Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ιστορική συμφωνία του ΙΜΟ


Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών χαιρετίζει τη Στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, επισημαίνοντας πως αυτή η ιστορική συμφωνία περιλαμβάνει στόχους για μηδενικές «καθαρές» (net) εκπομπές από τη ναυτιλία, έως ή πλησίον στο 2050, όπως είχε προτείνει και η ναυτιλιακή κοινότητα, καθώς και φιλόδοξους ενδεικτικούς ενδιάμεσους στόχους για το 2030 και το 2040.«Η λήψη διεθνών μέτρων για μια παγκόσμια βιομηχανία, όπως η ναυτιλία, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Είμαστε απόλυτα προσηλωμένοι στην επίτευξη της απανθρακοποίησης του κλάδου μας. Στηρίζουμε σθεναρά την πρόσφατη υιοθέτηση στον ΙΜΟ νέων, πιο φιλόδοξων στόχων», δήλωσε σχετικά η Πρόεδρος της ΕΕΕ κα. Μελίνα Τραυλού.

Μελίνα Τραυλού

Σε κάθε περίπτωση, όπως επισημαίνεται, η διαθεσιμότητα ασφαλών και κατάλληλων εναλλακτικών drop-in καυσίμων είναι καθοριστικός παράγοντας για την ενεργειακή μετάβαση του υπάρχοντα στόλου, δεδομένου του σύντομου χρονικού περιθωρίου μέχρι το 2030, ώστε να διασφαλισθεί η ομαλή λειτουργία του αυξανόμενου παγκόσμιου εμπορίου. «Η διαθεσιμότητα και διανομή αυτών των εναλλακτικών καυσίμων και τεχνολογιών, εξαρτάται κυρίως από τη συνδρομή άλλων εμπλεκόμενων με τη ναυτιλία κλάδων (όπως παραγωγοί και προμηθευτές καυσίμων, κατασκευαστές μηχανών, ναυπηγεία, λιμάνια και άλλοι)».

Να διασφαλιστεί η ασφαλής μετάβαση σε εναλλακτικά καύσιμα

Παράλληλα, όμως, είναι απαραίτητο σε επίπεδο ΙΜΟ να διασφαλιστεί ότι η μετάβαση σε εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες είναι ασφαλής για τα πλοία και τους ναυτικούς, αναφέρεται σχετικά. «Επίσης, πρέπει να υιοθετηθεί άμεσα ένα οικονομικό μέτρο για μια υποχρεωτική εισφορά (levy) επί των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, μαζί με ένα απλό τεχνικό πρότυπο καυσίμου, τα οποία έχουν ήδη προταθεί από τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Αυτό θα συμβάλλει πρακτικά στη μείωση της διαφοράς κόστους μεταξύ συμβατικών και εναλλακτικών καυσίμων, ώστε να διευκολυνθεί σε ικανοποιητικό βαθμό η διαθεσιμότητα και η χρήση τους».

«H ναυτιλία, όπως πάντα, είναι έτοιμη να υιοθετήσει τεχνολογικές καινοτομίες εφόσον έχουν επαρκώς αναπτυχθεί και ωριμάσει. Για αυτό, καλούμε τις κυβερνήσεις και όλους τους εμπλεκόμενους κλάδους να υποστηρίξουν την αναθεωρημένη Στρατηγική του ΙΜΟ, εξασφαλίζοντας ότι τα απαραίτητα και ασφαλή καύσιμα και τεχνολογίες θα είναι παγκοσμίως και σε επαρκείς ποσότητες διαθέσιμα στα χρονικά πλαίσια που συμφωνήθηκαν», συμπλήρωσε η κ. Τραυλού.


[Πηγή:]www.in.gr

Ροή Ειδήσεων

Λίβανος: Τουλάχιστον 50 νεκροί από ισραηλινά χτυπήματα το τελευταίο 24ωρο

Δεν υπήρχαν στελέχη της Χεζμπολάχ στην περιοχή, υποστηρίζει...

Μεθανόλη: Τι είναι και ποιους κινδύνους ενέχει για την υγεία;

Η μεθανόλη είναι μια βιομηχανική χημική ουσία που...

Ολυμπιακός – ΑΕΚ: Πάνοπλη η Ένωση για το ντέρμπι

Η ΑΕΚ ολοκλήρωσε την προετοιμασία της για το...

Λίβανος: Τουλάχιστον 50 νεκροί από ισραηλινά χτυπήματα το τελευταίο 24ωρο

Δεν υπήρχαν στελέχη της Χεζμπολάχ στην περιοχή, υποστηρίζει βουλευτής που πρόσκεται στην ένοπλη οργάνωση ...

ΣΥΡΙΖΑ: «Παλιές αστυνομικές πρακτικές τύπου “συνήθως υπόπτων” δεν αρμόζουν σ’ ένα σύγχρονο κράτος δικαίου»

Σημειώνει ότι «η Δημοκρατία μας, δεν ενεργεί με βάση το προφίλ "φίλων ή εχθρών"» και «γι' αυτό προβληματίζει η προφυλάκιση του Νίκου Ρωμανού» ...

Μεθανόλη: Τι είναι και ποιους κινδύνους ενέχει για την υγεία;

Η μεθανόλη είναι μια βιομηχανική χημική ουσία που βρίσκεται στο αντιψυκτικό και στο υγρό πλυσίματος παρμπρίζ.Δεν προορίζεται για ανθρώπινη κατανάλωση και είναι εξαιρετικά...