Blog Σελίδα 8999

Μονή Εσφιγμένου: Ρώσοι υπερεθνικιστές εισέβαλαν σε υπό κατάληψη κτίριο

Την είσοδο Ρώσων υπερεθνικιστών στο κατειλημμένο κεντρικό κτηριακό της συγκρότημα της Μονής Εσφιγμένου του Αγίου Όρους κατήγγειλε ο ηγούμενος  Αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος.

Ο ηγούμενος της Μονής Εσφιγμένου αναφέρει ότι ομάδα Ρώσων υπερεθνικιστών, όπως τους χαρακτηρίζει, μπήκε με την ανοχή των Ζηλωτών στο υπό κατάληψη μοναστήρι του Αγίου Όρους, κρατώντας μια σημαία της Ρωσικής Αυτοκρατορίας με τον θηρεό και την εικόνα του τσάρου.

Η ανακοίνωση από τον Ηγούμενο της Μονής Εσφιγμένου

Το κεντρικό κτηριακό συγκρότημα της Μονής Εσφιγμένου είναι κατειλημμένο εδώ και χρόνια από πιστά μέλη της «εκκλησίας ΓΟΧ Ελλάδος» με την ανοχή της ελληνικής πολιτείας, ενώ το θέμα έχει τακτοποιηθεί εκκλησιαστικώς και δικαστικώς προ πολλού. Υπενθυμίζουμε πως «ιεραρχία» στην «εκκλησία ΓΟΧ Ελλάδος» «συγκροτήθηκε» την δεκαετία του 1960 με την βοήθεια και παροχή επίπλαστης «εκκλησιαστικής» νομιμοφάνειας από κάποιους φιλοτσαρικούς Ρώσους της Αμερικής.

Σε βίντεο που προσφάτως κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο βλέπουμε την είσοδο στο κατειλημμένο κτήριο της Μονής ομάδας (με επικεφαλής κάποιον ιερέα) Ρώσων υπερεθνικιστών φέροντες σημαία της πάλαι ποτέ Ρωσικής Αυτοκρατορίας, μαζί με τον αντίστοιχο θυρεό του εθνοσήμου και την εικόνα του τσάρου. Η είσοδος αυτή δεν ήταν τυχαία, ούτε χωρίς να το αντιληφθούν οι καταληψίες. Όπως φαίνεται στο βίντεο, τους σταμάτησαν για έλεγχο στην πόρτα, μετά ήρθε ένας ρωσόφωνος καταληψίας για να δοθούν «αμοιβαίες εξηγήσεις», και αφού πέρασε κάποια ώρα για να ενημερώσουν τον αρχηγό της κατάληψης, τους επετράπη η είσοδος εντός του κατειλημμένου κτηρίου συνοδεία του ρωσόφωνου καταληψία ρασοφόρου.

Η συγκεκριμένη επίσκεψη που έγινε φέτος εν καιρώ πανδημίας και πριν την έναρξη του πολέμου. Προφανώς, γίνονται πολλές τέτοιες επισκέψεις απλώς δεν δημοσιοποιούνται. Μόνο τυχαίες δεν είναι οι σχέσεις των καταληψιών με Ρώσους υπερεθνικιστές, νοσταλγούς της Ρωσικής Αυτοκρατορίας και της ιμπεριαλιστικής πολιτικής της για κάθοδο στο Αιγαίο, καθώς το ίδιο λάβαρο βρίσκεται εδώ και πολύ καιρό στο αρχονταρίκι (χώρο υποδοχής) των καταληψιών, σύμφωνα με παλαιότερη φωτογραφία.

Τα ίδια σύμβολα, σημαίες και λάβαρα χρησιμοποιούνται σε πορείες υπερεθνικιστών ρατσιστών στην Μόσχα, από αυτούς που αν βρουν στον δρόμο τους κάποιον λίγο πιο σκουρόχρωμο τον ξυλοφορτώνουν. Εννοείται την ίδια τύχη θα έχουν αν πέσουν στα χέρια τους και Έλληνες που δεν έχουν βόρειο χλωμό δέρμα.

Να τονιστεί πως δεν πρόκειται για μια απλή αναμνηστική φωτογραφία με σύγχρονη κρατική σημαία, αλλά για παρέλαση εντός του Αγίου Όρους και είσοδο σε μοναστική δομή κρατώντας σύμβολο ρωσικού ιμπεριαλισμού με ιστορικές αναφορές.

