Μεγάλος βραχνάς για την αστυνομία συνεχίζεται να είναι οι διάφορες σπείρες ρομά που λυμαίνονται τα Νότια Προάστια και πραγματοποιούν ληστείες κυρίως σε ανυποψίαστους ηλικιωμένους.
Οι επιτήδειοι δεν διστάζουν να προφασιστούν διάφορες ιστορίες με σκοπό την απόσπαση της προσοχής των θυμάτων τους. Προφασιζόμενοι τους εργαζόμενους σε ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ και διάφορους Δήμους πείθουν τους ανυποψίαστους ιδιοκτήτες να τους ανοίξουν την πόρτα του σπιτιού τους.
Ένα παρόμοιο περιστατικό συνέβη στην Καλλιθέα το πρωί της Παρασκευής με τους ληστές να μη μένουν σε ένα διαμέρισμα στο ίδιο κτίριο.
Διαβάστε την μαρτυρία όπως ακριβώς την δημοσίευσε κάτοικος της περιοχής:
Εκτός της αναμενόμενης ανόδου της θερμοκρασίας, αυξημένες θα είναι οι συγκεντρώσεις αφρικανικής σκόνης στην ατμόσφαιρα της Ελλάδας έως και τη Δευτέρα, σύμφωνα με το προγνωστικό σύστημα DUSTMeteo του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών/meteo.gr.
Η αύξηση των συγκεντρώσεων θα ξεκινήσει από τα δυτικά τις βραδινές ώρες του Σαββάτου, θα κορυφωθεί την Κυριακή και θα υποχωρήσει τη Δευτέρα σταδιακά από τα βόρεια.
Πρόκειται για 6 άνδρες και μία γυναίκα – Εξακολουθούν να κινούνται στον ίδιο «χώρο» και επιδεικνύουν έντονη δραστηριότητα
Έντεκα χρόνια μετά τη δολοφονική επίθεση στη Marfin, ο φάκελος της υπόθεσης άνοιξε επίσημα και πάλι. Υλικό από κάμερες, μαρτυρίες αυτοπτών και πληροφορίες από τα Εξάρχεια δείχνουν τον δρόμο στις διωκτικές αρχές για την εξιχνίαση και πλεόν θα διερευνηθούν τρία κακουργήματα: Σύσταση και συμμορία εγκληματικής οργάνωσης, ανθρωποκτονίες, κατασκευή και χρήση εκρηκτικών υλών. Υπάρχει βιντεοληπτικό υλικό που έχει αναλυθεί και τους τελευταίους μήνες έχει γίνει μια μεγάλη έρευνα από ειδική ομάδα της Κρατικής Ασφάλειας. Αυτό το υλικό μαζί με την έρευνα που θα γίνει πλέον σε επίσημο επίπεδο, θα οδηγηθεί σε πολύ συγκεκριμένες κατηγορίες που θα δέσουν συγκεκριμένα πρόσωπα.
To protothema.gr παρουσιάζει το χρονικό της υπόθεσης. Στα τέλη Ιανουαρίου του 2020, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ζήτησε από τους επιτελείς της ΕΛ.ΑΣ να ανοίξει και πάλι ο φάκελος της Marfin
προκειμένου να εντοπιστούν ανεκμετάλλευτα στοιχεία για να εξιχνιαστεί το στοιχειωμένο έγκλημα της οδού Σταδίου.
Το εγχείρημα είναι ιδιαίτερα δύσκολο δέκα χρόνια μετά την τέλεση του εγκλήματος, όμως, όπως λένε χαρακτηριστικά οι αξιωματικοί, υπάρχει πλήθος στοιχείων που, αν αξιοποιηθούν, θα λύσουν τον γρίφο.
Άλλωστε η επίθεση με βόμβες μολότοφ έγινε μπροστά στα μάτια εκατοντάδων διαδηλωτών, με κάμερες και φωτογραφικούς φακούς να την έχουν αποτυπώσει. Οι έρευνες της Αστυνομίας για τον εντοπισμό της ομάδας των κουκουλοφόρων που έσπειραν τον θάνατο σε αθώους εργαζόμενους κινούνται σε τρία επίπεδα.
