Το ημερήσιο τέλος που επιβάλλει το Λονδίνο στα πιο ρυπογόνα οχήματα επεκτάθηκε την Τρίτη σε ολόκληρη τη βρετανική κυβέρνηση, παρά τις οργισμένες αντιδράσεις και την ανησυχία για επιδείνωση της κρίσης του κόστους ζωής.
Η Ζώνη Εξαιρετικά Χαμηλών Εκπομπών (ULEZ) εφαρμόστηκε το 2019 σε μια μικρή ζώνη του κεντρικού Λονδίνου και επεκτάθηκε το 2021. Διευρύνεται τώρα σε περιοχές με επιπλέον πέντε εκατομμύρια κατοίκους, αναφέρει το Reuters.
Ο δήμαρχος της πόλης Σαντίκ Καν δηλώνει ότι η επέκταση θα μειώσει τους θανάτους από τη ρύπανση και θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα που προκαλούν την κλιματική αλλαγή.
Άλλοι όμως υποστηρίζουν ότι το ημερήσιο τέλος των 12,5 λιρών (14,6 ευρώ) είναι άδικο και θα πλήξει τους οικονομικά ασθενέστερους, οι οποίοι είναι πιθανότερο να οδηγούν παλαιότερα οχήματα.
Η συζήτηση που διεξάγεται στο Λονδίνο ανακλά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο καθώς το κόστος των μέτρων καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής αρχίζει να γίνεται αισθητό.
Στην Ευρώπη, τα σχέδια για αύξηση της ενεργειακής απόδοσης των κτηρίων και μείωση των εκπομπών στις μεταφορές συναντούν αντιδράσεις από ορισμένες χώρες, με την Πολωνία να φτάνει στο σημείο να προσφεύγει κατά των Βρυξελλών για τις κλιματικές πολιτικές της ένωσης.
Ο δήμαρχος του Λονδίνου δήλωσε την Τρίτη στο BBC ότι η επέκταση της ULEX ήταν μια δύσκολη αλλά αναγκαία απόφαση. Προηγουμένως είχε τονίσει ότι οι κάτοικοι των φτωχότερων περιοχών εκτίθενται σε περισσότερη ρύπανση.
«Η επέκταση της ULEΖ είναι αναπόσπαστο τμήμα των πολιτικών μας για να αντιμετωπίσουμε την ατμοσφαιρική ρύπανση, να αντιμετωπίσουμε την κλιματική κρίση, αλλά και να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα της κοινωνικής αδικίας» είπε ο Καν.
Επισήμανε επίσης ότι 9 στα 10 οχήματα του Λονδίνου κινούνται ελεύθερα στη ζώνη χαμηλών εκπομπών, αν και οι επικριτές του μέτρου αμφισβήτησαν το νούμερο.
Διαδηλωτές βάζουν στο στόχαστρο της κάμερες επιτήρησης της ULEZ, με την μετροπολιτική αστυνομία να έχει καταγράψει 164 κλοπές και 185 περιστατικά βανδαλισμού καμερών μέχρι την 1η Αυγούστου.
Η αρχή μεταφορών της πόλης έχει εγκαταστήσει 1.900 κάμερες στην ευρύτερη περιοχή του Λονδίνου, αριθμός που σχεδιάζεται αυξηθεί στις 2.750.
Η επέκταση, σχολιάζει στο Reuters, πυροδότησε συζήτηση στη Βρετανία, η οποία έχει στόχο να μηδενίσει τις καθαρές εκπομπές έως το 2050, για το πώς μπορούν να εφαρμοστούν οι κλιματικές πολιτικές χωρίς να αποξενωθούν οι ψηφοφόροι.
Για ορισμένους, η ULEZ ήταν η αιτία της ήττας των Εργατικών στις τοπικές εκλογές στο Λονδίνο τον περασμένο μήνα, παρά το γεγονός ότι το κόμμα έχει προβάδισμα στις δημοσκοπήσεις έναντι των Συντηρητικών της κυβέρνησης για τις εθνικές εκλογές το 2024.
Σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει τις αντιδράσεις, ο Σαντίκ Καν, μέλος των Εργατικών, επέκτεινε το μέτρο της αποζημίωσης για την απόσυρση οχημάτων που δεν πληρούν τις προδιαγραφές. Οι αντίπαλοί του ωστόσο θεώρησαν ότι το ποσό των 2.000 λιρών είναι υπερβολικά μικρό.
[Πηγή:]www.in.gr