Κομισιόν για Meta: Tα προκαταρκτικά πορίσματα για το μοντέλο διαφήμισης «πληρωμή ή συναίνεση»


Το μοντέλο της Meta «πληρωμή ή συναίνεση» παραβιάζει τους κανόνες για τις ψηφιακές αγορές και δεν συνάδει με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA). Αυτό έδειξαν τα προκαταρκτικά πορίσματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Κατά την προκαταρκτική άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αυτή το «δίλημμα» της Meta αναγκάζει τους χρήστες να συναινέσουν στο συνδυασμό των προσωπικών τους δεδομένων και δεν τους παρέχει μια λιγότερο εξατομικευμένη, αλλά ισοδύναμη έκδοση των κοινωνικών δικτύων της Meta.

Η «πληρωμή ή συναίνεση» της Meta

Οι διαδικτυακές πλατφόρμες συχνά συλλέγουν προσωπικά δεδομένα από τις δικές τους υπηρεσίες και τις υπηρεσίες τρίτων για την παροχή υπηρεσιών διαδικτυακής διαφήμισης. Λόγω της σημαντικής τους θέσης στις ψηφιακές αγορές, οι ρυθμιστές μπόρεσαν να επιβάλουν όρους παροχής υπηρεσιών στη μεγάλη βάση χρηστών τους, επιτρέποντάς τους να συλλέγουν τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων. Αυτό τους έχει δώσει πιθανά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με ανταγωνιστές που δεν έχουν πρόσβαση σε τόσο μεγάλο όγκο δεδομένων, θέτοντας έτσι μεγάλα εμπόδια στην παροχή διαδικτυακών διαφημιστικών υπηρεσιών και υπηρεσιών κοινωνικών δικτύων.

Σύμφωνα με το άρθρο 5 παράγραφος 2 της DMA, οι ρυθμιστές πρέπει να ζητούν τη συγκατάθεση των χρηστών για το συνδυασμό των προσωπικών τους δεδομένων μεταξύ καθορισμένων βασικών υπηρεσιών πλατφόρμας και άλλων υπηρεσιών και, εάν ένας χρήστης αρνηθεί τη συγκατάθεση αυτή, θα πρέπει να έχει πρόσβαση σε μια λιγότερο εξατομικευμένη, αλλά ισοδύναμη εναλλακτική λύση. Οι ρυθμιστές δεν μπορούν να κάνουν χρήση της υπηρεσίας ή ορισμένων λειτουργιών υπό τον όρο της συγκατάθεσης των χρηστών.

Ως απάντηση στις ρυθμιστικές αλλαγές στην ΕΕ, η Meta εισήγαγε τον Νοέμβριο του 2023 μια δυαδική προσφορά «πληρωμής ή συναίνεσης», σύμφωνα με την οποία οι χρήστες του Facebook και του Instagram στην ΕΕ πρέπει να επιλέξουν μεταξύ:

(i) της συνδρομής με μηνιαία χρέωση σε μια έκδοση χωρίς διαφημίσεις σε αυτά τα κοινωνικά δίκτυα ή

(ii) δωρεάν πρόσβαση σε μια έκδοση αυτών των κοινωνικών δικτύων με εξατομικευμένες διαφημίσεις.

Η Επιτροπή έχει την προκαταρκτική άποψη ότι το μοντέλο διαφήμισης «πληρωμή ή συναίνεση» της Meta δεν συμμορφώνεται με το DMA, καθώς δεν πληροί τις απαραίτητες απαιτήσεις που ορίζονται στο άρθρο 5 παράγραφος 2. Συγκεκριμένα, το μοντέλο της Meta:

– Δεν επιτρέπει στους χρήστες να επιλέξουν μια υπηρεσία που χρησιμοποιεί λιγότερα από τα προσωπικά τους δεδομένα, αλλά κατά τα άλλα είναι ισοδύναμη με την υπηρεσία που βασίζεται στις «εξατομικευμένες διαφημίσεις».

– Δεν επιτρέπει στους χρήστες να ασκήσουν το δικαίωμά τους να συναινούν ελεύθερα στον συνδυασμό των προσωπικών τους δεδομένων.