Η τρέχουσα ανάδειξη των  «ιστορικών ανησυχιών» των Ρώσων, η κατάκτηση εδαφών άλλων κρατών με την αιτιολόγηση πως είναι «ιστορικά ρωσικά εδάφη»,  και διάφορες κατά καιρούς διακηρύξεις της Μόσχας πως θα «προστατεύσει» ρώσους σε διάφορα κράτη, τους ορθόδοξους χριστιανούς γενικώς, τα «ρωσικά συμφέροντα» και τους απανταχού «ρωσόψυχους», δεν μπορούν παρά να ανησυχούν τους Έλληνες.  Η ρωσική ιδεολογία δεν μπορεί να ανεχθεί την ύπαρξη άλλων εθνών, Ουκρανών, Λευκορώσων κτλ., με κοινή καταγωγή από την κολυμβήθρα των Ρως, ούτε και την ύπαρξη ορθοδόξων χριστιανών στα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία και τους αγίους τόπους της Ορθοδοξίας, αν δεν ελέγχονται από την ρωσική κρατική εξουσία.

Ήδη πριν ένα αιώνα, όταν έγινε η απελευθέρωση της Βόρειας Ελλάδος από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, οι Ρώσοι προσπάθησαν να αρπάξουν το Άγιο Όρος. Πληροφορίες για τις ρωσικές διεκδικήσεις στον Άθωνα βρίσκονται στο βιβλίο «Ραβάσια Μεγίστης Λαύρας». Οι Ρώσοι δεν αφήνουν ανεκμετάλλευτη καμιά αναφορά σε οτιδήποτε ρωσικό ή ορθόδοξο χριστιανικό. Τα παλιά τους σχέδια ανέτρεψε η αλλαγή του καθεστώτος στην Ρωσία. Όμως τα όνειρα αιώνων δεν ξεχνιούνται.

Αρχηγός φιλορωσικού κόμματος στην Ελλάδα προειδοποιεί για τα σχέδια των Ρώσων για δημιουργία Ρωσικής εξαρχίας στην Ελλάδα και στην Κωνσταντινούπολη. Η αποκάλυψη των σχεδίων για ρωσικές εξαρχίες, δεν μπορεί παρά να προκαλεί ανησυχία για ενδεχόμενη πρόκληση ταραχής στο Άγιο Όρος από τους Ρώσους.

Γνωστή η τακτική των Ρώσων. Αν κάποιος δεν υποταχθεί στα θελήματά τους «με το καλό», «έχουν και άλλους τρόπους». Όπου δεν πίπτει λόγος ή «τριάκοντα ρούβλια», πίπτει «ράβδος», ραδιενεργά υλικά, ρουκέτες κτλ.

Αξίζει να αναφερθεί πως μεγάλο ρωσικό κανάλι παρουσίασε στο παρελθόν ντοκιμαντέρ με παράνομη βιντεοσκόπηση εντός μονής και προβάλλοντας τους καταληψίες. Επίσης, παραγωγός ραδιοφωνικού σταθμού της Βόρειας Ελλάδος που ανήκει σε αρχηγό φιλορωσικού κόμματος εντατικώς υποστηρίζει τους καταληψίες, προβαίνοντας σε συχνές λαθραίες εισόδους εντός του Αγίου Όρους. Τέλος, οι καταληψίες έχουν οικονομικές δοσοληψίες με την Ρωσία, καθώς εξάγουν εκεί με μεσάζοντες προϊόντα καταπατημένης αγιορείτικης γης.

Το Άγιο Όρος, όμως, είναι έδαφος της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας με κεφαλή το Οικουμενικό Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης, όπως αναγνωρίζεται και στο Ελληνικό Σύνταγμα. Κανείς άλλος ούτε ΓΟΧ, ούτε κόπτης, ούτε σλάβος εθνοφυλετιστής έχει το δικαίωμα να αποκοπεί από την Εκκλησία μας και να καταλάβει εδάφη του Αγίου Όρους. Όμως, οι ρωσικές ιμπεριαλιστικές ανησυχίες που δεν αφήνουν ανεκμετάλλευτο κανένα έρεισμα σε συνδυασμό με τον γενιτσαρισμό και αποκοίμηση μέρους του ελληνικού λαού από πολυετή προπαγάνδα, συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα.

Το κεντρικό κτηριακό συγκρότημα της Μονής Εσφιγμένου αποτελεί χώρο περιορισμένης εθνικής κυριαρχίας. Οι αρχές ασφαλείας του ελληνικού κράτους, η αρχαιολογική υπηρεσία κτλ. «δεν μπορούν να μπουν» εντός του, διότι τους «το απαγορεύουν» κάποιοι σκοτεινοί παράφρονες άνθρωποι με ράσα που απειλούν να το ανατινάξουν, αυτοκτονώντας και σκοτώνοντας. Αν δεν μπορεί το Ελληνικό κράτος να προστατέψει το Άγιο Όρος, όπως επιβάλλεται από το Ελληνικό Σύνταγμα, να είναι σίγουρο πως «θα προσφερθεί» η Ρωσία να το «προστατέψει».