Σε πρώτη φάση έχουν μαζέψει και αναλύσει όλο το υλικό που έχουν καταγράψει οι κάμερες όχι μόνο της συγκεκριμένης τράπεζας αλλά και διπλανών καταστημάτων, ακόμα και αυτές της διαχείρισης κυκλοφορίας.
Οι πληροφορίες λένε ότι η ομάδα των επτά, στην οποία συμμετείχε και μια νεαρή αδύνατη γυναίκα, με έναν άνδρα συντονιστή, ξεκίνησε από την Πατησίων σπάζοντας και καταστρέφοντας, όμως το γεγονός ότι φόραγαν κουκούλες, κράνη και γάντια στα χέρια δεν επιτρέπει στις Αρχές να έχουν συγκεκριμένα στοιχεία στη διάθεσή τους.
Σε δεύτερο επίπεδο, επανεξετάζονται πληροφορίες και καταθέσεις αυτοπτών μαρτύρων που είδαν όλο το σκηνικό και είναι σε θέση να δώσουν λεπτομέρειες που θα οδηγήσουν στη λύση του μυστηρίου.
Τέλος, προσπαθούν μέσω πηγών και επαναλειτουργίας δικτύου πληροφοριών στον χώρο των αντεξουσιαστών και της πλατείας Εξαρχείων να μαζέψουν στοιχεία για την ομάδα των κουκουλοφόρων που το μεσημέρι της 5ης Μαΐου 2010 ξεχύθηκαν στους δρόμους αποφασισμένοι να σπάσουν, να κάψουν και να σκοτώσουν αθώους ανθρώπους.
Σύμφωνα με την έρευνα της κρατικής Ασφάλειας, η ομάδα των επτά αποτελούσε τον πυρήνα ενός ευρύτερου σχηματισμού 23 ατόμων που είχε παρεισφρήσει στην πορεία διαμαρτυρίας για το πρώτο μνημόνιο.
Στα σακίδιά τους είχαν μολότοφ ειδικής κατασκευής και εκείνη την ημέρα έκαψαν εκτός από τη Marfin και το βιβλιοπωλείο «Ιανός», τα γραφεία της Νομαρχίας στη λεωφόρο Συγγρού και μια ΔΟΥ στο κέντρο της Αθήνας. Οι αστυνομικοί κατάφεραν να τους ταυτοποιήσουν σχεδόν όλους, ενώ η έρευνα είναι στο τελικό στάδιο προκειμένου να βρεθούν τα ενοχοποιητικά στοιχεία και να σχηματιστεί δικογραφία. Οι profilers της ειδικής ομάδας της Κρατικής Ασφάλειας, προκειμένου να ταυτοποιήσουν τους επτά αλλά και να συγκεντρώσουν στοιχεία για να δέσουν την υπόθεση, συνέθεσαν το προφίλ τους. Έτσι, είναι σε θέση να γνωρίζουν τόσο ποια ήταν η πορεία τους πριν από την 5η Μαΐου του 2010 και η μετέπειτα δράση τους όσο και -το κυριότερο- πού βρίσκονται σήμερα.
Όπως προέκυψε, έντεκα χρόνια μετά, τα άτομα αυτά εξακολουθούν να κινούνται στον «χώρο» και να επιδεικνύουν έντονη δραστηριότητα, έχοντας την πεποίθηση ότι τα χρόνια πέρασαν και έχουν πλέον ξεγλιστρήσει από την υπόθεση της Marfin.
