Ο Ποπάι έγινε 95 ετών – Ο ναύτης με τα μπράτσα και τα τατουάζ, αθεράπευτα ερωτευμένος με την Όλιβ


Ποιος δεν θυμάται τον Ποπάι, τον αγαπημένο ήρωα – ναύτη των κινούμενων σχεδίων που στις δύσκολες στιγμές, έβγαζε μια κονσέρβα σπανάκι, την έτρωγε βιαστικά και αποκτούσε υπερδυνάμεις.

Ο ήρωας των κινουμένων σχεδίων Ποπάι με τα υπερτροφικά χέρια και την πίπα να κρέμεται από το στόμα του, μεγάλωσε γενιές και γενιές, έγινε αντίπαλο δέος του Μίκυ Μάους και σήμερα 17.01.2024 γίνεται 95 ετών. 

Γκρινιάρης αλλά καλόκαρδος, με βαρετή φωνή, να μουρμουρίζει ακατάπυαστα, με ένα μάτι και κανένα δόντι, ο «κακορίζικος» Ποπάι σίγουρα δεν είχε τη συνηθισμένη όψη του υπερήρωα αλλά λατρεύτηκε από τους πιτσιρικάδες και όχι μόνο.

Ο Ποπάι δημιουργήθηκε από τον Έλζι Κράισλερ Σίγκαρ και έκανε ντεμπούτο στις 17 Ιανουαρίου του 1929, σε κόμικ της νεοϋορκέζικης εφημερίδας Evening Journal. Η σειρά αυτή μετρούσε 10 δέκα χρόνια ζωής, με πρωταγωνιστές την – μετέπειτα αρραβωνιαστικιά του – Όλιβ Όιλ, τον αδελφό της Κάστορ και τον αγαπημένο της Χαμ Γκρέιβι.

Ο Ποπάι, ο καλόκαρδος σκληροτράχηλος ναύτης που κάπνιζε πίπα και έτρωγε σπανάκι κάθε φορά που το απαιτούσαν οι περιστάσεις… όπως για να σώσει συχνά την αγαπημένη του Όλιβ ή για να αντιμετωπίσει τον άσπονδο εχθρό του, Βρούτο αρχικά είχε δεύτερους ρόλους γρήγορα όμως έκλεψε την δόξα του αγαπημένου της Όλιβ και πήρε τη θέση του.

Φωτογραφία αρχείου: ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Έγινε ο κεντρικός ήρωας, κέρδισε την Όλιβ, και τελικά η σειρά πήρε το όνομά του. Μέσα σε λίγα χρόνια, ο Σίγκαρ θα εμφάνιζε και τους άλλους βασικούς χαρακτήρες του, όπως τον Πόλντο που μασουλάει συνέχεια, τον υιοθετημένο γιο του Ποπάυ και τον Βρούτο φυσικά. Μετά το θάνατο του δημιουργού του, το 1938, διάφοροι άλλοι καλλιτέχνες ανέλαβαν το σχεδιασμό του, προσθέτοντας τη δική τους πινελιά.

Γιατί σπανάκι;

Το σήμα κατατεθέν του ήρωα και αυτό που τον έκανε να ξεχωρίζει, ήταν η δύναμη που έπαιρνε κάθε φορά που έτρωγε σπανάκι. Αρχικά, ο Ποπάι έπαιρνε δύναμη από το… τρίψιμο του κεφαλιού μιας κότας, όμως, μία εταιρεία που πωλούσε σπανάκι, έπεισε τους ανθρώπους της παραγωγής πως το συγκεκριμένο λαχανικό είναι πλούσιο σε περιεκτικότητα σιδήρου, ικανή ώστε να μπορεί να δώσει στον ήρωα… σούπερ δυνάμεις.

Έτσι, το 1932 ο Ποπάι ξεκινάει να τρώει σπανάκι, κάθε φορά που βρίσκεται σε δύσκολη θέση και αποκτά απίστευτες δυνάμεις.

Το σπανάκι τον «προίκιζε» και με ικανότητες, αφού μετά από μία γερή δόση του πράσινου λαχανικού μπορούσε να χορεύει ή να παίζει πιάνο. Η δημοφιλία του ήρωα είχε ως αποτέλεσμα να εκτοξευτούν οι πωλήσεις στο σπανάκι, κατά 33%, και μάλιστα σε μια περίοδο που η Αμερική βρισκόταν σε οικονομική ύφεση. Μάλιστα, σε δύο πόλεις στο Ιλινόις, έστησαν άγαλμα στον Ποπάι και ήταν για πρώτη φορά στην παγκόσμια ιστορία που ένας ήρωας καρτούν γινόταν άγαλμα σε μια πόλη.

Γρήγορα ήρθε και η καριέρα στον κινηματογράφο. Ο Ποπάι πρωτοεμφανίστηκε το 1933, στην ταινία κινουμένων σχεδίων «Οι περιπέτειες του Ποπάι του ναυτικού». Η καριέρα του στη μεγάλη οθόνη έμελλε να είναι ακόμη πιο μεγάλη από ό,τι στον έντυπο Τύπο.

Μάλιστα, το 1938 ανακηρύχθηκε ως ο πιο δημοφιλής χαρακτήρας κινουμένων σχεδίων στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας τον Μίκι Μάους.