Τι περιμένει άραγε η ελληνική πολιτεία για να ξυπνήσει; Να γίνει βάση ρωσικών πλοίων και υποβρυχίων στο Άγιο Όρος; Να πραγματοποιηθούν τα ιστορικά όνειρα από την εποχή της Ρωσικής Αυτοκρατορίας; Να μοιραστεί όλος ο χώρος από τον Νέστο έως τον Έβρο ανάμεσα σε Ρώσους και Τούρκους, ώστε να εξασφαλιστούν οι βλέψεις των Ρώσων σε όλα τα ανατολικά Βαλκάνια; Ήδη πριν από ένα αιώνα έγινε απόπειρα αρπαγής του Αγίου Όρους . Ξανά τα ίδια να ζήσουμε; Δεν μαθαίνουμε τίποτα από την ιστορία μας; Ήδη τοποθετούν ιμπεριαλιστικά σημαιάκια. Ίσως έπεται ο πραγματικός στρατός κατοχής. Άραγε θα υπάρξει κάποια κυβέρνηση που να αγαπά το συμφέρον της χώρας περισσότερο από μερικές ψήφους ΓΟΧ και διαφόρων πατριδοκάπηλων-καταστροφέων της πατρίδας μας;

Ο ορθόδοξος χριστιανικός λαός της Ελλάδος απαιτεί την άμεση λύση της κατάληψης του κεντρικού κτηριακού συγκροτήματος της Μονής Εσφιγμένου! Οι καιροί ου μενετοί!

Ηγούμενος Μονής Εσφιγμένου, αρχ. Βαρθολομαίος».

ΑΕΚ: Υπογράφει ο Ματίας Αλμέιδα

Ο Ματίας Αλμέιδα φαίνεται ότι θα είναι ο νέος προπονητής της ΑΕΚ, καθώς οι δύο πλευρές φέρονται να έχουν ξεκινήσει τις ανταλλαγές εγγράφων για την υπογραφή του συμβολαίου τους.

Ο 48χρονος Αργεντινός τεχνικός ήταν ο “εκλεκτός” της “κιτρινόμαυρης” ΠΑΕ, με τον Δημήτρη Μελισσανίοδη να ανάβει το “πράσινο φως” για τη συμφωνία, μετά και τη μεταξύ τους συνάντηση στην Αθήνα.

Ο Αλμέιδα βρέθηκε τα τελευταία χρόνια στου San Jose Earthquakes του MLS, έχοντας μία σειρά από επιτυχίες στη Λατινική Αμερική, όπου πανηγύρισε δύο ανόδους στην πρώτη κατηγορία της Αργεντινής, με Ρίβερ Πλέιτ και Μπάνφιλντ, αλλά και το νταμπλ στο Μεξικό με την Τσίβας Γκουαδαλαχάρα, συν το Champions League της CONCACAF.

Η ΑΕΚ θεωρεί λοιπόν ότι είναι ο κατάλληλος για να οδηγήσει την ομάδα στο νέο της γήπεδο στη Νέα Φιλαδέλφεια και αναμένεται άμεσα να ολοκληρώσει τις διαδικασίες για την απόκτησή του.

Πρόσω ολοταχώς για περισσότερες Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας – Απλοποιούνται οι άδειες 

Την Τρίτη του Πάσχα δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο Νόμου για τον εκσυγχρονισμό της αδειοδοτικής διαδικασίας έργων ΑΠΕ και την αδειοδότηση παραγωγής και αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας.

Στόχος είναι η περαιτέρω απλοποίηση της αδειοδοτικής διαδικασίας για νέα έργα ΑΠΕ και η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για έργα αποθήκευσης ενέργειας. Έτσι ώστε να υπάρξει, το ταχύτερο δυνατό, μείωση της ενεργειακής εξάρτησης της χώρας, ενίσχυση της επάρκειας ισχύος και της ενεργειακής ανταγωνιστικότητας και μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

H επιτάχυνση της διείσδυσης των ΑΠΕ θα οδηγήσει σε αποκλιμάκωση του κόστους ενέργειας, καθώς η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο είναι πολύ φθηνότερη σε σύγκριση με την παραγωγή από ορυκτά καύσιμα.

Το νομοσχέδιο προβλέπει τη δραστική μείωση του χρόνου ανάπτυξης και υλοποίησης  έργων ΑΠΕ και τη θεσμοθέτηση του κατάλληλου πλαισίου για την ανάπτυξη έργων αποθήκευσης ενέργειας.

Στρατηγικός στόχος έως το 2030 είναι η συνολική εγκατεστημένη ισχύς από ΑΠΕ, να ανέλθει σε 25 GW, από 8,62 GW που είναι σήμερα  και  έως το τέλος της δεκαετίας να έχουν τεθεί σε λειτουργία σταθμοί αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας τουλάχιστον 3,5 GW, επιπλέον των υδροηλεκτρικών.

