόδιου Αντιδημάρχου Μιχάλη Μιχαηλίδη.

Οι παραλαβές πραγματοποιήθηκαν από τις εγκαταστάσεις των Δομών μας και ολοκληρώθηκαν με τις κατ’ οίκον διανομές για τους δικαιούχους που δεν είχαν την δυνατότητα να μετακινηθούν.

Συνολικά 1000 γεύματα για τις τρεις ημέρες – Μεγάλη Παρασκευή, Μεγάλο Σάββατο και Κυριακή του Πάσχα – καθώς και λαμπάδες και δώρα για τα παιδιά, προσφέρθηκαν από τον Δήμο Παλαιού Φαλήρου στους ωφελούμενους και τους αστέγους που βρίσκονται κάτω από την «ομπρέλα» του Κοινωνικού Παντοπωλείου και του Κοινωνικού Συσσιτίου του Δήμου, δίνοντας  χαρά, αγάπη και ελπίδα στα νοικοκυριά που το είχαν ανάγκη περισσότερο από κάθε τι άλλο.

«Είναι ίσως το πιο σημαντικό αυτές τις Άγιες μέρες, να συνειδητοποιήσουμε ότι θαύματα γίνονται καθημερινά γύρω μας. Άλλωστε, τι άλλο εκτός από θαύμα μπορεί να είναι, αυτό το άθραυστο δίχτυ αλληλεγγύης που υφαίνεται από την αγάπη και την προσφορά όλων σας» επισήμανε ο Δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου Γιάννης Φωστηρόπουλος, απευθύνοντας τις ευχαριστίες του, στους εργαζόμενους των Κοινωνικών  Δομών του Δήμου Π. Φαλήρου και στις επιχειρήσεις της πόλης μας, για την προσφορά τους, εν μέσω αυτού του δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος που βιώνουμε και πρόσθεσε: «Θέλω για ακόμα μια χρονιά, να ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου τους εθελοντές των ‘Γευμάτων Αγάπης’. Η μεγαλύτερη επιβράβευση όμως για όλους τους συντελεστές, είναι τα χαμόγελα των 1000 και πλέον συμπολιτών μας, που και αυτές τις γιορτές είχαν τα απαραίτητα αγαθά στο πασχαλινό τους τραπέζι».

Ποδηλατικός Γύρος Ελλάδας 2022: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Πέμπτη στην Αττική

Σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε διάφορες περιοχές της Αττικής θα προχωρήσει αύριο (28/4) η ΕΛΑΣ λόγω της διεξαγωγής του Διεθνούς Ποδηλατικού Γύρου Ελλάδας 2022.

Οι ρυθμίσεις θα πραγματοποιηθούν σε οδούς των Δήμων Αμαρουσίου, Ηρακλείου, Αχαρνών και Φυλής.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΑΣ θα πραγματοποιηθεί σταδιακή και πλήρης διακοπή της κυκλοφορίας, καθώς και απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων (εξαιρουμένων των οχημάτων Άμεσης Ανάγκης και των συνοδευτικών οχημάτων των διοργανωτών) από τις 11:30 έως το τέλος του αγώνα και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας:

– Της Λ. Φυλής στο τμήμα της από την έξοδο -6- της Αττικής Οδού μέχρι το ύψος της Ι.Μ. Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κλειστών.

– Της ΕΟ Φυλής- Δερβενοχωρίων, από το ύψος της ΙΜ Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κλειστών, μέχρι τα όρια με τη ΔΑ Βοιωτίας.

– Κατά την παραπάνω διακοπή η κυκλοφορία των οχημάτων θα εκτρέπεται στην προέκταση της οδού Προμηθέως.

Επίσης θα ισχύει απαγόρευση της κάθετης διέλευσης των οχημάτων επί της Λ. Φυλής, καθ’ όλο το μήκος της, από τις 12:00 έως την ολοκλήρωση του αγώνα.

Τέλος, θα πραγματοποιηθεί σταδιακή και ολιγόλεπτη επιβράδυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων στο οδικό δίκτυο της Αττικής Οδού από το ύψος της εισόδου (-12- Λ. Πεντέλης) έως την έξοδο (-6- Λ. Φυλής), στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ελευσίνα, από τις 12:00′ (εκκίνηση αθλητών από Ο.Α.Κ.Α) έως τις 12:30′ (έξοδος αθλητών προς Λ. Φυλής).

Η ΕΛΑΣ απευθύνει έκκληση στους οδηγούς για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και αποφυγή πρόσθετων κυκλοφοριακών προβλημάτων, να αποφύγουν τη διέλευση και στάθμευση των οχημάτων τους στις παραπάνω οδούς και λεωφόρους κατά το αναφερόμενο χρονικό διάστημα και να ακολουθούν τα σήματα και τις υποδείξεις των ρυθμιστών τροχονόμων.