Εκτός από τη νεαρή κοπέλα που ακόμη δεν έχει ταυτοποιηθεί και εκτιμούν πως είναι μία από τις τρεις ύποπτες στις οποίες έχουν επικεντρωθεί, οι υπόλοιποι έξι είναι άνδρες, παλιοί γνώριμοι των Αρχών που έχουν περάσει πολλές φορές από τα γραφεία της Κρατικής Ασφάλειας και έχουν λάβει μέρος σε επεισόδια και πορείες. Δεν πρόκειται δηλαδή για «καθαρά» πρόσωπα, όπως αρχικά εκτιμούσαν οι Αρχές, αλλά για άτομα με χοντρό φάκελο που δεν τους ενδιέφερε ιδιαίτερα αν θα συλλαμβάνονταν για ακόμη μία φορά από την Ασφάλεια. Ετσι, ξεκινώντας από την Πατησίων, πέρασαν από τα Χαυτεία και ανέβηκαν τη Σταδίου. Φτάνοντας στο βιβλιοπωλείο του «Ιανού» και στη Marfin και βλέποντας πως μέσα υπήρχε κόσμος, αποσύρονται, κάνουν μια μίνι σύσκεψη και αποφασίζουν να επιτεθούν.
Αφού σπάνε με μια βαριοπούλα τις προσόψεις και ενώ γνωρίζουν ότι μέσα υπάρχουν υπάλληλοι, δεν διστάζουν να πετάξουν ενισχυμένες βόμβες μολότοφ και να τους κάψουν ζωντανούς. Στη συνέχεια, φεύγουν συντεταγμένα από τη Σταδίου, ανεβαίνουν προς το Σύνταγμα, όπου καίνε μια εφορία, για να καταλήξουν στη λεωφόρο Συγγρού, έξω από τα γραφεία της τότε Νομαρχίας και νυν Περιφέρειας. Αφού πετούν κι εκεί μολότοφ, επιχειρώντας να την κάψουν και αυτή, στη συνέχεια διαλύονται προς διαφορετικά σημεία και εξαφανίζονται επιστρέφοντας -πιθανότατα- στα Εξάρχεια.
Η ομιλία του Gregor Gysi, βουλευτή του κόμματος της Αριστεράς στη Γερμανία και Προέδρου του Κόμματος της Ευρωπαϊκής Αριστεράς, δεν έχει γίνει ούτε στην ελληνική Βουλή!
Μιλώντας για την Επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης στη Γερμανική Βουλή, κατακεραύνωσε την πολιτική του Βερολίνου έναντι της Ελλάδας, μίλησε πεντακάθαρα για την υποχρέωση της χώρας του να αποπληρώσει το κατοχικό δάνειο και κατηγόρησε τη γερμανική κυβέρνηση ότι υποστηρίζει στρατιωτικά την Τουρκία η οποία απειλεί όπως είπε την Ελλάδα.
Ώρα είναι και η ελληνική κυβέρνηση κάτι να πει γι΄ αυτά τα θέματα όταν δέχεται κλήσεις από το Βερολίνο…
Η μετάφραση από Giannis Sclias που έχει δημοσιοποιήσει βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σοκαριστικό ντοκουμέντο από τη στιγμή που κεραυνός χτυπά μία παρέα 4 ατόμων που βρίσκονται κάτω από τα κλαδιά ενός δέντρου, αποτελεί τρανό παράδειγμα γιατι είναι λάθος να καταφεύγουμε εκεί κατά τη διάρκεια μίας μπόρας. Προσοχή ακολουθούν σκληρές εικόνες.
Σε μία προσπάθεια να προφυλαχτούν από την ξαφνική μπόρα που “χτύπησε” το Γκούρουγκραμ της Ινδίας μία παρέα 4 ατόμων βρήκε καταφύγιο κάτω από τα κλαδιά ενός δέντρου, μία κίνηση που όπως αποδείχθηκε ήταν πολύ λάθος.
Την ώρα που οι 4 άνθρωποι βρίσκονταν κάτω από το δέντρο, ένας κεραυνός τους χύπησε, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν σοβαρά και μάλιστα ο ένας από αυτούς να καταλήξει.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα hindustantimes οι υπόλοιποι 3 έχουν σοβαρούς τραυματισμούς, όμως η κατάστασή τους είναι σταθερή και βρίσκονται εκτός κινδύνου.