Οι βασικοί στόχοι του νομοσχεδίου είναι οι εξής:

-Μείωση του μέσου χρόνου αδειοδότησης νέων έργων ΑΠΕ σε 14 μήνες από 5 χρόνια που είναι τώρα.

-Ανάπτυξη έργων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας με εγκατεστημένη ισχύ τουλάχιστον 3,5 GW έως το 2030.

-Αύξηση της χωρητικότητας στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας για την ένταξη περισσότερων μονάδων ΑΠΕ και την προώθηση του ενεργειακού συμψηφισμού.

-Αύξηση της συμμετοχής των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα της χώρας στο 35%.

-Συμμετοχή 70% των ΑΠΕ στην εγχώρια παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Απλοποιούνται οι αδειοδοτικές διαδικασίες έργων ΑΠΕ

Πλέον όλες οι ενέργειες για την απόκτηση αδειών θα διενεργούνται ψηφιακά, τα δικαιολογητικά που θα απαιτείται να καταθέτουν οι επενδυτές μειώνονται δραστικά και περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα, ενώ διαδικασίες που μέχρι τώρα ήταν σειριακές πλέον γίνονται παράλληλες μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους υλοποίησης.

Πιο συγκεκριμένα:

-Τα στάδια της αδειοδοτικής διαδικασίας μειώνονται σε 5 από 7.

-Ο χρόνος αδειοδότησης των έργων  μειώνεται σε 14 μήνες, από 5 χρόνια που φτάνει και πολλές φορές ξεπερνά σήμερα.

-Ο αριθμός των απαιτούμενων δικαιολογητικών, μειώνεται από 91 σε 54, με την υποβολή αυτών να είναι πλέον τυποποιημένη και ψηφιακή.

Τέλος, διαμορφώνεται ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο για τους σταθμούς αποθήκευσης ενέργειας, με αναμόρφωση της αδειοδοτικής διαδικασίας για την εγκατάσταση μεμονωμένων σταθμών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας και την εισαγωγή προβλέψεων σχετικά με την αδειοδότηση σταθμών παραγωγής ΑΠΕ και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης (ΣΗΘΥΑ) με ενσωματωμένη αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας.

Τα έργα αποθήκευσης θα συμβάλλουν στην αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ και ως εκ τούτου στη μείωση της ενεργειακής εξάρτησης της χώρας από εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα και την ενίσχυση της επάρκειας ισχύος και της ενεργειακής ανταγωνιστικότητας της χώρας.

Έως το τέλος του 2025, βάσει των προβλέψεων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας  θα έχουν εγκατασταθεί σταθμοί αποθήκευσης συνολικής ισχύος περί τα 1500 MW εκ των οποίων τα 800-900 MW θα προέρχονται κυρίως από συστήματα αποθήκευσης περιορισμένης χωρητικότητας (π.χ. συσσωρευτές) και περί τα 700 MW από συστήματα αποθήκευσης μεγάλης χωρητικότητας (π.χ. σταθμοί αντλησιοταμίευσης).

 

Ρόδος: Δολοφόνησε άγρια το συγκάτοικό του και κάλεσε το ΕΚΑΒ για να τους πει ότι… πέθανε ξαφνικά

Για τη δολοφονία του συγκατοίκου του κατηγορείται ένας 52χρονος κάτοικος στην Ρόδο, ο οποίος μάλιστα προσπάθησε να παραπλανήσει την αστυνομία.

Σύμφωνα με την αστυνομία, οι δύο άνδρες βρίσκονταν στο σπίτι που έμεναν μαζί, τσακώθηκαν και ο 52χρονος σκότωσε τον 55χρονο ξυλοκοπώντας τον και προκαλώντας του με χτυπήματα κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.

Στη συνέχεια, ο δράστης, προκειμένου να αποπροσανατολίσει τις έρευνες των αστυνομικών Αρχών, αλλοίωσε και απέκρυψε τα ίχνη-πειστήρια, ενώ μάλιστα τις πρωινές ώρες της 26ης Απριλίου κάλεσε ο ίδιος το ΕΚΑΒ δηλώντας αιφνίδιο θάνατο του 55χρονου!

Μετά την έρευνα ωστόσο ομολόγησε την πράξη του.

Η αστυνομική-προανακριτική έρευνα διενεργήθηκε από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ρόδου με τη συμμετοχή-συνδρομή του Γραφείου Εγκληματολογικών Ερευνών της Α’ Διεύθυνσης Αστυνομίας Δωδεκανήσου και της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Δωδεκανήσου.

Νέες υπερπτήσεις τουρκικών F16 στο Αιγαίο

Δεν έχει τέλος η τουρκική προκλητικότητα, αφού σε μπαράζ τουρκικών υπερπτήσεων προχώρησε η Άγκυρα σήμερα Τετάρτη 27 Απριλίου, πάνω από ελληνικά νησιά.