Ο Ποπάι θα έρθει και στην Ελλάδα το 1956 από τον εκδότη του περιοδικού κόμικς «Γέλιο και Χαρά». Στα μέσα του 1973 ο Ιωάννης Δραγούνης πήρε την άδεια και δημοσίευσε εκ νέου τις περιπέτειές του σ’ ένα περιοδικό, το οποίο λατρεύτηκε αμέσως από τα παιδιά.

Ο Ποπάι ήταν υπαρκτό πρόσωπο αλλά δεν ήταν ναύτης

Λένε ότι οι καλύτεροι ήρωες εμπνέονται από τους καθημερινούς ανθρώπους κι αυτό συνέβη και στην περίπτωση του Ποπάι.

Ο δημιουργός του Ποπάι, εμπνεύστηκε τον αγαπημένο χαρακτήρα κόμικς από έναν συμπολίτη του στο Τσέστερ του Ιλινόις, τον καβγατζή και χειροδύναμο Φρανκ Φίγκελ, που όμως δεν ήταν ναύτης όπως ο ήρωας των κινούμενων σχεδίων.

Ο Φρανκ Φίγκελ είχε γεννηθεί στις 27 Ιανουαρίου 1868 στην Πολωνία και το 1887 μετανάστευσε στο Τσέστερ του Ιλινόις. Καβγατζής και φασαριόζος, μόνο όμως όταν τον πείραζαν, αν και δεν έκανε ποτέ κακό, είχε τη φήμη ότι μπλεκόταν συνέχεια σε καυγάδες, γι’ αυτό είχε ένα παραμορφωμένο μάτι «Pop-eye».

Ο Φρανκ εργαζόταν σε ένα σαλούν της πόλης και με μία πίπα μονίμως να κρέμεται στο στόμα του, όπως και ο Ποπάι. Λόγω της ιδιόμορφης εμφάνισής του τα παιδιά δεν τον άφηναν σε ησυχία, τον πείραζαν συνεχώς και εκείνος τα έπαιρνε στο κυνήγι, με τις γροθιές του πάντα υψωμένες, χωρίς φυσικά να τις χρησιμοποιεί. Κυκλοφορούσαν ακόμα και πολλές λαϊκές διηγήσεις για την υπεράνθρωπη δύναμή του.

Ο Φράνκ Φίγκελ πέθανε τον Μάρτιο του 1947, στα 79 του, ενώ στον τάφο του το 1996, πρόσθεσαν τη φιγούρα του Ποπάι, για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι τον άνθρωπο που αποτέλεσε έμπνευση για τον διάσημο παιδικό ήρωα.

Το 1980, ο Ρόμπιν Γουίλιαμς θα έκανε το ντεμπούτο του στη μεγάλη οθόνη στην ταινία «Ποπάι, ο ναύτης» ως ο ομώνυμος χαρακτήρας.

To άρθρο Ο Ποπάι έγινε 95 ετών – Ο ναύτης με τα μπράτσα και τα τατουάζ, αθεράπευτα ερωτευμένος με την Όλιβ δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

[Πηγή:]www.newsit.gr

Ροή Ειδήσεων

Συγκλονίζει το Ιράν: Ακτιβιστής έραψε τα χείλη του σε ένδειξη διαμαρτυρίας

Γνωστός ακτιβιστής στο Ιράν ράβει καθημερινά τα χείλη...

Τι δηλώνει ο δικηγόρος του ανθρώπου που έστειλε την Μουρτζούκου στο κρατητήριο

Ο εντολέας μου αισθάνεται ανακουφισμένος αυτή τη στιγμή,...

Αθήνας για Χακάν Φιντάν: Κανένα θέμα κυριαρχίας δεν συζητήθηκε

Επίσης, τονίζουν διπλωματικές πηγές, δεν υπήρξε συμφωνία για...

Ο Πεπ Γκουαρντιόλα ανανέωσε το συμβόλαιό του με τη Μάντσεστερ Σίτι

Ο Πεπ Γκουαρντιόλα ανανέωσε το συμβόλαιό του με...

Συγκλονίζει το Ιράν: Ακτιβιστής έραψε τα χείλη του σε ένδειξη διαμαρτυρίας

Γνωστός ακτιβιστής στο Ιράν ράβει καθημερινά τα χείλη του και διαμαρτύρεται στους δρόμους της Τεχεράνης, για την αναφερόμενη αυτοκτονία ενός άλλου ακτιβιστή ...

Τι δηλώνει ο δικηγόρος του ανθρώπου που έστειλε την Μουρτζούκου στο κρατητήριο

Ο εντολέας μου αισθάνεται ανακουφισμένος αυτή τη στιγμή, ο διασυρμός του είναι τεράστιος και είναι σημαντικό γεγονός γι΄αυτόν η σύλληψη σε ψυχολογικό επίπεδο...

Αθήνας για Χακάν Φιντάν: Κανένα θέμα κυριαρχίας δεν συζητήθηκε

Επίσης, τονίζουν διπλωματικές πηγές, δεν υπήρξε συμφωνία για το πλαίσιο συζήτησης για την οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας.  ...