Δέκα χρήσιμες συμβουλές που θα μπορεί να φανούν σωτήριες σε περίπτωση κακοκαιρίας:
1. Σε οποιαδήποτε περίπτωση μείνετε μακριά από δένδρα. Εάν βρίσκεστε σε δάσος και δεν προλαβαίνετε να μετακινηθείτε σε πιο ασφαλή περιοχή, βρείτε καταφύγιο κάτω από τα πιο χαμηλά δέντρα.
2. Αποφύγετε τους τηλεφωνικούς στύλους, τους πυλώνες ενέργειας και γενικά οποιαδήποτε μορφή μεταλλικού σύρματος ή καλωδίου.
3. Απομακρυνθείτε από περιοχές όπως παραλίες και γενικότερα νερό και αναζητήστε καταφύγιο σε κάποιο κοντινό κτήριο.
4. Εάν βρίσκεστε σε αυτοκίνητο, σταματήστε το αυτοκίνητο στην άκρη του δρόμου, σε περιοχή μακριά από δέντρα, και ανάψτε τα προειδοποιητικά φώτα στάσης. Έχετε κλειστά τα παράθυρα και αποφύγετε την επαφή με τα μεταλλικά αντικείμενα του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο σας προστατεύει από τους κεραυνούς αρκεί να μην ακουμπήσετε κανένα μεταλλικό μέρος.
5. Αν βρίσκεστε σε μεγάλο υψόμετρο, κατεβείτε γρήγορα σε χαμηλότερο υψόμετρο και αναζητείστε καταφύγιο.
6. Αν βρίσκεστε σε εσωτερικό χώρο, απομακρυνθείτε από τα παράθυρα, τις πόρτες, από σώματα καλοριφέρ και κάθε είδους σωληνώσεων. Ακόμη, μην ακουμπάτε μικρές ηλεκτρικές συσκευές (π.χ. ραδιόφωνο, στεγνωτήρας μαλλιών κ.λπ.) και μείνετε μακριά από τηλεοράσεις, μπανιέρες και νιπτήρες.
7. Βγάλτε τις συσκευές από την πρίζα.
8. Κλείστε το κλιματιστικό. Οι μεταβολές στην ηλεκτρική ισχύ λόγω των κεραυνών μπορεί να προκαλέσουν ζημιά στο μηχάνημα.
9. Μη στέκεστε κοντά στα παράθυρα.
10. Αν δεν μπορείτε να βρείτε καταφύγιο τότε πάρτε τη “θέση προστασίας από κεραυνό” δηλαδή καθίστε έτσι ώστε να ακουμπούν στο έδαφος μόνο τα δάκτυλα των ποδιών με τις φτέρνες ψηλά και ενωμένες και με τα χέρια σας καλύψτε το κεφάλι στο ύψος των αυτιών. Μην ξαπλώσετε ή μην ακουμπήσετε τα χέρια σας στο έδαφος.
Μάλιστα σύμφωνα με τους διεθνείς αναλυτές οι ΗΠΑ θα παραμείνουν πλουσιότερες για τα επόμενα 50 χρόνια
H πλουσιότερη χώρα του κόσμου θα εξακολουθήσουν να είναι οι ΗΠΑ, τουλάχιστον για τα επόμενα 50 χρόνια, παρά τις αυξημένες πιέσεις που δέχονται από την Κίνα, η οποία διεκδικεί την θέση.
Ο επικεφαλής οικονομολόγος του Economist Intelligence, Σάιμον Μπάτιστ μιλώντας στο CNBC δήλωσε πως θεωρεί απίθανο να φτάσει η Κίνα τα κατά κεφαλήν ΑΕΠ των ΗΠΑ. Σημειώνεται ότι το κατά κεφαλήν ΑΕΠ αποτελεί κοινό δείκτη ευημερίας, καθώς αντανακλά το μέσο εισόδημα ανά άτομο με βάση το συνολικό ΑΕΠ μιας χώρας.
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Κίνας για το 2020 διαμορφώνεται περί τα 10.582,10 δολάρια, έναντι 63.051,40 δολαρίων στις ΗΠΑ και είναι επί της ουσία έξι φορές μικρότερο από το αμερικανικό.