Συγκεκριμένα, ζεύγος τουρκικών αεροσκαφών F-16, πραγματοποίησε υπερπτήση πάνω από τους Αρκιούς στις 10:18 στα 27.000 ποδιά, στις 10:21 στα 26.000 ποδιά και στις 10:28 στα 22.000 ποδιά.

Εν συνεχεία βρέθηκε πάνω από τους Λειψούς στις 10:19 πετώντας στα 27.000 πόδια, στις 10:22 και στις 10:24 στα 26.000 πόδια και στις 10:26 στα 21.000 πόδια.

Η υπέρπτηση συνεχίστηκε πάνω από το αγαθονήσι στις 10:29 στα 25.000 πόδια, πάνω από την Σάμο στις 10:33 στα 25.000 πόδια, πάνω από τους Φούρνους στις 10:37 στα 26.000 πόδια και πάνω από τις Οινούσσες στις 10:43 στα 28.000 πόδια.

 

Γ.Σ.Ε.Ε. για πρωτομαγιά

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 2022: ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ

ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, ΙΣΟΤΗΤΑ

Η 1η Μάη εκτός από ημέρα μνήμης και τιμής για τους πρωτοπόρους αγωνιστές της
εργατικής τάξης είναι και ημέρα αγώνα και απεργίας των εργαζομένων.
Δυστυχώς και η φετινή Πρωτομαγιά βρίσκει τους εργαζόμενους της χώρας σε
δυσμενή θέση.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία απειλεί την παγκόσμια ασφάλεια και έχει ήδη τεράστιο
κόστος σε ανθρώπινες ζωές. Το φάσμα συνέχισης μιας μακράς και βίαιης
σύγκρουσης εν μέσω υψηλού πληθωρισμού, συμβάλλει στην αύξηση βασικών
ειδών πρώτης ανάγκης και του ενεργειακού κόστους και στη χώρα μας.

Την ίδια ώρα η Κυβέρνηση, με χρονοκαθυστέρηση ανακοίνωσε μία αύξηση του
κατώτατου μισθού υποδεέστερη των αναγκών των φτωχών και ευάλωτων
εργαζομένων. Μία αύξηση που θα έπρεπε να έχει υλοποιηθεί από το 2021.Μία
αύξηση για την οποία ο Πρωθυπουργός είχε προεκλογικά δεσμευθεί ότι θα είναι
διπλάσια των ρυθμών ανάπτυξης της χώρας (πάνω από 16%). Μία τέτοια αύξηση θα
μπορούσε να αντισταθμίσει τις απώλειες της αγοραστικής δύναμης τουλάχιστον
των εργαζομένων που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό.

Οι κοινωνικές συνέπειες αυτής της κυβερνητικής επιλογής, επιτρέπουν στην
ακρίβεια να φτωχοποιήσει κοινωνικές ομάδες.

Την 1η Μάη, ενώνουμε τη φωνή της εργατικής τάξης στην Ελλάδα για την
αποκατάσταση της ειρήνης, της δημοκρατίας, της κοινωνικής προόδου και της
δικαιοσύνης στην Ουκρανία.

Απαιτούμε μεταξύ άλλων, μέτρα στήριξης των εργαζομένων στη χώρα μας. Σταθερή
και πλήρη εργασία για όλους ,κατάργηση του συνόλου των αντεργατικών διατάξεων
που οδηγούν στο στραγγαλισμό των συλλογικών και ατομικών εργατικών.

ΖΗΤΩ Η ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ
24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΜΑΐΟΥ 2022
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΛΑΥΘΜΩΝΟΣ 11ΠΜ

Στην Κεντρική Ένωση Δήμων αύριο ο Σταύρος Μπένος

Η πορεία ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του Αυγούστου του 2021 θα απασχολήσει την αυριανή – Πέμπτη 28 Απριλίου- συνεδρίαση του ΔΣ της ΚΕΔΕ, η οποία θα γίνει παρουσία του Σταύρου Μπένου, επικεφαλής της Επιτροπής Ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας.

Η πορεία ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του Αυγούστου του 2021 θα απασχολήσει μεταξύ άλλων, την αυριανή – Πέμπτη 28 Απριλίου- συνεδρίαση του ΔΣ της ΚΕΔΕ, η οποία θα γίνει παρουσία του Σταύρου Μπένου, επικεφαλής της Επιτροπής Ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης θα συζητηθεί η διάθεση χρηματικού ποσού για την ανασυγκρότηση της Βόρειας Εύβοιας καθώς και η έγκριση σχεδίων των σχετικών προγραμματικών συμβάσεων.