Τέσσερα απορριμματοφόρα βιοαποβλήτων και καφέ κάδοι ανακύκλωσης στον Δήμο Ηλιούπολης από την Περιφέρεια Αττικής

Παράδοση 4 σύγχρονων απορριμματοφόρων συλλογής βιοαποβλήτων και 1.177 καφέ κάδων ειδικής ανακύκλωσης από την Περιφέρεια Αττικής στον Δήμο Ηλιούπολης

Γ. Πατούλης: «Κάνουμε τις δεσμεύσεις μας, πράξη. Χτίζουμε στοχευμένα το
όραμά μας για μία «πράσινη» Περιφέρεια, την Αττική της ανακύκλωσης»

Με την παράδοση σήμερα στον Δήμο Ηλιούπολης, 4 σύγχρονων
απορριμματοφόρων συλλογής βιοαποβλήτων, 1177 καφέ κάδων ειδικής
ανακύκλωσης και 50 κάδων εσωτερικής ανακύκλωσης και διαλογής, συνεχίζεται η
διαδικασία διανομής ειδικού εξοπλισμού συλλογής βιοαποβλήτων και
ανακυκλώσιμων υλικών από την Περιφέρεια, σε δήμους της Αττικής.

Την παράδοση του εξοπλισμού στον Δήμαρχο Ηλιούπολης Γ. Χατζηδάκη έκανε ο
Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης συνοδευόμενος από τον Αντιπεριφερειάρχη
Πολιτικής Προστασίας, Περιβάλλοντος και Πρόεδρο του Ειδικού Διαβαθμιδικού
Συνδέσμου Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ) Β. Κόκκαλη και τον Αντιπεριφερειάρχη
Κεντρικού Τομέα Γ. Δημόπουλο. Στην παράδοση – παραλαβή παραβρέθηκαν επίσης
οι Αντιδήμαρχοι Καθαριότητας Γ. Αντζινάς και Ανάπτυξης Σ. Γεωργάκης.

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης κατά τη διάρκεια της παράδοσης του
εξοπλισμού, ευχαρίστησε τον Δήμαρχο κ. Χατζηδάκη για τη συνεργασία και εξέφρασε
την ικανοποίησή του για την πρόοδο στο πρόγραμμα διανομής στους δήμους της
Αττικής. Στη συνέχεια δήλωσε:

«Σήμερα εδώ στο Δήμο Ηλιούπολης με τον δήμαρχο τον Γιώργο Χατζηδάκη δώσαμε
μια υπόσχεση: Δεσμευθήκαμε να συνεχίσουμε την αρμονική συνεργασία για την
προώθηση της ανακύκλωσης και της διαχείρισης των αποβλήτων στο δήμο. Ως
Περιφέρεια Αττικής, συμβάλλουμε με αποφασιστικότητα στην μεγάλη
προσπάθεια που κάνει ο Δήμαρχος, με την προμήθεια σύγχρονου εξοπλισμού.
Σήμερα παραδώσαμε 4 σύγχρονα απορριμματοφόρα βιοαποβλήτων από το
σύνολο των πέντε τα οποία θα έχει η Ηλιούπολη, 1.177 καφέ κάδους και 50
κάδους εσωτερικής ανακύκλωσης, με στόχο και με την ενεργό συμμετοχή των
πολιτών να ανεβάσουμε το ποσοστό της διαλογής στην πηγή, της
ανακύκλωσης και τα επίπεδα ορθής διαχείρισης των αποβλήτων στο δήμο.
Είμαι σίγουρος ότι η δημοτική αρχή, με τη δική της προσέγγιση και φιλοσοφία
για το περιβάλλον, θα πετύχει άριστα αποτελέσματα. Συνεχίζουμε την προσπάθειά μας να γίνει η Περιφέρεια Αττικής, η Πράσινη Περιφέρεια της ανακύκλωσης».

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Ηλιούπολης Γ. Χατζηδάκης επισήμανε τα εξής:
«Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον Περιφερειάρχη Αττικής Γιώργο Πατούλη για την
παράδοση του εξοπλισμού. Σήμερα ξεκινά στην Ηλιούπολη το πρόγραμμα
ανακύκλωσης βιοαποβλήτων, ένας σημαντικός στόχος που βάλαμε από την αρχή της
θητείας μας. Σήμερα μας παραδόθηκαν 4 ολοκαίνουργια απορριμματοφόρα, 1.177
καφέ κάδοι και 50 κάδοι εσωτερικής ανακύκλωσης. Πλέον η ανακύκλωση των
αποβλήτων, ένας τομέας στον οποίο είναι πολύ ευαισθητοποιημένη η κοινωνία της
Ηλιούπολης ξεκινάει δυναμικά στην πόλη μας. Ευχαριστούμε και πάλι και είμαστε
βέβαιοι ότι σύντομα θα έχουμε ένα πολύ καλό απολογισμό και αυτού του έργου. Να
είστε καλά».

Στο τέλος της τελετής παράδοσης-παραλαβής του εξοπλισμού ο Δήμαρχος
Ηλιούπολης δώρισε στον Περιφερειάρχη μία συλλεκτική έκδοση με την ιστορία της
πόλης.

 

Επισημαίνεται ότι, τα απορριμματοφόρα και οι καφέ κάδοι, οι οποίοι θα
τοποθετηθούν κυρίως σε χώρους υψηλής συγκέντρωσης βιοαποβλήτων, όπως είναι
τα υγειονομικά καταστήματα και οι Λαϊκές Αγορές, θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη
του δικτύου συλλογής μέσω του οποίου επιτυγχάνεται, τόσο η μείωση του όγκου των
απορριμμάτων που καταλήγουν στο ΧΥΤΑ, όσο και στην αύξηση των ποσοστών
παραγωγής κομπόστ το οποίο θα αξιοποιείται από δήμους και πολίτες.

Δείτε σχετικό βίντεο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