Οι επισημάνσεις του Μπατίστ γίνονται λίγο μετά την πρώτη επίσημη Συνέντευξη Τύπου του Τζο Μπάιντεν, μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, στη διάρκεια της οποίας ο Αμερικανός πρόεδρος δεσμεύθηκε ότι δεν θα επιτρέψει στην Κίνα να γίνει «η κορυφαία χώρα» στον κόσμο. «Βλέπω σκληρό ανταγωνισμό με την Κίνα.
Η Κίνα έχει έναν γενικό στόχο – και δεν τους επικρίνω για τον στόχο. Αλλά έχουν έναν γενικό στόχο να γίνουν η ηγέτιδα χώρα, η πλουσιότερη χώρα και η πιο ισχυρή χώρα στον κόσμο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Μπάιντεν, υπογραμμίζοντας ότι «Αυτό δεν θα συμβεί όσο είμαι εγώ επικεφαλής».
Αγώνας για γερά νεύρα
Ο Μπατίστ προβλέπει ότι η Κίνα θα αποτελέσει το αντίπαλο δέος, την «άλλη πολύ μεγάλη δύναμη» παράλληλα με τις ΗΠΑ στην παγκόσμια σκηνή. Ποια από τις δύο χώρες θα αποδειχθεί ισχυρότερη, θα εξαρτηθεί από το πώς θα χειριστεί την ισχύ της, προσθέτει ωστόσο. Ποιο από τα δύο είναι πιο ισχυρό εξαρτάται από το πού ασκούν αυτή τη δύναμη, πρόσθεσε.
«Νομίζω ότι στην Ασία, είναι πολύ δύσκολο για τις ΗΠΑ να παραμείνουν η πιο ισχυρή χώρα μέχρι τη δεκαετία του 2030», αναφέρει, τονίζοντας όμως ότι οι δύο χώρες θα είναι «ισόπαλες» για αρκετό ακόμη καιρό. Η Ασία αναδεικνύεται σε σημαντικό πεδίο μάχης για την σινοαμερικανική αντιπαράθεση. Το Πεκίνο επέκτεινε την οικονομική και πολιτική του επιρροή στην περιοχή, στη διάρκεια της θητείας του Ντόναλντ Τραμπ, οπότε και οι ΗΠΑ έκαναν πολλά βήματα πίσω στο διεθνές σκηνικό.
Στον αντίποδα, η Ασία φαίνεται να αποτελεί προτεραιότητα για την εξωτερική πολιτική Μπάιντεν. Στο πλαίσιο αυτό, έχει διορίσει ως συμβούλους πολλούς εμπειρογνώμονες και γνώστες της περιοχής, ενώ από την αρχή της θητείας του φρόντισε να αποκτήσει επαφές με τους ηγέτες της Ιαπωνίας, της Ινδίας και της Αυστραλίας.
Παράλληλα, δείχνει και ανυποχώρητος στις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας, διατηρώντας υψηλούς τόνους. Η επανάληψη των διμερών επαφών την περασμένη εβδομάδα συνοδεύτηκε από ανταλλαγή αμοιβαίων προσβολών, ενώ οι ΗΠΑ με τους συμμάχους τους στην Ευρώπη επέβαλαν νέες κυρώσεις κατά Κινέζων αξιωματούχων για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην περιοχή Σινγιάνγκ.
Η Κίνα μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο
Σε ονομαστικούς όρους, η Κίνα αναμένεται να ξεπεράσει τις ΗΠΑ γύρω στο 2032 και να γίνει η μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η Κίνα είναι η μοναδική από τις μεγάλες οικονομίες που ανέκαμψε και μάλιστα τάχιστα από την πανδημία του κορονοϊού, παρουσιάζοντας θετικό δείκτη ανάπτυξης 2,3% το 2020. Σε αντίθεση, η οικονομία των ΗΠΑ υπέστη πτώση κατά 3,5% την περασμένη χρονιά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.
Η νεαρή μητέρα που αγνοούνταν επί δέκα ολόκληρα χρόνια, βρέθηκε μέσα σε λίγη ώρα κατά τη διάρκεια της ζωντανής εκπομπής.