Παράλληλα το ΔΣ της ΚΕΔΕ αναμένεται να εγκρίνει προγραμματική σύμβαση μεταξύ υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ΚΕΔΕ με αντικείμενο: «Δράσεις Απλούστευσης και Ψηφιοποίησης Διαδικασιών αρμοδιότητας των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού και λοιπές δράσεις για την ενίσχυση του Ψηφιακού Μετασχηματισμού των Δήμων».

Ακολουθούν μερικά από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης:

  1. Διάθεση χρηματικού ποσού για την ανασυγκρότηση της Βόρειας Εύβοιας – Έγκριση σχεδίων Προγραμματικών Συμβάσεων.
    Εισηγητές: κ. Δ. Παπαστεργίου, Πρόεδρος ΚΕΔΕ – κ. Στ. Μπένος, Επικεφαλής της Επιτροπής Ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας – κα Θ. Αλεξίου, Προϊσταμένη Νομικής Υπηρεσίας ΚΕΔΕ
  2. Έγκριση Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ΚΕΔΕ με αντικείμενο: «Δράσεις Απλούστευσης και Ψηφιοποίησης Διαδικασιών αρμοδιότητας των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού και λοιπές δράσεις για την ενίσχυση του Ψηφιακού Μετασχηματισμού των Δήμων» Εισηγητές: κ. Δ. Παπαστεργίου, Πρόεδρος ΚΕΔΕ,  κ. Ι. Τσιάμης, Πρόεδρος Επιτροπής Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Συναγερμός και στην Ελλάδα για το φυσικό αέριο – Έκτακτη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό

Η ενεργειακή επάρκεια της Ελλάδας αλλά και οι ευρύτερες επιπτώσεις που προκαλούν οι αποφάσεις της Ρωσίας να διακόψει τη ροή φυσικού αερίου προς τη Βουλγαρία και Πολωνία, θα βρεθούν στο επίκεντρο σύσκεψης που θα πραγματοποιηθεί στις 15.30 μετά το μεσημέρι στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Ο κ. Μητσοτάκης επικοινώνησε τηλεφωνικά σήμερα το πρωί με τον Βούλγαρο ομόλογό τουKiril Petkov για το θέμα και του ανέφερε ότι η Ελλάδα θα συνδράμει τη Βουλγαρία για να αντιμετωπίσει τη νέα κατάσταση που προκάλεσαν για τη χώρα οι ρωσικές αποφάσεις στον ενεργειακό τομέα.

Ρωσικό αέριο τέλος στην Πολωνία – Κανονικά προς το παρόν οι ροές στη Βουλγαρία

Η πολωνική εταιρεία φυσικού αερίου PGNiG ανακοίνωσε σήμερα «την πλήρη αναστολή των παραδόσεων φυσικού αερίου από τη Gazprom στο πλαίσιο του συμβολαίου του (αγωγού) Γιαμάλ».

«Η κατάσταση δεν επηρεάζει την τρέχουσα παροχή στους πελάτες της PGNiG οι οποίοι λαμβάνουν αέριο βάσει της ζήτησης», επεσήμανε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

«Η αναστολή των παραδόσεων φυσικού αερίου αποτελεί αθέτηση συμβολαίου και η PGNiG επιφυλάσσεται του δικαιώματός της να ζητήσει αποζημίωση και θα χρησιμοποιήσει κάθε νόμιμο και συμβατικό μέσο για να το πράξει», τόνισε η πολωνική εταιρεία.

Βουλγαρία: Αθέτηση του συμβολαίου η αναστολή παράδοσης ρωσικού φυσικού αερίου

Η Βουλγαρία έχει πληρώσει για τις παραδόσεις ρωσικού φυσικού αερίου για τον Απρίλιο και η αναστολή τους θα αποτελούσε αθέτηση του υφιστάμενου συμβολαίου με τη ρωσική εταιρεία Gazprom, δήλωσε ο Βούλγαρος υπουργός Ενέργειας Αλεξάντερ Νικόλοβ.

Ο Νικόλοβ πρόσθεσε ότι η Βουλγαρία ακολουθεί τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία καλεί τις χώρες να μην πληρώνουν σε ρούβλια για το ρωσικό φυσικό αέριο, όπως έχει ζητήσει ο Ρώσος προέδρος Βλαντίμιρ Πούτιν.

«Καθώς τηρούνται όλες οι εμπορικές και νομικές υποχρεώσεις, είναι ξεκάθαρο ότι αυτή τη στιγμή το φυσικό αέριο χρησιμοποιείται περισσότερο ως πολιτικό και οικονομικό όπλο στον τρέχοντα πόλεμο», εκτίμησε ο Βούλγαρος υπουργός.

Bulgartransgaz: Συνεχίζεται η ροή ρωσικού φυσικού αερίου στη Βουλγαρία

Οι ρωσικές προμήθειες φυσικού αερίου στη Βουλγαρία συνεχίζονται προς το παρόν, δήλωσε σήμερα στο Reuters ο Βλαντίμιρ Μαλίνοφ, ο εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας διαχείρισης του βουλγαρικού δικτύου φυσικού αερίου Bulgartransgaz.