Για να διασφαλιστεί η συμμόρφωση με το DMA, οι χρήστες που δεν συναινούν θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε μια αντίστοιχη υπηρεσία που χρησιμοποιεί λιγότερα από τα προσωπικά τους δεδομένα, σε αυτήν την περίπτωση για την εξατομίκευση της διαφήμισης.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της έρευνάς της, η Επιτροπή συντονίστηκε με τις αρμόδιες αρχές προστασίας δεδομένων.

Επόμενα βήματα

Με την αποστολή προκαταρκτικών πορισμάτων, η Επιτροπή ενημερώνει τη Meta για την προκαταρκτική της άποψη ότι η εταιρεία παραβιάζει το DMA. Αυτό δεν επηρεάζει το αποτέλεσμα της έρευνας. Η Meta έχει πλέον τη δυνατότητα να ασκήσει τα δικαιώματα της υπεράσπισης εξετάζοντας τα έγγραφα στον φάκελο έρευνας της Επιτροπής και απαντώντας γραπτώς στα προκαταρκτικά πορίσματα της Επιτροπής. Η Επιτροπή θα ολοκληρώσει την έρευνά της εντός 12 μηνών από την έναρξη της διαδικασίας στις 25 Μαρτίου 2024.

Εάν τελικά επιβεβαιωθούν οι προκαταρκτικές απόψεις της Επιτροπής, η Επιτροπή θα εκδώσει απόφαση διαπιστώνοντας ότι το μοντέλο της Meta δεν συμμορφώνεται με το άρθρο 5 παράγραφος 2 του DMA.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, η Επιτροπή μπορεί να επιβάλει πρόστιμα έως και 10% του συνολικού παγκόσμιου κύκλου εργασιών του ρυθμιστή. Τέτοια πρόστιμα μπορούν να ανέλθουν έως και 20% σε περίπτωση επανειλημμένης παράβασης. Επιπλέον, σε περίπτωση συστηματικής μη συμμόρφωσης, η Επιτροπή εξουσιοδοτείται επίσης να εγκρίνει πρόσθετα διορθωτικά μέτρα, όπως να υποχρεώσει έναν ρυθμιστή να πουλήσει μια επιχείρηση ή μέρη της ή να απαγορεύσει στον ρυθμιστή να αποκτήσει πρόσθετες υπηρεσίες που σχετίζονται με τη συστημική μη συμμόρφωση.

Η Επιτροπή συνεχίζει την εποικοδομητική δέσμευσή της με τη Meta για να προσδιορίσει μια ικανοποιητική πορεία προς την αποτελεσματική συμμόρφωση.

To άρθρο Κομισιόν για Meta: Tα προκαταρκτικά πορίσματα για το μοντέλο διαφήμισης «πληρωμή ή συναίνεση» δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

[Πηγή:]www.newsit.gr

Ροή Ειδήσεων

Formula 1: Η αδιανόητη βουτιά του Φερστάπεν πάνω στον Χάμιλτον

Ο Μαξ Φερστάπεν έχασε… τα λογικά του για μία στιγμή στο Grand Prix της Formula 1 στην Ουγγαρία, πέφτοντας πάνω στον Λιούις Χάμιλτον,...

Στράτος Τζώρτζογλου: «Γνώρισα και συνεργάστηκα με ανθρώπους που με ήθελαν ερωτικά αλλά δεν μου την έπεσαν ποτέ»

«Ο πατέρας μου και η μάνα μου είχαν πει: «Μη γίνεις ηθοποιός γιατί θα πρέπει να περάσεις από κρεβάτια». Αυτό ισχύει» παραδέχθηκε ο...

Έρικ Λαμέλα: Το φοβερό τετ-α-τετ με τον Μάριο Ηλιόπουλο και το μήνυμα τίτλου

Τις πρώτες του δηλώσεις ως ποδοσφαιριστής της ΑΕΚ παραχώρησε ο Έρικ Λαμέλα, μετά την επισημοποίηση της μεταγραφής του στην Ένωση. Η ΑΕΚ κινείται τις...