Οι γονείς της Χριστίνας – Τίνας Ζώτο, που χάθηκε από το Αιγάλεω σε ηλικία 33 χρόνων, την έψαχναν σε όλη τη χώρα, ακόμα και στους νεκρούς. Οι ίδιοι μεγάλωναν το αγοράκι της, χωρίς να μπορούν να του δώσουν τις απαντήσεις που ζητούσε.
Η γυναίκα έμενε εκτός Αθηνών με τον σύντροφό της, τον οποίο επίσης αναζητούσαν οι συγγενείς της και δεν μπορούσαν να εντοπίσουν.
Η κακοποίηση που είχε υποστεί από τον εν διαστάσει σύζυγό της, φαίνεται πως ήταν η αιτία που την έκανε να ρίξει «μαύρη πέτρα» πίσω της και να χαθεί από προσώπου γης.
Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η στιγμή που μητέρα και γιος μίλησαν στον αέρα της εκπομπής.
Κατά τη διάρκεια της ζωντανής έρευνας, το τηλεοπτικό συνεργείο βρέθηκε στο σπίτι της μητέρας για να ανακοινώσει τα ευχάριστα στους γονείς της.
«Είναι σαν να έφυγε ένα βάρος από πάνω μας. Παρόλο που είμαι 68 χρόνων, νιώθω και πάλι σαν 18. Μας αρκεί που μάθαμε ότι είναι καλά. Σας ευχαριστούμε πολύ κυρία Νικολούλη εσάς και τους συνεργάτες σας για ότι κάνετε και για το έργο σας», είπε ο πατέρας της. Η μητέρα της συγκινημένη αναφέρθηκε στην ώρα που θα την αντικρίσει ύστερα από μία ολόκληρη δεκαετία πόνου, θλίψης και αγωνίας. Η τελευταία φορά που μίλησε με την κόρη της ήταν τον Μάρτιο του 2011. Τότε βρισκόταν σε διάσταση με τον σύζυγό της και ζούσε με τον σύντροφό της.
Το «Τούνελ» στα πλαίσια της έρευνας για την αναζήτηση της Χριστίνας είχε βρεθεί στο πατρικό της. «Την κλαίω ζωντανή ή πεθαμένη…» Η μητέρα της αγνοούμενης Τίνας μίλησε με δυσκολία στην κάμερα του «Τούνελ». «Την κλαίω ζωντανή ή πεθαμένη. Περιμένω κάθε βράδυ να χτυπήσει το τηλέφωνο. Παντρεύτηκε στα 17 της χρόνια. Πέρασε δύσκολα με τον άνδρα της. Έκανε δύο παιδιά, το ένα είναι σήμερα 21 χρόνων. Εγώ το μεγάλωσα όλα αυτά τα χρόνια. Το άλλο το έδωσαν για υιοθεσία. Ενώ ήταν σε διάσταση, γνώρισε κάποιον στη δουλειά της με τον οποίο έκαναν σχέση και έμεναν μαζί. Ο άντρας της το γνώριζε. Φοβόμαστε για το χειρότερο», έλεγε συγκινημένη η κυρία Ευδοξία.
«Κάτι της έκαναν…»
Οι γονείς της έψαχναν απεγνωσμένα τόσα χρόνια για να μάθουν τι είχε απογίνει. «Όλη την Ελλάδα ψάξαμε. Και που δεν έχουμε πάει… Πριν χαθεί έμενε στην Καλλιθέα με τον νέο της σύντροφο, που ήταν δέκα χρόνια μεγαλύτερός της. Ψάξαμε παντού για να τον βρούμε, αλλά κανένας δεν ήξερε τίποτα. Ο σύζυγός της γνώριζε που έμενε η Τίνα και με ποιον. Όταν χάθηκε μας ρωτούσε μόνο για το παιδί και όχι για τη γυναίκα του», έλεγε χαρακτηριστικά η μητέρα της. Ο πατέρας της Τίνας, που είχε γνωρίσει τον νέο σύντροφό της, ανέφερε: «Αυτός δεν ήξερε ότι η κόρη μας ήταν σε διάσταση. Όταν πήγε το παιδί σπίτι του, εκείνος δεν το ήθελε και η Τίνα το έφερε σ’ εμάς να το φροντίζουμε. Εμείς το μεγαλώσαμε.»