Το υπουργείο Ενέργειας της Βουλγαρίας έχει ανακοινώσει ότι η Gazprom ενημέρωσε την βουλγαρική κρατική εταιρεία αερίου Bulgargaz ότι θα σταματήσει τις προμήθειες αερίου από σήμερα.

Το υπουργείο θα παραχωρήσει αργότερα σήμερα το πρωί συνέντευξη Τύπου για να ενημερώσει για την κατάσταση.

Η Ουγγαρία λαμβάνει κανονικά ρωσικό φυσικό αέριο μέσω Σερβίας και Βουλγαρίας

Στο μεταξύ ο υπουργός Εξωτερικών της Ουγγαρίας δήλωσε ότι η χώρα του λαμβάνει κανονικά ρωσικό φυσικό αέριο μέσω της Σερβίας και της Βουλγαρίας παρά τη διένεξη μεταξύ της τελευταίας και της ρωσικής εταιρείας προμήθειας ρωσικού φυσικού αερίου Gazprom.

Αυτή η τελευταία ανακοίνωσε σήμερα ότι σταμάτησε τις παραδόσεις στην Βουλγαρία και την Πολωνία επειδή δεν έγινε πληρωμή σε ρούβλια.

«Θέλω να τους διαβεβαιώσω όλους ότι η μη παράδοση φορτίων αερίου στη Βουλγαρία δεν σημαίνει διακοπή στη διέλευση φορτίων μέσω της Βουλγαρίας», σημειώνει ο Πέτερ Σιγιάρτο στην σελίδα του στο Facebook.

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν κάλεσε “μη φιλικές” χώρες να πληρώσουν τις εισαγωγές τους φυσικού αερίου σε ρούβλια, αίτημα με το οποίο μόνον λίγοι αγοραστές συμμορφώθηκαν, συμπεριλαμβανομένης της Ουγγαρίας, η οποία υπέγραψε μακροπρόθεσμη συμφωνία παροχής αερίου με τη Ρωσία πέρυσι.

Ο Σιγιάρτο σημείωσε ότι η επόμενη πληρωμή της Ουγγαρίας για το φυσικό αέριο προβλέπεται στις 22 Μαΐου και ότι η χώρα του θα μεταφέρει κεφάλαια σε ευρώ στην Gazprombank για να μετατραπούν σε ρούβλια.

Η Ουγγαρία λαμβάνει 3,5 δισεκ. κυβικά μέτρα (bcm) αερίου ετησίως μέσω της Βουλγαρίας και της Σερβίας βάσει της μακροπρόθεσμης συμφωνίας που σύναψε με τη Ρωσία και περαιτέρω ένα δισεκ. κυβικό μέτρο μέσω αγωγού από την Αυστρία.

Η συμφωνία της με την Gazprom είναι για 15 χρόνια, με δυνατότητα τροποποίησης των αγορασθέντων ποσοτήτων έπειτα από 10 χρόνια.

Κανονικά οι ροές και προς την Αυστρία

Οι παραδόσεις ρωσικού φυσικού αερίου στην Αυστρία συνεχίζονται χωρίς περιορισμούς και δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι αυτό θα αλλάξει, δήλωσε σήμερα στον ραδιοσταθμό ORF η Αυστριακή υπουργός Ενέργειας Λεονόρε Γκεβέσλερ.

Ερωτηθείσα αν υπάρχουν οποιεσδήποτε ενδείξεις για διακοπή της ροής φυσικού αερίου από τη Ρωσία προς τη χώρα της, όπως συμβαίνει στην Πολωνία ή τη Βουλγαρία, η Γκεβέσλερ απάντησε: “Όχι, δεν έχουμε τέτοιες ενδείξεις (…) οι παραδόσεις στην Αυστρία εξακολουθούν να γίνονται άνευ περιορισμού”.

Η Αυστρία εξασφαλίζει το 80% του φυσικού αερίου που χρειάζεται από τη Ρωσία.

Σεισμός στην Καλαμάτα

Σεισμική δόνηση μεγέθους 3,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε λίγο πριν τις 9 το πρωί στην Καλαμάτα.

Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο, το επίκεντρο του σεισμού εντοπίζεται 9 χιλιόμετρα νότια νοτιοδυτικά της Καλαμάτας και το εστιακό του βάθος είναι στα 16,8 χιλιόμετρα.

Ισχυρός σεισμός 5,2 Ρίχτερ το πρωί στα Κύθηρα

Σεισμική δόνηση μεγέθους 5,2 βαθμών της Κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε λίγο πριν από τις 5 τα ξημερώματα με επίκεντρο το θαλάσσιο χώρο νοτιοδυτικά των Κυθήρων.
Το εστιακό βάθος υπολογίζεται στα 60 χιλιόμετρα.

