Μηδενισμό του χρόνου αναμονής, κάλυψη διπλάσιου αριθμού ογκολογικών ασθενών και ταχύτερη εξυπηρέτηση, με μείωση των αναγκαίων ραντεβού για θεραπεία κατά τα δύο τρίτα τουλάχιστον, πέτυχαν Ισπανοί ερευνητές με την τυποποίηση και τον εξορθολογισμό διαδικασιών που πρέπει να ακολουθούνται για την περίθαλψη αυτής της ευαίσθητης ομάδας ασθενών.
Την ίδια στιγμή, μειώθηκε και το κόστος ανά ογκολογική θεραπεία κατά 24%, ενώ μειώθηκαν περίπου στο μισό και οι έκτακτες εισαγωγές στο νοσοκομείο, λόγω ανεπιθύμητων ενεργειών ή έκτακτου συμπτώματος.
Ο λόγος για το «The HOPE Project: Improving Patient Experience and Clinical Outcomes Through a Integrated Practice Unit and Digital Transformation» μια πρωτοβουλία της οποίας τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό NEJM.
Την πρωτοβουλία ανέλαβαν οι ογκολόγοι του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου του Ιδρύματος Jiménez Díaz στη Μαδρίτη και η διοίκηση του ιδιωτικού Δικτύου Quirónsalud 4-H (το οποίο χρηματοδοτείται από το ισπανικό δημόσιο και στο οποίο υπάγεται το συγκεκριμένο νοσοκομείο). Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό νοσοκομείο, έχει δυναμικότητα 651 κλινών.
Η πρωτοβουλία HOPE συμπεριέλαβε τα δεδομένα και τις ανάγκες των ασθενών, ενσωμάτωσε τεχνικές καινοτομίας και ανέπτυξε ένα μοντέλο στο οποίο μια Μονάδα Ολοκληρωμένης Φροντίδας θα παρείχε υπηρεσίες περίθαλψης στους πάνω από 4.000 ογκολογικούς ασθενείς που καλύπτονται από το νοσοκομείο σε ετήσια βάση.
Όπως περιγράφει η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης διευθύντρια της Ογκολογικής Κλινικής του νοσοκομείου Κριστίνα Καραμές η πρωτοβουλία ξεκίνησε το 2018 και ως το τρίτο έτος εφαρμογής της, το 2021, η Μονάδα Ολοκληρωμένης Φροντίδας κάλυπτε το 75% των ασθενών με καρκίνο, που χρειάζονταν μονάδα ημερήσιας φροντίδας, κυρίως για τις χημειοθεραπείες τους.
Σε σύγκριση με τα δεδομένα του 2018 -πριν την εφαρμογή της πρωτοβουλίας HOPE – ο δείκτης ραντεβού από το πρώτο έως το επόμενο ραντεβού (ο αριθμός των συναντήσεων που κρίνονται αναγκαίες μετά από το πρώτο ραντεβού στο πλαίσιο του σχεδίου θεραπείας) μειώθηκε κατά 63% (σε 6 από 16), λόγω της τυποποίησης των ραντεβού για κάθε κλινική διαδρομή, του καλύτερου συντονισμού μεταξύ ογκολόγων και νοσηλευτών και ενίσχυση των νοσηλευτών, ώστε να αποφεύγεται η παραίτηση των ασθενών από τους κλινικούς τους στόχους.
Το αποτέλεσμα των προσπαθειών αυτών, ήταν:
- να συμβάλουν στη μείωση των ογκολογικών ραντεβού τουλάχιστον κατά 30.000 ετησίως (σε 16.280 το 2021 από 50.528 το 2018),
- να αυξηθούν οι ασθενείς κατά 4,25% σε 1.616 από 1.549,
- να μειωθεί ο συνολικός χρόνος της διαδικασίας εντός του νοσοκομείου μόλις σε 2 ώρες, σε μία ημέρα και ένα μόνο σημείο, όταν μέχρι πρότινος χρειάζονταν περίπου 10 ώρες σε διάρκεια τριών ημερών, μηδενίζοντας τον χρόνο αναμονής των ασθενών από 10 ώρες και
- να αυξηθεί η βαθμολογία υποστήριξης ασθενών σε 95 από 75.
Όσον αφορά το κόστος και την αποτελεσματικότητα, σύμφωνα με το μοντέλο του HOPE, το μέσο κόστος ανά θεραπεία καρκίνου μειώθηκε κατά 24% και ο αριθμός των ασθενών που μπορούν πλέον να λάβουν θεραπεία σε μια μόνο ημέρα, έχει διπλασιαστεί (60 έναντι 30 ασθενών).
Ταυτόχρονα, η συστηματοποίηση της συλλογής δεδομένων και η έγκαιρη ανίχνευση ανεπιθύμητων ενεργειών συνέβαλε στη μείωση των εισαγωγών στα νοσοκομεία λόγω σοβαρών ανεπιθύμητων ενεργειών ή έντονων συμπτωμάτων στο 33% (525 από 1.615 ασθενείς) από 58% το 2018 (895 από 1.549 ασθενείς).
[Πηγή:]www.in.gr