«Δεν ξέρω αν ζει ή πέθανε να της ανάψω κερί…»
Οι γονείς της Χριστίνας έπνιγαν επί χρόνια τον πόνο τους. Μέσω του «Τούνελ» απηύθυναν έκκληση σε όποιον γνωρίζει κάτι ή ακόμα και στην ίδια αν ζει, να επικοινωνήσει μαζί τους. «Την ημέρα που χάθηκαν τα ίχνη της κόρης μου το παιδί της ήταν στο σχολείο. Το έφερα σπίτι μας και το μεγάλωσα όλα αυτά τα χρόνια. Δεν ήταν ούτε δέκα χρόνων όταν χάθηκε η μητέρα του… Με ανησυχεί γιατί έχουν περάσει πολλά χρόνια και δεν έχει πάρει ούτε ένα τηλέφωνο. Ποια μάνα δεν ενδιαφέρεται για το παιδί της;», αναρωτιόταν με απόγνωση η τραγική μάνα και γιαγιά.
Έρευνα στη γειτονιά που έμενε…
Η εκπομπή έκανε έρευνα στην Καλλιθέα, όπου έμενε η μητέρα πριν χαθεί, ρωτώντας γείτονες, καταστηματάρχες, παλιούς και νέους διαχειριστές της πολυκατοικίας. Δεν την ήξεραν, αν και σε κάποιους κάτι θύμιζε. Πολλοί προθυμοποιήθηκαν να βοηθήσουν στην έρευνα με όποιο τρόπο μπορούν.
Μία κάτοικος της Ηλιούπολης έπεσε θύμα διάρρηξης στο σπίτι της. Μέσα στη λύπη της γι’ αυτό που υπέστη και την αγωνία της γι’ αυτό που έζησε, έκανε μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου περιέγραψε με τρόπο παραστατικό, όλα τα συναισθήματα που ένιωσε. Τόνισε τη δυσάρεστη καταπόνησή της και γεμάτη από ανησυχία για το μέλλον, απευθύνθηκε δημόσια στον δήμαρχο, ζητώντας την παρέμβασή του.
Όταν ο δήμαρχος της Ηλιούπολης Γιώργος Χατζηδάκης διάβασε την ανάρτησή της, δεν την προσπέρασε και αποφάσισε με τη θεσμική ιδιότητά του να απευθυνθεί στις αστυνομικές Αρχές, ώστε από κοινού και σε συνεργασία να γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες στον τομέα της ασφάλειας της πόλης.
«Την ανάρτηση της συγκεκριμένης κυρίας, την αντιμετωπίσαμε ως ένα κοινωνικό θέμα, που απασχολεί τους δημότες μας», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Χατζηδάκης και συνεχίζει: «Κάθε πολίτης μετά από την παραβίαση και τον βανδαλισμό του επαγγελματικού ή οικογενειακού χώρου του, νιώθει αγανάκτηση, αλλά και φόβο για την ασφάλεια και τη ζωή, τη δική του και των παιδιών του. Έχει δίκιο η συγκεκριμένη κυρία, γιατί ο καθένας από εμάς το ίδιο θα ένιωθε και το ίδιο θα έλεγε, εάν κινδύνευε η περιουσία και η ζωή του. Είμαι στο πλευρό κάθε συμπολίτη, που απαιτεί να νιώθει ασφαλής στο σπίτι του, στη δουλειά του και στον δημόσιο χώρο της πόλης».
Ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στις πρώτες κινήσεις του: «Άμεση ήταν η πρόσκλησή μου προς τον διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος Ηλιούπολης για να συζητήσουμε τα βήματα, που από κοινού μπορούμε να κάνουμε στον τομέα της ασφάλειας της πόλης. Συζητήσαμε διεξοδικά την κατάσταση, με τα στατιστικά δεδομένα να δείχνουν γενικά την υποχώρηση των δεικτών παραβατικότητας και εγκληματικότητας στην περίοδο της πανδημίας, με εξαίρεση τις κλοπές και τις διαρρήξεις. Θα ακολουθήσουν κι άλλες συναντήσεις τις επόμενες ημέρες με την ηγεσία της Διεύθυνσης Αστυνομίας και την Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Νοτιοανατολικής Αττικής, σε μια διευρυμένη σύσκεψη για το πρόβλημα αυτό. Η Πολιτεία οφείλει να στηρίξει υλικοτεχνικά την Αστυνομία, ώστε να είναι σε θέση να προσφέρει έγκαιρα και αποτελεσματικά τις υπηρεσίες της».
Για τα όσα μπορεί να κάνει ο δήμος, ανεξάρτητα από την Αστυνομία, ο δήμαρχος Ηλιούπολης μάς είπε: «Ως δήμος ζητήσαμε από το Αστυνομικό Τμήμα, το Τμήμα Ασφαλείας και από την ΓΑΔΑ την αύξηση της εποχούμενης περιπολίας στην πόλη, για την πρόληψη της εγκληματικότητας και την ενίσχυση του αισθήματος ασφαλείας των πολιτών. Από εκεί και πέρα, υπάρχει πρόβλεψη για ανάθεση σε ιδιωτική υπηρεσία σεκιούριτι, ώστε δύο περιπολικά με άοπλο πλήρωμα φυσικά, να περιπολούν για να προστατεύσουν κοινόχρηστους χώρους τη νύχτα. Γιατί υπάρχει και αυτό το πρόβλημα, των βανδαλισμών σε δημόσιους χώρους, σε δημοτικές εγκαταστάσεις, σε πάρκα, σε πλατείες, σε παιδικές χαρές. Μόνο το 2020 μας στοίχισαν 300.000 ευρώ αυτοί οι βανδαλισμοί. Θα περιπολεί λοιπόν η ιδιωτική Αστυνομία σε όλη την πόλη από τις 12 τη νύχτα έως τις 5 το πρωί, προς αποτροπή τέτοιων φαινομένων και σε περίπτωση που αντιληφθούν κάτι ύποπτο σε ιδιωτικό χώρο ή ακόμη και μια εγκληματική συμπεριφορά, να ειδοποιούν αμέσως την Αστυνομία για να επέμβει».
Και η Δημοτική Αστυνομία;… «Λόγω των καθορισμένων από τον Νόμο αρμοδιοτήτων της, αλλά και του ωραρίου της, δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπίσει την εγκληματικότητα, όμως μπορεί με την παρουσία της να συμβάλλει αποτρεπτικά και να ενισχύσει την αίσθηση ασφάλειας».
Για το κατά πόσο η πανδημία έχει επηρεάσει τις παραβατικές συμπεριφορές ή γενικότερα την εγκληματικότητα, ο κ. Χατζηδάκης λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Στην αρχή της πανδημίας οι κλοπές και οι διαρρήξεις είχαν μειωθεί, αφού ο κόσμος παρέμενε σπίτι του. Όμως, και με άλλους συναδέλφους δημάρχους που το συζητάμε αυτό, έχουν αυξηθεί πάλι οι διαρρήξεις, κυρίως καταστημάτων, αφού παραμένουν κλειστά για μεγάλο διάστημα. Χρειάζονται αποφάσεις σε επίπεδο πολιτείας, γιατί φοβάμαι πως με μια πιθανή οικονομική κρίση, που μπορεί να προκύψει μετά την πανδημία, ενδεχομένως τα φαινόμενα αυτά να ενταθούν.
Το πρόβλημα έχει γίνει πιο σύνθετο την περίοδο της πανδημίας, καθώς και οι πολίτες έχουν κουραστεί, αλλά και οι αστυνομικοί βρίσκονται σε διαρκή πίεση. Και έχουμε και σημάδια παραβατικότητας εφήβων. Τα σχολεία είναι κλειστά και βιώνουν ασφυκτικές καταστάσεις για την ηλικία τους».