Καθησυχαστικός εμφανίστηκε μιλώντας στον ΣΚΑΙ 100,3 ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ Ευθύμιος Λέκκας.

Όπως είπε λόγω του μεγάλου εστιακού βάθους δεν προκαλεί ανησυχία η συγκεκριμένη σεισμική δόνηση και απέκλεισε το ενδεχόμενο ενός μεγαλύτερου σεισμού.

“Δεν θα υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κύριος Λέκκας.

Με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής που ξεπερνά τις 700.000 ευρώ, ξεκινούν τα έργα για την ενίσχυση του αντιπλημμυρικού δικτύου ομβρίων στο Δήμο Καισαριανής

Γ. Πατούλης: «Με αίσθημα ευθύνης στα ζητήματα πολιτικής προστασίας και σε συνεργασία με τους Δήμους, θωρακίζουμε την Αττική μας και επενδύουμε στην ασφάλεια των πολιτών»

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το έργο για την ενίσχυση της αντιπλημμυρικής
προστασίας στο Δήμο Καισαριανής, κατόπιν της υπογραφής της σχετικής
προγραμματικής σύμβασης από τον Περιφερειάρχη Αττικής Γιώργο Πατούλη και
τον Δήμαρχο Χρήστο Βοσκόπουλο, παρουσία και του Αντιπεριφερειάρχη Κεντρικού
Τομέα Γ. Δημόπουλου.

Το έργο χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Αττικής με το ποσό των 715.434.00
€, και αφορά την ενίσχυση του αντιπλημμυρικού δικτύου ομβρίων επί της οδού
Γρηγορίου Θεολόγου.

Συγκεκριμένα, το έργο προβλέπει την τοπική τροποποίηση του υφιστάμενου δικτύου
ομβρίων και την ενίσχυση του με επιπλέον φρεάτια υδροσυλλογής, όπου έχει
διαπιστωθεί συγκέντρωση μεγάλου όγκου νερού επί της οδού Γρ. Θεολόγου, αλλά
και παρεμβάσεις σε κάθετους δρόμους.

Επισημαίνεται ότι, το έργο περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα εργασιών, αφού εκτός από
τις αποχετευτικές εργασίες, θα γίνει συνολική ανάπλαση της Γρ. Θεολόγου με νέα
ασφαλτόστρωση, ανακατασκευή των πεζοδρομίων με οδεύσεις για ΑμΕΑ και
διαβάσεις πεζών, περαιτέρω ενίσχυση του οδοφωτισμού με τοποθέτηση
φωτιστικών νέας τεχνολογίας ενώ παράλληλα θα υπάρξει και τόνωση του πρασίνου
με νέες φυτεύσεις.

Παράλληλα, θα δημιουργηθούν και ζώνες στάθμευσης οχημάτων, καθώς με την ανάπλαση των πεζοδρομίων θα μετατοπισθούν και τα ρείθρα της δεξιάς πλευράς ανόδου της Γρ. Θεολόγου.

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης κατά τη συνάντηση με τον Δήμαρχο
Καισαριανής και με αφορμή την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης, εστίασε
και στην πορεία υλοποίησης άλλων έργων που χρηματοδοτούνται από την

Περιφέρεια Αττικής με ίδιους πόρους ή μέσω συγχρηματοδοτούμενων
προγραμμάτων. Παράλληλα συζήτησε με τον κ. Βοσκόπουλο τις προοπτικές και
δυνατότητες για νέα έργα, που μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα
χρηματοδότησης της Περιφέρειας επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην ασφάλεια των πολιτών, τα ζητήματα της
Πολιτικής Προστασίας βρίσκονται στην κορυφή του στρατηγικού μας
σχεδιασμού. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, βρισκόμαστε κοντά σε κάθε Δήμο
της Αττικής με κάθε διαθέσιμο πόρο για την βελτίωση της ποιότητας ζωής των
πολιτών και την εμπέδωση ότι μπορούν να διαμένουν σε ένα ασφαλές περιβάλλον. Η
βελτίωση των αστικών υποδομών, η ασφάλεια των πεζών και των οχημάτων,
η δημιουργία φιλικότερου αστικού περιβάλλοντος και η εξοικονόμηση
ενέργειας, είναι για την Περιφέρεια Αττικής αδιαπραγμάτευτα ορόσημα».

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος κος Βοσκόπουλος ευχαρίστησε τον κ. Πατούλη
για την έμπρακτη στήριξη της Περιφέρειας στην υλοποίηση ενός αναγκαίου έργου για
την Καισαριανή, με πολλαπλά οφέλη για την ασφάλεια των πολιτών και το
περιβάλλον.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